5 forskjellige nye platespillere.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Hvalross, Arve: Se hva jeg skreiv lenger oppe her. Under forutsetning av at PUen er ordentlig bygget, KAN du faktisk behandle visse merker likt utfra signatur og karakter. Men selvfølgelig SKAL de også behandles forskjelllig. Fordi de ER akkurat det: Forskjellige. Det å plukke ut signaturen tar tid, altså, men over tid vil det bli lettere å gjøre.
Spesifikasjonene ligger i bånn- hindrer deg i å gjøre de helt store feil hvis du veit å bruke dem riktig.

Og det at et merke har produsert for et annet betyr absolutt ikke at signaturene er like på produkt A og produsentens øvrige portefølje. Nei, da har i dette tilfelle Audio Technica produsert etter Tonars ønsker. Det er noe annet. Likheter, ja. Men aldri HELT likt.. Som Seas i Moss gjør ved produksjon av råelementer til høyttalerindustrien rundt i verden, det.
Vinyl er enkelt. Hvis du lar den være det. Men også en av de mer kompliserte avdelingene innen Hi-Fi. Innfallsvinkel = utfalsvinkel- den avgjør endelig tolkning. Det gjør den for produsentene også. Og kanskje spesielt for dem.
 
Sist redigert:
X

X186841

Gjest
Hvalross, Arve: Se hva jeg skreiv lenger oppe her. Under forutsetning av at PUen er ordentlig bygget, KAN du faktisk behandle visse merker likt utfra signatur og karakter. Men selvfølgelig SKAL de også behandles forskjelllig. Fordi de ER akkurat det: Forskjellige. Det å plukke ut signaturen tar tid, altså, men over tid vil det bli lettere å gjøre.
Spesifikasjonene ligger i bånn- hindrer deg i å gjøre de helt store feil hvis du veit å bruke dem riktig.

Og det at et merke har produsert for et annet betyr absolutt ikke at signaturene er like på produkt A og produsentens øvrige portefølje. Nei, da har i dette tilfelle Audio Technica produsert etter Tonars ønsker. Det er noe annet. Likheter, ja. Men aldri HELT likt.. Som Seas i Moss gjør ved produksjon av råelementer til høyttalerindustrien rundt i verden, det.
Vinyl er enkelt. Hvis du lar den være det. Men også en av de mer kompliserte avdelingene innen Hi-Fi. Innfallsvinkel = utfalsvinkel- den avgjør endelig tolkning. Det gjør den for produsentene også. Og kanskje spesielt for dem.
Så når vinkelen er 360 grader går det helt rundt for deg.
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.765
Antall liker
50.394
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Hvalross, Arve: Se hva jeg skreiv lenger oppe her. Under forutsetning av at PUen er ordentlig bygget, KAN du faktisk behandle visse merker likt utfra signatur og karakter. Men selvfølgelig SKAL de også behandles forskjelllig. Fordi de ER akkurat det: Forskjellige. Det å plukke ut signaturen tar tid, altså, men over tid vil det bli lettere å gjøre.
Spesifikasjonene ligger i bånn- hindrer deg i å gjøre de helt store feil hvis du veit å bruke dem riktig.

Og det at et merke har produsert for et annet betyr absolutt ikke at signaturene er like på produkt A og produsentens øvrige portefølje. Nei, da har i dette tilfelle Audio Technica produsert etter Tonars ønsker. Det er noe annet. Likheter, ja. Men aldri HELT likt.. Som Seas i Moss gjør ved produksjon av råelementer til høyttalerindustrien rundt i verden, det.
Vinyl er enkelt. Hvis du lar den være det. Men også en av de mer kompliserte avdelingene innen Hi-Fi. Innfallsvinkel = utfalsvinkel- den avgjør endelig tolkning. Det gjør den for produsentene også. Og kanskje spesielt for dem.
Hadde vært spennende å vært i hodet ditt i 10min😂.
 

mrg01

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.05.2012
Innlegg
93
Antall liker
139
Sted
Gjøvik
Torget vurderinger
5
Jeg liker denne videoen, back to basics:)

Det er personlig men jeg ville muligens selv ha valgt en direktdrive og Technics med et slik budsjett.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Jeg har veldig lite sans for personangrepene som dukker opp stadig vekk mot et enkeltindivid. Diskuter sak eller la være å kommentere!
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
7.904
Antall liker
19.799
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Jeg har veldig lite sans for personangrepene som dukker opp stadig vekk mot et enkeltindivid. Diskuter sak eller la være å kommentere!
Når ble du borgermester?
Måske på tide, at bli´ en lille smule seriøse nu, inden Coronalediggang ta´r over :ROFLMAO: ............ men....
Legger merke til, at det altid er nye på forum, som bli´r overfaldet af Auditors meninger og synsninger, og meget af det han skriver er simpelthen
så fyldt med feil, at det er synd for de "nye", om hans svada´er får stå uimodsagt, og de begynner å bruke deres penge efter hans anvisninger.
Specielt på vinylfronten er det noen gange det rene
galimatias, han skriver. Men korrekt måte er vel at ta´ diskussionen i tråden.
Det er vel bare som alt annet...... En gang imellem bli´r det bare for XXXXXXXXX :)
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.310
Antall liker
16.930
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Måske på tide... osv
Bra oppsummert :). Fokus på ballen, ikke mannen er jo riktig innfallsvinkel.
Samtidig er det litt vanskelig å diskutere når motparten i en diskusjon stadig "vrir" på tidligere uttalelser, korrigerer/redigerer tidligere innlegg for å "tilpasse" osv.

Men, nå ble etterhvert tråden 5 platespillere til 7 høns - og trådstarter trolig mindre klok enn før første innlegg;)
 

Bjørnar_

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.11.2004
Innlegg
117
Antall liker
111
Sted
Feil sie ta Mjøsa
Man kan vel her aldri være sikker på at man har kjøpt "riktig" så lenge man ikke har prøvd de forskjellige alternativene opp mot hverandre i "egen stue". Mange forhandlere har mulighet for hjemlån, og og enda flere har åpent kjøp i x antall dager. Kjøper man nytt, kan hjemlån være til stor hjelp i alle fall, evt kjøp med åpent kjøp/returmulighet. Lykke til videre! Jeg er nettopp ferdig med denne runden, og går bare å venter på at min platespiller skal dukke opp :)
Hvilken spiller endte du opp med? ;)
 

thetjomster

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2013
Innlegg
923
Antall liker
2.144
Sted
Trondheim
Hvilken spiller endte du opp med? ;)
Endte opp med en Clearaudio Concept Black med Satisfy tonearm og Jubilee MM pickup fra samme produsent. Fikk den levert på fredag, og har brukt litt av helgen på å sette opp og lytte. Platevekt og støvdeksel ankommer i løpet av uken. God fornøyd, men bør nok kjøpe en vekt til justering av pickup tracking, det medfølgende balansebrettet er nok ikke 100% nøyaktig 🤪 Noen som har tips kanskje?
20210301_085933.jpg
20210228_212840.jpg
20210227_134404.jpg
 
Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.310
Antall liker
16.930
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Meget clean og flott i sort. "CleanAudio" burde jo navnet på denne vært :cool: .

Stifttrykksmålere er (nok en gang) flittig diskutert siste uken i tråden til HiFiGirl - og jeg tror jeg skal avstå fra å komme med en anbefaling.
Det er flere meninger om hvilke som duger og ikke, enn det er folk til å mene;) - og alle har, med litt forskjellig utgangspunkt, trolig litt rett.
 

thetjomster

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2013
Innlegg
923
Antall liker
2.144
Sted
Trondheim
Meget clean og flott i sort. "CleanAudio" burde jo navnet på denne vært :cool: .

Stifttrykksmålere er (nok en gang) flittig diskutert siste uken i tråden til HiFiGirl - og jeg tror jeg skal avstå fra å komme med en anbefaling.
Det er flere meninger om hvilke som duger og ikke, enn det er folk til å mene;) - og alle har, med litt forskjellig utgangspunkt, trolig litt rett.
Endte opp med en Dynavox TW-4 fra @Lydglede Satser på at denne vil være bra nok til mitt bruk (y)
 
  • Liker
Reaksjoner: ptb

Pug309gti

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.04.2016
Innlegg
1.696
Antall liker
883
Sted
Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
Torget vurderinger
8
blir litt irritert å se at samme type masseprodusert platespillere går igjen, Rega, pro-ject, teac, pioner, thorsen.mm når folk søker spillere i div klasse, hva å prøve noe ute av boksen, jeg er en stor fan av origin live sine platespillere, knakene gode, og ikke minst legendariske armer
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.915
Antall liker
17.104
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
blir litt irritert å se at samme type masseprodusert platespillere går igjen, Rega, pro-ject, teac, pioner, thorsen.mm når folk søker spillere i div klasse, hva å prøve noe ute av boksen, jeg er en stor fan av origin live sine platespillere, knakene gode, og ikke minst legendariske armer
Jeg har også et par autosvar når folk spør om visse ting. Som:

- hva anbefaler du av kjøttrett til middag? «Kjøttkaker!»
- hva anbefaler du av fiskerett til middag? «Fiskepinner!»
- hva anbefaler du av pulestilling? «Misjonær!»

Anbefales! 👍.
 
Sist redigert:
Topp Bunn