Abrahamsen`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    173
    Antall liker
    172
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Da er en stk. V4.0 UP bestilt - skal bli moro å få i hus og begynne innspillingen:)
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Da er en stk. V4.0 UP bestilt - skal bli moro å få i hus og begynne innspillingen:)
    Gratulerer! Det eneste du vil angre er at du ikke købte 2 med det samme :) Hvad bruger du ellers i anlægget?
     

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    173
    Antall liker
    172
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Da er en stk. V4.0 UP bestilt - skal bli moro å få i hus og begynne innspillingen:)
    Gratulerer! Det eneste du vil angre er at du ikke købte 2 med det samme :) Hvad bruger du ellers i anlægget?
    Takk for det! Ja jeg vet :-( budsjettet strakk dessverre ikke til for å kjøpe 2 stk med det samme - men det kommer :) Ellers i anlegget bruker jeg Primare CD22, Michell Tecnodec platesnurre, billig strømmeløsning med Argon Stream 2 via Cambridge Dacmagic Plus, Van Den Hul kabler. Dette ender ut i Sonus Faber Cremona M. Gleder meg veldig til å høre hva dette kan gjøre i forhold til dagens
    Primare forsterker.
     
    • Liker
    Reaksjoner: NLS

    Diskett

    Fersking
    Ble medlem
    21.02.2017
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Problem med V2

    Jeg har plutselig mistet all lyd i V2 UPen min, er det noen som vet hva det kan være?

    Forsterkeren låste seg i standby, og reagerte ikke på fjernkontrollen eller knottene, men det var lyd ved signal.
    Jeg skrudde den derfor av og på med bryteren. Nå fungerer kontrollen, men det er ikke noe lyd på noen kanaler..
    Noen som vet hva det kan komme av?

    Jeg har prøvd å sende mail og ringe ECS flere ganger, men ikke noe respons å få der.

    Takk :)
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Er den varm? Veldig varm? Ht ledninger sitter som de skal? Kommer det på en måte et knepp nå du skrur den på?
     

    Diskett

    Fersking
    Ble medlem
    21.02.2017
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Den var nå litt varm, den står i tv-hylla med ca 12cm over. Men den hadde stått timer ubrukt over natta, så den var ikke varmere enn vanlig.
    Jeg har byttet sikringen, sjekket kablene, og prøv med flere kilder..
     

    Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    413
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    Den var nå litt varm, den står i tv-hylla med ca 12cm over. Men den hadde stått timer ubrukt over natta, så den var ikke varmere enn vanlig.
    Jeg har byttet sikringen, sjekket kablene, og prøv med flere kilder..
    Har du prøvd flere ganger? Litt tøv med delay styringen på disse. Du må vente minst ett halvt minutts tid før du slår på igjen. Ellers vil ikke releene slå inn.
    Vet at det også kan være dårlig kontakt med høyttalerterminal, så kan være nok å lirke litt i HT kablene (som er inne i forsterkeren).
    Slå den av først hvis du skal prøve!
     

    Diskett

    Fersking
    Ble medlem
    21.02.2017
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Ja, det var i forrige uke den tok kvelden, så jeg har prøvd flere ganger.

    Men en ting jeg kommer på nå, var at det var en lav men hørbar brummelyd i høyttalerene da jeg oppdaget at den hadde låst seg.

    Jeg har forsåvidt åpnet forsterkeren nå, og HT kablene sitter som støpt i terminalen.
     

    Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    413
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    Da lukter det service dessverre...
    Ja, det var i forrige uke den tok kvelden, så jeg har prøvd flere ganger.


    Men en ting jeg kommer på nå, var at det var en lav men hørbar brummelyd i høyttalerene da jeg oppdaget at den hadde låst seg.

    Jeg har forsåvidt åpnet forsterkbngheren nå, og HT kablene sitter som støpt i terminalen.
     

    Diskett

    Fersking
    Ble medlem
    21.02.2017
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Det ser slik ut ja..

    Men problemet er at jeg ikke får tak i Abrahamsen. Har ECS takket for seg? For svare på telefon og mail gjør de ikke..
    Eller er det mulig å få tak i dem på en annen måte? - Jeg bor på Romerike, så det er ikke så langt unna.

    Da lukter det service dessverre...
    Ja, det var i forrige uke den tok kvelden, så jeg har prøvd flere ganger.


    Men en ting jeg kommer på nå, var at det var en lav men hørbar brummelyd i høyttalerene da jeg oppdaget at den hadde låst seg.

    Jeg har forsåvidt åpnet forsterkbngheren nå, og HT kablene sitter som støpt i terminalen.
     

    Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    413
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    Det har blitt mye tull i det siste på ''de''. De er sløve å svare på mail å telefon. De har vell ikke takket for seg (offisielt).
    Men tror Thomas Abrahamsen styrer helt alene nå. Aktive er de hvertfall ikke
    Det ser slik ut ja..

    Men problemet er at jeg ikke får tak i Abrahamsen. Har ECS takket for seg? For svare på telefon og mail gjør de ikke..
    Eller er det mulig å få tak i dem på en annen måte? - Jeg bor på Romerike, så det er ikke så langt unna.

    Da lukter det service dessverre...
    Ja, det var i forrige uke den tok kvelden, så jeg har prøvd flere ganger.


    Men en ting jeg kommer på nå, var at det var en lav men hørbar brummelyd i høyttalerene da jeg oppdaget at den hadde låst seg.

    Jeg har forsåvidt åpnet forsterkbngheren nå, og HT kablene sitter som støpt i terminalen.
     

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    173
    Antall liker
    172
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Det ser slik ut ja..

    Men problemet er at jeg ikke får tak i Abrahamsen. Har ECS takket for seg? For svare på telefon og mail gjør de ikke..
    Eller er det mulig å få tak i dem på en annen måte?
    Hadde mailkorrespondanse med Thomas Abrahamsen for 1,5 uke siden da jeg bestilte en V4.0 up, og han svarte raskt på spm da. Er det ikke vinterferie i Osloregionen denne uka - mulig han rett og slett er på ferie?
     

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    173
    Antall liker
    172
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Da er effekttrinnet på plass, og jeg tenkte jeg skulle spørre hvilke høyttalerkabler dere bruker/evt anbefaler? Forsto det at slik at feil type kabel kunne kødde det til med forsterkern.
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Ett forslag kan være Naim Naca5. Relativt rimelig og fungerer etter min erfaring bra med Abrahamsen.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Har testet mange forskjellige kabler på min V2up, min erfaring er at den er en de minst kilene forsterkere jeg har vært bort på kabler. Dette er nok en meget godt konstruert forsterker.
     

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    173
    Antall liker
    172
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Gjelder dette kun V4? Hva med V2 UP?
    Det er jeg usikker på, men dersom effektrinnet i v2 er det samme som V4 så kan man jo anta at det også gjelder der. I artikkelen står det:

    "Et lite varsku:
    Et lite varsku må jeg dog rope og det gjelder hvilke kabler man kobler til, V4.0 er en skikkelig bredbåndskonstruksjon og når jeg kobler til kabler som f.eks Supra Ply 2.0 eller 3.4, låter det rett og slett ikke veldig bra. Det er et eller annet som skjer med kapasitansen som kan få bredbåndede forsterkere til i verste fall gå i selvsving, og ytterste konsekvens av det er at forsterkeren brenner utgangene. Nå i dag som man har et kraftig økende antall av brebåndede forsterkerkonstruksjoner er dette et problem som vil gjøre seg stadig mer til kjenne ,vil jeg tro.
    Med V4.0 opplever jeg det hele som om noen skrur ned kraftig på diskanten kontrollen (hvilket jo er fraværende på dette forsterker-settet), det hele blir lydende litt inneklemt, kobler man til Abrahamsens egne høytaler kabler eller for den saks skyld hvilken som helst solid-core kabel er problemet fullstendig borte."

    Hele artikkelen kan du lese her: Upgraded Abrahamsen
     

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    173
    Antall liker
    172
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan er erfaringen med brokoblede v4up? Hvordan forandrer lyden seg med 1 kontra 2?
    Det kan jeg ikke svare på enda Strømling da jeg har kun har det ene effekttrinnet foreløpig. Du kan også spørre hifikongen - han kjører ett dobbelsett med V4.
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Senest benyttet V2.0Up på et par Klipsch Heresy II. Også det en super kombo!
     

    EC boy

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.05.2013
    Innlegg
    61
    Antall liker
    15
    Sted
    Bergen
    Regner med at det er E.companiet dette best kan sammenliknes med. Hvordan lyder dette sammenliknet med EC 4.8 og AW2x120 som jeg regner med er nærmest opp til Abrahamsen?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes AW-220 er til forveksling lik V4.0 på papiret, i alle fall.
     

    magnushagen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.05.2014
    Innlegg
    169
    Antall liker
    58
    Sted
    Drammen
    Regner med at det er E.companiet dette best kan sammenliknes med. Hvordan lyder dette sammenliknet med EC 4.8 og AW2x120 som jeg regner med er nærmest opp til Abrahamsen?
    Kjører AW 3x120m opp mot en p5 fra parasound... Kort fortalt låter v3, v4 up og v6 noe kjedeligere enn Aw-en fra EC, og det er klart mye mindre strøm å hente i Abrahamsen(vel og merke også en mindre forsterker). DERIMOT låter det kjempe bra tatt prisen i betraktning.
     

    WinnieTP

    Medlem
    Ble medlem
    06.10.2013
    Innlegg
    32
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Bruker 2 x Electrocompaniet AW2x120 (brokoplet) til å drive elektrostattårnene til Infinity IRS beta. Jeg synes det fungerer meget fint!

    Hei,
    Har jeg noen Abrahamsen Box eiere her inne som har erfaring med kombinasjonen av V30up+V40up sammen med Martin Logan Clarity høytalere?
    Har disse høytalerne selv. Har tidligere vært eier av Ec oppsett men aldri sammen med electrostat ht.
    Burde vel være en referanse her på denne tråden. Må ikke høre kun erfaring med Martin Logan, men ihvertfall electrostat.

    Hifikongen
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hei, sliter med støy i en V3.0 hva gjør man? Det er i ubalansert til en Nad 218 så Klipsch rf-82 mk1.

    Mvh Aleksander ??????
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Heisan, jeg har en V2.0UP på lån og synes denne låter meget bra på mitt anlegg. Jeg har hatt en del fra før og synes denne må være verdt langt mere rent lydmessig enn prisen skulle tilsi. MEN...etter å ha lest litt her inne, så får jeg en følelse av det ikke står veldig bra til med helsen til produkt eierene. Og jeg får et inntrykk av at hifi-Norge ikke har den beste helseattesten for tiden. Neby har mistet JBL og det går mye i streaming produkter som ikke låter all verden hos de fleste butikker. Er noe i ferd med å skje? Er det bare gamlinger som finner denne hobbien interessant for tiden? Jeg har en del musikk interessrte venner og mine barn har også en del slike venner, men INGEN av de er nevneverdig interesserte i god lyd. Jeg har selvsagt hifivenner, som jeg har hatt lenge, men de begynner å bli eldre. Det er ingen yngre venner som liker hifi. Skremmende, og jeg er i ferd med å bli litt skeptisk til å kjøpe norsk hifi for tiden. Noen som kan berolige meg? :rolleyes:
     

    CV-Gunnarr

    Medlem
    Ble medlem
    19.01.2015
    Innlegg
    9
    Antall liker
    7
    Sted
    Vigeland / Vest Agder
    Denne tråden fikk meg til å gå til innkjøp av min Abrahamsen V3.0up for ca 1,5år siden. Da hadde jeg hatt Nad C162 i 8 år, og Nad 114 før det igjen i stereo oppsettet. Angrer veldig på at jeg ikke kasta ut Naden for leeenge siden, lyden ble helt vanvittig mye bedre på alt. Spesielt mellomtona i mitt oppsett. Som forøvrig består av Midgard Oberon monoblokker og CV høyttalere, ja Cerwin-Vega :D
    CV er artig på bedre elektronikk. Neste blir nok en Abrahamsen DAC :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.721
    Antall liker
    7.848
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Kunne vært interessert i en Abrahamsen DAC om de laget en ny utgave av V6.0 med fjernkontroll.
    Når man ser på bruktprisene på FINN så har de nå oversteget det de kostet som nye!
     

    Keroo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.04.2016
    Innlegg
    58
    Antall liker
    30
    Sted
    Karmøy
    Hei, jeg leverte inn en v2up og en v6 for service, det ble byttet 4 transistorer i v6 og det sto også modifisering av input kort. Ikke sto det spesifisert om det var v2 input kort gjaldt..

    Problemet er, at jeg snakka med Thomas om lavt volum. Feks, nå spiller jeg en dali cd .. volum 36 av 60.. og det er under det jeg vil klasse som lyttevolum.
    På vinyl må jeg opp på max for å i det hele tatt ha brukbar lyd..

    Når jeg snakka med han, så snakket han om ett volumkort.. føler de ikke har gidda å sett på v2 en gang..

    Mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn