17 Mai!

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.920
Antall liker
8.207
Torget vurderinger
1
Gratulerer med Dagen.

Mvh. Bjørn
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.649
Antall liker
32.611
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Til alle kjente og ukjente her på forumet.
Gratulerer med dagen! :)
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.920
Antall liker
8.207
Torget vurderinger
1
Vi skal gå i tog i dag, Eros.
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.875
Antall liker
4.315
Jeg gleder meg mest til mai er over. Da er det lenge til jul, bursdager og alle de andre dagene da vi skal feire bare fordi kalenderen sier det. St Hans er litt enklere. Da holder det med litt å spise + litt å drikke.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
bjornh skrev:
Vi skal gå i tog i dag, Eros.

Åja!

Men hvorfor ikke den 1. Mai.

Dansker fremstår som ganske allrighte folk, svenskene likeså, men arbeidsgivere og pengemakt er jo ganske bedritne typer innimellom.............


:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
 

HKviking

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
120
Antall liker
14
Gratulerer med Dagen! Her skal vi ha lunch med Amassadøren fra Beijing, Barnetog med påfølgende sekkeløp. For de voksne så blir det en bedre middag og open-end pub runde.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.283
Antall liker
11.068
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
God morgen og Gratulerer med dagen!

Familien er ferdig uniformert, utkledd i kostymer fra 1700-tallet, og igang med de obligatoriske ritualene.
Jeg blir alene hjemme og kan spille musikk akkurat så høyt som jeg lyster hele formiddagen. Begynner nå når kaffen er ferdig.
 

XLNT

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.05.2009
Innlegg
99
Antall liker
0
Jøgga skrev:
God morgen og Gratulerer med dagen!

Familien er ferdig uniformert, utkledd i kostymer fra 1700-tallet, og igang med de obligatoriske ritualene.
Jeg blir alene hjemme og kan spille musikk akkurat så høyt som jeg lyster hele formiddagen. Begynner nå når kaffen er ferdig.
:eek: og hvor blir det av familiesolidariteten???!!!! Jeg bare spør....... dette er dagen jeg helst vil tilbringe hjemme, i senga, usminket og stygg på håret, nyte en kopp kaffe, selskapet til min kjære og god musikk....men hva ender det med? Jo, mor stiller solidarisk opp på skolen, ser på toget, holder ut russ som bråker med fløyter på natten, barn som gjør det samme på dagen, unger som skriker og maser til de får det de vil ha: varm is og kalde pølser. Nei, 17. mai betyr lite om noe for meg, grunnlovsrettighetene mine feirer jeg helle rpå valgdagen ved å faktisk bruke den stemmeretten jeg har. URK!
Men, en riktig fin dag til dere alle, i dyp respekt for de grunnlovsfestede rettighetene vi faktisk har.
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.470
Antall liker
3.288
Torget vurderinger
1
Gratulerer med dagen, alle sammen!





Til minne om alle kjente og ukjente helter som ofret seg for Fedrelandet.


Til de som spotter Nasjonaldagen; Skjerpings! :mad:
 

Vedlegg

XLNT

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.05.2009
Innlegg
99
Antall liker
0
pedal skrev:
Gratulerer med dagen, alle sammen!
.....

Til de som spotter Nasjonaldagen; Skjerpings! :mad:
Nå vet jeg jo ikke om du mener jeg er en av dem som spotter nasjonaldagen, men siden jeg har uttrykt meg på en måte som åpner for at du får en slik opplevelse vil jeg gjerne presisere:
Jeg spotter ikke dagen, tvert om, jeg understreker at jeg nærer dyp respekt for det den skal minne oss om. Det jeg imidlertid ikke liker, er måten vi feirer den på.
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.281
Antall liker
2.525
Torget vurderinger
1
I dag er det bare ta frem smilet og glede seg over det gode landet vi har, så er det 364 andre dager vi kan bruke til å krangle og klage om nåværende og kommende utfordringer ;D



Gratulerer med dagen





Mvh Roald
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.818
Antall liker
5.468
Sted
Holmestrand
XLNT skrev:
pedal skrev:
Gratulerer med dagen, alle sammen!
.....

Til de som spotter Nasjonaldagen; Skjerpings! :mad:
Nå vet jeg jo ikke om du mener jeg er en av dem som spotter nasjonaldagen, men siden jeg har uttrykt meg på en måte som åpner for at du får en slik opplevelse vil jeg gjerne presisere:
Jeg spotter ikke dagen, tvert om, jeg understreker at jeg nærer dyp respekt for det den skal minne oss om. Det jeg imidlertid ikke liker, er måten vi feirer den på.
Kan ikke tenke meg noen bedre måte å feire nasjonen!

Hipphipphipp hurra!
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.283
Antall liker
11.068
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
XLNT skrev:
Jøgga skrev:
God morgen og Gratulerer med dagen!

Familien er ferdig uniformert, utkledd i kostymer fra 1700-tallet, og igang med de obligatoriske ritualene.
Jeg blir alene hjemme og kan spille musikk akkurat så høyt som jeg lyster hele formiddagen. Begynner nå når kaffen er ferdig.
:eek: og hvor blir det av familiesolidariteten???!!!! Jeg bare spør.......
..........
Solidariteten er helt på topp, vanligvis ;), tro du meg, det er bare akkurat i år jeg er litt 'indisponert'.
Som gammel korpsmusikant får jeg abstinenser av å måtte sitte hjemme 17.mai, og kostymene henger høyere hos oss enn hos de fleste tror jeg. De (bunader) er kostymer fra 1700-tallet, det er delvis derfor jeg syns de er stilige, og de obligatoriske ritualene kan lokke tårer i øyekroken på en som meg.
Ha en strålende søttende !
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.283
Antall liker
11.068
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
AK27 skrev:
Jeg får vel holde Arnulf Øverland utenfor dette.
Tja, han passer vel bedre enn mange på en sånn dag

«Og den som vil verge sin frihet, må bære sverd.»
 

jmolnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.809
Antall liker
5.777
Hipp Hipp Heisan HURRA!!

Gratulerer til alle!!
 

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Innlegg
4.428
Antall liker
2.855
Torget vurderinger
3
ErosLoveking skrev:
bjornh skrev:
Vi skal gå i tog i dag, Eros.

Åja!

Men hvorfor ikke den 1. Mai.

Dansker fremstår som ganske allrighte folk, svenskene likeså, men arbeidsgivere og pengemakt er jo ganske bedritne typer innimellom.............


:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
Ønsker alle en god 17 mai.

Men når jeg så denne måtte jeg bare tre støttende til.Det er klart vi bør gjøre mer ut av 1 mai.
Selv om jeg har det bra er det da ingenting som tilsier at jeg ikke bør gå ut å støtte andre som jobber under kritikkverdige
forhold i dette landet. De finnes og bør støttes.
Det er ikke bra når sølvskjea blir så stor å tung at man ikke orker å slå ett slag for de mindre heldige i samfunnet.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.283
Antall liker
11.068
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Litt høvelig musikk er vel på sin plass

Vi løfter våre glass til en skål!
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
gratulerer med dagen, alle sammen.

blir bedagelig fering her.
barnetog i kolbotn, lunsj med venner og famlie, aktiviteter for kidsa borte på barneskolen, grilling.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.576
Antall liker
27.685
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Gratulerer med dagen, og et ønske til alle om en aldeles fortreffelig 17. Mai.
Måtte alle feire den etter eget forgodtbefinnende!

Selv er jeg gressenkemann og har tenkt å feire nasjonaldagen hjemme i lag med denne karen her:



Mye og høy musikk skal det bli, muligens et ørlite tomannstog rundt huset ikledd sofabukse, t-skjorte og søttendemaisløyfe. Senere på dagen litt god mat samt en urnorsk akevitt, deretter mer musikk.

mvh
 

paviola

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2007
Innlegg
104
Antall liker
0
Hiver meg på gratulasjonene :))

Håpe på en velykket dag...
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jøgga skrev:
XLNT skrev:
Jøgga skrev:
God morgen og Gratulerer med dagen!

Familien er ferdig uniformert, utkledd i kostymer fra 1700-tallet, og igang med de obligatoriske ritualene.
Jeg blir alene hjemme og kan spille musikk akkurat så høyt som jeg lyster hele formiddagen. Begynner nå når kaffen er ferdig.
:eek: og hvor blir det av familiesolidariteten???!!!! Jeg bare spør.......
..........
Solidariteten er helt på topp, vanligvis ;), tro du meg, det er bare akkurat i år jeg er litt 'indisponert'.
Som gammel korpsmusikant får jeg abstinenser av å måtte sitte hjemme 17.mai, og kostymene henger høyere hos oss enn hos de fleste tror jeg. De (bunader) er kostymer fra 1700-tallet, det er delvis derfor jeg syns de er stilige, og de obligatoriske ritualene kan lokke tårer i øyekroken på en som meg.
Ha en strålende søttende !
Abstinenser? Hos meg er det stikk motsatt. Det er snart 20 år siden jeg sluttet i Kampen Janitsjar, men fremdeles føler jeg en inderlig glede hver 17. mai over å slippe å stå opp klokka halv seks. Nå nyter jeg mitt otium ved å kose meg med barnetoget på TV. For øvrig: Gratulerer med dagen!
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Gratulerer med dagen. Håper alle får en fin, trivelig eller interessant dag.

Her i Bergen skinner solen og det er riktig sommerlig. På tide å brette ut en ny skjorte og pusse skoene, finne frem solbrillene og spasere innover mot Torgalmenningen.
 
Topp Bunn