P
parafinoksen
Gjest
For all del.Q
Smaken er som baken .. osv
|
For all del.Q
Smaken er som baken .. osv
noen liker 1982 & andre 2082 åssen er det ikke aJeg skjønner at Accuphase kjører en konservativ designlinje med vilje, men dette blir i overkant traust. Jeg tenker kontormiljø anno 1982 når jeg ser det der.
Dessuten er Luxman sin sølvfarge dritkjedelig. Svart eller champagne må det være etter min mening.CD skuffen er funksjonell og formålstjenlig design .
Hva som er på innsiden bør ikke preges av motetrender . Så kommentaren om 80 tall er malplassert .Om man syns utsiden er utdatert er en annen sak. Jeg liker Accuphase lange bedre enn Luxman , Luxmans 590 er klassisk og pen men den siste 595Se er jo heslig og uharmonisk
Gidder du beskrive med få ord hvordan du opplever største (eller mest fremtredende) forskjellen er i lydbildet mellom gamle EC og nye Accuphase'n din?...byttet ut komplett EC med 2x250R, 4.8 og EMC-1UP...
...Sammenlignet med EC, vil jeg påstå det er en annen liga, men det kan jo ha med match mot høyttalere osv også...
Det er en helt annen glød, varmere men fortsatt veldig detaljert. holografi, dybde og plassering av instrumenter er bedre. EC spilte bra det, absolutt - men Accuphase gjør alt litt bedreGidder du beskrive med få ord hvordan du opplever største (eller mest fremtredende) forskjellen er i lydbildet mellom gamle EC og nye Accuphase'n din?
Interesannt - var forberedt på at du ville erklære at EC anlegget spilte med mer varme - gjør meg enda mer nysgjerrig på merket AccuphaseDet er en helt annen glød, varmere men fortsatt veldig detaljert. holografi, dybde og plassering av instrumenter er bedre. EC spilte bra det, absolutt - men Accuphase gjør alt litt bedre
ikke bare lydsignaturen, men byggekvalitet, feel og eierglede går EC en høy gang imoInteresannt - var forberedt på at du ville erklære at EC anlegget spilte med mer varme - gjør meg enda mer nysgjerrig på merket Accuphase![]()
Hehe, glem nå ikke at EC er 100 % made in Norway daikke bare lydsignaturen, men byggekvalitet, feel og eierglede går EC en høy gang imo
hmfp, det er ikke sant @Balle Clorin ;pLiker sølv jeg, alt er bedre enn svart.I allefall i min stue. Luxman sine 590xxx med VU metere er jo riktig fine og andre også , men den siste 595SE? ser merkelig uharmonisk ut med malplasserte knapper og uten VUer.
Accuphase er nå mest klassisk og nydelig da, spesielt Powerampene med klassiske visere. Jag har ikke sansen for dioderekkene. Det blir ikke det samme
god plass og romlighet i lyden er viktig for en god sammenheng imoPå meg virker det som at Accuphase har et mye større "rom" å forholde seg til når lyden skal tegnes opp... Selv om det er relativt fyldige toner, så "overlapper" det ikke med de andre tonene. Blir som om Accuphase har A1 å tegne på, mens de andre har A3....
100% satt sammen.. er vel knapt en del som lages i Norge.Hehe, glem nå ikke at EC er 100 % made in Norway da![]()
sier meg helt enig herPå meg virker det som at Accuphase har et mye større "rom" å forholde seg til når lyden skal tegnes opp... Selv om det er relativt fyldige toner, så "overlapper" det ikke med de andre tonene. Blir som om Accuphase har A1 å tegne på, mens de andre har A3....
Det var egentlig en veldig fin forklaring, slik jeg tolker den. Og det gjør meg eeenda mer nysgjerrig på merket. Også om dette er "heaven" eller om Luxmann også befinner seg i samme kategori - forstår det som at disse to merker har mye å by på for ørene - og omtrent i samme sjangerPå meg virker det som at Accuphase har et mye større "rom" å forholde seg til når lyden skal tegnes opp... Selv om det er relativt fyldige toner, så "overlapper" det ikke med de andre tonene. Blir som om Accuphase har A1 å tegne på, mens de andre har A3....
du får høre med Lyric om å få en 480 / 650 e.l på demo, de var hvertfall veldig romslige med meg. jeg vil anta du blir solgt slik jeg gjordeDet var egentlig en veldig fin forklaring, slik jeg tolker den. Og det gjør meg eeenda mer nysgjerrig på merket. Også om dette er "heaven" eller om Luxmann også befinner seg i samme kategori - forstår det som at disse to merker har mye å by på for ørene - og omtrent i samme sjanger![]()
TakkerNydelig!
I den forbindelse; Accuphase har nylig bygget nytt lytterom som de er ganske stolte av. Ja det er riktignok ganske stort, 4,5m under taket. Vi må ta i betraktning hvor lite plass det er i Japan.På meg virker det som at Accuphase har et mye større "rom" å forholde seg til når lyden skal tegnes opp... Selv om det er relativt fyldige toner, så "overlapper" det ikke med de andre tonene. Blir som om Accuphase har A1 å tegne på, mens de andre har A3....
Har en A-20 som väntförstärkare just nu och är klart imponerad av vad den presterar, lite mörkare än mina Pure Audio Reference 2
10% mer watt enn en M-6200 , hadde vært interessant om man fikk denne som ren Poweramp. Strømforsyningen er selvsagt ikke som på powerampene men. MenSpennende sak. Fin og kraftig alt i en boks.
AB class integrated amplifier. The pre section has a fully balanced configuration that uses Baianced AAVA. The input amplifier and I / V conversion amplifier are composed discretely to reduce noise. The power section drives five power transistors in parallel and has a rated output of 240W / ch (8Ω) and 320W / ch (4Ω).
1mill Yen=82kNOK blir dermed ca 165kNOK i butikk i Norge
I 4 ohms last:E470 er jo også mer watt effektiv enn m6200... Et stykke opp. Relativt laber oppgitt watt effekt i 6200, men det merkes ikke
. Men skal nok kanskje passe på å ikke ha for tungdrevne saker
. Tipper de snart kommer med en ny m8000 også?!?!
![]()