Abrahamsen`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.079
    Antall liker
    20.302
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takker, gleder meg som en unge til å få alt i hus. Meget spennt på resultatet, har testet endel EC og har alltid angret på at man solgte unna det man hadde der. Håper man får tilbake noe av magien ved dette. Anlegget blir da: Triangle celius 202, EC aw180, v6 med Malmin mod, v1, pro-ject debut carbon, yamaha s2700 og htpc. Bortsett fra en eventuell ny pre (v3, 4.7 el 4.8 ) så håper jeg dette er nok til å holde oppgraderings behovet unna en god stund :D
    Vil bare tipse om at du ikke bør gå for 4.7. Den er såpass innstengt i lyden i forhold til mye annet i samme prisklassen. 4.8 er et het annet dyr. Og Triangle Celus fortjener virkelig en god forforsterker.
     

    jha79

    Medlem
    Ble medlem
    24.01.2014
    Innlegg
    25
    Antall liker
    0
    Takker, når jeg gikk for den malmin modden så var det med tanke på å bruke den til jeg fikk råd til 4.8. Håper jeg synes den er god nok til å være pre et par måneder :)
     

    St.Peter

    Medlem
    Ble medlem
    03.01.2012
    Innlegg
    14
    Antall liker
    0
    Hei! akkurat gått i anskaffelse av en v3(og en adac). Spiller kjempeflott sammen med klipsch rf63 og parasound 2250!
    Bare en liten ting jeg stusser på: Ved bruk at ht bypass så blir lyden dempet ut til effektforsterker.(15db i forskjell under kalibrering. reciver setter -10 på bak ht og center og pluss 4.5 på fronter).

    Noen som vet?

    Mvh Peter
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    HT Bypass skal jo gi fullt øs uten noen volumdemping. Du er sikker på at du har satt den inngangen til HT Bypass? Volumkontrollen på V3 gjør ingenting?
     

    St.Peter

    Medlem
    Ble medlem
    03.01.2012
    Innlegg
    14
    Antall liker
    0
    Jepp, inngang er valgt. Får ta en telefon til serviceverkstedet å høre hva som kan være feil. Byttet kabler og inngang, men fortsatt demping.
     

    jha79

    Medlem
    Ble medlem
    24.01.2014
    Innlegg
    25
    Antall liker
    0
    Da har jeg fått satt opp v1 og v6 i systemet. Hvilken løsning er anbefalt ang oppkobling?
    Dvs kjøre blansert ut ifra begge og inn på pre, eller koble cd via dac med coax?
     

    Neuro

    Medlem
    Ble medlem
    17.05.2013
    Innlegg
    26
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    3
    Heisann godtfolk! Tenkte jeg burde gi en liten oppdatering på hvordan det gikk med forsterkeren jeg kjøpte for en tid tilbake. Jeg skrev noen innlegg om det som ligger et par sider tilbake, for de spesielt interesserte. :p

    Jeg kjøpte meg altså en brukt Abrahamsen v2.0 UP som jeg dessverre hadde endel problemer med. Lyden forsvant ved moderate volum, og forsterkeren måtte slås av og på igjen for å fungere igjen. I tillegg var den plaget med elektrisk støy i venstre kanal. Jeg tok kontakt med ECS, og fikk beskjed om at her var det noe feil og at det var bare å sende den inn til reparasjon. Som sagt så gjort. Den kom tilbake, men problemene var der fortsatt. Ny runde med reparasjon, og støyen var ihvertfall borte. Men forsterkeren kuttet fortsatt lyden. Heldigvis for meg så hadde jeg fortsatt garanti på forsterken, så dette kostet meg ingenting bortsett fra litt frustrasjon.

    Enden på visa ble at ECS sendte meg en helt ny forsterker i november i fjor. Den fungerer brillefint, og står sammen med en v6.0 og spiller på et par Dali Ikon 6 MK2. Så det løste seg til slutt, men jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre flere bruktkjøp uten at produktet sendes i originalembalasjen sin. Det er ikke verdt tiden og frustrasjonen hvis ting blir ødelagt i posten.

    Så et spørsmål på tampen her. Er det noen som har erfaringer med Dali Mentor 6 på v2.0?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg fått satt opp v1 og v6 i systemet. Hvilken løsning er anbefalt ang oppkobling?
    Dvs kjøre blansert ut ifra begge og inn på pre, eller koble cd via dac med coax?
    DAC-en i V1 er den samme som i V6, så det blir sannsynligvis hipp som happ for lyden fra V1. Hvis du har flere balanserte innganger på forforsterker, har du jo flere digitale innganger tilgjengelig på V6 dersom du kobler begge rett i forforsterker fremfor å koble V1 digitalt til V6 og bare koble V6 til forforsterkeren, og dermed bruke V1 kun som drivverk.
     

    jha79

    Medlem
    Ble medlem
    24.01.2014
    Innlegg
    25
    Antall liker
    0
    Takk for svar :) Den løsningen ble den jeg gikk for :)
     

    Electrocompis

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.01.2014
    Innlegg
    63
    Antall liker
    28
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Her står det mye godt om Abrahamsen. Men hvor selges Abrahamsen merket? Noen som har god erfaring med V4.0 effekttrinn? Har nettopp anskaffet meg et eksemplar og gleder meg til å koble dette opp. Men har så liten kjennskap til dette merket. :) Har V6.0 dac som jeg føler var bedre en Hegel HD20.. men det er vel bare smak behag som mye annet.
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.618
    Antall liker
    1.342
    Sted
    Oslo
    Her står det mye godt om Abrahamsen. Men hvor selges Abrahamsen merket? Noen som har god erfaring med V4.0 effekttrinn? Har nettopp anskaffet meg et eksemplar og gleder meg til å koble dette opp. Men har så liten kjennskap til dette merket. :) Har V6.0 dac som jeg føler var bedre en Hegel HD20.. men det er vel bare smak behag som mye annet.
    Den har brukbar effekt . Klangen er varm . Solgte nylig min :)
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.536
    Antall liker
    1.060
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Her står det mye godt om Abrahamsen. Men hvor selges Abrahamsen merket? Noen som har god erfaring med V4.0 effekttrinn? Har nettopp anskaffet meg et eksemplar og gleder meg til å koble dette opp. Men har så liten kjennskap til dette merket. :) Har V6.0 dac som jeg føler var bedre en Hegel HD20.. men det er vel bare smak behag som mye annet.
    Elkjøp!
     

    Electrocompis

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.01.2014
    Innlegg
    63
    Antall liker
    28
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Ja men kan ikke se noe Abrahamsen på hjemmesiden av Elkjøp? eller bare jeg som ikke finner dette merket der?
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Så vidt jeg vet er det eneste produktet Abrahamsen produserer/selger pr. i dag A-DAC II.

    De har lenge jobbet med å få på plass en ny produktlinje med forsterkere etc, men de har ennå ikke kommet i salg. Jeg har imidlertid sett og hørt en prototype på den nye integrerte forsterkeren, og venter spent på at den skal bli klar. Den virker lovende!
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.536
    Antall liker
    1.060
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Så vidt jeg vet er det eneste produktet Abrahamsen produserer/selger pr. i dag A-DAC II.

    De har lenge jobbet med å få på plass en ny produktlinje med forsterkere etc, men de har ennå ikke kommet i salg. Jeg har imidlertid sett og hørt en prototype på den nye integrerte forsterkeren, og venter spent på at den skal bli klar. Den virker lovende!
    Ser på signaturen din at ørene dine virker. Lover bra for gamle EC Per det:)
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Så vidt jeg vet er det eneste produktet Abrahamsen produserer/selger pr. i dag A-DAC II.

    De har lenge jobbet med å få på plass en ny produktlinje med forsterkere etc, men de har ennå ikke kommet i salg. Jeg har imidlertid sett og hørt en prototype på den nye integrerte forsterkeren, og venter spent på at den skal bli klar. Den virker lovende!
    Ser på signaturen din at ørene dine virker. Lover bra for gamle EC Per det:)
    Jeg startet for alvor min HIFI-interesse med Per`s mesterverk, 25watteren, som jeg fremdeles har. Derfor har jeg alltid hatt en svakhet for hans konstruksjoner, som stort sett har vært gode.

    Jeg vet ikke hvorfor det har tatt så lang tid å få de nye produktene på markedet, men jeg vet at Abrahamsen har bestemt seg for å flytte produksjonen fra det fjerne Østen og tilbake til Europa, nærmere bestemt Sverige. Det er mulig at det er byttet av produsent som har tatt tid.

    Det er mange måneder siden jeg så både det ferdige kabinettdesignet, og hørte en prototype spille på verkstedet til Per på Lillestrøm, før de flyttet derfra.
     

    Electrocompis

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.01.2014
    Innlegg
    63
    Antall liker
    28
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Har en V6.0 som jeg er veldig fornøyd med. Er det noe mulighet for oppgradering? og vil det være hørbar forskjell?
     

    amon

    Fersking
    Ble medlem
    01.04.2014
    Innlegg
    4
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Hallo,
    Ny i forumet her, og lurere på om noen har erfaringer med å bruke 2 stk V4.0 i balansert brokobling?
    Føler XQ 40`ne kunne ha godt av litt mer effekt ved høyt nivå :)
    Har 1 V4.0 i dag, og ser Abrahamsen kjører kjempetilbud nå. (vurderer å bytte ut pre-amp`n til V3.0 også)
     

    amon

    Fersking
    Ble medlem
    01.04.2014
    Innlegg
    4
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Tror den gamle 4.7`n selges også, skurrer og trenger oppgradering...
    Frister mer med ny V3.0, den har normal bredde også :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Tror den gamle 4.7`n selges også, skurrer og trenger oppgradering...
    Frister mer med ny V3.0, den har normal bredde også :)
    4.7 med fjernkontroll? Potmeteret som skurrer? Jeg har en oppgradert V3.0 som jeg evt. kan være interessert i å bytte likt med.
     

    amon

    Fersking
    Ble medlem
    01.04.2014
    Innlegg
    4
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Ringte de, og det viser seg at de straks er klare med en stor kampanje. Endte opp med å bestille en pakke med V3.0 og V4.0 for 9900.- ink frak! Vurderer å ta med en V1.0 også, da vil pakken ende opp på 14.200.- ink frakt. Må være bra pris?
    Levering til uken :) Gleder meg!
    Dazed, jeg beholder 4.7`n en stund til, kan ta kontakt om den skal selges.
     

    Wender

    Fersking
    Ble medlem
    12.05.2003
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Stemmer at de har en kampanje - eller "clearance sale" som de skriver. Med gratis frakt:

    A-Store - ABRAHAMSEN© by ECS Holding

    Får håpe dette ikke er siste krampetrekning. Veldig gode priser, tipper de ikke er oppgraderte utgaver men likevel.
     

    leifeinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    227
    Antall liker
    24
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    hvordan er klangen i V4 opp mot EC? det sies at abrahamsen er som gamle EC men har aldri hørt det. er den like varm og fin? og like rolig i toppen?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Sitat Thomas Abrahamsen: "Forsterkerne våre låter som de alltid har gjort."

    ;)
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Hadde maks uflaks i dag, dro til der adressa på Ecs Holding står angitt og der fant jeg ikke noe. Så fant jeg ut at de holder på å flytte og at det er noe forsinkelser der med bytte av lokaler. Så da fikk den ene AW180 blokken min en lang kjøretur helt fra hallingdal uten at jeg fikk utretta noe, men Thomas er kul så skulle ringe han i neste uke så da må jeg ta en tur til da, for da regna han med at han kan greie å få bytta en konsensator for meg mens jeg venter så får jeg den med hjem med det samme ??????. Bra service og hyggelige folk. Har prata med Per før og han sa at det er fort gjort å bytte konsensator i den og siden jeg har så lang vei å kjøre reparerer de mens jeg venter. Både Per og Thomas er supre og greie, typisk min flaks å treffe akkurat når de ikke har noe lokale. Men får den kanskje fiksa allerede neste uke ??????.
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Abrahamsens "opgraderingsside" ikke aktiv, har den bookmarkedet som web2net Pro og mener bestemt jeg var inde og kigge priser/muligheder for få dage siden? Nogen der har et aktivt link? :)

    Er lidt varm på deres Clearence Sale, men forudsætningen er nok opgraderte produkter.

    Har EC EMC1 cd spilleren, noen der har et bud på fordelen ved V3+V4 pakken i forhold til V2? Skal bare beklage hvis spørgsmålet er dumt da.. :)

    med venlig hilsen
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Ok - har været i mail kontakt med Abrahamsen. Utroligt egentligt: svar inden en time på en søvnig tirsdag aften.

    Produkterne er ikke opgraderte. Her og nu kan de ikke opgraderes, Abrahamsen venter på en sending komponenter som skal ankomme om 4 uger +\-. Til den tid er der så frit slag for alle :)

    Tilbage står så fortsat mit mindre smarte spørgsmål: Hvorfor V3.0+V4.0 i stedet for V2.0?
     

    amon

    Fersking
    Ble medlem
    01.04.2014
    Innlegg
    4
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    NLS, forskjellen er ikke så stor med kun 1 stk V4.0 men man er mye mere fleksibel. Man kan finjustere lyd klangen med forskjellige kabler i mellom og ikke minst man kan bruke 2 stk V4.0 og enten Bi-ampe eller brokoble de. Da vil du få mono forsterkere på 240-250W :)
    Har hørt dette tidligere og det spiller vannvittig bra. Bestilte pakke med V3.0 og 2 stk V4.0 tidligere og gleder meg som en unge.
    Fikk forresten email om at det var mange bestillinger i mitt området, så de kunne levere på døren :) (ellers er det fri frakt)
    Fikk også beskjed om at det var mulig å oppgradere produktene innen 6 måneder til en veldig rimelig pris.
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    De holder på å bytte lokaler om dagen, så er ikke lenge før de er i full sving igjen tenker jeg ??????.
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Amon, hold os orienteret om dine erfaringer. Gerne med billeder at setuppet med brokobling osv - har ikke prøvet sånt, så jeg får lidt angst da...
    Hvornår bestilte du? Et indlæg på hovedforum "Gode køb på nettet" antyder at Abrahamsen har (fået) lange leveringstider.

    Har været meget tæt på at købe, men besinder mig nok. Story of my life: skulle ha købt hus straks jeg kom til Norge i 1993. Ventede til 2002. Blir samme her hehe.
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Jaja ku ikke dy mig. Startet forsigtigt og bestilt V2.0 - burde være en glimrende erstatning for min gamlegamle EC ECI-2..
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Lidt løse rygter og vilde spekulationer :D

    En viss Thomas fra Lørenskog sælger sine Abrahamsen kabler på finn.no fordi:
    "Kablene selges kun pga overgang til monoblokker, trenger da lengre signalkabler og kortere HT kabler"

    V5.0 lever?

    Jada, keder mig lidt denne søndag eftermiddag...
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har et kanskje litt dumt spørsmål .... Jeg har en V2 . Der er det 2 rca utganger . Kan man koble en subwoofer rett inn her? :confused:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn