Apropos det; Har du snakket med Abrahamsen om nivåforskjellen på de to forsterkerne? jeg er litt spent, siden jeg skal ha samme oppsett selv etter hvert.Loevhagen skrev:Bare når det gjelder Dac. Har fortsatt Abrahamsenprodukter i bøtter-og-spann.![]()
Apropos det; Har du snakket med Abrahamsen om nivåforskjellen på de to forsterkerne? jeg er litt spent, siden jeg skal ha samme oppsett selv etter hvert.Loevhagen skrev:Bare når det gjelder Dac. Har fortsatt Abrahamsenprodukter i bøtter-og-spann.![]()
Til 22.000 Kr mer føler jeg ikke helt at den var med blant de forforsterkerne som var til vurdering da jeg kjøpte V3.0.Ludo skrev:Noen av dere som har sjekket ut V3.0 kontra EC4.8?
And then he died...Dalakong skrev:På Abrahamsen audios sider står det å lese historien bak Per Abrahamsens 250 watter for EC og dens bruk i forhold til Michael Jacksons innspillinger. Er det mer samarbeid på gang? ---
Sånn. Nå står esken i bilen. Har masse å gjøre når jeg kommer hjem. Lurer på hvordan jeg kan snike meg unna.Dazed skrev:Da var én V4.0 Upgrade bestilt hos gode, gamle Solberg HiFi, og valget er altså tatt. God Abrahamsen-venn, jeg nå.Dazed skrev:jeg har kommet på den beste løsningen. Jeg kjøper én V4.0 nå (straks), og så kjører jeg med litt stusselige 2x70 Watt frem til jeg får råd til en V4.0 til og kan brokople dem. Med litt flaks kan den første V4-en være i hus allerede kommende uke!![]()
![]()
Det ble ikke så moro som forventet å koble opp den nye forsterkeren.Dazed skrev:Sånn. Nå står esken i bilen. Har masse å gjøre når jeg kommer hjem. Lurer på hvordan jeg kan snike meg unna.![]()
Forhandleren sa "Har en til her. Kom og bytt." :-DDazed skrev:Skåret i gleden er som sagt brummingen i dne ene XLR-utgangen, men jeg satser på at de fikser det for meg på en kjapp og ryddig måte.
Det gjorde de. Ny V3 er på plass, og brummet i høyde kanal fra den er altså borte.Dalakong skrev:Det fikser de helt sikkert.
Supert.oyvjorge skrev:Kan se når jeg kommer hjem. Det kommer lite lyd før 20.
Ja.Dazed skrev:Dere andre som har V3.0 (eller 2.0, kanskje): Er det normalt at volumkontrollen hopper to og to "tall" opp til ca. 20?
Flott.Loevhagen skrev:Ja.Dazed skrev:Dere andre som har V3.0 (eller 2.0, kanskje): Er det normalt at volumkontrollen hopper to og to "tall" opp til ca. 20?
Uansett hvor lett og kjapt jeg trykker får jeg bare step på to sifre opp til 31. Ingen stor sak, men rart hvis det bare er min som er sånn.Loevhagen skrev:For å nyansere: Holder du inne + eller - så hopper den 2 og 2. Trykker du lett i kjappe trykk så får du 1 og 1. Lyngdorf (uten sammenlgning for øvrig) gjorde det samme.
Akkurat sånn er min også.Dazed skrev:Uansett hvor lett og kjapt jeg trykker får jeg bare step på to sifre opp til 31. Ingen stor sak, men rart hvis det bare er min som er sånn.Loevhagen skrev:For å nyansere: Holder du inne + eller - så hopper den 2 og 2. Trykker du lett i kjappe trykk så får du 1 og 1. Lyngdorf (uten sammenlgning for øvrig) gjorde det samme.
A Boy Named Sue skrev:Gratulerer!
Du er nå eier av elektronikk med større tendens til personlighet enn mange mennesker du kanskje blir nødt til å omgås til daglig
Jeg tror den første 3.0-en jeg fikk, som jeg byttet fordi den brummet på den ene xlr-utgangen, justerte volumet i ett og ett trinn også. Det var derfor jeg lurte på det når denne oppførte seg annerledes.Dalakong skrev:Ikke på min V2.0, den er som Dazed sier.
Hmm, dette er rart. Man skulle tro at det skulle være det samme på alle da, ellers er det vel en feil? Ikke at det betyr noe for lyden under 30 er nesten ikke hørbar.Dazed skrev:Jeg tror den første 3.0-en jeg fikk, som jeg byttet fordi den brummet på den ene xlr-utgangen, justerte volumet i ett og ett trinn også. Det var derfor jeg lurte på det når denne oppførte seg annerledes.Dalakong skrev:Ikke på min V2.0, den er som Dazed sier.
Kanskje forskjeller i firmware-versjoner eller noe slikt?
Jeg har sendt en mail, men ikke fått svar. Nå er det jo flere som rapporterer å ha begge varianter her, så...Dalakong skrev:Hmm, dette er rart. Man skulle tro at det skulle være det samme på alle da, ellers er det vel en feil? Ikke at det betyr noe for lyden under 30 er nesten ikke hørbar.Dazed skrev:Jeg tror den første 3.0-en jeg fikk, som jeg byttet fordi den brummet på den ene xlr-utgangen, justerte volumet i ett og ett trinn også. Det var derfor jeg lurte på det når denne oppførte seg annerledes.Dalakong skrev:Ikke på min V2.0, den er som Dazed sier.
Kanskje forskjeller i firmware-versjoner eller noe slikt?
Neida, ikke så viktig. Har bare lett for å bli litt pirkete hvis (jeg tror) noe ikke er som det skal med utstyret mitt.norcad skrev:Er dette viktig? ???
Har V3 som ikke er oppgradert, og er fornøyd de gangene jeg får justert volum med fjernkontrollen jeg.
Og med 4 meter bort til forforsterkeren ser jeg da ikke hva som står i displayet!
Men ørene (eller samboeren) sier i fra når det er høyt nok ;D