Jeg holder på det jeg har skrevet før: Hvis man lytter på et lavere volum og med et lavere krav til frekvensomfang, kan budsjettutstyr utmerket godt være like "bra" som et forrykende dyrt oppsett. På høyt volum og med et ekstremt frekvensomfang må man over på dyrt utstyr, hi-end.
"Bra" i hermetegn fordi hva folk synes er "bra" avhenger nemlig av den enkeltes smak.
Paul Barton er vel musiker? Gjorde et søk nettopp nå på PSB, og fant tilfeldigvis akkurat det eksemplet på hva jeg snakker om, et budsjettprodukt som like gjerne kan bli slutten på videre søken, men også gjerne spiren til kostbar hi-end hvis man ønsker å fortsette løpet:
Stereophile Product of the Year
A simply sensational audio bargain.
The PSB Alpha B1 is exactly the kind of product this hobby needsone that brings the High End down to earth, makes hi-fi attainable for just about everyone, and, beyond all, reminds us how much fun this hobby should be. The Alpha B1 has become my immediate recommendation for anyone seeking hi-fi advice. Im proud to have a pair in my home. A simply sensational audio bargain. Thank you, Paul Barton.
http://www.psbspeakers.com/news/Stereophile-Product-of-the-Year
Så ikke le av budsjetthifi, det er tildels kvalmende. Rekrutteringen til hi-end begynner her, men for noen av oss er budsjetthifi det eneste vi trenger.