Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • paalel

    Medlem
    Ble medlem
    05.01.2018
    Innlegg
    32
    Antall liker
    50
    Sted
    Lommedalen
    Jeg har nylig fått en E-380 men har aldri hørt en 24kg tyng Denon.
    Det du spør om er vanskelig å sette i en faktisk og brukbar anbefaling/vurdering.
    Skjønner det - er litt på fisketur - tenkte kanskje det er noen Accuphase’re her som også kjenner til Denon’en :)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Noen som har testet riaa-kortet AD-2850, og kan si noe om kvaliteten på det kontra separate riaa-trinn?

    Roy
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    572
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har testet riaa-kortet AD-2850, og kan si noe om kvaliteten på det kontra separate riaa-trinn?

    Roy
    Hei, byttet fra Whest PS30R til AD-2850 og opplevde det som en klar forbedring, bedre lyd, mye bedre betjeningskomfort, HELT støyfritt.
    Whest er solgt......

    Rolf
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.512
    Antall liker
    102.800
    Torget vurderinger
    23
    Noen som har testet riaa-kortet AD-2850, og kan si noe om kvaliteten på det kontra separate riaa-trinn?

    Roy
    Har du preampen som AD-2850 er tiltenkt allerede?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Bare å glede seg til å teste en av Accuphase sine preamper. De er virkelig magiske! Tipper det AD kortet holder relativt høy standard, uten at musikken blir "kjip". ;).
    De ringte dessverre ikke fra Hamar, så da ble det ingen preamp fra Brummunddal :)

    Akkurat nå har jeg en C2110 som jeg har fått låne, og i morgen skal jeg få låne en C-37 riaa for å høre hvordan den står seg mot Burmesteren min.

    Roy
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei.
    Da ble det Accuphase på meg også😇 Lurer på en ting, jeg fikk 4cm klaring på toppen av E-800 og med luft rundt det hele, er det nok❓Har spilt i ca 30 minutter nå etter innkobling og det er bitte litt lunk på kjøle ribbene🙋‍♂️ jeg skal bytte om på Riaa og Sony cassett spiller for symmetrien skyld.
    1BA7536A-CC11-44EE-89BA-DC3558357E72.jpeg
    1BA7536A-CC11-44EE-89BA-DC3558357E72.jpeg
    73B9437D-68CF-43A0-9853-757548EDB109.jpeg
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.742
    Antall liker
    21.612
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Bør ha nådd arbeidstemp på en halvtime. Du har også god lufttilgang omkring beistet. Høres bra ut med lunk.
    Blir pent med plassbytte. Jeg (er håpløs og) synes nok at Kuzma-strømforsyningen støyer litt visuelt der den står.
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Bør ha nådd arbeidstemp på en halvtime. Du har også god lufttilgang omkring beistet. Høres bra ut med lunk.
    Blir pent med plassbytte. Jeg (er håpløs og) synes nok at Kuzma-strømforsyningen støyer litt visuelt der den står.
    Hei.
    Jeg har vurdert å sette den på en dempeplate under E-800, gjør det når Riaa og Sony bytter plass😇
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.742
    Antall liker
    21.612
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Nå som vi alle er forskjellige:
    Jeg hadde satt de to «små» Accuphasene i samme del av racket, fått champagnesamling. De andre umake som streamer og kassettspiller på andre siden av senteret. Er ikke så glad i symmetri, men to each his own som det heter. 🙂
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hei.
    Da ble det Accuphase på meg også😇 Lurer på en ting, jeg fikk 4cm klaring på toppen av E-800 og med luft rundt det hele, er det nok❓Har spilt i ca 30 minutter nå etter innkobling og det er bitte litt lunk på kjøle ribbene🙋‍♂️ jeg skal bytte om på Riaa og Sony cassett spiller for symmetrien skyld. Vis vedlegget 795546 Vis vedlegget 795546 Vis vedlegget 795548
    Gleder meg oppriktig på dine vegne med E-800, har digga store integrerte amper helt siden guttedagene den gangen Sansui hadde noe av det råeste i norske butikkhyller. De første 100.000 på den din E-800 kan jeg tenke meg «forsvares» i form av ren skjær eierglede. Grattis, forresten!
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Nå som vi alle er forskjellige:
    Jeg hadde satt de to «små» Accuphasene i samme del av racket, fått champagnesamling. De andre umake som streamer og kassettspiller på andre siden av senteret. Er ikke så glad i symmetri, men to each his own som det heter. 🙂
    Handler vel muligens om at streameren ikke har dac, og at cd-spilleren benyttes som dac, dermed er det praktisk at de to står i nærheten av hverandre.

    Hvilken spiller er det som står der, forresten?

    Roy
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Gleder meg oppriktig på dine vegne med E-800, har digga store integrerte amper helt siden guttedagene den gangen Sansui hadde noe av det råeste i norske butikkhyller. De første 100.000 på den din E-800 kan jeg tenke meg «forsvares» i form av ren skjær eierglede. Grattis, forresten!
    Hei.

    Fått noen lytte sessioner imellom sport på tv, og så langt overveldet med lydbilde, dybde i bassen og merkbart mye mere detaljer i lydbildet.😍 Superfornøyd så langt.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.025
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    Accuphase er supert!
    Blir det noen gang ny forsterker på meg, og det er langt fra sikkert, så blir det atter en Accuphase. Vurderer ikke annet....
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Handler vel muligens om at streameren ikke har dac, og at cd-spilleren benyttes som dac, dermed er det praktisk at de to står i nærheten av hverandre.

    Hvilken spiller er det som står der, forresten?

    Roy
    Hei, det stemmer, har en overkill balansert kabel fra Luxman på 1m, og den ble for kort ti E-800 da kobling var i andre enden 😎 Det er en DP-720 SACD og en Aurender N-200 streamer. 😇
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Hei.

    Fått noen lytte sessioner imellom sport på tv, og så langt overveldet med lydbilde, dybde i bassen og merkbart mye mere detaljer i lydbildet.😍 Superfornøyd så langt.
    For å si det sånn: Jeg er ikke overrasket ;)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Accuphase har virkelig våknet til liv her på hifisentralen :). Moro å se at flere og flere er veldig fornøyd med sine valg innenfor merket :D.
    Ganske dyrt merke, men jeg tror også veldig mange lander på sin "siste" forsterker her :). Musikken er aldri "kjedelig" med Accuphase.
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Accuphase har virkelig våknet til liv her på hifisentralen :). Moro å se at flere og flere er veldig fornøyd med sine valg innenfor merket :D.
    Ganske dyrt merke, men jeg tror også veldig mange lander på sin "siste" forsterker her :). Musikken er aldri "kjedelig" med Accuphase.
    Hei igjen .
    Det var på nippet at jeg handla ditt oppsett, men tror jeg blir nesten like fornøyd med dette oppsettet ❤
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Byggekvaliteten til Accuphase er helt i tet, uten tvil. Kanskje egentlig bedre enn noe annet. Ett av få stereomerker som harblitt av den samme følelsen som det er å skru på et godt fotoapparat. Jeg har hatt A20, A30 og A60. Angrer vel litt på salg aV noen av produktene, men det får så være. Riaaen deres brukes stadig, super sak.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.025
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    Accuphase har virkelig våknet til liv her på hifisentralen :). Moro å se at flere og flere er veldig fornøyd med sine valg innenfor merket :D.
    Ganske dyrt merke, men jeg tror også veldig mange lander på sin "siste" forsterker her :). Musikken er aldri "kjedelig" med Accuphase.

    Men i motsetning til mye annet dyrt, så går det i det minste an å forstå hvorfor Accuphase er dyrt.
     

    Lazarus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2018
    Innlegg
    394
    Antall liker
    1.207
    Sted
    Trondheim
    @Farmen 50w klasse A blir varmt. Har du mulighet til å senke hylla forsterkeren står på slik at den kan få litt mere luft over panna? Jeg har 15cm over min (A-70), fritt ut til sidene/bak/foran. Ville ikke hatt det en cm tightere. Dine kjøleribber er vel i tillegg pakket inn i chassiset? Grattis med flott integrert 👍😎

    Edit; illustrasjon;
    F8B70E48-49EB-4EF7-B6F5-55166B3F3226.jpeg
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Lekkert oppsett. Synes det er litt lite luft rundt E-800, og ville selv valgt en løsning med den på øverste hylle. Varme forkorter levetid, selvom vi snakker om kvalitet som Accuphase.
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei igjen.
    Jeg skal høre på hva menigheten sier, skal ta bort dempeplattformen da får jeg 5cm til men det er jo også luft rundt det hele. 😇 Litt hassel men men, må flytte beistet av en platespiller på 60kg og i tillegg demontere topp plata i racket for å i det hele tatt spare ryggen når man tar ut E-800.🙈
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Er det noen som har erfaring med å bruke Accuphase-forsterkere sammen med hjemmekino-oppsett? Årsaken til at jeg spør er at jeg har koblet min C-2450 forforsterker til min A-48 effektforsterker med balanserte signalkabler. Fra min Anthem hjemmekinoreceiver (MRX-1120) har jeg kun ubalansert pre out, så fra den til EXT Pre in på Accuphase-forforsterkeren har jeg ubalanserte kabler.

    Problemet er at jeg ikke får lyd. Jeg skrur bryteren under dekselet til EXT Pre in, men det går helt åpenbart ingen signaler videre til effektforsterkeren. Er det noen som vet om det er noen innstillinger jeg må gjøre når jeg har ubalansert inn fra HT og balansert ut til effektforsterkerne, eller er det noe annet som kan være feil?

    Roy
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hmm.. mener å huske at preampen må være avslått for at det skal funke?!? 🤔
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Hmm.. mener å huske at preampen må være avslått for at det skal funke?!? 🤔
    Ifølge bruksanvisningen så vil det fungere når den er avslått også, men da trenger man ikke å skru den til EXT Pre In (om jeg har forstått det riktig da)

    Roy
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Velkjent problemstilling. Ta med 2450 til meg. Lukk øynene. Sett den på trappen. Roter rundt din egen akse 720 grader. Hører du ikke noe mer er det over. Kjøp en ny forforsterker og du er fri.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Husker ikke helt hvordan jeg koblet det i sin tid.. men mulig jeg hadde xlr - RCA kabel overgang ja. Men nå er kinoen min borte 😁👍
     

    reand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    295
    Antall liker
    253
    Torget vurderinger
    2
    Har du prøvd å kjøre ubalansert all the way, bare for å sjekke om det har med balansert å gjøre?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    20220227_210838-01.jpeg


    Her er det som står i manualen.

    Roy
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Husker pokker meg ikke jeg. Men mener det var en litt merkelig opplegg.. du bruker ext pre inngangen bak på preampen?!? 🤪
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn