10 pre/linjetrinn

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.054
    Antall liker
    2.834
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Maks åpen. Siden dette er en trafo med tappinger opp langs sekundæren kan det være interessent å se hvordan prestasjonene endrer seg fra ytterpunkt - midtpunkt- ytterpunkt. Trafoen har rimeligvis forskjellige egenskaper i disse posisjonene.
    psu jernene viklet Tribute for 7-8 år siden. Da jeg rotet fælt med en pre bestående av en 5687 katodefølger før og etter Tributes inductive volumkontroll. Han insisterte på at et felles LC ledd splittet inn i ett lc ledd hver kanal ville være "Godt Nok" i preen.
    verdiene på kondensatorene er slik det ble beregnet dengang (ca). Men ellyttene er skiftet ut med filmkondensatorer.


    En vesentlig bidragsyter til at det er så stille er nok Rod Colemans filament forsyningsregulator.


    Skal få gjort noen grundigere målinger etterhvert.
    Det som ikke er bra er layout. Det er trangt mellom utgangstransformatorene rør og kjøleribber til katodemotstandene.
    i tillegg ligger transene ifilamentregulatorene og varmer topplaten mer enn jeg liker. Ett av 10 rørene ble grillet fordi kabelstrømpen( sånne gjennomsiktige som sowter bruker på høyspent kablene i sine trafoer) krympet i varmen og så ble Katoden lagt til jord. 28V over filamentet til en 10 resulterer i ett lys blaff og adjø.


    jeg laget større hull i platen, men kommer til å lage det annerledes
    Når den er ferdig utprøvet.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Her er et spektrum fra utgangen ved 1 khz @2vrms inn (ca)

    Støy på utgang med inngang terminert er ca 110 mikrovolt.
    Både dette og ett par andre verdier jeg målte er såpass lave at jeg skal prøve å smiske til meg litt måle hjelp ...
    greit å verifisere .
    Dette ble flott enda en gang Vegard! 110uV er veldig lite.
    Jeg kan ikke tenke meg en situasjon der en spectrum analyzer vil måle lavere harmoniske enn virkelig. (Du målte kanskje med noe annet?)
    Den vil bidra med litt ekstra selv, men dette kan du nok se bort i fra så lenge nivået inn er godt under overstyringsnivået.
    Du kan sjekke dette ved å endre nivået inn. Hvis selve signalet ikke endrer seg med samme nivå og de harmoniske avviker ennå mer, er du over grensen.
    Vær forsiktig så du ikke blåser inngangen på den analysatoren. Den er DYR å fikse.
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.054
    Antall liker
    2.834
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Takk for hyggelige kommentarer !
    inngangen takler 42v peak max. Den innebygde generatoren gir max 5v peak ut.
    Preen er 3db ned ved 65khz volum max
    Den gir 10vpeak ut ved 5 vpeak inn.
    Ved 10v peak ut måler jeg 0,023% thd ved 1 khz og 0,03% thd ved 20 khz
    Og som nevnt skeptisk til om disse verdiene stemmer
    høsten har bare såvidt begynt = masse tid til å verifisere

    VB: i mitt oppsett lyder denne djevelsk bra.
     
    Sist redigert:

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    VB: i mitt oppsett lyder denne djevelsk bra.
    Supert! (og en liten lettelse for min egen del som har flagget DHT-preamper i noen år nå. Det ER virkelig noe spesielt med lyden. De som sier noe annet har ikke prøvd).
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.054
    Antall liker
    2.834
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Har flyttet filamentregulatorene til en egen "kjøleplate"
    har også flyttet psu komponentene over på to pcb som Rod C
    sendte meg. Og siden ting funker greit har jeg smekket inn taylor globe 10.
    Hauggamle rør som gruser de andre 10 rørene voldsomt. Callas på mastertape lar seg høre
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn