Abrahamsen V 6.0

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mikal

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    23.08.2005
    Innlegg
    44
    Antall liker
    0
    Hei

    Prisen på vår Dac er ca der som Mr Abrahamsen la den da vi overtok.
    Og så driver vi på en litt annen måte. Synes kansje det er litt dumt at ingen reagerer på at DAC kortet er EC produkt. Man har til og med navnet Electrocompaniet på kortet. Men man har nok små avviklingskostnader når man driver på denne måten!!

    mvh

    Pana
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    Da har jeg bestillt en V 6.0 Kan bli spennende.

    Fikk god gammel EC følelse på nettsidene. Fullt av skrivefeil og dårlig kodet, i hvert fall på Opera.
     

    pettern

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.03.2009
    Innlegg
    76
    Antall liker
    1
    Jeg skulle kanskje lagt denne på vennetråden, men skitt au..

    Finnes det pr. dags dato noen tester på V 6.0'en? Jeg tenker på i forhold til andre dac'er eller 'integrerte'
    maskiner? Jeg ser jo at det muligens er en sammenligning mot EC på gang...men, andre tester..?

    Kanskje noen her har noen erfaringer å komme med, (noe mer enn at den låter bra osv.).

    Hos meg skal den ev. parres med en Cary CD 308, med Philips CDM12 'skuff'.
    Er dette en ålreit match?

    Mvh

    petter'n
     

    kyrjens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2007
    Innlegg
    144
    Antall liker
    9
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    2
    Er det så og forstå at dette er "samme" dacèn som sitter i Ec Emc 1Up og den separate Ec dacen?
    Synes jo kansje de i det minste kunne tatt seg bryet med å fjerne companiet merkingen (eller fått etset nye kort? Hva koster vel det?)
     

    BraveSirEdmund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    122
    Antall liker
    128
    Ehh... Hvis det nå har seg slik at det ER et Electrocompaniet kort i Abrahamsen`s DAC, hvorfor da fjerne skriften på kortet??? Blir det automatisk et Abrahamsen kort da? ???
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det kan muligens se ut som om fader Abraham har solgt rettighetene til designet, men fortsatt bruker det kommersielt selv.

    Det er jo 'herlig ærlig' at han ikke en gang gidder å prøve å skjule sannheten..... ::)
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Etter og ha spilt på min V6 nå i 5-6 uker må jeg bare si meg veeldig fornøyd - cd spiller'n har fått ett nytt liv, og er ikke til og kjenne igjen (den er fra 1996), og pc/flac låter glimrende i mine ører - til og med streaming/mp3 låter hi-fi og ikke ipod som det gjorde tidligere!
    Anbefales til alle som er ute etter en "budsjett-dac" 8)
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    Er også svært fornøyd med min, hvorfor betale i dyre dommer for EC når man får tilnærmet samme kvalitet (hvis den nå er like bra?) og atpåtil usb for nesten 10k mindre?
     

    Dogge

    Medlem
    Ble medlem
    06.05.2008
    Innlegg
    31
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpte min til bruk med pc, til fordel for en Xindak dac-5 jeg hadde før.
    Allerede med coax blåste den nye til med en lyd LANGT mer oppløst og åpen enn den gamle.
    Da usb kabelen kom på plass, så kom også lysten å koble dette opp til hovedanlegget.
    Endelig ble det gøy med musikk fra pc!
    Har i ettertid prøvd den på diverse andre kilder, og den står ikke mye av veien for min (dog noe eldre) men myyyye dyrere Krell dac.
    Dette er vel den tingen jeg har kjøpt som har gitt meg mest lyd og moro for minst kroner...
    Anbefales å prøve, og skulle den ikke matche anlegget så er den såpass billig at det ikke er store tapet uansett.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    bjos skrev:
    Er også svært fornøyd med min, hvorfor betale i dyre dommer for EC når man får tilnærmet samme kvalitet (hvis den nå er like bra?) og atpåtil usb for nesten 10k mindre?
    Tjahh... Forutsatt at det er noe i det Pana antyder: Hvorfor kjøpe svindyr ny bilstereo, når du kan få billig og bra på plata?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.227
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Kjøpte en V6.0 for noen dager siden og den har fått ca 35 timer på baken <breake inn er ca 400 timer). Den er ment til å være en <reserveløsning> til jeg får skrapt opp mer kapital til en stasjonær cd spiller (min siste?).
    Så langt må jeg si at den spiller MYE bedre enn hva jeg kunne håpe på, og at jeg må opp på en virkelig god cd spiller får å få et nytt løft.
    Vanskelig å si hva den nøyaktig står for, men jeg tror det finnes veldig mange cd spillere på markedet som koster godt over 10k, som ikke er like god.
    Den er forbløffende ryddig og har virkelig den kontrollen bare kvalitets spillere har. Ikke noe rot og det er deilig enkelt å følge hvert instrument/vokal. Utmerket dynamikk og rytme, samt at klangbalansen er behagelig.
    Prisen tatt i betraktning, så må dette være en av de beste kjøpene som finnes, og jeg tror at selv de med en relativt god cd spiller vil få et merkbart løft. Har du en litt eldre cd spiller vil du nok få tidenes hakeslepp ;)

    PS: Det er farlig å anbefale et produkt så sterkt, og jeg kan vel ikke gå god for hvor nøytral den er eller ikke er, da jeg ikke har noe å sammenligne den med for øyeblikket. MEN jeg har ettervert hørt en del produkter de siste 8 årene og kan ut i fra det skille mellom gode (og musikalske) spillere og ikke fult så gode (og engasjerte )spillere. Så analytikere bør holde seg unna, for dette spiller musikk (på et meget høyt nivå).
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.227
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    V6.0 skal være bedre balansert enn ubalansert og min forsterker har kun ubalanserte kontekter. Kan det være noe å hente ved å kjøre balansert kabel ut av V6.0 og ubalanset inn i forsterkeren fra samme kabel, eller blir dette likt som å kjøre rent ubalansert?

    PS: Den spiller forykende bra ubalansert og da 8)
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Om du søker litt rundt her Jonas så er det flere som hører forskjell på coax-kabler. Det spekuleres ofte i at dette er noe avhengig av kombinasjonen kilde-dac, men personlig er jeg litt skeptisk til de store forskjellene.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.227
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    tore_v1 skrev:
    Om du søker litt rundt her Jonas så er det flere som hører forskjell på coax-kabler. Det spekuleres ofte i at dette er noe avhengig av kombinasjonen kilde-dac, men personlig er jeg litt skeptisk til de store forskjellene.
    Jeg valgte å slette delen av innlegget om coax kabel, da jeg er redd for at denne tråden fort kunne skli ut.
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    Zomby_Woof skrev:
    bjos skrev:
    Er også svært fornøyd med min, hvorfor betale i dyre dommer for EC når man får tilnærmet samme kvalitet (hvis den nå er like bra?) og atpåtil usb for nesten 10k mindre?
    Tjahh... Forutsatt at det er noe i det Pana antyder: Hvorfor kjøpe svindyr ny bilstereo, når du kan få billig og bra på plata?
    Merker at jeg blir litt forvirret her. Dersom Abrahamsen benytter et kort urettmessig må jo det være entydig ulovlig, og da kan jeg ikke forstå hvorfor ikke Panas innlegg har mer krutt enn sukk. Tris viss rot glir over i ulovligheter.

    Mvh
    Sniff
     

    ErikMe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    kanskje best å shoppe en V6 fort som fy før snuten kommer og tar de for patent bryting 8)
     
    B

    brand-x

    Gjest
    Jeg vet ikke helt hvem som er Mr.Electrocompaniet hvis det ikke er P.abrahamsen.... når det er sagt så tviler jeg på att abrahamsen og co. hadde benyttet noe som ville vært ulovlig i så måte... Jeg ser ikke helt problemet med hva som står på kortet når det er samme person som har utviklet begge "brandene".... men det finnes vel alltids noen som mener noe annet... trekker man det litt lengre så må det jo være fint med litt reklame "skjult" sådan for Ec... ;D ;D
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Dette er nok en 'sukkenes arena'. Eventuelt krutt hører vel hjemme i en mer 'svartkledd' og formell setting.

    Det er vanskelig å gjette hva som er hva, men... Det er jo ganske klart at Per Abrahamsen hadde utviklet en mengde forskjellige komponenter både komplette og i deler. Da firmaet gikk konkurs regner jeg med at alt av konstruksjoner var firmaets eiendom. Videre er det jo naturlig å anta at eierskapet til dette endte opp hos Westcontrol da de kjøpte boet. (Var det ikke det de gjorde?)

    At Per Abrahamsen solgte firmaet og fortsatt pusher produkter med praktisk talt likt utseende er frekt. Minst. Hvis han i tillegg bruker kretsløsninger som var utviklet for, og tilhører det solgte Electrocompaniet er det nok mer enn frekt.

    Men, som sagt, det er vanskelig å gjette hva som har skjedd her. I det minste på grunnlag av såpass sparsom informasjon.

    Jeg skulle gjerne sett mer, og det er vel ikke usannsynlig at det dukker opp noe etterhvert...
     
    B

    brand-x

    Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    Dette er nok en 'sukkenes arena'. Eventuelt krutt hører vel hjemme i en mer 'svartkledd' og formell setting.

    Det er vanskelig å gjette hva som er hva, men... Det er jo ganske klart at Per Abrahamsen hadde utviklet en mengde forskjellige komponenter både komplette og i deler. Da firmaet gikk konkurs regner jeg med at alt av konstruksjoner var firmaets eiendom. Videre er det jo naturlig å anta at eierskapet til dette endte opp hos Westcontrol da de kjøpte boet. (Var det ikke det de gjorde?)

    At Per Abrahamsen solgte firmaet og fortsatt pusher produkter med praktisk talt likt utseende er frekt. Minst. Hvis han i tillegg bruker kretsløsninger som var utviklet for, og tilhører det solgte Electrocompaniet er det nok mer enn frekt.

    Men, som sagt, det er vanskelig å gjette hva som har skjedd her. I det minste på grunnlag av såpass sparsom informasjon.

    Jeg skulle gjerne sett mer, og det er vel ikke usannsynlig at det dukker opp noe etterhvert...
    Jeg synes med din argumantasjon og hentydninger mot abrahamsen`s frekhet som du mer enn litt antyder, vil den eneste løsningen være att du tar personlig kontakt både med Per selv og "nye" ec for å få tilstrekkelig info om hvor opphavsrettighetene ligger og vil du kommentere mere frekhet kan du jo sikkert opplyse oss andre om hva du f.eks. finner under lokket på Hegel sin cd-spiller uten sammenligning forøvrig... Hegel er fremdeles ett særdeles velykket produkt selv om du skulle finne ett annet brand på kortet nedi spilleren.... jeg tror du også vil finne litt flere med samme forhold hvis du letter litt på lokket...
    Fortsett gjerne din søken etter frekhet men del for all del dine hentydninger men glem ikke å supplere med fakta når disse foreligger som jeg forventer du følger opp med. slik att rett blir rett... jeg støtter heller ikke "tyveri" hvis du skulle lure...

    Ha en fantastisk helg..

    mvh
    Kjell P..
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Brand-x:

    Jeg er ikke knyttet til verken det ene eller det andre av de to firmaene. Jeg har derfor ingen privat interesse i å diskreditere noen av dem.

    Pana har kommentert tilstedeværelsen av et print med teksten 'Electrocompaniet' i et produkt solgt av Abramahsen. Jeg har med referanse til dette sagt noe om hva som ser ut til å ha skjedd. Det har ikke kommet noen selvstendige påstander fra min side.

    All den tid du 'samarbeider med' Abrahamsen, skjønner jeg godt at du opplever dette som problematisk. At du blir sint er heller ingen overraskelse. Men du kan ikke kreve at jeg skal 'finne ut'.

    Dette må enten Per Abrahamsen eller Electrocompaniet klargjøre.

    Du er nærmere Abrahamsen enn det jeg er. Derfor er det naturlig at du ber Per Abrahamsen fortelle sin versjon av historien.

    Pana leser sannsynligvis denne tråden. Derfor kan vi begge, her og nå, oppfordre Electrocompaniet til å gi oss sin 'komplette' versjon av historien.
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    634
    Antall liker
    346
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Da er V6.0 bestilt (går) bare å venter ;D
    Mvh
    M1
     
    B

    brand-x

    Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    Brand-x:

    Jeg er ikke knyttet til verken det ene eller det andre av de to firmaene. Jeg har derfor ingen privat interesse i å diskreditere noen av dem.

    Pana har kommentert tilstedeværelsen av et print med teksten 'Electrocompaniet' i et produkt solgt av Abramahsen. Jeg har med referanse til dette sagt noe om hva som ser ut til å ha skjedd. Det har ikke kommet noen selvstendige påstander fra min side.

    All den tid du 'samarbeider med' Abrahamsen, skjønner jeg godt at du opplever dette som problematisk. At du blir sint er heller ingen overraskelse. Men du kan ikke kreve at jeg skal 'finne ut'.

    Dette må enten Per Abrahamsen eller Electrocompaniet klargjøre.

    Du er nærmere Abrahamsen enn det jeg er. Derfor er det naturlig at du ber Per Abrahamsen fortelle sin versjon av historien.

    Pana leser sannsynligvis denne tråden. Derfor kan vi begge, her og nå, oppfordre Electrocompaniet til å gi oss sin 'komplette' versjon av historien.
    Er ikke sint i det hele tatt, som jeg prøvde å understreke så er jeg ikke tilhenger av tyveri.. men jeg kan ikke under noen omstendigheter forstå att Per abrahamsen har gjort noe ulovlig bevist/ubevist... For ordens skyld er det først og fremst Pana (ec) som kommer med hentydninger i negativ ordlyd mot personen som nesten er alene om att pana kan flagge under Ec flagget ... Jeg håper derimot du kan vise forståelse for min frustrasjon over ditt innspill når det tross alt er Pana som har problemer med Abrahamsen og ikke omvendt.. For å kommentere designet på v-serien har dette allerede vært til debatt og jeg kan se koblingen, men utgangspunktet var classic serien som var en videreføring av begynnelsen.... Jeg kommer fremdeles til å kommentere innhold jeg mener er urimelig mot Abrahamsen...

    Håper du finner forståelse for dette og fortsatt en fantastisk god helg.. ;)

    mvh
    Kjell P.. :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Skal jeg være helt ærlig, Brand-x, så forstår jeg ikke helt hva du mener.

    Hvordan ble dette printet til? Hvordan havnet det i en Abrahamsen-boks med Electrocompaniet-logo?

    Jeg mener at disse spørsmålene må besvares, og at svaret vil være særdeles ubehagelig for minst en av de to involverte partene.

    Electrocompaniet og Abrahamsen, hva har skjedd her?
     
    B

    brand-x

    Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    Skal jeg være helt ærlig, Brand-x, så forstår jeg ikke helt hva du mener.

    Hvordan ble dette printet til? Hvordan havnet det i en Abrahamsen-boks med Electrocompaniet-logo?

    Jeg mener at disse spørsmålene må besvares, og at svaret vil være særdeles ubehagelig for minst en av de to involverte partene.

    Electrocompaniet og Abrahamsen, hva har skjedd her?
    Jeg kan kun redegjøre presist for denne saken via abrahamsen,
    noe jeg vil komme tilbake til over Pinsen.. Har ingen mulighet å frembringe svar tidligere...

    mvh
    Kjell P..
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Zomby_Woof skrev:
    ...og at svaret vil være særdeles ubehagelig for minst en av de to involverte partene...
    Hvordan kan du være så sikker på at dette kommer til å bli
    Zomby_Woof skrev:
    ...særdeles ubehagelig...
    ???

    Kan det være så enkelt at dette er en del av forhandlingene mellom Per Abrahamsen og gjengen fra Tau i forhold til oppgjøret om det tidligere boet? Hvilket motiv har Pana for å insinuerere at dette er ufin business dersom dette faktisk er endel av avtalen som West Coast har gått med på??

    Ingen beskyldninger om hverken det ene eller andre, men bør vi ikke først og fremst søke fakta før man spekulerer i hva som er galt?

    Med ønske om god helg ;)
     

    mikal

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    23.08.2005
    Innlegg
    44
    Antall liker
    0
    Hei
    Kansje litt fakta vil passe nå.
    Jeg forstår ikke hvorfor alle snakker om at Mr abrahamsen eide Ec. Da vi overtok konkursboet i slutten av 2004, var det Terje Gran som eiet 95% av Electrocompaniet. Mr Abrahamsen var blitt utvannet etter en rekke nødvendige emisjoner gjennom et helt tiår. Reglene er videre krystallklare. Når vi kjøper boet eier vi ALLE rettigheter. Dette hersker det ingen tvil om. Videre er det alstå i Terje Gran som var eier av selskapet, og ikke Mr Abrahamsen. Du må nok tilbake til 80 tallet for at denne tesen skal ha noen som helst relevans.
    Hvorfor vi ikke har saksøkt dette selskapet for lenge siden er en intern sak hos oss. Vi jobber på en annen måte, godt innenfor skrevne og uskrevne etiske linjer, og vi har så langt aldri saksøkt noen selskap. Verken i Westcontrol eller Electrocompaniet. Men det er nok en grense hvor snillisme går over i dumskap.
    Videre er det altså slik at Mr Abrahamsen har like liten rett som alle andre som jobbet i EC til å bruke teknologien til EC, som vi lovlig kjøpte alle rettigheter til i 2005. Han var bare en ansatt i selskapet. Eieren var Terje Gran

    mvh Pana
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Hvilket skulle bety at jeg skyter på riktig skive, om ikke i 'svarten'.

    Boet eide rettighetene til alle konstruksjoner. Westcontrol kjøpte boet med disse rettighetene. Abrahamsen bruker altså konstruksjoner de ikke har rettighetene til.

    At Per Abrahamsen eide så lite av 'Companiet, visste jeg ikke.

    Har jeg fått det riktig så langt?
     

    BraveSirEdmund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    122
    Antall liker
    128
    Selv om boet eier alle rettigheter til konstruksjoner, er det vel ikke ulovlig å bruke dette i andre produkter så sant det ikke er patentbeskyttet? Du får jo cd-spillere fra andre merker enn Sony og Philips. Eller er det slik at man må finne på en ny måte å lage strømforsyning, hvis man vil begynne å lage forsterkere?
    Tror uansett at Mr. Abrahamsen har brukt sin egen kunnskap ved utvikling av Abrahamsen produkter, heller enn å prøve å kopiere EC.
    At Abrahamsen-designet ligner "for mye" på EC, forstår jeg heller ikke er så galt. Ingen som reagerer på at en Denon AV-receiver ligner på en Onkyo, Pioneer, Yamaha..o.s.v.
    For ikke å snakke om flatskjermer...

    Er uansett imponert over hvor mye en får for pengene når en kjøper V 6.0!!! :) :) :D
     
    B

    brand-x

    Gjest
    Pana skrev:
    Hei
    Kansje litt fakta vil passe nå.
    Jeg forstår ikke hvorfor alle snakker om at Mr abrahamsen eide Ec. Da vi overtok konkursboet i slutten av 2004, var det Terje Gran som eiet 95% av Electrocompaniet. Mr Abrahamsen var blitt utvannet etter en rekke nødvendige emisjoner gjennom et helt tiår. Reglene er videre krystallklare. Når vi kjøper boet eier vi ALLE rettigheter. Dette hersker det ingen tvil om. Videre er det alstå i Terje Gran som var eier av selskapet, og ikke Mr Abrahamsen. Du må nok tilbake til 80 tallet for at denne tesen skal ha noen som helst relevans.
    Hvorfor vi ikke har saksøkt dette selskapet for lenge siden er en intern sak hos oss. Vi jobber på en annen måte, godt innenfor skrevne og uskrevne etiske linjer, og vi har så langt aldri saksøkt noen selskap. Verken i Westcontrol eller Electrocompaniet. Men det er nok en grense hvor snillisme går over i dumskap.
    Videre er det altså slik at Mr Abrahamsen har like liten rett som alle andre som jobbet i EC til å bruke teknologien til EC, som vi lovlig kjøpte alle rettigheter til i 2005. Han var bare en ansatt i selskapet. Eieren var Terje Gran

    mvh Pana
    Hva du legger i skrevne/uskrevne etiske linjer er skivebom Pana ???, dere har allerede vist att så ikke er tilfelle rundt tråden for en god stund siden om oppgraderingene vedr. Ec produkter der du/dere går mer enn litt langt i å antyde att Abrahamsen & co leverer slett arbeid.. ( det er fint mulig å finne denne tråden hvis du er usikker )

    Skivebom 2: Per Abrahamsen med Svein erik Børja i spissen startet utviklingen i 1973 etter ett seminar av matti otala... jeg tror du skal argumenetere godt for å omskrive fakta av hvem som er Utvikler av Ec..

    Du har rett i en ting og det er på Eiersiden, som uansett har lite med utvikling av de patentene du mener følger med boet... Hva disse patentene skulle være kan du jo gjerne redegjøre for bortsett fra under-platen til drivverket på emc-spilleren...

    Dere har også greid å stryke Abrahamsens navn i historien til Ec foruten Terje Gran som stod på den finansielle siden.. de øvrige var Terje Sandstøm og nevnte Børja...

    Etiske linjer og snillisme ikke veldig dekkende akkurat...

    mvh
    Kjell P..
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    brand-x skrev:
    Skivebom 2: Per Abrahamsen med Svein erik Børja i spissen startet utviklingen i 1973 etter ett seminar av matti otala... jeg tror du skal argumenetere godt for å omskrive fakta av hvem som er Utvikler av Ec..
    Hvis du skriver dette litt om:
    Svein Erik Børja var riktig nok på seminar og fikk med skjema hjem.
    Fem personer (Per Abrahamsen var ikke en av disse) i sammarbeid med Børja lagde 5 stk. DIY Otala 25 wattere.
    Jeg har en av disse 25 watterne som ble laget på EB / Nera hvor Per var ansatt, men var ikke innvolvert...
    Det som er "merkelig" er at de 25 watterne Per satte i produksjon senere er 100% kloner av disse fem først produserte.

    Skjemaet til Matti Otala er og blir skjemaet til Matti Otala.
    Terje Sandstrøm utviklet Otala´s 25 watter videre mens han jobbet for Per, og utviklet 25 watteren ytterligere og solgte disse fra NRF (Norsk Radio Fabrikk).
    Senere utviklet Terje Sandstrøm (som konsulent for Per) 50 watteren / 200 watteren, preamp, MC amp.
    Disse produktene ble utviklet i 1982 - 1983 og alle senere produkter er basert på disse.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje man skulle lage en egen tråd om historien til EC og hvem som har gjort hva istedet for å havne langt uti geografien hva Abrahamsen V 6.0 angår? Bare et lite tips... :-*
     
    B

    brand-x

    Gjest
    Oblivion skrev:
    brand-x skrev:
    Skivebom 2: Per Abrahamsen med Svein erik Børja i spissen startet utviklingen i 1973 etter ett seminar av matti otala... jeg tror du skal argumenetere godt for å omskrive fakta av hvem som er Utvikler av Ec..
    Hvis du skriver dette litt om:
    Svein Erik Børja var riktig nok på seminar og fikk med skjema hjem.
    Fem personer (Per Abrahamsen var ikke en av disse) i sammarbeid med Børja lagde 5 stk. DIY Otala 25 wattere.
    Jeg har en av disse 25 watterne som ble laget på EB / Nera hvor Per var ansatt, men var ikke innvolvert...
    Det som er "merkelig" er at de 25 watterne Per satte i produksjon senere er 100% kloner av disse fem først produserte.

    Skjemaet til Matti Otala er og blir skjemaet til Matti Otala.
    Terje Sandstrøm utviklet Otala´s 25 watter videre mens han jobbet for Per, og utviklet 25 watteren ytterligere og solgte disse fra NRF (Norsk Radio Fabrikk).
    Senere utviklet Terje Sandstrøm (som konsulent for Per) 50 watteren / 200 watteren, preamp, MC amp.
    Disse produktene ble utviklet i 1982 - 1983 og alle senere produkter er basert på disse.
    Jeg takker for detaljene og presisjonen....Har som sagt ikke inngående detaljinfo rundt starten.... Det er sikkert flere som har vært innvolvert underveis før Ec fikk nye eiere på Tau som burde vært nevnt... Det fritar ikke Pana fra sin historieløse argumentasjon på å sverte Per Abrahamsen & co....

    Det er totalt lavmål og høyst beklagelig av en bransjeaktør som ikke hadde eksistert under Ec flagget uten nevnte Abrahamsen....

    En total avsporing selvfølgelig av trådens opprinnelse...

    mvh
    Kjell P..
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    brand-x skrev:
    vil du kommentere mere frekhet kan du jo sikkert opplyse oss andre om hva du f.eks. finner under lokket på Hegel sin cd-spiller uten sammenligning forøvrig...
    Hva er under lokket på hegel sin cdspiller?

    og så til saken, hvis EC ikke går til sak av "interne årsaker", så får det være så. Hvis de mener de har en god sak står jo døren åpen til tingretten (noe jeg tipper de ville benyttet seg av), hvis de har en dårlig sak kan de sutre på hififorum...
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.227
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Zomby_Woof skrev:
    Flott!

    Her er det noe som bør fram i lyset.
    Hvorfor MÅ dette fram i lyset, dette er en privat sak, som ikke angår oss andre. Skal hifi guruer oppføre seg som dommere og gi ut gule og røde kort. Nei, det er en jobb for uniformerte.

    Hva er vitsen å antyde uten sikkerhet om at Abrahamsen har opptrådt ulovelig og frekt. Det burde dere ha diskutert via PM i all stillhet til fakta lå framme.

    Skulle Abrahamsen ha lovlig rett til å bruke dette kortet, så regner jeg også med at det dukker opp en ny tråd med unnskyldning (om det da finnes et snev av sammvittighet).

    Rett eller ikke, skaden er allerede skjedd og vil bli værende her på sentralen en god stund, om ikke høvdingen fjærner de umoralske innleggene.

    Har jeg tolket saken feil, så ber jeg allerede om unnskyldning :-X
     

    ChrisX

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.04.2007
    Innlegg
    69
    Antall liker
    0
    jonas skrev:
    Hvorfor MÅ dette fram i lyset, dette er en privat sak, som ikke angår oss andre. Skal hifi guruer oppføre seg som dommere og gi ut gule og røde kort. Nei, det er en jobb for uniformerte.

    Hva er vitsen å antyde uten sikkerhet om at Abrahamsen har opptrådt ulovelig og frekt. Det burde dere ha diskutert via PM i all stillhet til fakta lå framme.

    Skulle Abrahamsen ha rettigheter til å bruke dette kortet, så regner jeg også med at det dukker opp en ny tråd med unnskyldning (om det da finnes et snev av sammvittighet).

    Har jeg tolket saken feil, så ber jeg allerede om unnskyldning :-X
    Holdt på å svare noe alla dette da maskinen kræsjet midt i innlegget. Den eneste måten å få klarhet i dette på er om begge involverte parter redegjør for hvorfor det finnes et print med den ene produsentens navn på i et konkurrerende bedrifts produkt. Dette er også den eneste formen for fakta vi forumfolk vet, alt annet er grunnløs synsing fra ende til annen uten noen som helst form for røtter i virkeligheten.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Her var det både lange føtter og såre tær, gitt! Man må jo subbe med føttene om man ikke vil trå på dem.

    Dette er ikke akkurat spekulasjoner uten rot i virkeligheten. Spekulasjoner, javel. Men med røtter som strekker seg godt ned i jordsmonnet.

    Men, som sagt. Jeg har bare utledet den naturlige konsekvensen av det Pana har skrevet. Jeg ønsker meg snarest et svar fra Abrahamsen. Det skal bli spennende å se hvordan dette forklares.

    Pana har da ikke skrevet Abe ut av 'Companiets historie. Han har skrevet ham ut av eierskapet. Det er noe ganske annet.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.851
    Antall liker
    21.835
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hmm. Boktittel:

    Electrocompaniets fornøyelige historie.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn