Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.204
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    Hvilket riaa kort er det da du (og evoIII) har i tankene? Vil tro at det er forskjell på AD-50 pg AD-2850? Prisdifferansen er ihvertfall mere enn firegangen.
    Første eier av min pre hadde både det eksterne riaa trinnet c-37 og det integrerte AD-2820. Han foretrakk det integrerte og solgte c-37. For hva nå det måtte være verdt i denne debatten. Poenget er at accu har flere riaa alternativet og da er det selvfølgelig relevant å referere til hvilket man snakker om og bedømmer. Forskjell på epler og pærer..


    Ganske så vesentlig forskjell også. AD-50 er ett enkelt innstikkskort mens AD-2800/20/50 er en egen stor modul som skyves inn i ete eget rom i forforsterkeren..
    En AD-2800 modul hadde i sin tid en veil. pris i Japan på 200.000 Yen - ca. 20k norske ink. mva.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Å bedømme riaa er nesten umulig da det er så mange muligheter mht justering til pickup. Skal noe fornuftig sies må det kobles frem og tilbake, gjerne med flere forskjellige pickuper, rørtyper etc. Hvis ikke er egentlig konklusjonen av sammenligningen en fin måte å si; "best for meg akkurat her, akkurat nå" . Litt som Kjell-Bjarne som alltid syntes siste film og kjøttkake var verdens beste. Samme gjelder forforsterker, da de teknisk må matche effekttrinn. Gjør de ikke det er sammenligningen meningsløs.
    Som å si at Ferrari F40 er en dårlig bil da den ikke har hengerfeste og varme i rattet . Riktig hvis en er bosatt i Valdres og driver med ved, men irrelevant i forhold til tiltenkt bruk.
    Alle vet da vel(?) at den beste bilen i verden er den man har akkurat nå? (man skulle bare høre, hvis motor'n ville gå) ;-)
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Hvilket riaa kort er det da du (og evoIII) har i tankene? Vil tro at det er forskjell på AD-50 pg AD-2850? Prisdifferansen er ihvertfall mere enn firegangen.
    Første eier av min pre hadde både det eksterne riaa trinnet c-37 og det integrerte AD-2820. Han foretrakk det integrerte og solgte c-37. For hva nå det måtte være verdt i denne debatten. Poenget er at accu har flere riaa alternativet og da er det selvfølgelig relevant å referere til hvilket man snakker om og bedømmer. Forskjell på epler og pærer..


    Jeg trodde det var snakk om innstikkskortet AD-50, siden det ble nevnt modul.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har erfaring med P-7300 her og som har sammenlignet med noen av A sluttrinnene?
    Sitter her å drømmer om en forsterker å pensjonere meg med om noen år. Tror jeg er smittet av en irrasjonell wattsyke. …Bare tull selvsagt burde heller brukt penger på høyttalere..
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har erfaring med P-7300 her og som har sammenlignet med noen av A sluttrinnene?
    Sitter her å drømmer om en forsterker å pensjonere meg med om noen år. Tror jeg er smittet av en irrasjonell wattsyke. …Bare tull selvsagt burde heller brukt penger på høyttalere..
    Om en er pentionær og dermed selvsagt konverterer til å digge Ivar Medaas og Vidar Sandbeck så tror jeg kanskje P-7300 er greit nok, men helt sikker er jeg ikke. Hva med å prøve en E-5000? A/B på inntil 150 W må da holde.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Accuphase sin klasse a/b står ikke noe tilbake for klasse A fra dem. Tvert imot.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Ah. Stemmer, den er så fersk.. info kommer nok om litt. "Vet" bare den er 240watt 8ohm og 320 i 4. Virker å være en skikkelig kraftplugg.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Det synes som om E-5000 vil ligge noe under E-800 i pris.....
    990 000 Yen vs 1 078 000 Yen. Dersom tallene er til å stole på
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Prisen har vel noe med at det er 230V utgave og.. og Accuphase lager vel i utgangspunktet til 110v land. Samtidig, som dem vet dem kan jasse opp prisene litt ut av japan, da dem vet hvor gode produktene er ;). Hegel og EC er vel svinaktig dyrt i Japan?

    Vet ikke, men tipper Luxman opererer på samme måte.
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Prisen har vel noe med at det er 230V utgave og.. og Accuphase lager vel i utgangspunktet til 110v land. Samtidig, som dem vet dem kan jasse opp prisene litt ut av japan, da dem vet hvor gode produktene er ;). Hegel og EC er vel svinaktig dyrt i Japan?

    Vet ikke, men tipper Luxman opererer på samme måte.
    The voltage in Japan is 100V, which is the lowest in the world and different from the United States (110-120V), Europe and the rest of the world (220-240V).
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Prisen har vel noe med at det er 230V utgave og.. og Accuphase lager vel i utgangspunktet til 110v land. Samtidig, som dem vet dem kan jasse opp prisene litt ut av japan, da dem vet hvor gode produktene er ;). Hegel og EC er vel svinaktig dyrt i Japan?

    Vet ikke, men tipper Luxman opererer på samme måte.

    Har sikkert også noe med å gjøre at de neppe har et importørledd i Japan. Husker at på 90-tallet kostet amerikansk high-end, ARC - Mark Levinson - Krell, dobbelt så mye i Norge som i USA....
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    Prisen internasjonalt bestemmes av at Accuphase med 80 ansatte og 5000 enheter produsert i året ikke er interessert i å ekspandere og vokse. De er like mange i dag som for 50 år siden . Man kan jo si at pris-praksisen fungerer ..110 eller 230 V er ikke avgjørende mener jeg
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Accuphase E-5000 Ny Integrert forsterker.
    Til salgs 150 000 kr
    En liten smaksprøve av den nye integrerte forsterkeren som kommer fra solens land.

    INTEGRATED AMPLIFIER E-5000-Output power 240W/ch (8ohm)

    -Most powerful integrated amplifier in Accuphase line-ups.
    -Class AB integrated amplifier-Balanced AAVA volume control circuit.
    -E-5000 is not a successor of current model but a new line-up of Accuphase integrated amplifier.
    -First production: First week of December, 2021


    Lyric Hi Fi er eneforhandler av Accuphase i Norge.


    Da har lyric lagt den ut på Finn :).
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hva med å kjøre på med E-480, og bruke den som power til "bass" delen og A36 til resterende? :). Er jo en fantastisk maskin alene også dette, men kombinert med A36 kunne vært en spennende opplevelse :).
     

    nemesis4

    Medlem
    Ble medlem
    24.05.2021
    Innlegg
    29
    Antall liker
    17
    Sted
    østlandet
    Hei-bare en liten oppfølging her:
    De 2 etterhvert famøse Accuphase-forsterkerne som ble erstattet med stenheller og Påstått stjålet ble altså allikevel ikke stjålet under transport fra Japan
    -ei heller ble de strjålet på Gardermoen...
    Her er saken at kjeltring nr 1 har blitt lurt av kjeltring nr 2 ,da kjeltring nr 2 påstod å ikke ha fått avtalt kompensasjon for sine tjenester av kjeltring nr 1.
    (Kjeltring nr 2 har kanskje hørt kjeltring nr 1's sedvanlige MO når det gjelder dennes forretningsførsel vedr innlevert utstyr/avtaler/lån eller "generell svindel"?)
    Toeren tok da "beslag" i de 2 forsterkerne for i alle fall å sitte igjen med noe...
    Kjeltring nr 1 og kjeltring nr 2 har nå etter sigende hatt et "fall-out" og er altså ikke BFF no-mo'

    og til halehenget; Dette er rett fra kilden

    Jeg venter også selv på kjeltring nr 1's tilbakebetaling av hans gjeld til meg.
    Oppføgling kommer.....
     
    Sist redigert:

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Hei-bare en liten oppfølging her:
    De 2 etterhvert famøse Accuphase-forsterkerne som ble erstattet med stenheller og Påstått stjålet ble altså allikevel ikke stjålet under transport fra Japan
    -ei heller ble de strjålet på Gerdermoen...
    Her er saken at kjeltring nr 1 har blitt lurt av kjeltring nr 2 ,da kjeltring nr 2 påstod å ikke ha fått avtalt kompensasjon for sine tjenester av kjeltring nr 1.
    (Kjeltring nr 2 har kanskje hørt kjeltring nr 1's sedvanlige MO når det gjelder dennes forretningsførsel vedr innlevert utstyr/avtaler/lån eller "generell svindel"?)
    Toeren tok da "beslag" i de 2 forsterkerne for i alle fall å sitte igjen med noe...
    Kjeltring nr 1 og kjeltring nr 2 har nå etter sigende hatt et "fall-out" og er altså ikke BFF no-mo'

    og til halehenget; Dette er rett fra kilden

    Jeg venter også selv på kjeltring nr 1's tilbakebetaling av hans gjeld til meg.
    Oppføgling kommer.....
    Jeg er kanskje litt treg i oppfattelsen, men dette ble vanskelig å forstå for meg. Hva menes f.eks med "sedvanlige MO", "fall-out" og "BFF no-mo'"? Og hvem er kilden, kjeltring nr 3?
     

    nemesis4

    Medlem
    Ble medlem
    24.05.2021
    Innlegg
    29
    Antall liker
    17
    Sted
    østlandet
    Sedvanlig MO menes hans "normale måte å drive butikk på" Fall-out menes de ikke lenger samarbeider. BFF no mo' menes de er ikke Best Friends Forever lengre.... Kilden er nr 1. Klart?
     

    nemesis4

    Medlem
    Ble medlem
    24.05.2021
    Innlegg
    29
    Antall liker
    17
    Sted
    østlandet
    Det sitter folk i Tyskland som også påvirker europrisene..
    Accuphase Japan benytter Tyskland som default når det gjelder anbefalte utsalgspriser..dvs andre imp/distr i europa kan gå max +/- 5 % (opp eller ned) i sine utsalgspriser -i forhold til tyske utsalgspriser....
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    .. men har det noe med accuphase å gjøre ? Ser jo at 2'ern har tatt beslag i noe.. men hva har det i en vennetråd å gjøre. Hva med få lage en tråd om det det gjelder? 🤔
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    ... om butikk har gjort noe galt, kunne dette også skjedd med dems andre merker...(fra samme person..)
     

    nemesis4

    Medlem
    Ble medlem
    24.05.2021
    Innlegg
    29
    Antall liker
    17
    Sted
    østlandet
    ... om butikk har gjort noe galt, kunne dette også skjedd med dems andre merker...(fra samme person..)
    av den enkle grunn at dette gjelder nettopp Accuphase og altså også Accuphase-kunder.... og Før du spør,så har jeg ikke noe problemer med Accuphase..
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.366
    Antall liker
    9.328
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Udokumenterte påstander har ingen verdens ting å gjøre her inne. Eventuelle uoverensstemmelser er noe som en kan drøfte på tomannshånd. Service og personlig oppfølging, samt entusiasme og hjertlighet er ord/inntrykk undertegnede vil trekke frem når Accuphase utstyr har blitt kjøpt i Norge .
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    av den enkle grunn at dette gjelder nettopp Accuphase og altså også Accuphase-kunder.... og Før du spør,så har jeg ikke noe problemer med Accuphase..
    Men er accuphase selve problemet eller personen/firmaet??

    Derfor jeg ikke syns det passer helt i en VENNETRÅD. 😁
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Kan du ikke bare lage en ny tråd med problematikken, som omhandler de det gjelder.

    Edit: vi har "masse"tråder som handler om svindel, og sikkert på aktører også. Fordi om det er en aktør, kan det fort skje med andre produkter ifra den aktøren også. Tenk om accuphase får ny aktør/importør... Du skremmer dem jo på flatmark her.
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    627
    Antall liker
    340
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Hei-bare en liten oppfølging her:
    De 2 etterhvert famøse Accuphase-forsterkerne som ble erstattet med stenheller og Påstått stjålet ble altså allikevel ikke stjålet under transport fra Japan
    -ei heller ble de strjålet på Gardermoen...
    Her er saken at kjeltring nr 1 har blitt lurt av kjeltring nr 2 ,da kjeltring nr 2 påstod å ikke ha fått avtalt kompensasjon for sine tjenester av kjeltring nr 1.
    (Kjeltring nr 2 har kanskje hørt kjeltring nr 1's sedvanlige MO når det gjelder dennes forretningsførsel vedr innlevert utstyr/avtaler/lån eller "generell svindel"?)
    Toeren tok da "beslag" i de 2 forsterkerne for i alle fall å sitte igjen med noe...
    Kjeltring nr 1 og kjeltring nr 2 har nå etter sigende hatt et "fall-out" og er altså ikke BFF no-mo'

    og til halehenget; Dette er rett fra kilden

    Jeg venter også selv på kjeltring nr 1's tilbakebetaling av hans gjeld til meg.
    Oppføgling kommer.....
    Har ingen intresse av slike påstander i denne tråden, er det personlig får du ta det direktte med de de gjelder.
    M1
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    av den enkle grunn at dette gjelder nettopp Accuphase og altså også Accuphase-kunder.... og Før du spør,så har jeg ikke noe problemer med Accuphase..
    Saken omhandler Accuphase, men dette er en sak mellom de involverte parter, og har strengt tatt ingenting på forumet å gjøre i det hele tatt.

    La oss holde videre diskusjon til hva tråden er ment å omhandle --> Accuphase produkter.

    Mvh
    Høvdingen
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    a2900.jpg

    C-2900
    c-2810.jpg

    C-2810 som jeg har (nesten identisk).


    a2900c.jpg

    C-2900


    thumbnail-960-720-064.jpeg

    C-2810
    Mere guld i denne - Ingen grunn til å oppgradere! (y) 🤩
     
    Sist redigert:

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Jeg vurderer en E-406V. Er det noen som har kjennskap til denne modellen? Vintage, fra midten av 90-tallet. Er det fare for at kondensatorer tørker inn på en A/B Accuphase eller er de virkelig bygget for å vare en mannsalder ikke bare i forhold til byggekvalitet, men også i forhold til ytelse? Er en slik verdt 20 lapper?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn