9/11 conspiracy

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Jaha. Jeg antar at det betyr at du ikke gidder å lese den... ;)
Det har du rett i. Som sagt er spekulasjoner og mer eller mindre kvalifiserte gjetninger for meg helt uinteressant. Det er ikke min jobb å jakte på noen sannhet, i hvertfall ikke på dette området, så jeg forholder meg til den offisielle forklaringen inntill denne eventuelt tilbakevises i en rettssal.

Det er jo en grei måte å unngå å rokke ved din hellige overbevisning om at USA er et land styrt utelukkende av snille mennesker ;D
Du må da kunne bedre enn det her? Jeg tror dårlig moral er omtrent likt fordelt i verden, i enhver populasjon vil det finnes et utvalg som bevisst gjør handlinger i strid med hva de selv mener er riktig. Vi er alle villige til å gjøre det til en viss grad, dra en hvit løgn for eksempel, og jo mer avvikende handlingen er fra egen rettsfølelse og overbevisning, jo mindre er andelen villig til å utføre den. Korrupsjon tror jeg er ganske likt fordelt utover verden. Den amerikanske regjering betrakter jeg som omtrent like rettsskaffen som den norske, eller svenske eller franske.

I dette tilfellet er den påståtte handlingen i så stor grad i strid med normal rettsfølelse, at jeg tviler på om flere tusen mennesker kunne vært implisert i den uten å på ett eller annet tidspunkt sprekke. Og når én sprekker, da baller det på seg fort.
 
K

knutinh

Gjest
Men når Bush & Co ikke en gang greide å holde hemmelig at de "outet" en hemmelig CIA-agent med kanskje 2-3 involverte personer...

Hvordan i huleste skulle de greie å dra et slikt stunt? når hundrevis eller flere personer skal gjøre et slikt komplott mot sitt eget folk, med bestillinger av grovt utstyr god tid i forveien, kan noen forestille seg at alle ville holde kjeft? At ingen ville snakke i søvne til kona eller plapre på et forum som dette? Aldri...

Selv uten å se på bevisene for eller imot så taler en slik vurdering for at ledelsen aldri kunne ha fått til en slikt omfattende aksjon og sluppet unna med det. Vi snakker om et demokratisk land hvor det å kunne beviser noe sånt ville ha glorifisert deg som tidenes journalist. Og det mangler heller ikke på folk som snuser rundt i asken etter avslørende beviser.

mvh
Knut
 
L

Lydtekniker

Gjest
Fant den gjennom et oppslag i Le Monde hvor Les Jamieson er sitert:
"«Den amerikanske regjeringens offisielle versjon av hva som hendte den 11. September er en skandaløs konspirasjonsteori"
Smarte folk sier dumme ting stadig vekk ;)

Bill Gates, tidlig på 80-tallet en gang: "Ingen kommer noensinne til å trenge mer enn 640 KB minne"

;D
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.147
Antall liker
4.305
Torget vurderinger
1
Men når Bush & Co ikke en gang greide å holde hemmelig at de "outet" en hemmelig CIA-agent med kanskje 2-3 involverte personer...

Hvordan i huleste skulle de greie å dra et slikt stunt? når hundrevis eller flere personer skal gjøre et slikt komplott mot sitt eget folk, med bestillinger av grovt utstyr god tid i forveien, kan noen forestille seg at alle ville holde kjeft? At ingen ville snakke i søvne til kona eller plapre på et forum som dette? Aldri...

Selv uten å se på bevisene for eller imot så taler en slik vurdering for at ledelsen aldri kunne ha fått til en slikt omfattende aksjon og sluppet unna med det. Vi snakker om et demokratisk land hvor det å kunne beviser noe sånt ville ha glorifisert deg som tidenes journalist. Og det mangler heller ikke på folk som snuser rundt i asken etter avslørende beviser.

mvh
Knut
Tja ... om ikke konspiratørene og konspirasjonsteoretikerne egentlig er ute i «samme» ærend?

mvh
KJ
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
HVIS det var en konspirasjon fra ledelsen i USA til å begynne med (noe jeg IKKE ser noen grunn til), så synes jeg uansett teorien om at "de klarer jo å tulle til alt annet, så hvordan skulle de klare dette, nei det er for usannsynlig" ikke holder vann. Man kan like gjerne si at de forsøkte, vel vitende om at det ville bli huller i forsøket på å dekke over hendelsesforløpet, men at selve sannheten ville bli oppfattet som så hinsides enhver fornuft at alle som forsøker seg med en slik konspirasjonsteori ville bli avfeid som ... vel ... konspirasjonsteoretikere... og ikke bli tatt alvorlig. ;)

Men som sagt, jeg tror heller tegneserierstripen lenger opp er nærmere sannheten: "Vi har en katastrofal hendelse her. Hvilken forklaring på dette vil være den som best passer vår politikk? La oss lete etter ting som kan støtte den forklaringen, mens vi feier det meste annet under teppet."

Er enig i at parallellene til "MØV i Irak" er ganske slående, faktisk.
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.282
Antall liker
515
Ja. Som jeg har påpekt tidligere ligger vel sannheten et sted midt i mellom. Og de mest ytterliggående konspirasjonsteoriene er nyttige for å backe opp de offisielle forklaringene.
 
O

omholt

Gjest
Har ikke lest igjennom hele tråden, men hvis det er noen som seriøst tror ar USA/Bush sto bak 9/11 blir jeg mektig sint og irritert.
Det er like dumt som at nynazister og muslimer nekter for at jødeutryddelse fant sted under 2. verdens krig.
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
 
K

knutinh

Gjest
Har ikke lest igjennom hele tråden, men hvis det er noen som seriøst tror ar USA/Bush sto bak 9/11 blir jeg mektig sint og irritert.
Det er like dumt som at nynazister og muslimer nekter for at jødeutryddelse fant sted under 2. verdens krig.
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
Det som fascinerer meg er at folk har LYST til at det skal være sant, og derfor stiller opp på nett og forklarer at de ble bortført av aliens og at bush stod bak 911. Som om man har lyst til å fremstå som .... litt lite reflekterende =)

-k
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Noen som har lest denne?



Det er i hvert fall en sann historie.

;D
 

kake

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2006
Innlegg
160
Antall liker
0
veldig interesant greier! faktisk nok gir denne tråden heeps mer realisme enn hva bush og kompani presterte å fortelle.
nabolandet ligger foran oss ser jeg http://www.september11.se/ http://vaken.se/ http://www.20010911.se/
og ifølge symposiumèt der over, "people smell something rotten in the state of denmark" +en tysk utenriksminister som sier angrepet ble styrt fra wtc7 ???
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
La oss oppsummere: Pentagon ble truffet av en rakett som egentlig var på vei til månen for å plante falske beviser for månelandingene som aldri fant sted. Det spesielle ved denne raketten var at den var utstyrt med en type motor som går på vann isteden for bensin. Denne teknologien ble ervervet fra noen grønne menn som krasjlandet et sted nær Roswell på 40-tallet. For å beskytte den mektige oljeindustrien mot denne unaturlige teknologien ble en gigantisk dekkoperasjon igangsatt. Denne eskalerte ved CIA's henrettelse av Kennedy i 1963, samt iscenesettelsen av de falske månelandingene mellom 1969 og 1972. Etter krasjet ved Pentagon hadde myndighetene behov for å kjøpe seg tid til å fjerne alt av spor og beviser. En spesialenhet stasjonert ved Area51 ble utkommandert med ordre om å krasje fly inn i WTC. (Riktig. Det smalt ved Pentagon først.) Spesialenheten besto av Elvis, Marylin Monroe, Prinsesse Diana, og en rekke andre kjendiser som angivelig hadde lidd en høyst tvilsom død, men som egentlig var rekrutert av NSA (No Such Agency). Amerikanske myndigheter lærte etter denne hendelsen at motorer som går på vann ikke fungerer særlig bra, samt at det meste de hadde fortatt seg de siste 50 år dermed bare var svada.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Seriøst, dere kommer til å elske 'Svære greier'.

Jada, Ivar... Jeg vet at Nærum står på lista til RV, men han er ustyrtelig morsom...

;D
 
K

knutinh

Gjest
La oss oppsummere: Pentagon ble truffet av en rakett som egentlig var på vei til månen for å plante falske beviser for månelandingene som aldri fant sted. Det spesielle ved denne raketten var at den var utstyrt med en type motor som går på vann isteden for bensin. Denne teknologien ble ervervet fra noen grønne menn som krasjlandet et sted nær Roswell på 40-tallet. For å beskytte den mektige oljeindustrien mot denne unaturlige teknologien ble en gigantisk dekkoperasjon igangsatt. Denne eskalerte ved CIA's henrettelse av Kennedy i 1963, samt iscenesettelsen av de falske månelandingene mellom 1969 og 1972. Etter krasjet ved Pentagon hadde myndighetene behov for å kjøpe seg tid til å fjerne alt av spor og beviser. En spesialenhet stasjonert ved Area51 ble utkommandert med ordre om å krasje fly inn i WTC. (Riktig. Det smalt ved Pentagon først.) Spesialenheten besto av Elvis, Marylin Monroe, Prinsesse Diana, og en rekke andre kjendiser som angivelig hadde lidd en høyst tvilsom død, men som egentlig var rekrutert av NSA (No Such Agency). Amerikanske myndigheter lærte etter denne hendelsen at motorer som går på vann ikke fungerer særlig bra, samt at det meste de hadde fortatt seg de siste 50 år dermed bare var svada.
Hehehee. Nå ramlet alt på plass her.Jeg er skuffet over at ingen seksuelle eksperimenter var med på lista di da =)

-k
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Seriøst, dere kommer til å elske 'Svære greier'.

Jada, Ivar... Jeg vet at Nærum står på lista til RV, men han er ustyrtelig morsom...

;D
Er den Nærums? Jeg så den på VGD.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Det er en tegneseriebok, fantastisk sådan!

Har de laget film av den?
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Film? VGD = VGs Debattforum.
Aha!

Jeg skjønte ingen ting, så på G- og D-tastene og deres naboer, tenkte VHS.

Litt krypestrømmer i hovedkortet innimellom... ;D
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
einis-justincaz-propaganda-us3-kake, ukjært barn har mange navn-
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
einis-justincaz-propaganda-us3-kake, ukjært barn har mange navn-
My good!

Folka bak "24" er etter alt å dømme håpløst akterutseilt av Bush-administrasjonen!
 
U

Uno_da

Gjest
Det er ikke bare yankene som kan dette med hjernevask og subliminale budskap. Svensken driver også og korumperer våre yngste med perverse ideer. Vi feks Basshunter, i reklamen og på radio utaler man det beis. Men vent litt! Bass kan også utales Bæss. Da får plutselig den artistens pseudonym en helt annen mening, nemlig Abborjeger. Så hvor vil jeg hen med denne avsløringen. Analyser f.eks. teksten i hiten som har voldtatt øregangen til våre yngste siden våren, Boten Anna, og kom frem med egen konklusjon. Jeg sitter med fasiten og den har minst like mange huller som hvilken som helst god konspirasjonsteori.
 

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Innlegg
709
Antall liker
9
Sted
Ålesund
What?? Dette er vel noe som ikke bør nevnes i samme åndedrag som 911 konspirasjonsteori,hvor de pisser på graven til de døde og etterlatte, samt overser de svina som er syk i sinnet og har utført dette?!!
 
U

Uno_da

Gjest
Det jeg finner utrolig rart er hvorfor ingen konspirasjonsapekatt har reagert på at den første Bush adminstrasjonens siste handling var å betalte denne karen store summer for å konvertere til Islam.



Ikke nok med det, etter at den feilslåtte 9/11 konspirasjonen ikke ga nok utslag i å underbygge et muslimhat i den amerikanske befolkning, betalte den neste Bush administrasjonen denne karen for det samme. des 2003



Bush familien har i lang tid bedrevet sværting og opinionsmanipulernde arbeid, alt for fremstille vår skjeggete venner som degenererte avvikere og kriminelle.

Ikke nok med det! Det finnes ganske så sterke indikasjoner på at CIA under ledelse av Bush senior, på 70 tallet smittet denne mannen med Parkinson.



Det finnes også flere eksempler på fallne, drepte eller kriminelle storheter i USA med det til felles at de konverterte til Islam like før de møtte deres skjebne.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, men jeg er litt forundret at denne ikke er nevnt (tok et enkelt søk) :
http://www.youtube.com/watch?v=FujppU50EpA

En mer eller mindre komplett gjennomgang av 911 på 11min. Skal du kun se 1 klipp som støtter opp om konspirasjonsteoriene på en edruelig måte så bør du se denne.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Ja nå har jeg orket å høre meg gjennom hstorien til Dr. Griffin.
Det var jo et fint eventyr. Faktum er at godeste Dr. Griffin driver egen reklame for sine bøker. Mange av disse uoverenstemmelsene Griffin nevner er et resultat av at det har blitt begått en terroraksjon så hinsides fattevene at det tar lang tid å få ting i perspektiv, også f.eks flyvåpenet og NORAD. Det Griffin ikke nevner er at media var like sjokkkert som alle andre over denne aksjonen og bruke alle sine ressurser på å få informasjon. Personene media spør vet vel knappt noe mer enn journalistene som spør pga. kaoset som følger etter en slik aksjon.
Hele Dr. griffins rapport er en samling av forskjellige uttalelser som kom fra forskjellige kilder i dagene etter, hvis man setter disse opp mot hverandre så vil man garantert få masse motsigende informasjon. Alle som har vært med vitne til eller med i en stor ulykke, ran etc. vet at inntrykkene man får fra episoden ikke nødvendighvis ikke utspillte seg slik som du husker det.
Han nevner også de "gamle" argumentene om at tvilling tårnene ble sprengt istedenfor at de kolapset for egen maskin.
Hvis man gidder å høre på fagmenn som f.eks brannmenn som overlevde 9/11 så var det betydelig strukturell svekkelse.

Det er beklagelig disse menneskene får spy sine løgner ubegrenset og at folk faktisk sluker det rått er trist. nå tror visst nærmere 50% av Amrikanere at 9/11 var en coverup - sad but true, på toppen av det hele så har man rasshøl som Dr. Griffin som skor seg på slike hendelser.
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Et lite tankespill:

Når det gjelder 9/11 stiller få seg likegyldig til hendelsen og en kan da si at enten tror du på den offisielle versjonen eller så tror du at USA stod bak selv.

Rent hypotetisk selvsagt, hva om det i ettertid på den ene eller andre måten blir avslørt at USA stod bak selv... hva da? Hva vil evt. skje da?? Hva vil det amerikanske folk si? Kanskje de ikke vil fortsette og opprettholde dagens demokrati slik vi kjenner det i dag, kanskje de beveger seg bort fra folkestyret...?

Kanskje det er det som er den egentlige hensikten? Kanskje noen (*) ser muligheter i å utnytte systemet enda mere om det endres fra demokrati til diktatur eller noe deromkring??

Kabeldragern

(*) noen: Kanskje det ikke er GWB og "haukene" som styrer...
 

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
1.475
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Hvem som styrer USA er vel ganske klart
De som sitter på kapitalen (og det er ikke den Amerikanske stat)

At twin towers forsikring ble oppjustert med over tre ganger beløpet, og at et nytt spesifikt tillegg (forsikring mot trerroristaksjoner) ble innlemmet i forsikringen noen uker før 9/11, får iallfall meg til å tenke:
Noen visste om dette før det faktisk skjedde...
 
Topp Bunn