Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Er det hifibutikker i Oslo som selger Accuphase?
    Oslo og Oslo, Lyric HiFi selger Accuphase, men de har vel flyttet fra Torggata i sentrum og ut til Sandvika. Det er vel fortsatt nærme nok.
     
    M

    musicus

    Gjest
    ...og Lyric hifi er vel under avvikling/et mens det er/blir Boahs hifi som fortsetter? :unsure:

    mvh
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Det stemmer. Så spørs det da hvor lenge Boahs klarer seg i markedet. Får håpe det går bra.
    Han blir jo 75 år neste år, uten at jeg vet om han har noen planer om å pensjonere seg eller ikke. Han er jo uansett yngre enn både Donald Trump og Joe Biden som åpenbart har planer om å fortsette yrkeskarrieren i fire-fem år til. :)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Han blir jo 75 år neste år, uten at jeg vet om han har noen planer om å pensjonere seg eller ikke. Han er jo uansett yngre enn både Donald Trump og Joe Biden som åpenbart har planer om å fortsette yrkeskarrieren i fire-fem år til. :)

    Er det samme fyr som hos Boahs i Oslo for sånn ca 40år siden? En lys kar med skjegg synes jeg å huske. Hvis så, har jeg handlet fra ham før.
    Ambisjonsnivået når det gjelder Accuphase er forøvrig høyt; E-5000, DP-770 og C-47. Vi får de hva det blir til med tid og stunder...
     
    M

    musicus

    Gjest
    Er det samme fyr som hos Boahs i Oslo for sånn ca 40år siden? En lys kar med skjegg synes jeg å huske. Hvis så, har jeg handlet fra ham før.
    Ambisjonsnivået når det gjelder Accuphase er forøvrig høyt; E-5000, DP-770 og C-47. Vi får de hva det blir til med tid og stunder...
    Boahs har vært med lenge, broren til Tor er/var han også...tror han hadde noe i Moss for mange år siden også

    mvh
     

    spidipidi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    31
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har en Hegel H390 i dag som jeg er relativt fornøyd med som jeg har hatt noen år. Husker tilbake når jeg handlet at jeg også vurderte Accuphase, men økonomien strakk ikke til da. Hadde vært morsomt å prøvd noe nytt igjen og jeg sikler litt på E-4000. Ville dette vært en solid oppgradering fra en H390?
    Har PMC Twenty5.23 som jeg er kjempeglad i. 🤓
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.269
    Antall liker
    9.503
    Torget vurderinger
    2
    Umulig å si noe vettugt om det. Det er utseende som teller , og da vinner A. Men ikke betal på forskudd , betal ved fysisk henting og oppmøte.
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    701
    Antall liker
    1.015
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    Har en Hegel H390 i dag som jeg er relativt fornøyd med som jeg har hatt noen år. Husker tilbake når jeg handlet at jeg også vurderte Accuphase, men økonomien strakk ikke til da. Hadde vært morsomt å prøvd noe nytt igjen og jeg sikler litt på E-4000. Ville dette vært en solid oppgradering fra en H390?
    Har PMC Twenty5.23 som jeg er kjempeglad i. 🤓
    Jeg hadde Hegel H590 og Accuphase E-480 på hylla samtidig. Jeg synes begge var meget bra, men Accuphase vant da den hørtes hakket mer naturtro ut på stemmer, også spilte den i tillegg bra på lavt volum. H590 ble liksom ikke ordentlig morsom før man dro på litt.
     

    spidipidi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    31
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kjenner meg litt igjen der, Salamander. H390 leverer på høyt volum men å spille for naboen gjør jeg ikke spesielt ofte lenger. Liker mye mer behagelig rolig volum.

    Helt enig at den vinner på utseende. Er faktisk lei av den svarte Hegel-klumpen der den står på gulvet. 😅
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    Kan noen si meg hvilke terminaler som skal brukes på P-600 når den kjøres i bridge mode? IMG_3384.jpeg IMG_3109.jpeg
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.087
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    10
    Har du vurdert E-5000? De to testene jeg finner skryter fælt av den. En av de beste forsterkerne på markedet. En av dem hevder at det er den beste Accuphase han har hørt inkludert separate komponenter. Basskontrollen skal være noe nytt for merket. Alt de andre Accuphase kvalitetene skal være på plass.

    Den står på ønskelista mi, og vil eventuelt bli min siste forsterker. Derfor ønsker jeg en med høyest potensiell levetid.....

    Tror jeg kjøper en sånn en vakker dag.


    Vis vedlegget 962436
    Har du bestilt og står på ventelista for en slik?
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Bare tuller. Vet ikke, men har forstått at man må regne med å være litt tålmodig.
    Accuphase produserer visstnok bare et bestemt antall kompnenter om dagen (ca 80) uansett etterspørsel. Derfor er det ikke usannsynlig at det er ventetid på nye produkter....
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    382
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    Hei! Er det noe nytt om importør for Accuphase? Er det fortsatt postordre fra konkursboet til Lyric som er veien å gå. Det virker pittelitt risikofylt. 😀
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Hei! Er det noe nytt om importør for Accuphase? Er det fortsatt postordre fra konkursboet til Lyric som er veien å gå. Det virker pittelitt risikofylt. 😀
    Selger under navnet Lyric Hifi fra adressen Fossegrenda 1 i Trondheim ser jeg. Sier han har rettighetene for Accuphase og kjøper du en brukt Bryston 4B SST2 fra han og vil oppgradere til Accuphase nesten før julaften 2024 for du samme innbyttepris som du kjøpte den for. Så han har etter egne ord rettighetene til Accuphase ennå.
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    701
    Antall liker
    1.015
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    Hei! Er det noe nytt om importør for Accuphase? Er det fortsatt postordre fra konkursboet til Lyric som er veien å gå. Det virker pittelitt risikofylt. 😀
    Det er det. Siden januar 2023 har jeg kjøpt E-480, C-2150, A-48, DP-450 og P-7500. Alt er blitt levert. Venter i skrivende stund på en C-2300 med forventet levering en gang i januar 2024. Har foreløpig bare god erfaring med BOAHS, så jeg har ingen problemer med nattesøvnen 👍 🙂
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.087
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    10
    Noen her inne som har kjøpt E-5000?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.904
    Torget vurderinger
    24
    jeg hadde også begge forsterkere hjemme samtidig og brukte endel til på testing frem og tilbake. på mine høyttalere var 650'en klart bedre med en fundament i bunn som ikke kunne sammelignes med 480'en. jeg liker den litt avrunde toppen som 650'en gir, men det har nok mye med at jeg føler Tannoy'ene kan bli litt harde om de ikke matches riktig. Hadde tidligere 2x Ec 250R på de som jeg ikke fikk til å fungere skikkelig. Tannøy og Class A Accuphase er imo noe av de bedre komboene jeg har hørt til nå
    Tannoy og Accuphase kl.A fungerer fint. Brukte en kort periode A60 på mine GRF90. Det gav en presisjon, ro og kontroll jeg likte svært godt. Jeg hadde egentlig tanker om å kjøre A30 på diskant og A60 på bass, men så ble det rør likevel og A60 og A30 forsvant.

    Jeg må ta en dag i løpet av vinteren og teste E-800 på Tannoyene i hovedanlegget kjenner jeg. Byggekvaliteten og finishen på Accuphase er bare helt fantastisk. Irriterer meg ganske ofte at en del andre produsenter ikke når opp på dette, det samme gjelder driftssikkerhet, skjerming og støy.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.087
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    10
    Egentlig ikke, men har byttet fra Audiolab til Hegel og nå siden to år til Accuphase.
    Blir ikke byttet ut med det første…
    Du tok den ikke. Altså egentlig et flåsete forsøk på en morsomhet fra min side. Underforstått; I så fall kunne jeg jo like godt vente til du solgte din, i stedet for lang og uviss ventetid hos Boahs. To år med E-5000 tilsier i alle fall at dette må være brukbare saker. Ikke overraskende når det gjelder Accuphase. Har derfor veldig lyst til å satse på den selv.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.524
    Antall liker
    102.866
    Torget vurderinger
    23
    Tannoy og Accuphase kl.A fungerer fint. Brukte en kort periode A60 på mine GRF90. Det gav en presisjon, ro og kontroll jeg likte svært godt. Jeg hadde egentlig tanker om å kjøre A30 på diskant og A60 på bass, men så ble det rør likevel og A60 og A30 forsvant.

    Jeg må ta en dag i løpet av vinteren og teste E-800 på Tannoyene i hovedanlegget kjenner jeg. Byggekvaliteten og finishen på Accuphase er bare helt fantastisk. Irriterer meg ganske ofte at en del andre produsenter ikke når opp på dette, det samme gjelder driftssikkerhet, skjerming og støy.
    Mens kjeftausene peser om overpriset bling, gammeldags utseende, kjedelig design osv osv. Og bytter dingsbomser i eninga mens bilene går i skytteltrafikk til diverse importører og verksted for reparasjoner og ettersyn på sine egne "Flava of da Month" produkter.

    Jeg er ikke noen spesiell fanboy av merket men de hadde/har produkter som gjør den jobben JEG trenger de til, og det er et uomtvistelig faktum at jeg har brukt utstyr fra de nå i 25 år uten feil, problemer eller andre lyter.
     
    Sist redigert:

    PeterDa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Innlegg
    230
    Antall liker
    309
    Sted
    Minhus
    Du tok den ikke. Altså egentlig et flåsete forsøk på en morsomhet fra min side. Underforstått; I så fall kunne jeg jo like godt vente til du solgte din, i stedet for lang og uviss ventetid hos Boahs. To år med E-5000 tilsier i alle fall at dette må være brukbare saker. Ikke overraskende når det gjelder Accuphase. Har derfor veldig lyst til å satse på den selv.
    Nei , men nå da :)
    Har ikke tenkt å la gå E-5000 er så fornøyd. Må også ta det opp med fruen og dette orker jeg ikke ... E-5000 = WAF 100%
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn