Kjøpte et par Psvane 300B-Replica, ekstra selekterte og innbrente og testet fra fabrikken. Kjøpte de fra Aliexpress en god del billigere enn Norske priser, men ble ikke noen god deal. Rørene fikk vel 150t før lyden fort ble skrekkelig dårlig, og selvfølgelig har mnd gått, så det er vel ikke noen reklamasjon. For å gjøre det komplett så bestilte jeg noen Psvane 6SN7 som også var spesielt selekterte. Her varte ene røret bare minutter før det var bare skraping. Så Kinamikk rør tror jeg jeg skal holde meg langt unna....
Må skrive en oppdatering på dette innlegget for det fikk en litt annen utgang enn forventet. Som jeg skrev så ble et sett Psvane 300B WE+ Replica sett kjøpt inn og testet i en Cayin HA-300 MkII hodetelefon forsterker som originalt blir levert med Genelex PX300B rør. Etter at Psvane rørene begynte å støye og gi elendig lydkvalitet ble de gitt opp og lagt tilbake i eskene, og et sett EML 300B XLS ble kjøpt inn, og disse fungerte meget bra. Dynamiske og et langt sprang over Genalex rørene. Etter en tid ble Psvane 300b hentet frem igjen for å forsikre meg at rørene var kaputt, og eventuelt kaste de. Merkelig nok spillte de godt igjen, en stund, men historien gjentok seg. Bare ulyd og støy... Tilbake i esken, og der ble de en god del mnd. Så ble de hentet frem nok en gang for å testes før kasting. Denne gangen var det samme leksa, men bestemte meg for at de skulle få kjørt seg litt i tilfelle. Til min store overraskelse forsvant etter hvert den dårlige lyden og støyen, og nå har vel rørene 150-200t, og jeg foretrekker faktisk disse over Emission Labs rørene. En flott oppløsning og silkemyk mellomtone!
Har drevet med rør i en mannsalder, og spillt inn et utall typer rør og merker, men har aldri opplevd makan til innspillingen av disse Psvane rørene