Abrahamsen`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.128
    Antall liker
    10.590
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    I morgen drar jeg til Abrahamsen for å hente en av mine AW180 blokker som er blitt reparert der ������. Blir godt å få den hjem nå.
    Gi beskjed om hvordan det har gått. Verserer endel historier om at aparater blir sendt frem og tilbake og ting blir bare dyrere og dyrere derfra...
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Da skal du være kjapp, love :)

    Abrahamsen V6 har økt betraktelig den siste tia i pris. Er ikke sjeldent det forlanges 3-3500.

    De går ofte samme dagen de legges ut.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Da skal du være kjapp.

    Abrahamsen V6 har økt betraktelig den siste tia i pris. Er ikke sjeldent det forlanges 3-3500.

    De går ofte samme dagen de legges ut.
    Fordi den har blitt solgt for billig før.
    Samme med Doxa

    Difor har bruktprisene økt.

    Og begge er jammen verdt det mot annet
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har en som brukes svært lite i headfi-oppsettet. Med oppgradert tranceiver-kort og løst «lokk» på den ene Toslink-inngangen. (Men den fungerer helt fint.)

    Den er jo «i bruk», men det er lov å prøve å overtale meg til å selge. ;)

    ...eller bytte i en fin vintage platespiller, en 1210 mk2 eller noe annet gøy.
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Det gikk supert som vanlig, har brukt Abrahamsen sitt verksted siden jeg var 18 og det ble billig ??????.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg nekter å tro disse gutta kun driver med reparasjoner. Man hører stadig rykter om at det jobbes med nye produkter i velkjent "god & gammel" EC stil. Noen som vet mer enn andre, noen som tror opphavsmannens avkom har gitt opp og hører historien til?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.662
    Antall liker
    7.742
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hvor vanskelig er det å få tak i abrahamsen v60 dac brukt for tiden?
    Noen som har en liggende å slenge? ;)

    -j
    V6 kommer på brukten av og til..ca kr 2-2500
    Solgte en strøken en for ca ett år siden, 2300,- pluss frakt.
    Gikk en strøken en for 600kr på FINN i forrige uke. Dog er det uhyre sjeldent å se de så billig.
    Bruktprisene på den har i det siste ligget på nivå med nyprisen eller mer.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hvor vanskelig er det å få tak i abrahamsen v60 dac brukt for tiden?
    Noen som har en liggende å slenge? ;)

    -j
    V6 kommer på brukten av og til..ca kr 2-2500
    Solgte en strøken en for ca ett år siden, 2300,- pluss frakt.
    Gikk en strøken en for 600kr på FINN i forrige uke. Dog er det uhyre sjeldent å se de så billig.
    Bruktprisene på den har i det siste ligget på nivå med nyprisen eller mer.
    GALSKAP, den er jo verdt mye mer. Lett 4-5 egentlig, mot annet som ligg på brukten. Og jeg har testet mye av det under 10k
    Måtte godt over 10k for å finne noe som var bedre. Min DAC i dag er bedre, men ser den koster 17-18k nå.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Solgte en strøken en for ca ett år siden, 2300,- pluss frakt.
    Gikk en strøken en for 600kr på FINN i forrige uke. Dog er det uhyre sjeldent å se de så billig.
    Bruktprisene på den har i det siste ligget på nivå med nyprisen eller mer.
    GALSKAP, den er jo verdt mye mer. Lett 4-5 egentlig, mot annet som ligg på brukten. Og jeg har testet mye av det under 10k
    Måtte godt over 10k for å finne noe som var bedre. Min DAC i dag er bedre, men ser den koster 17-18k nå.
    4-5000 er ikke en brukt DAC som kostet 4000 ny da den ble lansert verdt, nei.
     

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    172
    Antall liker
    166
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Er det noen som har hatt noe kontakt med Abrahamsen det siste halvåret? Prøver å endelig få sendt inn min v3.0 Up til feilsøking etter at jeg hadde kontakt med Thomas på nyåret. Sendte han en ny mail i juli men fikk ikke noe svar, og sendte en ny henvendelse gjennom nettsiden på mandag, som jeg har ett lite håp om å få svar på. Kjenner dere evt til noen andre servicefirma som kunne sett på denne?
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hei,

    Er det noen som har hatt noe kontakt med Abrahamsen det siste halvåret? Prøver å endelig få sendt inn min v3.0 Up til feilsøking etter at jeg hadde kontakt med Thomas på nyåret. Sendte han en ny mail i juli men fikk ikke noe svar, og sendte en ny henvendelse gjennom nettsiden på mandag, som jeg har ett lite håp om å få svar på. Kjenner dere evt til noen andre servicefirma som kunne sett på denne?
    Hei, har du fått respons fra Abrahamsen? Vet du om firmaet er oppegående fortsatt? Jeg snuser litt på V20 UP, til 8800,- er vel dette en grei pris.
    Morten
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Er det noen som har hatt noe kontakt med Abrahamsen det siste halvåret? Prøver å endelig få sendt inn min v3.0 Up til feilsøking etter at jeg hadde kontakt med Thomas på nyåret. Sendte han en ny mail i juli men fikk ikke noe svar, og sendte en ny henvendelse gjennom nettsiden på mandag, som jeg har ett lite håp om å få svar på. Kjenner dere evt til noen andre servicefirma som kunne sett på denne?
    Hei, har du fått respons fra Abrahamsen? Vet du om firmaet er oppegående fortsatt? Jeg snuser litt på V20 UP, til 8800,- er vel dette en grei pris.
    Morten
    Jeg har mailet med han et par ganger, har svart relativt fort. Når det gjelder v2up så er det etter min mening en latterlig god forsterker til prisen og kanskje uansett pris.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hei,

    Er det noen som har hatt noe kontakt med Abrahamsen det siste halvåret? Prøver å endelig få sendt inn min v3.0 Up til feilsøking etter at jeg hadde kontakt med Thomas på nyåret. Sendte han en ny mail i juli men fikk ikke noe svar, og sendte en ny henvendelse gjennom nettsiden på mandag, som jeg har ett lite håp om å få svar på. Kjenner dere evt til noen andre servicefirma som kunne sett på denne?
    Hei, har du fått respons fra Abrahamsen? Vet du om firmaet er oppegående fortsatt? Jeg snuser litt på V20 UP, til 8800,- er vel dette en grei pris.
    Morten
    Jeg har mailet med han et par ganger, har svart relativt fort. Når det gjelder v2up så er det etter min mening en latterlig god forsterker til prisen og kanskje uansett pris.
    Har du nok veldig rett i. For ikke snakke om kombinasjonen V-30 forforsterker og 2 x V-40 effektforsterkere som om ønskelig også kan brokobles (for de som har høyttalere som tillater dette), alt sammen til latterlige 20.000 kroner. Benyttet som bi-wiring og da med 140 Watt per side, begynner vi å snakke. Jeg undres, fikk ikke Elkjøp vist frem noe av dette til sine kunder? Hadde forventet salg i container-størrelse, den gangen de fikk dette inn i butikkene sine.

    Når det gjelder de oppgraderte V-40 UP, noen Abrahamsen venner som har hørt disse?
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Er det noen som har hatt noe kontakt med Abrahamsen det siste halvåret? Prøver å endelig få sendt inn min v3.0 Up til feilsøking etter at jeg hadde kontakt med Thomas på nyåret. Sendte han en ny mail i juli men fikk ikke noe svar, og sendte en ny henvendelse gjennom nettsiden på mandag, som jeg har ett lite håp om å få svar på. Kjenner dere evt til noen andre servicefirma som kunne sett på denne?
    Hei, har du fått respons fra Abrahamsen? Vet du om firmaet er oppegående fortsatt? Jeg snuser litt på V20 UP, til 8800,- er vel dette en grei pris.
    Morten
    Jeg har mailet med han et par ganger, har svart relativt fort. Når det gjelder v2up så er det etter min mening en latterlig god forsterker til prisen og kanskje uansett pris.
    Har du nok veldig rett i. For ikke snakke om kombinasjonen V-30 forforsterker og 2 x V-40 effektforsterkere som om ønskelig også kan brokobles (for de som har høyttalere som tillater dette), alt sammen til latterlige 20.000 kroner. Benyttet som bi-wiring og da med 140 Watt per side, begynner vi å snakke. Jeg undres, fikk ikke Elkjøp vist frem noe av dette til sine kunder? Hadde forventet salg i container-størrelse, den gangen de fikk dette inn i butikkene sine.

    Når det gjelder de oppgraderte V-40 UP, noen Abrahamsen venner som har hørt disse?
    Har hatt v4 brokoblet og det er meget gode forsterkere, som kan konkurere med langt dyrere amper.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei,

    Er det noen som har hatt noe kontakt med Abrahamsen det siste halvåret? Prøver å endelig få sendt inn min v3.0 Up til feilsøking etter at jeg hadde kontakt med Thomas på nyåret. Sendte han en ny mail i juli men fikk ikke noe svar, og sendte en ny henvendelse gjennom nettsiden på mandag, som jeg har ett lite håp om å få svar på. Kjenner dere evt til noen andre servicefirma som kunne sett på denne?
    Hei, har du fått respons fra Abrahamsen? Vet du om firmaet er oppegående fortsatt? Jeg snuser litt på V20 UP, til 8800,- er vel dette en grei pris.
    Morten
    Jeg har mailet med han et par ganger, har svart relativt fort. Når det gjelder v2up så er det etter min mening en latterlig god forsterker til prisen og kanskje uansett pris.
    Har du nok veldig rett i. For ikke snakke om kombinasjonen V-30 forforsterker og 2 x V-40 effektforsterkere som om ønskelig også kan brokobles (for de som har høyttalere som tillater dette), alt sammen til latterlige 20.000 kroner. Benyttet som bi-wiring og da med 140 Watt per side, begynner vi å snakke. Jeg undres, fikk ikke Elkjøp vist frem noe av dette til sine kunder? Hadde forventet salg i container-størrelse, den gangen de fikk dette inn i butikkene sine.

    Når det gjelder de oppgraderte V-40 UP, noen Abrahamsen venner som har hørt disse?
    Elkjøp hadde ikke fokus på dette. Står utstilt en forsterker uten at den var tilkoblet noe.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Hei

    Er det noen som har kontaktinfo til Abrahamsen Audio?? Får eror på sidene deres.

    TAF
     

    hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    462
    Antall liker
    102
    Klarte å knuse fronten på min V6. :mad: Herdet glass, tusen biter. Noen som vet om det kan skaffes ny? Abrahamsens nettsider er ikke tilgjengelige for tiden.
     
    Ble medlem
    12.05.2019
    Innlegg
    47
    Antall liker
    29
    Gammel tråd, men jeg har anskaffet meg en SA-1 på bruktmarkedet. Det jeg vet er at det ble solgt i alt 100 stk av disse, og kun 18 i Norge. Har ikke hørt orginalen, men denna er en fantastisk amp. Jeg har også en V20 up. Jeg venter på en V30 up til denne. I mellomtiden fikk jeg låne en Electrocompaniet ECD2, en dac med volumkontroll. Det låter veldig bra, men jeg mistenker at det muligens vil bli bedre med en V30 up pre, da jeg tipper at pre delen i ECD2 ikke er prioritert. Jeg kan kun sammenligne med V20up, men jeg aner lydsignaturen , den varme klangen, også i SA-1 . Mulig jeg ga mye for den, 15K, men den kostet 33K ny. Og i følge Thomas så er dette en amp med bare kvalitets komponenter. Den har i tillegg vært inne for service i desember 2018. Det som slo meg først var at den satte opp et lydbilde av dimensjoner som jeg ikke har opplevd før, alt ble liksom hakket bedre med den. Jeg er ingen ekspert på tekniske forklaringer og terminologier, men om du får tak i en slik og liker Abe lyden, så nøl ikke. Og ja, Abrahamsen audio eksisterer. Men du må kontakte dem direkte. De er som vanlig trege til å reagere, men når du først får tak i dem, så er det ikke måte på service. Thomas kom hjem til meg og leverte EC dacen, og spørte om han skulle komme på døra med min bestilte V3up og, men det takket jeg nei til, for jeg liker å dra innom verkstedet hans for om å se om det er nyheter på gang. Jeg tror det er det, selv om jeg vet de har snakket om slipp av nye produkter i mange år nå. Til deres forsvar vil jeg si at de er et lite firma med begrensede ressurser. Ta kontakt med han og mas litt så får du Thomas på gli om det meste rundt detta.
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Klarer ikke la være å kommentere, at det du sier om Abrahamsen stemmer så utrolig godt - makan til hyggelige folk!

    Tar jeg den store Lotto'n en dag, skal helt klart en del av beløpet gå til Thomas Abrahamsen og Roar Malmin...

    For dette er folk som lager apparaturer med gromlyd, men kanskje ikke er like bra på "bedrifts-terminologi & sånt..."

    Øystein Lauvland, må også her nevnes, trolig flere med han.
    Snickers-is, Asbjørn, Armand - flere på forumet her som innehar kunnskap til å langt på vei gruser hva som helst i verden - fra selv de store.
    Tenk, hva en "synkronisering" av de som bare er nevnt her i dette innlegget, kunne frembringe av hi-fi produkter.

    Vi besitter kort og godt elektronikk-hjerner i dette land som burde vært lønnet av Staten.
    Som kompetanse for at nettopp Staten klarte å ta livet av Tandberg - bokstavelig talt.
     
    Ble medlem
    12.05.2019
    Innlegg
    47
    Antall liker
    29
    Da var fabrikk fersk V30 up på plass i oppsettet. Det består av V10 up, V60, V30 up og The Two channel audio power amplifier. Ht er B&W 704 S2. Jeg lånte som sagt en Ec dac i helga, og jeg må si at forskjellen kommer frem , enda V30 trenger noen timer med inspilling. Abrahamsen dacen er mindre pågående i diskant og mellom tone, et mer musikalsk lydbilde, mer behagelig å høre på. Det er merkelig egentlig, med tanke på at den ec daken jeg lånte koster 17900, og V6 dacen kostet i underkant av 3000kr . Det er noe som skurrer da mener jeg. Har lært at kvalitet koster, men i dette tilfellet er det omvendt. Jeg mistenker at Abrahamsen utsyret er for lavt priset i forhold til hva de leverer. Og servicen jeg fikk er helt utrolig. Han tok inn min V20 for service, og skifte av display. Den er oppgradert, men displayet var litt mørkere enn feks v3 og v1. Ingen betydning for lyden, men estetisk har det vært irriterende. Han skulle justere bias og dc, og dette skulle han ha 700kr for, jeg ga han 1000. Dum? Nei, bare begeistret for hifi dealeren min. ;) Verdt å nevne er at jeg har vært medlem på forumet før, men kontoen min var borte. Har ikke vært her på noen år.
     
    Sist redigert:
    Ble medlem
    12.05.2019
    Innlegg
    47
    Antall liker
    29
    Jeg trodde det var noe feil med V3en jeg kjøpte, men det var hodet mitt det var noe feil på. På Abrahamsen V20 så er det en rec utgang. Det er det ikke på V30. Det var litt skuffende, men jeg kan bruke phono utgangen på dacen. Den er koblet mot V3 balansert og da kunne jeg bruke phono utgangen til min hodetelfon amp. Og nye ting er på gang. Thomas sa at det ville komme nye dacer, ny integrert og også pre og effektforsterkere og Riia forsterkere. De hadde også tenkt på platespiller. Nye cd spillere vil ikke komme. Han sa ikke noe om datoer, men at de jobbet med det, og han hadde til og med noen fronter de skulle bruke på den nye integrerte som vil komme først. De hadde et jubileum snart, og om dere husker sist de hadde jubileum med EC så kom det amper med Larvikitt fronter. De mener og gjenta og lage en jubileums modell med stein fronter. Nå har de sagt i flere år at ny serie vil komme, så tidsperspektiv er umulig å gi.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei
    Impulskjøp til rom nr 2.
    Gleder meg til å få den.
    Denne er ny kjøp i år. V2 UP

    Screenshot_20190701-211906.jpg



    Venter på DAC fra de jeg og..blir spennende. V6 er jo serdeles god til prisen. Mener selv den er best vertfall til 10.000. Husker og den var bedre enn en dac til 15k jeg hadde på test.
     

    staley

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.02.2012
    Innlegg
    69
    Antall liker
    19
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har et bilde eller forklare hvilken vei den "nye" kortet i V6 skal stå?
    Jeg har brukt det gamle en stund og finner ikke manualen lenger på nettet.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Noen som har et bilde eller forklare hvilken vei den "nye" kortet i V6 skal stå?
    Jeg har brukt det gamle en stund og finner ikke manualen lenger på nettet.
    Mener det passer bare en vei?
    Settes inn slik det gamle stod.
     

    richbecke

    Medlem
    Ble medlem
    25.08.2010
    Innlegg
    8
    Antall liker
    6
    Jeg har en V2.0 UP som behøver reparasjon. Har forsøkt å få kontakt med Abrahamsen siden begynnelsen av juni, både via kontaktskjem og epost direkte til Thomas Abrahamsen, uten resultat. Har spurt Service Kompaniet på Stålfjæra, som utførte service på Abrahamsen og Electrocompaniet før; de ville ikke påta seg det.

    Noen forslag om hvor jeg kan henvende meg?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har en V2.0 UP som behøver reparasjon. Har forsøkt å få kontakt med Abrahamsen siden begynnelsen av juni, både via kontaktskjem og epost direkte til Thomas Abrahamsen, uten resultat. Har spurt Service Kompaniet på Stålfjæra, som utførte service på Abrahamsen og Electrocompaniet før; de ville ikke påta seg det.

    Noen forslag om hvor jeg kan henvende meg?
    thomas@ecsholding.com
     

    Rikkolini

    Medlem
    Ble medlem
    01.10.2019
    Innlegg
    36
    Antall liker
    13
    Hei,

    For øyeblikket står det et par CM9, en ECD1 dac og en EC4,5 pre i stua uten noe effekttrinn.
    Forforsterkeren vil være et naturlig bytte etter effekttrinn er på plass, så ikke legg for mye vekt på den.
    Hadde tidligere en ECI5 som jeg opplevde som noe tynn i lyden sammenliknet med en AW120 jeg koblet opp på samme oppsett ellers.

    Har siklet litt på AW180 og som et alternativ AW250, men kom til å snuble over Abrahamsen V4.0 (antar man vil ha upgraded version(?), den kjennetegnes estetisk med merket på toppen og har litt hyggeligere strømforsyning..?)

    Så, hva vil et par AW180 gi meg som et par V4.0 ikke kan, og motsatt?
     

    preje

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.08.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    1
    Spørsmål om brokoblet V4.0 up.

    Hei.

    Noen som vet om to V4.0 up brokoblet vil slite med 4 ohms høyttalere? Er lysten på å prøve Sonus Faber Olympica 2, og de er visst 4 ohms.
    Kef XQ40 jeg har i dag på 8 ohm fungerer utmerket, men etter endel år kommer lysten på noe nytt ;)
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei.

    Noen som vet om to V4.0 up brokoblet vil slite med 4 ohms høyttalere? Er lysten på å prøve Sonus Faber Olympica 2, og de er visst 4 ohms.
    Kef XQ40 jeg har i dag på 8 ohm fungerer utmerket, men etter endel år kommer lysten på noe nytt ;)
    Bare kjør på det går helt fint.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1

    preje

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.08.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    1
    Hei.

    Noen som vet om to V4.0 up brokoblet vil slite med 4 ohms høyttalere? Er lysten på å prøve Sonus Faber Olympica 2, og de er visst 4 ohms.
    Kef XQ40 jeg har i dag på 8 ohm fungerer utmerket, men etter endel år kommer lysten på noe nytt ;)
    Bare kjør på det går helt fint.
    Takk. Det hadde du rett i ;)
    Hvordan låter det?
    Det låter meget bra på flere måter. Musikken oppleves «på ny». Litt klarere, varmere, tydeligere separasjon, mer sorthet, mer kontroll i det som serveres. Dessverre er ikke rommet helt med når det gjelder bassen. Den har en tendens til å bli for mektig og tung. Forsøker alt av plasseringer og demping, Men bassen er en utfordring. Resten er aldeles nydelig.
     

    CarstenP

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.10.2019
    Innlegg
    55
    Antall liker
    183
    Sted
    Sverige
    Torget vurderinger
    2
    Glasfront til V2.0

    Hej

    Ved nogen hvad en ny glasfront til en V2.0 koster?
    Min er knust og skal bruge en ny, har skrevet til Abrahamsen (Thomas) men får ikke noget svar?

    Mvh Carsten
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Noen som vet hvordan jeg ser forskjell på V.6 dac versjon 1 og versjon 2?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn