Strøm relatert 12V-trigger mellom Parasound Halo P5 og Electrocompaniet AW180

Paradigm

Medlem
Ble medlem
24.10.2013
Antall liker
4
Sted
Bodø
God dag, gode venner!

Har 2 stk. Electrocompaniet AW180 som jobber i harmoni med en Parasound Halo P5 som er relativt nyanskaffet.
- Og jeg må si at jeg er ikke skuffet!

Som dere sikkert vet, så er AW180 et lite mareritt med hensyn til av/på-knappen som er på baksiden.

Parasound'en har 12V trigger ut, og jeg har funnet drømmeproduktet i så måte for å styre monoblokkene.
vocomo Online-Shop - Professional 6x PDU (Power Distribution Unit) with Trigger Input Switch TSL6

Problemet er: Parasounden klarer å drive den padda der, den trenger 33mA, mens P5'en leverer 2mA

Så da kaster jeg ballen til dere, og spør: Finnes det et tilsvarende produkt som dere vet om, som P5'en klarer å drive?
Ser de har dette produktet: vocomo Online-Shop - Trigger Power Adapter TSD V2
Som helt sikkert vil fungere, men begge monoblokkene på samme stikk blir ikke helt heldig.
Så.. Strømpadde, 12V trigger, maks 2mA...

Graks

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
563
De få gangene jeg slår av AW 180 mono blokkene så slår jeg alltid de først av, resten av anlegget deretter.
Slår også alltid monoblokkene sist på, først forforsterkeren. Slipper da peak utslag på høyttalerne som kan skade de.
Var mer plaget med peak utslag med EC 4.7 enn 4.8, så mulig Parasounden er myk nok i oppstarten.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
God dag, gode venner!

Har 2 stk. Electrocompaniet AW180 som jobber i harmoni med en Parasound Halo P5 som er relativt nyanskaffet.
- Og jeg må si at jeg er ikke skuffet!

Som dere sikkert vet, så er AW180 et lite mareritt med hensyn til av/på-knappen som er på baksiden.

Parasound'en har 12V trigger ut, og jeg har funnet drømmeproduktet i så måte for å styre monoblokkene.
vocomo Online-Shop - Professional 6x PDU (Power Distribution Unit) with Trigger Input Switch TSL6

Problemet er: Parasounden klarer å drive den padda der, den trenger 33mA, mens P5'en leverer 2mA

Så da kaster jeg ballen til dere, og spør: Finnes det et tilsvarende produkt som dere vet om, som P5'en klarer å drive?
Ser de har dette produktet: vocomo Online-Shop - Trigger Power Adapter TSD V2
Som helt sikkert vil fungere, men begge monoblokkene på samme stikk blir ikke helt heldig.
Så.. Strømpadde, 12V trigger, maks 2mA...
En maks kapasitet på 2 mA på en 12V triggerutgang er mistenkelig lavt. Slik jeg leser brukermanualen, er det 12V-trigger INNGANGEN som trekker 2 mA. D.v.s. at den enheten som eventuelt brukes til å slå på og av P5 via 12V-trigger inngangen, må kunne levere 9-12V og min. 2 mA. Du kan jo sende en mail til Parasound og spørre om hva 12V-utgangen er god for.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.698
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Skru alltid av effektforsterkerne før du skru av ting tidligere i kjeden. Og skru alltid på effektforsterkerne til sist.

Som alphamale antyder - la normalt anlegget stå på, og så skrur du av manuelt om du ikke er hjemme over tid.

Strømpadder er uansett ikke helt innafor med såpass stort forbruk som AW180.

Johan-Kr

Paradigm

Medlem
Ble medlem
24.10.2013
Antall liker
4
Sted
Bodø
Ulf-B: Sannelig, jeg tror du har helt rett. Den trigger på inngangen på 2mA, it all makes sense!
Leste gjennom manualen til P5'en nå, og det står ikke nevnt med et kløyva ord hva den leverer ut på triggeren, så det blir som du sier, sender en epost til Parasound og spør der! :)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.119
Sted
Holmestrand
Ulf-B: Sannelig, jeg tror du har helt rett. Den trigger på inngangen på 2mA, it all makes sense!
Leste gjennom manualen til P5'en nå, og det står ikke nevnt med et kløyva ord hva den leverer ut på triggeren, så det blir som du sier, sender en epost til Parasound og spør der! :)
Det tror jeg du skal ta med knusende ro.
Triggerutgangen din er ganske sikkert i stand til å levere tilstrekkelig strøm til å trigge en triggerinngang så sant du ikke skal ha kilometervis med ledning. Hvis apparatet ditt ikke klarer å levere nok strøm så vil det rett og slett ikke fungere, så det er bare å prøve.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Enig - normalt skal ikke dette være noe problem for en 12V triggerutgang. Men det kan bli litt for mye av det gode hvis man skal styre flere komponenter fra den samme triggerutgangen. Da kan det fort skje at signalspenningen blir for lav og at strømtrekket blir for stort. Mens vi ennå hadde surround hjemme, fikk jeg problemer med en surroundprosedssor som skulle styre to effekttrinn og en DAC - noe jeg løste ved å la en separat og mer strømsterk 12V strømforsyning levere 12V-signalene til de tre boksene, styrt av ett eneste 12V-relé, som jeg koblet surroundprosessoren til. Med antall tilkoblingspunkter for surroundprosessoren redusert fra tre til ett, gikk det helt knirkefritt.

Topp Bunn