Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    😀tviler ikke tenkte på e380 eller e280. E800 blir nok i overkant dyrt har også sett litt på luxman som jeg ser du har hatt😀hvordan er vil si den var i forhold til accu?
    Hei.
    Luxmannen var også kjempe bra lydmessig, stort rom og varm i lydbildet, Accuphase er alt dette men ganger minst 2 🤣 Jeg liker å spille høyt med masse nederst i magan bass, DET får jeg i mengder med E-800 kontra L509x, ikke misforstå Lux leverer også der 🥰
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Hei.
    Jeg bruker E-800 på mine Fyne 704, kan bare si en ting:MAGISK og det sier også alle som er innom å lytter, de vil jo ikke gå igjen heller he he 🤓
    Kjenner meg igjen Farmen! Etter E-800 kom i hus har det vært kamp om plassen i sweetspot når jeg har likesinnede på besøk ;)) PS. At det ikke er noen som kjenner sin besøkelsestid og kjøper den brukte E-800´n på finn er meg helt uforståelig:rolleyes: Bedre integrert forsterker skal man lete lenge etter!
     

    idarr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2009
    Innlegg
    139
    Antall liker
    310
    Sted
    Fitjar Hordaland
    Ha
    Kjenner meg igjen Farmen! Etter E-800 kom i hus har det vært kamp om plassen i sweetspot når jeg har likesinnede på besøk ;)) PS. At det ikke er noen som kjenner sin besøkelsestid og kjøper den brukte E-800´n på finn er meg helt uforståelig:rolleyes: Bedre integrert forsterker skal man lete lenge etter!
    Hehe ja har sett den men den blir litt for dyr dessverre
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hei.
    Jeg bruker E-800 på mine Fyne 704, kan bare si en ting:MAGISK og det sier også alle som er innom å lytter, de vil jo ikke gå igjen heller he he 🤓
    Historien bak denne høyttaleren (på siden til Stereofil, for de som måtte lure) oppfatter jeg som troverdig lesning - faktisk en hyggelig historie.
    Samtidig som Fyne 704 står på lista over "må høres på" den langhelgen fruen har forlangt i Oslo før sommer'n er over.
    Prisen på de mener jeg er høyst akseptabel, masse som er priset veldig mye høyere som jeg ikke en gang ville vurdert å lytte til...
    Disse høyttalerne, og E-800, gleder meg oppriktig på dine vegne, Farmen! Kan tenke bare Accuphase'n byr på eierglede til månen og tilbake igjen :)
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Historien bak denne høyttaleren (på siden til Stereofil, for de som måtte lure) oppfatter jeg som troverdig lesning - faktisk en hyggelig historie.
    Samtidig som Fyne 704 står på lista over "må høres på" den langhelgen fruen har forlangt i Oslo før sommer'n er over.
    Prisen på de mener jeg er høyst akseptabel, masse som er priset veldig mye høyere som jeg ikke en gang ville vurdert å lytte til...
    Disse høyttalerne, og E-800, gleder meg oppriktig på dine vegne, Farmen! Kan tenke bare Accuphase'n byr på eierglede til månen og tilbake igjen :)
    Hei.

    Det står et par sorte 704 tilsalgs på Finn: 217699757 til 79K, Lars som selger, han jobbet hos Stereofil tidligere, se på annonsen. Det er masse eierglede i alle bokser og dingser jeg har nede i hula ubeskrivelig nesten 😘
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Kjenner meg igjen Farmen! Etter E-800 kom i hus har det vært kamp om plassen i sweetspot når jeg har likesinnede på besøk ;)) PS. At det ikke er noen som kjenner sin besøkelsestid og kjøper den brukte E-800´n på finn er meg helt uforståelig:rolleyes: Bedre integrert forsterker skal man lete lenge etter!
    Hei.

    den E-800´n er det jo bare å prute på, uansett, den blir nok solgt plutselig 🤡
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.215
    Antall liker
    9.442
    Torget vurderinger
    2
    Ingen nybegynner der nei, hadde engang garasjen full taxfrivarer pgabusiness reiser. nå er det bare 2 flasker igjen ,…forresten liker jeg den 15års Glenlivet du har oppe til venstre veldig godt
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Ingen nybegynner der nei, hadde engang garasjen full taxfrivarer pgabusiness reiser. nå er det bare 2 flasker igjen ,…forresten liker jeg den 15års Glenlivet du har oppe til venstre veldig godt
    Laphroig 🙋‍♂️ hørye nede er fantastisk tang o tare 🤣
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Laphroig 🙋‍♂️ hørye nede er fantastisk tang o tare 🤣
    Enig, Laphroig er virkelig god. Masse karakter, men også en rund og håndterbar smak. En skje med vann i glasset sammen med Laphroig er høytid…(noen av disse Islay,ene er jo nesten som å tygge på en halvbrent kubbe fra peisen). Laphroig er mer håndterlig og veldig elegant… helt topp ifølge meg…
     

    Skip Ohio

    Medlem
    Ble medlem
    15.08.2020
    Innlegg
    29
    Antall liker
    115
    Sted
    Oslo
    Hei! Er det noen som har oppgradert RIAA-kortene til nyere versjoner og kan si litt om opplevd forskjell? Jeg har i dag et AD-20 og vurderer et AD-50 som ligger på Finn. :)
     

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    Noen her inne som har prøvd accuphase på fyne ? Har et par f502 som er koblet opp med en krell kav 300il egentlig godt fornøyd med det men har j….g lyst på en integrert accuphase
    Har E480 på Tannoy Dc10Ti som er vel nokså nært dine 704 og vil si det er en meget bra match. Accuphase bruker vel Fyne selv i sitt testrom såvidt jeg har sett bilder av?
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    423
    Antall liker
    992
    Torget vurderinger
    7
    Pre och effekt om du har utrymme och pengarna.
    Ja, har plass hjemme. Bildet over er fra hytta. Pengene ligger delvis i eksisterende anlegg, men jeg må nok spare litt og spytte inn litt til. Det er jo også stor prisdifferansen mellom de rimeligere pre og effekt Vs de dyreste.

    Dagens anlegg hjemme består blant annet av 2x Manley Snapper og Hovland HP-100:
    B49B4ECF-A4D0-4F8F-A0CF-F267581D1C06.jpeg
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    423
    Antall liker
    992
    Torget vurderinger
    7
    Testet forøvrig E-380 på Piega hjemme før jeg tok den opp på hytta. Funket veldig bra det, og det er også litt av bakgrunnen for at jeg vurderer et bytte.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.685
    Antall liker
    9.282
    Sted
    Trondheim
    Trenger man så mye effekt da? Jeg har en E-480 som driver et sett SF Guarneri evolution, og hvis volumknappen går over 2-2,5 blir det utrolig høyt...
    Jeg har vel enda ikke skrudd opp over hakk 3 på volumet.
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    423
    Antall liker
    992
    Torget vurderinger
    7
    Trenger man så mye effekt da? Jeg har en E-480 som driver et sett SF Guarneri evolution, og hvis volumknappen går over 2-2,5 blir det utrolig høyt...
    Jeg har vel enda ikke skrudd opp over hakk 3 på volumet.
    Ikke testet E-800 så det kan jeg ikke svare på, men testet Piega med 2x48 klasse A og 2x100 wattt, begge rør, og det spiller høyt nok.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.685
    Antall liker
    9.282
    Sted
    Trondheim
    Ja, jeg har også en Conrad-Johnson CAV-50 (2*48 W) og det er mer enn nok effekt til å få liv i Guarneriene.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.505
    Antall liker
    9.242
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det er helt sikkert fantastiske produkter. Hvis hifinevrosene takler at de begynner å dra på årene og at prisene er ok så er det vel bare å klemme til. I tillegg kan man jo se på disse som collectors items og er herlig å ha i samlingen :)
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Ingen nybegynner der nei, hadde engang garasjen full taxfrivarer pgabusiness reiser. nå er det bare 2 flasker igjen ,…forresten liker jeg den 15års Glenlivet du har oppe til venstre veldig godt
    Hei.

    Glemte å si at vi har 1 skap for Whisky, 1 for Cognac og 1 for gin 🤣 erfaren alkoholiker, eller erfaren alkohol sammler, jeg vet sannelig ikke, nå ere øl og litt rødvin…….
     

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    sitter på gjerdet og vurderer å bytte inn min E480 mot E5000. Noen som har gjort en A/B test mot disse to? regner ikke med E5000 låter dårligere, tvert imot, men er det verdt det? har fått en god deal hos Lyric på innbytte, og det er jo litt mer eierglede å ha "den største"
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    sitter på gjerdet og vurderer å bytte inn min E480 mot E5000. Noen som har gjort en A/B test mot disse to? regner ikke med E5000 låter dårligere, tvert imot, men er det verdt det? har fått en god deal hos Lyric på innbytte, og det er jo litt mer eierglede å ha "den største"
    Kan ikke annet om Accuphase enn at jeg trolig ville hatt selv dersom økonomien tillot det. Derimot kan jeg mye om å glede seg over ting - også på andres vegne - du som også tør innrømme at eierglede betyr noe gleder meg ekstra. Lytt til deg selv, og på forhånd grattis med E5000, som "forsvar til fornuften" tipper jeg 10 kg mer Accuphase + nyere konstruksjon umulig kan få blitt annet enn nettopp mer eierglede trolig enda bedre musikkopplevelse.
    Ei heller står det i Bibelen at man må kjøpe et "kr 1.995,- musikkanlegg" på Elkjøp og aller minst at Accuphase = syndig = do it man & nyyyt livet :cool:
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.413
    Antall liker
    3.533
    Sted
    Sunnmøre
    Ei heller står det i Bibelen at man må kjøpe et "kr 1.995,- musikkanlegg" på Elkjøp og aller minst at Accuphase = syndig = do it man & nyyyt livet :cool:
    Alle ateistar bør ha ein favoritt-teolog. Ein av mine er Arnfinn Haram, som skreiv (i ei artig bokmelding av Cupido):

    "Vi har klubbar for lutefisk, for østers, for smalahovud, for whisky og for fine vinar. Kjennarane nyt ikkje berre produkta, men sjølve kunsten å nyte. Skal tru om ikkje den menneskelege evna til nyting har ein av sine verste fiendar i den gastronomiske forfininga og spesialiseringa? Kor gode kan godsaker bli? Kor teknisk perfekte CD-ar og høytalaranlegg kan vi tole? Kor elegant kan elegansen bli? Kor mykje kan sensualiteten stimulerast før vi byrjar å smuggjespe?"

    Eg ville ikkje kjent meg for trygg med Accuphase, altså.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn