8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.606
    Antall liker
    14.534
    Sted
    Langesund
    Småflikker litt på target etter innputt fra Roald. Har forandret opp i mot 1 db på litt forskjellige steder. For de som er mer kjent med Audiolense så har jeg satt inn dobbelpunkt ved 120 Hz i stede for ett. Da forsvinner den mjuke overgangen mot signingen nedover og nivået ved punktet blir 1 db lavere. Har også hevet det mest over 2kHz. Ikke alt like mye. Mellom 0.5 og 1 db. Dette er store forandringer i Audiolenses fin-tunings verden:)
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.119
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Karsten Warholm er best!

    Gratulerer med god gjennomføring:)
    Fantastisk !

    Warholm er vel faktisk bedre enn hva Edwin Moses noengang var, med sin bestetid på 46.92
    Edwin Moses har 47.02 iflg. wikipedia
    Rekorder forbedres jo med tiden, men Edwin Moses vant 122 løp på rad over en 10-års periode. Blir ikke enkelt å slå den rekorden, men Warholm ser rå ut og kommer sikkert til å dominere i noen år.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.606
    Antall liker
    14.534
    Sted
    Langesund
    På tur til våre Danske venner

    Ja, da ser det ut som den Danske helgen er sikret. Har lenge ønsket å høre Svend Palvig sitt system. Har fått ønsket oppfylt:)
    Derfra går turen til B&O og DSP styrte beolab90. Avslutter (sikkert lurt)med et gigantisk hornoppsett med hornsubber på 4m3.
    Tre veldig forskjellige oppsett, noe som gjør dette spennende.
    Kveldslivet i København skal også sjekkes ut - tror det blir en fin helg med mange forskjellige inntrykk.
     
    Sist redigert:

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.279
    Antall liker
    2.522
    Torget vurderinger
    1
    Er det ikke bare fjols som drar til fjells🥴
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.606
    Antall liker
    14.534
    Sted
    Langesund
    Sundt med fjelluft. Ser det tydelig i direkte sammenligning med det urbane Oslo-folket. Mangel på oksygen kan gi Brain Damage.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.606
    Antall liker
    14.534
    Sted
    Langesund
    Besøk av Svend Palvig

    Hei igjen Svend P, og nok en gang, mange takk for en meget hyggelig aften, og at du tok i mot oss.

    Skal ikke utbrodere så mye om lyden da det er ganske unødvendig. Det spilte bare ganske enkelt, slik det skal i mine ører. Noen innvendinger i begynnelsen ble gjort til skamme ved å flytte sittegruppen litt til høyre - kanskje 6-7 cm.
    Det spilte tørt og meget detaljert nedover og utfoldet seg nøytralt og troverdig på all den musikken vi ble servert - meget bra

    Voksen hifi på øverste hylle

    Kino opptar meg ikke så veldig, men denne gjorde også et meget godt inntrykk.

    Kommer gjerne igjen.

    Tor
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.606
    Antall liker
    14.534
    Sted
    Langesund
    Seriøst? Flytte sofa 6-7 cm og voila? :eek:
    Jeg snakket ikke om himmel og helvete. Det bare datt helt på plass med stemmer, som før flytting hadde en tendens til splittelse mot venstre. Hele lydbildet hadde litt for mye energi over mot venstre.
    Dette er et meget godt gjennomført rom som også krever pinlig nøyaktig avstand fra høyttalere for å yte optimalt. Fullstendig klar over at det ikke er hørbart for den stor massen.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Seriøst? Flytte sofa 6-7 cm og voila? :eek:
    Jeg snakket ikke om himmel og helvete. Det bare datt helt på plass med stemmer, som før flytting hadde en tendens til splittelse mot venstre. Hele lydbildet hadde litt for mye energi over mot venstre.
    Dette er et meget godt gjennomført rom som også krever pinlig nøyaktig avstand fra høyttalere for å yte optimalt. Fullstendig klar over at det ikke er hørbart for den stor massen.
    Å, du har slike "gullører" du? ;).. Kos deg på tur, alltid nyttig ved å lytte på andre oppsett.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.606
    Antall liker
    14.534
    Sted
    Langesund
    Seriøst? Flytte sofa 6-7 cm og voila? :eek:
    Jeg snakket ikke om himmel og helvete. Det bare datt helt på plass med stemmer, som før flytting hadde en tendens til splittelse mot venstre. Hele lydbildet hadde litt for mye energi over mot venstre.
    Dette er et meget godt gjennomført rom som også krever pinlig nøyaktig avstand fra høyttalere for å yte optimalt. Fullstendig klar over at det ikke er hørbart for den stor massen.
    Å, du har slike "gullører" du? ;).. Kos deg på tur, alltid nyttig ved å lytte på andre oppsett.
    Vil vel ikke akkurat si det. Mye jeg ikke hører forskjell på som andre hører.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.279
    Antall liker
    2.522
    Torget vurderinger
    1
    Det er slik det blir når man trener på å lytte med ørene fremfor øynene, nå er det av gårde å plage en B&O butikk for å se om de har klart å hente mer ut av Beolab 90 siden sist jeg var innom….
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Det er slik det blir når man trener på å lytte med ørene fremfor øynene, nå er det av gårde å plage en B&O butikk for å se om de har klart å hente mer ut av Beolab 90 siden sist jeg var innom….
    Bliver spændende med dit resume.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.305
    Antall liker
    16.380
    Sted
    Østfold
    Her var det noen merkelige innspill...


    Vi er svært følsomme for tidsforskjeller ved høye frekvenser. Forskjeller på rett under 10mm har betydning for selv moderat trente lyttere. Dette er også en metode som benyttes i proffbransjen. I stedet for å panorere lyden noe over i høyre kanal, noe som nesten bare de i midten vil høre, legger man en forsinkelse i venstre kanal så mange flere opplever dreiningen. En sideveis flytting på 6-7 cm retter opp en feil på over 5cm. Den er lett hørbar for helt utrente lyttere.

    Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.606
    Antall liker
    14.534
    Sted
    Langesund
    Det la jeg merke til før jeg begynte å lytte. Tenkte det var derfor det dro mot venstre. Rommet har foresten bare diffusering, som også er litt uvant for meg.
    Skjevheten hørte jeg etter ca to sekunder
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    3.246
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Det la jeg merke til før jeg begynte å lytte. Tenkte det var derfor det dro mot venstre. Rommet har foresten bare diffusering, som også er litt uvant for meg.
    Skjevheten hørte jeg etter ca to sekunder
    Sier du at Sven ikke er straight?!
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.606
    Antall liker
    14.534
    Sted
    Langesund
    Inne i B&O butikken blir vi møtt av unge dresskledde menn som er middels interessert i å yte service ovenfor to raringer fra Norge.
    Får etter hvert noen kutt på Beolab 90.
    Spiller stort og kraftfullt, men likevel ikke så veldige engasjerende. Plutselig har de ikke mer tid for oss.

    Hornene over var i hvert fall engasjerende å høre på, og foten gikk. Litt slank klangbalanse etter min smak, men aldri slitsomt. Et høyttalersystem vi kunne tenkt å høre mer på, men plutselig får eieren klusset til noe på pc'en og lyden kollapser.
    Mulig jeg kommer med litt mer når jeg har samlet inntrykkene litt mer
    Over og ut - nå er det snart på tide med litt rødvin
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.279
    Antall liker
    2.522
    Torget vurderinger
    1
    Kan bare slutte meg til det over, og rødvin ja takk……
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Var turen til Danmark så waist off time? For min del så synes jeg det jeg hørte hos Sven den aften meget kedeligt. Rummet er alt for dæmpet/difuser fyldt. Vil have mere dynamisk lyd. Kanskje det var musik materialet.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.606
    Antall liker
    14.534
    Sted
    Langesund
    Var turen til Danmark så waist off time? For min del så synes jeg det jeg hørte hos Sven den aften meget kedeligt. Rummet er alt for dæmpet/difuser fyldt. Vil have mere dynamisk lyd. Kanskje det var musik materialet.
    Aldringens tegn det, snart sitter du med hode inne i et horn du også. Tror musikkene på slutten var noe kjedelig.

    Ellers er vi meget fornøyd med opplevelsene her nede. Gjør oss enda sterkere i troen på at vi har gjort mye riktig. Håper du tar humoren i det:)
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.279
    Antall liker
    2.522
    Torget vurderinger
    1
    Var turen til Danmark så waist off time? For min del så synes jeg det jeg hørte hos Sven den aften meget kedeligt. Rummet er alt for dæmpet/difuser fyldt. Vil have mere dynamisk lyd. Kanskje det var musik materialet.
    ? Hva 🤪. da er det språklige problemer for bortkastet tid var det da ikke, B&O var vel det som ikke overbeviste helt, eller det beviste vel akkurat det vi mener, er man ikke ekstremt heldig med rommet drar ikke DSP det helt i land
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Fedt at Svens var bedre end B&O. Personligt har jeg aldrig hørt kvalitets lyd fra sidstnævnte.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn