Abrahamsen`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Loevhagen skrev:
    Bare når det gjelder Dac. Har fortsatt Abrahamsenprodukter i bøtter-og-spann. :)
    Apropos det; Har du snakket med Abrahamsen om nivåforskjellen på de to forsterkerne? jeg er litt spent, siden jeg skal ha samme oppsett selv etter hvert.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Jeg skal ta en telefon denne uka. Skjer litt mye på jobb for tiden, så hver dag glemmer jeg det...helt til jeg kommer hjem. :)
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.045
    Antall liker
    594
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Noen av dere som har sjekket ut V3.0 kontra EC4.8?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ludo skrev:
    Noen av dere som har sjekket ut V3.0 kontra EC4.8?
    Til 22.000 Kr mer føler jeg ikke helt at den var med blant de forforsterkerne som var til vurdering da jeg kjøpte V3.0. ;)

    Det sies at de to er bygget etter "samme idé", men jeg vet jo ikke hvor mye man skal legge i det.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.981
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Dalakong skrev:
    På Abrahamsen audios sider står det å lese historien bak Per Abrahamsens 250 watter for EC og dens bruk i forhold til Michael Jacksons innspillinger. Er det mer samarbeid på gang? ---
    And then he died...
    MJ & EC er vel oppbrukt nå

    Arne K
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dazed skrev:
    Dazed skrev:
    jeg har kommet på den beste løsningen. Jeg kjøper én V4.0 nå (straks), og så kjører jeg med litt stusselige 2x70 Watt frem til jeg får råd til en V4.0 til og kan brokople dem. Med litt flaks kan den første V4-en være i hus allerede kommende uke! :)
    Da var én V4.0 Upgrade bestilt hos gode, gamle Solberg HiFi, og valget er altså tatt. God Abrahamsen-venn, jeg nå. :)
    Sånn. Nå står esken i bilen. Har masse å gjøre når jeg kommer hjem. Lurer på hvordan jeg kan snike meg unna. ;)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dazed skrev:
    Sånn. Nå står esken i bilen. Har masse å gjøre når jeg kommer hjem. Lurer på hvordan jeg kan snike meg unna. ;)
    Det ble ikke så moro som forventet å koble opp den nye forsterkeren.

    Det brummer i den høyre høyttaleren. Når jeg setter signalkabelen fra forforsterkerens høyre kanal inn i effektforsterkerens venstre kanal, så er det venstre høyttaler som brummer.

    Jeg har prøvd flere signalkabler, og det brummer i høyre kanal uansett hvilken kabel jeg bruker. Dette er med balanserte kabler.

    Det brummer ikke når forforsterkeren er avslått, og lyden påvirkes ikke av å flytte og lirke på kabler, etc.

    Brummingen var ikke der når jeg såvidt prøvde forforsterkeren med de ubalanserte utgangene før jeg solgte den gamle forsterkeren min, så jeg mistenker at det er V3.0-ens høyre balanserte utgang som er synderen.

    Får ringe forhandleren i morgen, og håper at det går fort å løse dette. :(
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Koblet om med de ubalanserte utgangene på V3 og RCA/XLR-adaptere inn i V4, og jeg må si at det spiller over all forventning bra. Selv fra første øyeblikk og på mine gamle Dali 700 som flere har uttrykt sin skepsis mot. :)

    Startet med Tower Of Power - Rythm & Business, og maken til tight, fin bass, ryddig lydbilde og stereoperspektiv og rett ogslett godlyd, har det aldri vært her i kjeller'n i alle fall! Fornøyd nå! Bare jeg får ordnet opp med problemet med den balanserte utgangen på V3 nå, så blir det saker!
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer. :) Jeg er ganske imponert over V3.0UP + V4.0UP her hjemme. Den kombinasjonen spiller på enkelte parametre bedre synes jeg enn Electrocompaniets ECI-5 mkII.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dazed skrev:
    Skåret i gleden er som sagt brummingen i dne ene XLR-utgangen, men jeg satser på at de fikser det for meg på en kjapp og ryddig måte.
    Forhandleren sa "Har en til her. Kom og bytt." :-D

    Fantastisk! Ikke rart Solberg HiFi har eksistert så lenge. Servicen der er jo uten sidestykke!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dalakong skrev:
    Det fikser de helt sikkert.
    Det gjorde de. Ny V3 er på plass, og brummet i høyde kanal fra den er altså borte.

    Hvis jeg trykker øret godt nok inni basselementene på tomgang, kan jeg høre øøøørlittegrann brummelyd fra effektforsterkeren (dette antar jeg fordi den er der selv uten signalkabler montert), men det må jeg kanskje anta er normalt? Det er altså ikke hørbart eller plagsomt uten å kline øret i høyttalergrillen.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dere andre som har V3.0 (eller 2.0, kanskje): Er det normalt at volumkontrollen hopper to og to "tall" opp til ca. 20?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    For å nyansere: Holder du inne + eller - så hopper den 2 og 2. Trykker du lett i kjappe trykk så får du 1 og 1. Lyngdorf (uten sammenlgning for øvrig) gjorde det samme.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Loevhagen skrev:
    For å nyansere: Holder du inne + eller - så hopper den 2 og 2. Trykker du lett i kjappe trykk så får du 1 og 1. Lyngdorf (uten sammenlgning for øvrig) gjorde det samme.
    Uansett hvor lett og kjapt jeg trykker får jeg bare step på to sifre opp til 31. Ingen stor sak, men rart hvis det bare er min som er sånn.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    570
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Dazed skrev:
    Loevhagen skrev:
    For å nyansere: Holder du inne + eller - så hopper den 2 og 2. Trykker du lett i kjappe trykk så får du 1 og 1. Lyngdorf (uten sammenlgning for øvrig) gjorde det samme.
    Uansett hvor lett og kjapt jeg trykker får jeg bare step på to sifre opp til 31. Ingen stor sak, men rart hvis det bare er min som er sånn.
    Akkurat sånn er min også.
     

    Panama Red

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    3.350
    Antall liker
    4.162
    Sted
    Landås
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer!
    Du er nå eier av elektronikk med større tendens til personlighet enn mange mennesker du kanskje blir nødt til å omgås til daglig
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    A Boy Named Sue skrev:
    Gratulerer!
    Du er nå eier av elektronikk med større tendens til personlighet enn mange mennesker du kanskje blir nødt til å omgås til daglig
    :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dalakong skrev:
    Ikke på min V2.0, den er som Dazed sier.
    Jeg tror den første 3.0-en jeg fikk, som jeg byttet fordi den brummet på den ene xlr-utgangen, justerte volumet i ett og ett trinn også. Det var derfor jeg lurte på det når denne oppførte seg annerledes.

    Kanskje forskjeller i firmware-versjoner eller noe slikt?
     

    Dalakong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Dazed skrev:
    Dalakong skrev:
    Ikke på min V2.0, den er som Dazed sier.
    Jeg tror den første 3.0-en jeg fikk, som jeg byttet fordi den brummet på den ene xlr-utgangen, justerte volumet i ett og ett trinn også. Det var derfor jeg lurte på det når denne oppførte seg annerledes.

    Kanskje forskjeller i firmware-versjoner eller noe slikt?
    Hmm, dette er rart. Man skulle tro at det skulle være det samme på alle da, ellers er det vel en feil? Ikke at det betyr noe for lyden under 30 er nesten ikke hørbar.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dalakong skrev:
    Dazed skrev:
    Dalakong skrev:
    Ikke på min V2.0, den er som Dazed sier.
    Jeg tror den første 3.0-en jeg fikk, som jeg byttet fordi den brummet på den ene xlr-utgangen, justerte volumet i ett og ett trinn også. Det var derfor jeg lurte på det når denne oppførte seg annerledes.

    Kanskje forskjeller i firmware-versjoner eller noe slikt?
    Hmm, dette er rart. Man skulle tro at det skulle være det samme på alle da, ellers er det vel en feil? Ikke at det betyr noe for lyden under 30 er nesten ikke hørbar.
    Jeg har sendt en mail, men ikke fått svar. Nå er det jo flere som rapporterer å ha begge varianter her, så...
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Er dette viktig? ???
    Har V3 som ikke er oppgradert, og er fornøyd de gangene jeg får justert volum med fjernkontrollen jeg.
    Og med 4 meter bort til forforsterkeren ser jeg da ikke hva som står i displayet!
    Men ørene (eller samboeren) sier i fra når det er høyt nok ;D
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    norcad skrev:
    Er dette viktig? ???
    Har V3 som ikke er oppgradert, og er fornøyd de gangene jeg får justert volum med fjernkontrollen jeg.
    Og med 4 meter bort til forforsterkeren ser jeg da ikke hva som står i displayet!
    Men ørene (eller samboeren) sier i fra når det er høyt nok ;D
    Neida, ikke så viktig. Har bare lett for å bli litt pirkete hvis (jeg tror) noe ikke er som det skal med utstyret mitt. ;)

    Mindre viktige ting har nok blitt diskutert før. :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Noen har spurt, og fått et slags politikersvar fra Abrahamsen, på facebooksiden deres nå.
     

    gribben

    Fersking
    Ble medlem
    02.12.2010
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    V1 CD spiller

    Noen som har hatt trøbbel med sin V1?

    Har byttet ut en og levert inn nummer to til reperasjon.

    De virker som at begge de CD spilleren som jeg har hatt i hus er dårlig til å lese av plater med litt slitasje på. De skjer og noe mystisk vist jeg spoler tilbake ved bruk av "potmeteret" i fronten på spilleren, skifter av å til til en vilkårlig sang på platen.
     

    Dalakong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Jeg og hadde problemer med denne før oppgradering. Såvidt jeg kan huske så var det noe med skuffe fronten bla, at denne var for tung eller noe. Og det var noe krøll med softwaren. Litt overfølsom har jeg intrykk av at den er innimellom, men etter oppgradering fungerte det bra alt sammen.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Må bare få si at det er en ren nytelse å la seg omfavne av godlyd fra RF-63 på Abrahamsen. :) Abrahamsen er priset for lavt, eller mange andre ting er priset for høyt. Go figure. ;D

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn