Regner med en god del som frekventerer hfs har denne boken i sitt bibliotek.
Denne boka tar bare fullstendig kaka i fjaseri. Rett nok har jeg den norske versjonen, men jeg nekter å tro at originalen er så himla mye bedre.
Èn ting er utvalget. Det kan selvsagt diskuteres til det uendelige, så det skal jeg la ligge. En annen ting er noen av de tidvis latterlige formuleringene som forekommer, gjerne kombinert med total mangel på kunnskap og respekt for fakta.
La meg bare ta tre konkrete eksempler.
1. Beatles - Sgt pepper.
2. Red hot chili peppers - BSSM (denne går på oversetterne)
3. Bruce Springsteen - Nebraska
Og det er myyye mer... Men den er grei å ha som dass-lektyre.
Denne boka tar bare fullstendig kaka i fjaseri. Rett nok har jeg den norske versjonen, men jeg nekter å tro at originalen er så himla mye bedre.
Èn ting er utvalget. Det kan selvsagt diskuteres til det uendelige, så det skal jeg la ligge. En annen ting er noen av de tidvis latterlige formuleringene som forekommer, gjerne kombinert med total mangel på kunnskap og respekt for fakta.
La meg bare ta tre konkrete eksempler.
1. Beatles - Sgt pepper.
Holde ut Revolver??? Kom igjen. Nekter å tro Beatles fansa syns det var en lidelse å høre Revolver første gang i '66.La oss skru tiden tilbake til 1967 da Fabs-tilhengere som hadde holdt ut gjennom finne seg-sjæl platene Rubber soul og Revolver
Svak??? Kor var denne Bruno McDonald da hjerne og ører ble utlevert? Jada, smaken er som baken & all that, men alvorlig talt. Svak???Til tross for "Strawbeey Fields Forever" - den svake singelen som bygde bro over gapet mellom Revolver og Sgt.Pepper
2. Red hot chili peppers - BSSM (denne går på oversetterne)
Jada, plata ender med en Robert Johnson cover. Stemmer det....og toppe det hele med et vilt Robert Johnson omslag.
3. Bruce Springsteen - Nebraska
No further comments required.Som en oppfølger til debutalbumet, den buldrende dobbeltplaten The River fra 1980...
Og det er myyye mer... Men den er grei å ha som dass-lektyre.