300B - beste i produksjon i dag?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• zikraaudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    12.04.2009
    Antall liker
    1.404
    Sted
    Danmark Jyllinge
    Torget vurderinger
    1
    Har lige haft en kunde som kom forbi med hans 300 den har spillet i 5år med max spænding på rørende måler som nye så derfor Emissionlab og de lyder bare bedst. Men nogle er helt vilde med Takatsuki ser derfor levere sometider med dem i men de lyder ikke så godt som Emissionlab og der ikke 5 års garanti
    hygge

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.325
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Nettopp glorete Kinas rør… Emission Labs 300B jeg hadde i min forrige forsterker var meget bra, aldri noe problem . Russiske Tung Sol 6SN7 jeg har er meget bra , måler bra og holder .
    Ellers er jo det feteste å benytte på 6SN7 plassen nos 6F8G med overgang. Vis vedlegget 1085755
    Er dette en ekvivalent til 6sn7? Hvor kjøpes de, og hvor kjøper du sokkelen?

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    11.947
    Torget vurderinger
    2
    Ja Ekvivalent med adaptersokkerl kjøpes på Ebay 6f8g to 6sn7 adapter. Jeg kjøpte mine for 10-15 år siden har heldigvis 6par NOS 6f8g,var billigere da...

masse å velge blant
    ' Tube adapter 6F8G to 6SN7 - 1 pair | eBay

RARE Matched Pair NOS/NIB Raytheon 6F8G []-getter tubes - 1940s - Test NOS | eBay

6F8G VT99 Sylvania NOS made in U.S.A Amplitrex tested Qty 1 Match Pair | eBay

KJØP FOR EGEN RISIKO.
    Et hemmelig triks er å kjøpre adapter for 6GU7 til 6SN7, der er nære 6SN7 og de er billige og lett å få nos og er bra, jeg har kassevis fra da de kostet 2usd stk
    6CG7 adapter kan brukes. Sjekk data selv for å se om de passer deg

Sist redigert:

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.325
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Ja Ekvivalent med adaptersokkerl kjøpes på Ebay 6f8g to 6sn7 adapter. Jeg kjøpte mine for 10-15 år siden har heldigvis 6par NOS 6f8g,var billigere da...

masse å velge blant
    ' Tube adapter 6F8G to 6SN7 - 1 pair | eBay

RARE Matched Pair NOS/NIB Raytheon 6F8G []-getter tubes - 1940s - Test NOS | eBay

6F8G VT99 Sylvania NOS made in U.S.A Amplitrex tested Qty 1 Match Pair | eBay

KJØP FOR EGEN RISIKO.
    Et hemmelig triks er å kjøpre adapter for 6GU7 til 6SN7, der er nære 6SN7 og de er billige og lett å få nos og er bra, jeg har kassevis fra da de kostet 2usd stk
    6CG7 adapter kan brukes. Sjekk data selv for å se om de passer deg
    Takker, må lese meg opp. 😊

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.546
    Torget vurderinger
    11
    Kjøpte et par Psvane 300B-Replica, ekstra selekterte og innbrente og testet fra fabrikken. Kjøpte de fra Aliexpress en god del billigere enn Norske priser, men ble ikke noen god deal. Rørene fikk vel 150t før lyden fort ble skrekkelig dårlig, og selvfølgelig har mnd gått, så det er vel ikke noen reklamasjon. For å gjøre det komplett så bestilte jeg noen Psvane 6SN7 som også var spesielt selekterte. Her varte ene røret bare minutter før det var bare skraping. Så Kinamikk rør tror jeg jeg skal holde meg langt unna....
    Må skrive en oppdatering på dette innlegget for det fikk en litt annen utgang enn forventet. Som jeg skrev så ble et sett Psvane 300B WE+ Replica sett kjøpt inn og testet i en Cayin HA-300 MkII hodetelefon forsterker som originalt blir levert med Genelex PX300B rør. Etter at Psvane rørene begynte å støye og gi elendig lydkvalitet ble de gitt opp og lagt tilbake i eskene, og et sett EML 300B XLS ble kjøpt inn, og disse fungerte meget bra. Dynamiske og et langt sprang over Genalex rørene. Etter en tid ble Psvane 300b hentet frem igjen for å forsikre meg at rørene var kaputt, og eventuelt kaste de. Merkelig nok spillte de godt igjen, en stund, men historien gjentok seg. Bare ulyd og støy... Tilbake i esken, og der ble de en god del mnd. Så ble de hentet frem nok en gang for å testes før kasting. Denne gangen var det samme leksa, men bestemte meg for at de skulle få kjørt seg litt i tilfelle. Til min store overraskelse forsvant etter hvert den dårlige lyden og støyen, og nå har vel rørene 150-200t, og jeg foretrekker faktisk disse over Emission Labs rørene. En flott oppløsning og silkemyk mellomtone!
    Har drevet med rør i en mannsalder, og spillt inn et utall typer rør og merker, men har aldri opplevd makan til innspillingen av disse Psvane rørene :D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn