kjiping! ;D
de billigste 845 til tnt er de som sannsynligvis står i forsterkeren din nå. litt pløsete bass, litt ull på mellontonen, mindre robuste enn 845b og 845m.
du Må jo få forsterkeren iorden igjen uansett. og 845m er en fin investering i go'lyd for de neste 4-5 årene.
Det er nok en ganske korrekt beskrivelse.
Har 9084D monoblokker fra Spark/Cayin, og disse var bestykket med Shuguang 845 (ingen bokstav...). I tillegg satt det Electro Harmonics 300 B driverrør, samt 6SN7 og 6SL7 av type Electro Harmonics og Jan Phillips.
Jeg skiftet først ut driverrøret, satte inn Full Music Mesh Plate. Resulterte i litt bedre oppløsning, litt starmmere bass, og litt mindre støy (sus). Levde med denne konfigurasjonen noen måneder, men med den ekstremt varme sommeren vi hadde var blokkene minimalt i bruk.
Så byttet jeg til Golden Dragon 845 Premium, og dermed skjedde det saker og ting. Mer bredde, mer slam, bedre oppløsning, mer dynamikk etc..... Men de trengte langt mer enn 100 timer før de "satt seg", det låt tidvis litt hardt i begynnelsen. Tror nok noe av dette skyldes kombinasjonen Mesh Plate 300B og GD 845, begge kan tippe litt mot det analytiske (om man kan bruke det uttrykket om rør.......).
Men, min konklusjon er i allefall at GD 845 Premium er LANGT BEDRE enn standardrøret fra Shuguang.
GD 845 Premium er også lagd hos Shuguang, men etter GD's spesifikasjoner, og materialet til glødetråden er spesiallagd i Japan.
Pris (MOTRON): 2500 kr + MVA pr par (- evt rabatt.....

)
Mvh
PS
Forrige eier hadde prøvd med KR 845, men disse tok kvelden, sannsyligvis pga den årsak som Demostenes beskriver lenger opp i tråden.
DS