Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    SACD og CD plater er fortsatt veldig stort i japan og asia. tror faktisk ikke streaming har tatt helt av der enda!
    Har i det siste vert på 2 seriøse butikk demoer der i den første ble streamet fra Tidal og spillt fra harddisk. Harddisk låt mye bedre enn streamingen fra Tidal.
    I den andre demoen ble det og streamet fra Tidal og spilt fra CD. Igjen så låt Tidal flatt og lite organisk, CD var mye bedre. Tror neppe streaming blir det store innen high end. Det er Muzak:cool:

    CD kommer nok til å bestå som format fremover. Hadde bare hadde bare teknikere/produsenter tatt til vettet....
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Ikke like explosiv lyd som med Cornwall III, men du verden å silkemykt det spiller :). Accuphase M-6200'ene viser at GRF 90 krever endel mer krutt enn hva Cornwall III gjorde på UV meteret, men ikke noe tegn til svakheter da :).

    Vis vedlegget 406319
    Vakkert!
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    ^ Elsker designet til den Tannoy serien, og Accuphase! :)
    Ser ikke dumt ut nei ;).

    Men GRF90 har faktisk en rimelig annerledes design "kurve" enn sine brødre i Prestige serien.. Mye rundere i kantene.. samtidig som at bassportene er flyttet bak, og er ikke såkalte "Distributed Port" som går langt siden i front på de andre. Kan vel kalle den litt mer "moderne" og ikke like "klassisk". Men den ser bra ut ;).

    Ikke er det nøkkel på frontdekslet heller :p.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.539
    Antall liker
    3.720
    Torget vurderinger
    96
    Hei !
    Er det noen Accu eigere som har et analog input/output board AIO-U1 til salgs ? Trenger dette til en DG-28
    Du kan vel klare deg med kun analog input også, og så kjøre digitalt ut til ekstern dac. Litt lettere å finne brukt de kortene, AI-U1 eller AI2-U1. Hender de dukker opp på ebay eller audiomarkt. Aldri sett de til salgs her. Jeg har 2 stk. DG-28 selv, men har dessverre ingen kort til salgs. Et annet alternativ hvis du ikke klarer å finne kort, er å kjøpe en A/D konverter. Mytek funker fantastisk, brukte det selv i en periode.
     

    bergtann

    Medlem
    Ble medlem
    21.12.2010
    Innlegg
    33
    Antall liker
    9
    Sted
    Langs sjøen
    Hei !
    Er det noen Accu eigere som har et analog input/output board AIO-U1 til salgs ? Trenger dette til en DG-28
    Du kan vel klare deg med kun analog input også, og så kjøre digitalt ut til ekstern dac. Litt lettere å finne brukt de kortene, AI-U1 eller AI2-U1. Hender de dukker opp på ebay eller audiomarkt. Aldri sett de til salgs her. Jeg har 2 stk. DG-28 selv, men har dessverre ingen kort til salgs. Et annet alternativ hvis du ikke klarer å finne kort, er å kjøpe en A/D konverter. Mytek funker fantastisk, brukte det selv i en periode.
    Takker for svar Polka !
    Får se om det dukker opp noe brukt.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    SACD og CD plater er fortsatt veldig stort i japan og asia. tror faktisk ikke streaming har tatt helt av der enda!
    Har i det siste vert på 2 seriøse butikk demoer der i den første ble streamet fra Tidal og spillt fra harddisk. Harddisk låt mye bedre enn streamingen fra Tidal.
    I den andre demoen ble det og streamet fra Tidal og spilt fra CD. Igjen så låt Tidal flatt og lite organisk, CD var mye bedre. Tror neppe streaming blir det store innen high end. Det er Muzak:cool:

    CD kommer nok til å bestå som format fremover. Hadde bare hadde bare teknikere/produsenter tatt til vettet....
    I følge representanten for Gryphon på Høstmessa så var det dårlig nettkvalitet, eller ikke nett i det hele tatt på store deler av landsbygda i f.eks Kina. Derfor var strømming ennå uaktuelt for mange. I Norge hvor nettet er mye bedre, så er det jo artister som utgir sine verker kun på LP av fysisk format.
     

    madman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.170
    Antall liker
    643
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Hva skjer med Accuphase i Norge nå da tro ?
    -m
     

    madman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.170
    Antall liker
    643
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Accupase A-30 innkjøpt. Driver komp.driverne i 2402. Veldig fonøyd !
    Spiller fortiden med lånt Accuphase pre.
    På ønskelisten : Accuphase pre og Accuphase A-45
    -m
     

    Vedlegg

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.524
    Antall liker
    102.866
    Torget vurderinger
    23
    Den ønskelista burde inkludere noen pene sokler som skuler hjula. Ikke noen '32 RatRod dette :rolleyes:
     

    madman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.170
    Antall liker
    643
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Redd for at dette blir BOAS reprise.
    -m
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Både jeg og en kompis ser etter eldre kraftig integrert Accuphase, og trenger tips. Alt fra E-x06 serien fra 1996, til E-x50 serien som kom ut i 2007.
    Er det noen modeller her som stikker seg ut på godt eller vondt, som jeg bør ha ekstra øye til på letingen?
    Også eldre gode pre årganger(modeller) er av interesse.
    Har alle disse cinema-loop og avansert tonekontroll?
    Hvis noen vurderer å selge, så ta kontakt.
    Takker for alle svar.
    mvh
    jonas
     
    Sist redigert:

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Klarer en A-45/ A-46 å dra Respons Artist tilfredsstillende?
    Om man skulle få tak i en sånn til akseptabel pris.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Klarer en A-45/ A-46 å dra Respons Artist tilfredsstillende?
    Om man skulle få tak i en sånn til akseptabel pris.
    hei ikke at jeg har rekt å få så mye kjenskap til Accuphase men hadde respons baby grand på min lille jvc klasse a og syntes ikke den hadde pusteproblemer på dem og dem har jo egentlig veldig lav følsomhet, så lenge digitalfronten også var av god kvalitet da respons responderer kjappt på utstyr som du vet :) og sier ifra hvilken ende som er det dårligste leddet,følte uansett dem klarte seg med få kvalitets watt
    trur ikke Accuphase A-45/46 vil ha noe pusteproblemer da de har mer massive strømreserver enn det min jvc kan glimte til med :) så personlig trur jeg det skal gå veldig fint,og føler generelt at konstruksjoner med scan speak revelator serien er lette å få til så lenge enn har kvalitets utstyr og spiller ofte dynamisk og lett i forhold til angitt følsomhet er ihvertfall min erfaring:) man kan jo selfølgelig peise på med 300 watt`` og men for min del er kvaliteten på watta viktigst :)
    mvh
    ivan
     
    Sist redigert:

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Redd for at dette blir BOAS reprise.
    -m
    Beklager min uvitenhet - men hva var egentlig problemet med BOAS ? Mvh.
    Kort fortalt har vel BOAS flere skjeletter i skapet en Pol Pot...;) det er en meget lang historikk som ikke er spesielt pen.
    Skal vi prøve å holde den diskusjonen utenfor denne tråden? Jeg kan forstå at spørsmålet dukker opp her, i og med at Accuphase og Lyric er så tett sammenvevd her, men det finnes en egen tråd på forumet hvor man kan lese om dette, om man skulle være svært opptatt av temaet.
    http://www.hifisentralen.no/forumet...-lyric-hifi-lever-videre.html?highlight=lyric
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.849
    Antall liker
    50.889
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hva mener dere en P600 har av verdi,ser den er i fra 1983. Er den noe og satse på ?

    Mvh
    O
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Ser virkelig bra ut! Må få prøvd ut Accuphase en vakker dag! :eek:
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.871
    Antall liker
    17.461
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Vel, jeg kan ikke så mye om den, EVO2 men vurderer samme modell. (Ikke den på finn :) Eneste jeg er skeptisk til er alderen. Men vi har jo vært fornøyd med vintage utstyr før, så hvorfor ikke. Jeg synes dog at den som ligger på finn.no er litt stivt priset. Selger der har også en DG-28 Room Analyzer til omtrent samme pris. Stivt...men bæltøft!
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.849
    Antall liker
    50.889
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Det jeg mener også,kult men litt overpriset kanskje. Ser at P 600 ligger veldig høyt priset i Europa.

    O
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.524
    Antall liker
    102.866
    Torget vurderinger
    23
    Stille, høne! Deg har jeg en høne å plukke med, og det gjelder i enda større grad HATO, den luremusjævelen :mad:
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Bedre en ung og kjapp en gammel og slapp.

    Har forresten en sånn billig baseplate til salgs om du er hypp ;)
     

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Det var da som Faen...
     
    Sist redigert:

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Skulle noen ha en A-45/46 eller A-30 å selge så... :cool:
     

    Fredrik.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2011
    Innlegg
    260
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    27
    Du er nummer tre i rekken som har ønskes kjøpt-annonse ute på torget på A-45 nå, lykke til:cool: Rart ingen har slått til på A-60 enda, analoge VU-metere og litt mindre røft utseende er tydeligvis mest populært.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Moro å se at Accuphase blir mer populært igjen her på HFS :).

    Selv ble jeg jo helt tatt på senga, da jeg var sikker på at jeg hadde "the it" med McIntosh... Ikke noe galt med MC heller, men Accuphase var noe så vanvittig vanedannene... Imponator faktorene forsvant nok endel, men jeg sitter igjen med et bredt glis og er veldig fornøyd :). Lite som slår MC sitt design og "BOLD" lydbilde, Accuphase er finesser og definisjon, uten å gi noe form for lyttetretthet :D.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn