8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.045
    Antall liker
    2.266
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    30
    Å e
    Skjønner godt at du konkluderer med det jeg, alle elsker jo sin egen tilnærming og det de har blitt vant med! Nå som du omsider nesten ikke trenger kundesupport og du har fått en ny venn som kanskje kan hjelpe deg å temme støyen, blir jo dette bærre lekkert.(y)

    Men tipper likevel at du hadde elsket Trinnov etter en kort stund også! Alt i en boks, direkte support døgnet rundt, du kan til og med få dem i stygge proffe innfatninger med kjente og kjære db25 tilkoblinger og ikke minst null sus!
    Å en Trinnov med 8 kanaler ut koster?
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.965
    Antall liker
    7.016
    Sted
    Kongsberg
    Nå har hjernen begynt å kverne litt ubehagelig
    Men når vi kommer til koblingene bak. Hvordan ville du løst dette? Det er jo slike bak på Aurora'n. Ville du brukt DB 25 inn på volum også, og xlr fra den til amper?
    Vis vedlegget 916339
    Man kan godt bruke DB25 inn og XLR ut ja. Det hadde jo gjort kabelsalaten enklere. Mye billigere kontakt også.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Å en Trinnov med 8 kanaler ut koster?
    Da blir det vel kanskje Mc Pro 8? Den ligger vel rundt regnet ikke så mye høyere en et kompetent AL oppsett med litt ambisiøs hardware fra Lynx, RME etc?

    Tror det beste vil være å kontakte forhandler om du ønsker tilbud på ny, eller gjøre som meg, ligge på været og vente på brukt. Det fine er jo at software holdes oppdatert, så om den har noen år på baken, henger den fortsatt med.
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.045
    Antall liker
    2.266
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    30
    Da blir det vel kanskje Mc Pro 8? Den ligger vel rundt regnet ikke så mye høyere en et kompetent AL oppsett med litt ambisiøs hardware fra Lynx, RME etc?

    Tror det beste vil være å kontakte forhandler om du ønsker tilbud på ny, eller gjøre som meg, ligge på været og vente på brukt. Det fine er jo at software holdes oppdatert, så om den har noen år på baken, henger den fortsatt med.
    Et greit brukt Rme Ufx 2 og AL lisens ligger på Ca 25k....
    Da er jeg redd du må gange med 3 til T.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hva går jeg glipp av, uten audiolense eller Trinnov, bare enkel DSP i hypex plateamper? Jeg vet om begrensingene, men i praksis, vil det være et hinder i mitt oppsett? Spør for å lære og høre hva dere tenker😀
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Et greit brukt Rme Ufx 2 og AL lisens ligger på Ca 25k....
    Da er jeg redd du må gange med 3 til T.
    Du sammenligner brukt med nytt? Det høres jo fair ut. 😁(y)

    Jeg kan bare snakke ut i fra egne erfaringer og har jo observert at Shy har levd med denne støyen i mange år som nå tydeligvis ble for mye for ham. Sikker på at han løser dette og at dere trygt får beholde ham i folden. Han er jo tross alt gallionsfiguren for denne appen på hfs.

    Mine innspill var i utgangspunktet ikke ondsinnede og det spiller ingen rolle for meg hva hver enkelt av dere gjør.
     

    ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    406
    Antall liker
    481
    Sted
    Brøttum
    Mine innspill var i utgangspunktet ikke ondsinnede og det spiller ingen rolle for meg hva hver enkelt av dere gjør.
    Kunne ikke skrevet det bedre selv. 😁

    Du kan kanskje ramse opp forskjellene du opplever fra Dbx PA2 og til den Trinnov-ssken du har? Jeg er bare nysgjerrig. Ta det gjerne på PM. :)
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.045
    Antall liker
    2.266
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    30
    Du sammenligner brukt med nytt? Det høres jo fair ut. 😁(y)

    Jeg kan bare snakke ut i fra egne erfaringer og har jo observert at Shy har levd med denne støyen i mange år som nå tydeligvis ble for mye for ham. Sikker på at han løser dette og at dere trygt får beholde ham i folden. Han er jo tross alt gallionsfiguren for denne appen på hfs.

    Mine innspill var i utgangspunktet ikke ondsinnede og det spiller ingen rolle for meg hva hver enkelt av dere gjør.
    Det kan du ha rett i, men så er det ikke dagligdags at Trinnov er på Finn.... Ebay finner jeg nytt, Mon 8 til 8000 daler 🤔 pluss mic og fjernkontroll?
    Støy problemer lar seg nok løse for mindre enn Trinnov 😜
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Det kan du ha rett i, men så er det ikke dagligdags at Trinnov er på Finn.... Ebay finner jeg nytt, Mon 8 til 8000 daler 🤔 pluss mic og fjernkontroll?
    Støy problemer lar seg nok løse for mindre enn Trinnov 😜
    Du har sikkert en lang liste over fordeler med din tilnærming, men nå har jo Shy for lengst tatt sitt valg så føler vel egentlig at du prøver å sjøsette et sunket skip.
     

    karmann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2012
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1.064
    Hva går jeg glipp av, uten audiolense eller Trinnov, bare enkel DSP i hypex plateamper? Jeg vet om begrensingene, men i praksis, vil det være et hinder i mitt oppsett? Spør for å lære og høre hva dere tenker😀
    Du kommer langt med det. Personlig gjør jeg alt manuelt, liker å ha kontrollen selv.
    Men det gjør heller ikke noe om utganspunktet er så bra som overhode mulig ;)
    Vi må ikke bli totalt snøblinde heller, lett EQ kan være nok til helsikens god lyd!

    Jeg testet forøvrig AL i påsken og prøvde dette for første gang selv. Ingen annen Autokorreksjon som jeg har testet har kalibrert hele riggen min så bra, ingen. Jeg ble veldig imponert, det var nesten så jeg kjøpte ( lånte en pc med det). Tok meg snaue 10 minutter så var det meste på plass, nesten kjedelig enkelt.
    Satt resten av formiddagen å lekte meg med targets. Ja, det var noe bugs og restart av programmet men det var ubetydelig bugs, og kanskje meg som bruker
    som kuka det til .

    Men jeg forsetter nok i tralten med manuelle korringer uansett, da det låter vel så bra her hos meg. Men synes AL har fått unødig mye pes siste tiden. Det er jo egentlig enormt tøft at dette er et Norsk produkt (?) . Og kan betales med penger, selv av "average joe" .
    Synes heller BX guttten skulle fått en klapp på skuldra jeg :)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Du kan kanskje ramse opp forskjellene du opplever fra Dbx PA2 og til den Trinnov-ssken du har? Jeg er bare nysgjerrig. Ta det gjerne på PM. :)
    Alt for mye arbeid til at jeg gidder gjøre det gratis. Den jobben får Trinnov ta selv eller betale meg.🤡 Kan bare si at jakten på noe nytt startet straks dbx ble koblet opp som full eq for anlegget.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.005
    Antall liker
    12.886
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Hvilken dsp, og hva den koster....tror jeg egentlig ikke har så mye å si for et godt nok resultat.
    God måling, og riktig ratting, så blir det meste av diverse setups veldig bra.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Mild som jeg er, vil jeg heller ønske trådstarter suksess med støy problematikken, uansett løsning. En rigg jeg jeg har lyst å høre når det passer seg😀 Skulle det være av interesse, så er han velkommen hit og😀
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.607
    Antall liker
    14.536
    Sted
    Langesund
    Du sammenligner brukt med nytt? Det høres jo fair ut. 😁(y)

    Jeg kan bare snakke ut i fra egne erfaringer og har jo observert at Shy har levd med denne støyen i mange år som nå tydeligvis ble for mye for ham. Sikker på at han løser dette og at dere trygt får beholde ham i folden. Han er jo tross alt gallionsfiguren for denne appen på hfs.

    Mine innspill var i utgangspunktet ikke ondsinnede og det spiller ingen rolle for meg hva hver enkelt av dere gjør.
    Etter følsomheten har gått opp så er problemet blitt mer hørbart. Med mellomtoner på samme støynivå som diskanten synes jeg det er en ting og i hvert fall tenke på å utbedre.
    Lyden er det ikke noe å si på.
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.607
    Antall liker
    14.536
    Sted
    Langesund
    Mild som jeg er, vil jeg heller ønske trådstarter suksess med støy problematikken, uansett løsning. En rigg jeg jeg har lyst å høre når det passer seg😀 Skulle det være av interesse, så er han velkommen hit og😀
    Er jo fin å ha et sted der folk kan bruse litt med fjøra.

    Jada, jeg er klar jeg, både på å ta i mot, og på å besøke
     
    Sist redigert:

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    868
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    1
    AL funker bra, selv om det er en del bugs på grunn av windows oppdateringer som endrer drivere.
    Hvis det er dette som er hovedårsaken til at flere har problemer, kan det fikses på en rimelig enkel måte.

    Når du har funnet et oppsett som virker, så stanser du rett og slett fremtidige oppdateringer. Flere måter å gjøre det på, men det enkleste er vel å kjøre et script av f.eks Chris Titus. Så vil du få opp en meny. Her kan du velge å bare få sikkerhetsoppdateringer, men mye annet du også kan velge bort hvis man har en litt tilårskommen/svak PC.
    Her er også mulig å ta en sikkerhetskopi, hvis du blir litt for ivrig og fjerner noe i vanvare. Meget kjekt program.


     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Etter følsomheten har gått opp så er problemet blitt mer hørbart. Med mellomtoner på samme støynivå som diskanten synes jeg det er en ting og i hvert fall tenke på å utbedre.
    Lyden er det ikke noe å si på.
    Det er blitt et utstrakt problem at menn er blitt mer følsomme med årene ja.

    At det er støy på mellomtoner og diskanter er uansett en forholdsvis enkel sak å løse. Hva med å høre med noen som har feks en purifi amp liggende og koble den til for å se om støy forsvinner? Siden støyen opplagt ikke kommer fra pc eller audiolense og lydkortet er helt sikkert støyfritt så er det jo nærliggende å tro at det er lett løsbart.
    Selv bruker jeg hypex ncore med dsp modul til hvert segement og dsp modulen er gulle når det kommer til støybiten - faktisk så virker den å redusere støy her.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.005
    Antall liker
    12.886
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Shy, du kan låne min Audiophonics Purifi amp til Be mellomlyden.
    Det er det tysteste du får tak i for tida...trur eg.
    Og flere hundre watt = nåkk

    Den ligger også på toppen hos ASR, om det skulle ha noen betydning. 🤭
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Det er nok ikke effekttrinnet som bidrar med støy. Han er nok litt uheldig med gain og støy fra leddene før.
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.607
    Antall liker
    14.536
    Sted
    Langesund
    Ganske høy følsomhet på høyttalere og litt støy både fra dac og amper så blir det hørbart. Ingen krise, men noe å tenke på videre på veien.
    Har nå tre tilbud om å låne noe med mindre støy, så takker så mye for en sånn respons - det er jo helt rått. Avventer litt med låneamper
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.005
    Antall liker
    12.886
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Jeg har tuklet med AL/DIY kombo i ca 6-7 år, i hundrevis av setups, men støter svææært sjelden på støy og sus i mine tester...med følsomhet på 110 dB ++.
    Får også oftest excellent result på måleresultater i AL.

    Men jeg har alltid brukt RME lyd interface.
    Kanskje på tide å bytte....Shy?
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.607
    Antall liker
    14.536
    Sted
    Langesund
    Tror jeg benker meg ned foran tv'en og ser litt snooker. Heier litt på den unge belgieren, siden han har stilen jeg liker.
    Mark Selby er ikke alltid like spennende å se på., men vi satser på en jevn og velspilt session.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    Hva er galt med Selby? Er ikke han en gjedde som lurer i sivet?

    Jeg så en del på snooker for mange år siden. Steve James vs Stephen Hendry … det var saker.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.607
    Antall liker
    14.536
    Sted
    Langesund
    Hva er galt med Selby? Er ikke han en gjedde som lurer i sivet?

    Jeg så en del på snooker for mange år siden. Steve James vs Stephen Hendry … det var saker.
    Liker han også, men har noen ganger en for defensiv spillestil. Kjedelig å se på
     
    Sist redigert:

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Hva går jeg glipp av, uten audiolense eller Trinnov, bare enkel DSP i hypex plateamper? Jeg vet om begrensingene, men i praksis, vil det være et hinder i mitt oppsett? Spør for å lære og høre hva dere tenker😀
    :)
    Objektivt sett vil jeg si du potensielt sett går glipp av oppløsningen på korreksjonen i bassen.
    Lydmessig er det bare AL av korreksjonssystemene jeg har hørt som kan gjøre lyden mer tight og med mer smekk. Det går sikkert an å få til med andre FIR-baserte korreksjoner også. AL har mulighet for det største headroomet for tidskorreksjon i bassen på markedet så vidt jeg vet. Ellers vil jeg si at fordelen ved autosystemene vs manuelt er presisjonen man får mellom høyre og venstre kanalene når begge kanaler er korrigert mot samme target. Irriterende vanskelig å få til selv.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    :)
    Objektivt sett vil jeg si du potensielt sett går glipp av oppløsningen på korreksjonen i bassen.
    Lydmessig er det bare AL av korreksjonssystemene jeg har hørt som kan gjøre lyden mer tight og med mer smekk. Det går sikkert an å få til med andre FIR-baserte korreksjoner også. AL har mulighet for det største headroomet for tidskorreksjon i bassen på markedet så vidt jeg vet. Ellers vil jeg si at fordelen ved autosystemene vs manuelt er presisjonen man får mellom høyre og venstre kanalene når begge kanaler er korrigert mot samme target. Irriterende vanskelig å få til selv.
    Takk for godt svar😀
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ellers klarte jeg å rive meg vekk fra snookeren en drøy time for et lite besøk av emokid.
    En sitter jo og lurer litt på om det en har funnet på, er til det bedre. Fikk godkjent ;)
    Kan ikke fri meg fra å tenke på en samtale vi hadde for litt siden Shy... ;)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.607
    Antall liker
    14.536
    Sted
    Langesund
    Den dreide seg om verdien av tilbakemeldinger og halleluja...
    Emokid er siste jeg maser inn hvis jeg er ute etter halleluja. Vi to har i en lang periode hatt et ganske så likt ønske om hvordan det skal låte. Maste han inn i går for en lite sjekk på om det jeg selv synes spiller meget bra, egentlig er så bra som jeg innbiller meg. Hallelujastemningen får heller vente.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Halleluja blir det først når jeg dukker opp for irish
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn