Abrahamsen V1.0 CD Spiller

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
brand-x skrev:
Hei !

Til opplysning ang. skjevhet i frontdeksel til plateskuff... Noen har kun en skruv i høyre side + dobbeltsidig tape.. ( er korrigert på de nyeste modellene..disse har 2 skruer) den med en skruv gjør att frontdekslet presses utover på venstre side og siger derfor nedover. ( limet får for dårlig kontakt..) problemet løses gjennom salgssted eller Abrahamsen...

mvh
Kjell
Noen planer om å gjøre noe med display'et ?
Er jo pokker'n meg uråd å se noe som helst inni der :)
Men den låter bra,det er vel iofs det viktigste.

/jan

FAB

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Antall liker
2
Har både v1 cd-spiller og v3 forforsterker.
Sammen med doxa 70 signature mkII så spiller det
helt himmelsk. Killer til prisen.
Har hatt v2, men synes ikke effektdelen i den hold samme klasse
som cd og pre. Doxaen er et hav bedre.

Displayet er ræva, fjernkontrollen er litt for direkte, men ellers
er lydkvaliten svært høy. Oppimot high-end i mine ører.
Klarer å leve med et blått glorete display, det er lyden som teller.
Synd ikke ( "effektdelen" v2, v4 ) holder samme klasse som v1 og v3.

FAB

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Antall liker
2
Har nettopp snakket med abrahamsen, det hørtes jaggu meg ut som abrahamsen selv,
eldre kar med en rusten stemme.

Han sa at på hjemmesidene deres så vil det komme ut opplysninger akkurat om dette.
De har jobbet intenst med å få en ordning på dette problemet.
Det ser nå ut som en løsning er på vei. Iløpet av en kort tid, så kan vi sende
inn produktene å få byttet displayene. Det er også en løsning på vei når det gjelder
fjernkontrollen. Det vil bli en ny fjernkontroll som ikke er så direkte, så han.
Vi vil også få mulighet til oppgraderinger på lik linje med electrocompaniet.
Noe som det er helt klart mye å hente på "effektdelen" til abrahamsen.
Miksing og triksing av gain lar seg også gjøre

Det er visst mye som kan gjøres med disse produktene. Når de selges i butikk er de som "basic"
Mens de audiofile etterhvert egentlig kan skreddersy produktene etter sitt eget ønske.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
brand-x skrev:
ixos !

Den er ikke i plast.....

mvh
Kjell P..
audio optimum
(samarbeider med Ecs-holding)
Ok , men har langt nær den samme blankheten som EC sine frontplater....Etter hva vi hører her , ser det ut til å være mye barnesykdommer med v-serien , og sånn har det jo vært før og på eldre ec ting , fra skårertiden (jeg vet ikke om det har blitt bedre på ec nå da)

Skjev skuff syntes godt , dette har jeg sett på flere på el-kjøp...ikke vakkert...

Men igjen , dette er jo lavt priset i forhold til mye annet , mht til lyden antakligvis....skal få hørt en spiller snart trur jeh.

B

brand-x

Gjest
ixos !

Like blank er den ikke...

Forøvrig kommer det en ny skuff-front i annet blankere materiale som enkelt lar seg skifte for de som ønsker.. facelift oppgradering..

mvh
Kjell P..

goxboxlive

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.04.2008
Antall liker
1
Mine erfaringer med V 1.0:

Jeg har hatt denne i ca 4 mnd nå. Er veldig fornøyd. Den har sliti litt med barnesykdommer, men jeg syns den fungerer veldig bra til den prisen.
Jeg har også tatt en tur op til Abrahamsen og oppdatert softwaren på spilleren. Dette hjalp, og jeg sliter ikke med barnesykdommer nå. Før så kunne den slite med å lese av cd'r som f.eks den meldte fra at den ikke hadde noe cd i skuffen selv om det var noen der. Dette har hjulpet med software oppgraderingen.

Nå har jeg benyttet cd spilleren sammen med en Electrocompaniet ECD1 og dette forbedret lyden ytterligere syns jeg. Virker som om om lydbildet har blitt noe mer dynamisk samt mer oppløst (mulig bare innbilling).

Men i hvertfall jeg synes den er verdt pengene. Er du riktig heldig så kan man også få kjøpt denne som ett demo produkt hos Elkjøp til halv pris.

Når jeg var oppe hos Abrahamsen så fortalte de meg det at det vil komme en oppgradering i løpet av høsten. Der i blant displayet vil bli byttet ut (mener å huske at det var hvitt på blått eller noe tilsvarende). Mener å huske at de nevnte noe om driverket også.

nittenfemtitre

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.07.2011
Antall liker
9
Sted
Os, Hordaland
Hei alle.

Oppdaterer denne: Etter kjøp av Divine 100.49 i februar er det utover kommet til Abrahamsen cd V1 og for V3. Disse var kjøpt på Elkøp tilbud på Os utenfor Bergen.
Senere kom Electrokompaniet AW250R og Abrahamsen V6 dac tilkommet. Leverte i sommer egenhendig V1, V3 til Abrahamsen Lillehammer for oppgradering. Fikk de desverre ikke med meg hjem noen dager senere som avtalt grunnet ferie og muligens sykdom der borte. Da måtte de sendes og da Elkjøp hadde rotet bort orginaleskene
ble de pakket i en stor eske. Desverre ble frontplaten på for V3 knust, men denne ble sendt og byttet ganske så raskt. Takk for god service Thomas og Per.

Men her kommer et problem. Cd spilleren har siden den ble kjøpt hatt et problem. Skuffen har problem å gå inn. Etter oppgradering er problemet det samme. I tillegg viser displayet "no disk" noen ganger og de første låtene "hikker", men det hjelper å spole frem en låt eller to. Derimot har V1 og V3 mye bedre mottaker til fjernkontrollen og bedre lesbart display.

Noen som kjenner til problemene til cd V1?

Ellers kanon fornøyd med lyden!

Hilsen
Harald

TerryGib

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2011
Antall liker
3.144
Sted
Bergen
Høres kjent ut.
Kjøpte en cd V1 på Elkøp for noen år siden.
Problemer med å åpne skuffen og hvis eg fikk åpnet den
viste displayet stort sett "no disk".
Ble levert tilbake.

Tg

Topp Bunn