AC/DC

Skal du på AC/DC konserten på Valle Hovin?

• Ja

Stemmer: 0 0.0%
  • Nei

Stemmer: 0 0.0%

• Totalt antall stemmer
    0

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    89
    Torget vurderinger
    1
    roffe skrev:
    Knallbra konsert! Jeg misset Telenor Arena, og dette var for meg et stort høydepunkt i mitt konsertliv. (Det hjelper jo litt at jeg har lånt ørene fast til AC/DC siden jeg var rundt 12-13 år, og dermed kan regnes som AC/DC-fan gjennom brorparten av livet).

Det merkes jo at Brian Johnson (vokalisten) begynner å slite med stemmen, men du verden: han gir jernet, og driter i at det sprekker opp litt her og der.

Det kunne godt vært enda mer trøkk fra saluttkanonene på avslutningsnummeret "For Those About to Rock", men det ble veid grundig opp av et imponerende fyrverkeri idet bandet hadde gått av scenen.
    Synes stemmen til Brian Johnson er bedre på denne turneen enn den for eksempel var på nittitallet. Sammenlignet med "No Bull"-dvden fra 96 (som ble vist på nrk i februar) er han mye mindre "brekete" i dag. Mulig han har fått operert bort noen knuter på stemmebåndet.

Satt på kjøkkenet hjemme med vinduet åpent hørte kanonskuddene "godt".
    Hørte også fyrverkeriet - det var ikke fyrverkeri inne på Telenor Arena. Bortsett fra det var showet så og si klin likt.

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    89
    Torget vurderinger
    1
    nb skrev:
    Wergeland skrev:
    Bortsett fra det var showet så og si klin likt.
    Og set oppsummerer vel AC/DC ganske bra. If it ain't broken, don't fix it.
    Nå har de jo faktisk byttet ut noen låter og puttet inn Shot Down in Flames og Dog Eat Dog (som jeg faktisk hørte utenfor) ::)

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    Jeg vil vel si at et av høydepunktene var Angus Youngs maratonsolo der han faktisk løp på den oppbygde "catwalken" og opp på taket av miksepult-"bua". Maken til kontakt med publikum skal man lete lenge etter. Herlig!
    Mulig det var slik på Telenor Arena også, men for meg var dette min første AC/DC-konsert, og jeg lot meg lett imponere. ;D

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.059
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Wergeland skrev:
    nb skrev:
    Wergeland skrev:
    Nå har de jo faktisk byttet ut noen låter og puttet inn Shot Down in Flames og Dog Eat Dog (som jeg faktisk hørte utenfor) ::)
    Settlisten?

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Valentino skrev:
    Wergeland skrev:
    nb skrev:
    Wergeland skrev:
    Settlisten?
    De er forutsigbare. Printet ut en tidligere setliste på nett før vi dro, og den stemte rimelig bra også på Valle.

Setlist:

Rock n Roll Train
    Hell Ain't a Bad Place To be
    Back In Black
    Big Jack
    Dirty deeds done dirt cheap
    Shot Down in Flames
    Thunderstruck
    Black Ice
    The Jack
    Hells Bells
    Shoot to thrill
    War Machine
    Dog Eat Dog
    Anything Goes
    You Shook Me all night long
    TNT
    Whole lotta Rosie
    Let There Be Rock

Encore:

Highway To Hell
    For Those About To Rock

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.835
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje ikke så merkelig -de kjører nok et "plankeprogram" når de er på turné for å gjøre det enklere for seg selv.

N

nb

Gjest
    Jeg stod også stort sett bak filler-høyttalerene og kan ikke si jeg synest det var for høyt. Jeg hadde som alltid med propper, men brukte de ikke. Et par av de jeg var på konsert med hadde vært langt fremme, og de rapporterte om høy lyd.

AKA

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    6
    roffe skrev:
    Jeg vil vel si at et av høydepunktene var Angus Youngs maratonsolo der han faktisk løp på den oppbygde "catwalken" og opp på taket av miksepult-"bua". Maken til kontakt med publikum skal man lete lenge etter. Herlig!
    ENIG ;D

Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    5
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Kan ikke gjøre annet enn å ta av seg den berømte hatten, dette var i likehet med Telenor Arena en fantastisk konsert, litt amputert av det faktum att jeg befant meg ganske langt bak, men fortsatt en kjempe festlig konsert ;) Nå er det bare å håpe på att de rekker ett album og en turne til, tar meg i såfall fri, å stiller meg i billettkøen ;D

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    roffe skrev:
    Mulig det var slik på Telenor Arena også, men for meg var dette min første AC/DC-konsert, og jeg lot meg lett imponere. ;D
    Det var noe i samme duren på Telenor Arena ja. Selv fikk jeg ikke billett til denne konserten da men. :'(

N

nb

Gjest
    Da var AC/DC paa Wembley unnagjort. Opplegget var selvsagt temmelig likt de to andre konsertene. If it ain't broken, don't fix it osv. Publikum var suverene, og det at det er paa et stadion og ikke en betongoerken hjelper selvsagt mye paa atomsfaeren. Ditto at det etter hvert blir moerkt.

MEN man kan si mye stygt om Valle Hovin, men lyden paa Wembley var helt grusum. Virkelig, virkelig ille. Muligens det daarligeste jeg har hoert live av stoerre konserter, i alle fall som jeg kommer paa i farta. Naar Brian Johnson snakket litt saa jallet ekkoet i et par sekunder etterpaa. Det har tydligvis noe for seg aa spille paa en aapen plass uten hindringer rent lydmessige.

De spillte ogsaa ekstremt hoeyt. Heldigvis hadde jeg plass langt unna hovedarrayet og rett foran et av delay/fill - taarnene, saa det var passe+ der jeg satt.

N

nb

Gjest
    Smibakkjen skrev:
    Da er billettene sikret ;D
    Jepp. Det er faktisk ikke utsolgt ennå. Tydlig at det ikke er så stor interesse denne gangen, og en en onsdag før ferien gjør det også noe mer komplisert for de som skal reise langveisfra.

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.713
    Sted
    Hus
    Billetter sikret. Var på begge konsertene i fjor :)

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Usj, ser ut til at jeg har eksamen dagen etter.. :-[

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    Jeg holdt faktisk tilbake litt i år. Så de på samme stadion i fjor. Har de fornyet showet noe i år, eller er det samme "Tour"?

N

nb

Gjest
    roffe skrev:
    Jeg holdt faktisk tilbake litt i år. Så de på samme stadion i fjor. Har de fornyet showet noe i år, eller er det samme "Tour"?
    Har AC/DC noensinne fornyet noe som helst? De har jo hatt den samme uslåelige oppskriften i ørten år nå;) Men det ser ut som interessen er betydelig lavere denne gangen, konserten er ennå ikke utsolgt.

Men for å svare på spørsmålet ditt, så er jeg 99.5% sikker på at det er samme tour. De bytter sikkert ut noen få låter men showet er nok det samme.

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    Jeg tror at dersom jeg skal se AC/DC igjen, så skal det ikke være på Valle Hovin. Det er dessverre for lyst på den tiden av året til at sceneshowet kommer skikkelig til sin rett (selv om slutten av mai ikke er SÅ galt, sånn lysforholdsmessig sett).

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Mange kaller Bon for den gamle vokalisten, men DETTE er den gamle.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn