80´s musikk

S

Stereo_Mono

Gjest
Stusser over hvor tragisk mange av min 80 talls skiver låter. Noen som har noen forklaring på hvorfor så mye pop og rock fra dette ti året høres så tynt og puslete ut i forhold til f.eks 60 og 70 tallet. I sær på vinyl høres det nesten ut som de har filtrert ut mye i bunn og ergo låter mange av mine LPer fra det tidsrommet veldig pinglete kontra f.eks rockeskiver fra 70 tallet. Var det for å skvise mere musikk inn på skiven eller var dette bare en uting, som var på moten i den tidsperioden?

N

nb

Gjest
I noen tilfeller kanskje for å underbygge den (manglende) kunstneriske kvaliteten på innholdet :p

S

Stereo_Mono

Gjest
nb skrev:
I noen tilfeller kanskje for å underbygge den (manglende) kunstneriske kvaliteten på innholdet :p
Hehe! Ja! Skal tildels være enig at det er mye ymse fra den epoken der. Men det finnes noen godbiter også.
Skal dog innrømme at endel puddelrock bringer mange gode minner tilbake til meg selv om det kanskje ikke har den beste kunstneriske innhold :) Bare jævla synd alt for mange plater låter som om det er mastret for dårlige 80s fabrikkmontert bilstereo i USA.

S

Supertramp

Gjest
digiman skrev:
Supertramp skrev:
Takker Supertramp. Lærte noe nytt der. Fyren må ha hatt en fetish for de lysetonene :)
Bare hyggelig.

men husk: fyrene - de var tre - og de preget britisk popmusikk på en litt vel "overbelastende" måte og påvirket nok mang en kontinentaleuropa-produsent....

Men de er en del av britisk pophistorie og mang en hit skal de huskes for også.

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
41.399
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
Disse gutta bidrog iallefall ;D
"Stock Aitken Waterman" produserte mye av hva jeg spilte en periode ;)

gismo

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
nb skrev:
Jeg vil ganske bastant påstå at det har kommet like store andeler drittmusikk i forhold til god musikk på 60, 70, 90, 2000 og 2010-tallet, som det kom på 80-tallet.

Faktisk så kom det ut veldig mye god musikk på 80-tallet. Det er bare så vanlig å kun tenke på Ball-gensere, tynne neongule belter og Modern Talking, i stedet for de gode bandene.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Dazed skrev:
nb skrev:
Jeg vil ganske bastant påstå at det har kommet like store andeler drittmusikk i forhold til god musikk på 60, 70, 90, 2000 og 2010-tallet, som det kom på 80-tallet.

Faktisk så kom det ut veldig mye god musikk på 80-tallet. Det er bare så vanlig å kun tenke på Ball-gensere, tynne neongule belter og Modern Talking, i stedet for de gode bandene.
Der må jeg si meg bastant enig med deg Dazed.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
Dazed skrev:
nb skrev:

Der må jeg si meg bastant enig med deg Dazed.
Det er en udiskutabel sannhet. Hva med noe av stoffet på Treffpunkt-platene, for eksempel? Jeg husker mange gruopplevelser på radioen fra mine gryende musikkinteresserte dager på syttitallet. Det var sannelig mye som er uhørbart i dag, sett bort fra for nostalgikere. Som er de samme som nå pusher på oss møkket fra åttitallet, bare en generasjon yngre.

S

Stereo_Mono

Gjest
Dazed skrev:
nb skrev:

Modern Talking, Duran Duran, Simple Minds, Billy Idol, WASP og mange flere trekker frem smilebåndet hos meg i hvertfall. Noe nostalgi må jeg jo innrømme at det er, men er jo litt livlig å dra frem skivene når gamle kompiser er på besøk. Ellers enig at 80 tallet er ikke «stort» mye være en andre tiår. Sett bort ifra mange puslete innspillinger da :)

N

nb

Gjest
Dazed skrev:

Selvsagt enig i det, min kommentar var utelukkende ment som en spøk.

S

Supertramp

Gjest
At 1980-tallet var et dårlig tiår for musikk må være en grusom myte.
Her er litt om emnet - les og nyt:
http://en.wikipedia.org/wiki/1980s_in_music

(ikke glem linkene til hvert år, helt øverst : For music from a year in the 1980s, go to 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89)

Topp Bunn