5år etter, og ting skjer

L

Lydtekniker

Gjest
Og sannheten er da? At Bush og & co. har beordret drap på flere tusentalls sivile amerikanere i kaldt blod, skutt kryssermissiler mot Pentagon og iscenesatt tidenes største løgn med mulighet for en total, global ydmykelse om det skulle dukke opp ugjenstridig bevis, bare for å karre til seg litt mer olje/penger/whatever?

Må bare få minne om at det er denne mannen vi snakker om som hjerne bak et slikt sinnrikt plot:

 

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
1.868
Antall liker
1
Må bare få minne om at det er denne mannen vi snakker om som hjerne bak et slikt sinnrikt plot:
Tror neppe Bush er hjernen bak så veldig mye. Han er nok heller en håndplukket marionett for virkelig utspekulerte bakmenn.
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Konspirasjonsfans: Hold dere til én tråd, vær så snill. Å "spamme" ned forumet har ingen hensikt.

*ignore*
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
326
Sted
Oslo Vest
Konspirasjonsfans: Hold dere til én tråd, vær så snill. Å "spamme" ned forumet har ingen hensikt.

*ignore*


Mange temaer har hatt flere tråder.


(jeg tror ikke på denne kons. teorien)
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Jeg tror heller ikke på denne konspirasjonsteorien. Hvorfor i alle dager skulle USA i så fall gjøre dette? De kunne gjort mye uten å ofre så mange av sine egne, og likevel få stor sympati. Dette er bare FOR dumt. Og alle disse filmene som skal være "bevis", har dere hørt om filmtriks?
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Dette er latterlig og ikke minst respektløst ovenfor de tusenvis av manneskene som døde, å hevde at det på noen som helst måte var den Amerikanske regjeringen, militæret eller Bush sto bak 9/11 faller på sin egen urimelighet. Jeg har lest en del på nettet om de såkalte 9/11 konspirasjonsteoriene og de er jo ikke mere realistisk og nyansert enn at du kan kalle det mumbo-jumbo...
At myndighetene ikke går ut med all informasjonen de sitter inne betyr ikke nødvendigvis at det er er konspirasjon. Det kan være informasjon som setter rikets sikkerhet i fare.
Så idag at en av de mest inflytelsesrike imamene i Norge hevder at 9/11 bare er et spill og et skalkesjul for at USA og deres allierte, da kan (ifølge imamen) angripe et hvilket som helst land og hevde å ha en legitim grunn.
hadde jeg vært PST hadde jeg sørget for å hive denne imamen ut av Norge fort som faen!
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Dette er latterlig og ikke minst respektløst ovenfor de tusenvis av manneskene som døde, å hevde at det på noen som helst måte var den Amerikanske regjeringen, militæret eller Bush sto bak 9/11 faller på sin egen urimelighet. Jeg har lest en del på nettet om de såkalte 9/11 konspirasjonsteoriene og de er jo ikke mere realistisk og nyansert enn at du kan kalle det mumbo-jumbo...
At myndighetene ikke går ut med all informasjonen de sitter inne betyr ikke nødvendigvis at det er er konspirasjon. Det kan være informasjon som setter rikets sikkerhet i fare.
Så idag at en av de mest inflytelsesrike imamene i Norge hevder at 9/11 bare er et spill og et skalkesjul for at USA og deres allierte, da kan (ifølge imamen) angripe et hvilket som helst land og hevde å ha en legitim grunn.
hadde jeg vært PST hadde jeg sørget for å hive denne imamen ut av Norge fort som faen!
Det er ytringsfrihet. Er vel ikke værre at han sier det enn alle de som tror på dette og ikke er imamer ?
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Det er ytringsfrihet. Er vel ikke værre at han sier det enn alle de som tror på dette og ikke er imamer ?
Tja han er leder for et relgiøst samfunn og innflytter i vårt land.
Ikke mye respekt å spore...
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Ja det er jo så. Men så vidt jeg kan se så sier han samtidig at hvis det er Bin Laden og slenget som står bak, så tar han avstand fra det. Det er jo en del som mener at Bush står bak det. Da må jo de også få inndratt retten til å uttale seg. Og sånn vil vi vel ikke ha det ? Blir det oppfordra til terror, da stiller det seg annerledes.
 
T

tjn

Gjest
9/11 var ett slag mot demokratiet....9/11 var ett slag mot det frie menneske.....9/11 er ingen konspirasjon....9/11 var en svart dag i historien.....9/11 skal vi aldri glemme.....9/11 1973 drepte USA Salvatore Allende.
 

us3

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.01.2006
Innlegg
236
Antall liker
0
ler meg ihjel. dere vet ikke 5øre om hva dere prater om.
ignorante til tusen!

dere har *NULL* forståelse for FYSIKK, logikk og historie.

de enkle små tilfeldighetene blandt annet at FBI innrømmer det ikke finnes bevis som knytter de 19 huleboerene til den dagen og eierene av WTC7 som sier på tv de bombet ned den bygningen -gidder dere naturlig nok ikke vurdere engang ;) fordi det passer ikke til den forvridde hjernevaska galskapet dere har fått banket i skallen 1zillion ganger av media..
lykke til sherlock! og se friheten forsvinne foran øynene på dere.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
ler meg ihjel. dere vet ikke 5øre om hva dere prater om.
ignorante til tusen!

dere har *NULL* forståelse for FYSIKK, logikk og historie.

de enkle små tilfeldighetene blandt annet at FBI innrømmer det ikke finnes bevis som knytter de 19 huleboerene til den dagen og eierene av WTC7 som sier på tv de bombet ned den bygningen -gidder dere naturlig nok ikke vurdere engang ;) fordi det passer ikke til den forvridde hjernevaska galskapet dere har fått banket i skallen 1zillion ganger av media..
lykke til sherlock! og se friheten forsvinne foran øynene på dere.
oh well o´mighty Sherloc Holmes why don`t you enlighten us?
Vi andre kan lese vi også. selv om det står på 911timeline.net betyr det ikke at det er et faktum.
Det er klart man kan være kritiske til hvordan etterettningstjenesten vurderte informasjonen de fikk i forkant av 9/11, men du må i kontekst av andre terroraksjoner rundt om i verden klare å se at 9/11 var så mye større enn noen annen terroraksjon. Det virket nok rett og slett over the top og ble således ikke viet den oppmerksomheten det burde.
Det er også beklagelig at Bush og mange av hans nærmeste allierte i sitt personlige og buisness liv omgir seg med Sudier og ikke minst medlemer av Bin Laden familien.
Det er også ironisk at Osama Bin Laden og hans allierte aldri hadde hatt kunnskapen til å gjennomføre slik udåder hadde det ikke vært for at han fikk CIA opplæring.
Alt dette er fakta, alle som gidder å gjøre research vet dette. Det betyr ikke at Bush, eller noen i Bush sin krets planla, gjennomførte eller valgte å offre WTC tårnene slik at de kunne gå til krig mot Irak.
Konspirasjonsteoriene om 9/11 er helt ute å kjøre, de har åpenbart ikke nok håndfaste bevis til å komme med et overbevisende argument, så de tar en snarvei og går løs på Bush og hans omgangskrets - noe jeg helhjertelig støtter, Bush og hans stab er råttne epler med tvilsomme motiv for mye av det de gjør og Bush burde aldri innehatt den stillingen han idag har. Jeg håper at en slik korrupt president aldri igjen kommer til makten.
En ny granskning av 9/11 er ingen dum idè. denne gangen bør den være helt åpen og ledet av et upartisk utvalg. det er 100% sikkert at det vil komme frem lite flatterende og karriæreødeleggende informasjon for mange mennesker, men det er en liten pris å betale iforhold til at vi må lese om alle disse vanvittig usakelige konspirasjonsteoriene.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
ler meg ihjel. dere vet ikke 5øre om hva dere prater om.
ignorante til tusen!

dere har *NULL* forståelse for FYSIKK, logikk og historie.

de enkle små tilfeldighetene blandt annet at FBI innrømmer det ikke finnes bevis som knytter de 19 huleboerene til den dagen og eierene av WTC7 som sier på tv de bombet ned den bygningen -gidder dere naturlig nok ikke vurdere engang ;) fordi det passer ikke til den forvridde hjernevaska galskapet dere har fått banket i skallen 1zillion ganger av media..
lykke til sherlock! og se friheten forsvinne foran øynene på dere.
Innlegg som dette er helt unødvendig !!!!!
 
K

knutinh

Gjest
ler meg ihjel. dere vet ikke 5øre om hva dere prater om.
ignorante til tusen!

dere har *NULL* forståelse for FYSIKK, logikk og historie.
De jeg kjenner til som har forståelse for FYSIKK, logikk og historie ordlegger seg ikke på en slik måte. Ren, upersonlig empiri tilsier derfor utfra mitt erfaringsgrunnlag at heller ikke du forstår nevnte disipliner.

Dermed leste jeg heller ikke resten av innlegget ditt. Hvis du har noe fornuftig å melde anbefaler jeg å ordlegge seg på en såpass voksen måte at leseren holder interessen.

mvh
Knut
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Hadde USA selv stått bak ”terror” mot seg selv, så hadde de heller sprengt frihetsstatuen til fjanders. Det ville opprørt det amerikanske folk kanskje nesten like ille som dette, uten å ta en masse liv. 25 000 mennesker kom seg faktisk ut av disse bygningene før de raste, tror noen virkelig at USA vil ofre kanskje så mye som 28 000 av sine egne for noe slikt?  Hvorfor??
Bygningene sprengt, hvorfor bry seg med å fly to fly inn i de da, en terroraksjon kunne vel like gjerne gå på kun å sprenge de.
Hvilken fysikkutdannelse har du us3 siden du vet så mye mer om dette enn alle andre her inne? Kan du komme med et konkret eksempel på fysikk som ikke stemmer her, så skal jeg ta det opp med en fysikkprofessor som jeg kjenner.

Jeg så ellers den "dokumentaren" nrk1 sendte i går og synes det var imponerende å se hvor mange amerikanere som faktisk var villig til å ofre sitt eget liv for å redde andre, ukjente mennesker. Kanskje er ikke amerikanerne så dumme som enkelte vil ha det til?
 
K

knutinh

Gjest
Hvilken fysikkutdannelse har du us3 siden du vet så mye mer om dette enn alle andre her inne? Kan du komme med et konkret eksempel på fysikk som ikke stemmer her, så skal jeg ta det opp med en fysikkprofessor som jeg kjenner.
Ivar hadde et godt argument rundt dette:
1. Gitt at de generelle omstendighetene er sannferdige rundt hendelsene (fra øyenvitner og private videoer)
2. Gitt at det ville skape karrieren for enhver bygg-ingeniør å avsløre et føderalt komplott mot egne innbyggere

Virker det overveiende sannsynlig at alle uoverenstemmelser rundt 9/11 ville komme fram i dagen, og bli utførlig beskrevet i tunge tekniske journaler. Når de eneste kildene som skriver om dette er nettsteder med samme kredibilitet som Søndag Sønda så er det i seg selv en indikator på sannhetsgehalten.
Jeg så ellers den "dokumentaren" nrk1 sendte i går og synes det var imponerende å se hvor mange amerikanere som faktisk var villig til å ofre sitt eget liv for å redde andre, ukjente mennesker. Kanskje er ikke amerikanerne så dumme som enkelte vil ha det til?
Ganske sterkt. Jeg synes forøvrig at det å løpe opp i etasjene for å berge ukjente mennesker ikke først og fremst er bevis på intelligens, men medmenneskelighet. En egenskap som får alt for lite creds i disse tider...

-k
 
B

Back_Door

Gjest
At USA skjøt seg selv i foten for så å kunne bombe Irak, blir for dumt..
Risiko for at media til slutt ville oppdage forholdet og de da ødelggende nasjonale og internasjonale konsekvenser, ville blitt for stor. Da ville det faktisk vært mye mindre politisk risiko å bare angrepet irak uten noen form for unnskyldning.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Ivar hadde et godt argument rundt dette:
1. Gitt at de generelle omstendighetene er sannferdige rundt hendelsene (fra øyenvitner og private videoer)
2. Gitt at det ville skape karrieren for enhver bygg-ingeniør å avsløre et føderalt komplott mot egne innbyggere

Virker det overveiende sannsynlig at alle uoverenstemmelser rundt 9/11 ville komme fram i dagen, og bli utførlig beskrevet i tunge tekniske journaler. Når de eneste kildene som skriver om dette er nettsteder med samme kredibilitet som Søndag Sønda så er det i seg selv en indikator på sannhetsgehalten.
Ganske sterkt. Jeg synes forøvrig at det å løpe opp i etasjene for å berge ukjente mennesker ikke først og fremst er bevis på intelligens, men medmenneskelighet. En egenskap som får alt for lite creds i disse tider...

-k
Enig.
Men det å være dum innebærer også flere egenskaper, både manglende intelligens og det å være slem. Mulig det ikke er så veldig intelligent å redde andre fremfor seg selv, men slemt er det i alle fall ikke.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.291
Antall liker
16.342
Sted
Østfold
Jeg tror vel ikke spesiellt mye på at Georg W blåste de to tårnene til himmels, men på den annen side er det noe som sier meg at vi ikke har fått den hele og fulle sannheten om historien.

Noe jeg også synes er interessant å reflektere over i sammenhengen er at et motiv er ofte det klareste beviset som benyttes for å avgjøre skyldsspørsmål. Dersom motivet er så intrikat at det er liten sannsynlighet for at pressen vil kunne forstå det er det samtidig også liten sjanse for å bli oppdaget.

Det jeg forsøker å si er: Om det skulle være slik at USA selv står bak dette er det allikevel liten sannsynlighet for at noen av oss vil forstå motivet. Derfor vil det også virke som om det er gjort uten et godt motiv dersom det skulle være slik. Å vurdere hupotetiske motiver opp mot antallet tapte menneskeliv osv vil derfor egentlig være uinteressant.
 
K

knutinh

Gjest
De paranoide vil vel si at motivet var å få blanco-fullmakt til å gjennomføre de krigene man måtte gjøre for å kvitte seg med prestasjonsangst ovenfor pappa.

Nå er det jo gode sjanser for at akkurat det backfirer og fører til økt internasjonal utrygghet og en langvarig nedgang i republikenernes anseelse, og spesielt de neo-konservative.

Men de praktiske og moralske aspektene gjør nok at jeg ser på konspirasjonstilhengeren som litt søte og naive men ikke spesielt reflekterte.

-k
 

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Innlegg
1.457
Antall liker
2
Så bare slutten på dokumentaren på TV2 da jeg måtte få meg BBC dokumentaren på NRK1. Av det jeg så på TV2 progremmet, fikk jeg det inntrykket av at saken handler om at presidenten ble gjort oppmerksom på den fare Bin Laden representerte, men iverksatte ikke nødvendige tiltak.

Og her kommer spekulasjonene inn. Presidenten foretok seg intet fordi....
- han var opptatt av ferien sin
- trodde seriøst på at ingen ville ramme USA
- trodde at eksisterende sikkerhetstiltak var gode nok
- innså ikke trusselen
- ignorerte trusselen
- mest opptatt av golf
- innså trusselen, men ville at det skulle skje for å ha et påskudd for å ta Saddam. Noe som igjen gir grobunn for ulike konspirasjonsteorier
osv osv
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.291
Antall liker
16.342
Sted
Østfold
Men de praktiske og moralske aspektene gjør nok at jeg ser på konspirasjonstilhengeren som litt søte og naive men ikke spesielt reflekterte.

-k

Når jeg ser Michael Moore så er ikke søt det ordet som først ramler inn i hodet mitt... ;D
 

us3

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.01.2006
Innlegg
236
Antall liker
0







http://video.google.com/videoplay?docid=5318381050582557158(!!)
http://video.google.com/videoplay?docid=2058900307247947089(!!)
http://prisonplanet.com/articles/september2006/120906debate.htm(!!)
 
L

Lydtekniker

Gjest
http://www.911podcasts.com/files/video/5thanniversary911.mov
300mb med demonstrasjoner i new york i går.

ignorante idioter.....

Problemet er at hittil har ingen av konspirasjonsteoritilhengerne sannsynliggjort teoriene sine med etterrettelig dokumentasjon og vitenskapelige utredninger. Det henvises stort sett til videoer kommentert av ukyndige amatører, skriverier i blogger og uttalelser fra professorer som av en eller annen grunn plutselig har glemt det de lærte på universitet om Vitenskapelig Metode.

Derimot har det aller meste av konkrete påstander blitt tilbakevist med vitenskapen i hånd utallige ganger, jamfør de latterlige påstandene om at noe annet enn et passasjerfly traff Pentagon, at tårnene raste sammen fortere enn fritt fall, og at stålet i bygningene hadde måttet smelte for at de skulle kollapse.
 
L

Lydtekniker

Gjest
Jeg har interessert meg for debatten ganske lenge nå på forskjellige fora og har allerede sett store mengder av materiale fra din side av bordet

Logikk, etterrettelighet og evne til refleksjon er ikke fantasifabrikkenes sterkeste side.

Av følgende scenarier, hvilket er det mest sannsynlige:

1) USAs regjering planla og utførte i 2001 udåden, og drepte 3000 av sine egne innbyggere i kaldt blod (som potensielt kunne vært langt fler) og risikerer en total global ydmykelse når ugjenstridelig bevis en gang skulle dukke opp (noe det i såfall før eller siden ville gjort) for muligheten til å invadere nasjoner og karre til seg mer olje/penger/whatever. Flere tusen sivile og militære fra ulike instanser må nødvendigvis være innlemmet i konspirasjonen, og de holder alle tett.

2) En terrororganisasjon med et uttalt hat mot Vesten, og som i forkant av handlingene uttalte at "en spektakulær aksjon" ville finne sted, utførte angrepene ved å få innpass i samfunnet etter lengre tids planlegging. Siden har de stått frem på fjernsyn med bilder av tårnene i bakgrunnen og vært tydelig stolte av det som hendte.


De tekniske bevisene peker omtrent unisont mot hvilket scenario som er det mest sannsynlige, selv om fantasifabrikkene gjerne vil ha det til noe annet. Det eneste som gjelder her, er vitenskap, vitenskap og atter vitenskap - et språk fantasifabrikkene gjentatte ganger har vist at de ikke behersker. Synsing, antagelser og påstander uten fundament er fullstendig respektløst overfor de som ble drept. Komedien "Loose Change" er jo en video dere har blitt ganske glad i, til tross for at hvert eneste punkt den tar for seg har blitt tilbakevist gjentatte ganger med etterrettelig vitenskap og logikk i hånd.

Det er selvsagt greit at dere trenger litt spenning og fart i hverdagen, men slike fantasier gagner ingen andre enn terroristene. Kjøp deg en Playstation istedet.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Har sagt det før, og sier det igjen us3 (+alle andre nick du spammer oss med); Som ex flytekniker med sertifikat på bl.a Boeing 757 OG 767, kan jeg GARANTERE deg at flere av dine videoer er proppet med faktiske feil, spekulasjoner og mangler. (Ja, jeg har sett flere av dem) Så se til å skru av støysenderen din. Ingen benekter at det er mye uforklart rundt 9/11, men det bullshit'et du sprer om deg med er just too far out.

Honkey
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Hvem stod bak Beslan,bombene i Spania, undergrunnen i London, forsøket i Tyskland +++?
USA bak alt sammen?
 
L

Lydtekniker

Gjest
Komponenten, kanskje med unntak av Beslan, har det blitt ymtet frempå at USA og kumpanene har iscenesatt disse og ja.

Paranoiaen kjenner ingen grenser.
 

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Innlegg
989
Antall liker
0
Når jeg ser bildene litt lenger opp her, og hører argumentasjonen til US3 og andre, synes jeg det er litt underlig at disse oftest bare blir ledd av, mens det blir et voldsomt bråk når en imam sier det samme.

Er ellers på linje med dette sitatet fra Snickers-Is:
"Jeg tror vel ikke spesielt mye på at Georg W blåste de to tårnene til himmels, men på den annen side er det noe som sier meg at vi ikke har fått den hele og fulle sannheten om historien."
 
L

Lydtekniker

Gjest
Ja, gjentagelsens mirakel - gjentar man noe mange nok ganger, tror folk til slutt på det.

Det meste av det denne forskeren legger frem av momenter har blitt forklart og tilbakevist ad absurdum.
 
Topp Bunn