+ 1

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
tore_v1 skrev:
Joda, det er greit å vise sin støtte, men gjemt bak en avatar så bør de fleste ha baller til å stå for sin egen mening, ikke bare gjenta forrige taler. Det vil gjøre forumet mer nyansert, såfrem folk her har nyanserte meninger.

Utover det - jeg foretrekker en +1 enn at folk gjentar seg selv.
enig! bruker +1 først og fremst for å unngå gjentagelser.

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Antall liker
2.501
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
bambadoo skrev:
Enkel måte å få øket antall innlegg på :)
Og hva skulle så det være godt for?
Dessuten vil man jo få et innlegg til uansett om man skriver +1 eller enig ol.

Jeg opplever ikke bruken av +1 som problematisk på sentralen, men jeg ser poenget med at det kan bli noget unyansert. Serlig om mange får det som en (u)vane.... :p

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.383
SRM skrev:
+1 betyr vel ikke annet enn; enig, tiltredes osv.....

Hva er problemet?

Er mange innlegg lik høy status? Er det mange som mener det??
Da sliter jeg! ;D
:eek: :eek: :eek:

Jeesez ... Elvis lever! .. hva har du gjort, Diderik From jr! Har du vekket Darwin P. opp av den dype dvale?

+1, og det så det holder!

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Antall liker
22
HCS skrev:
norcad skrev:
Har du virkelig ikke noe "bedre" å irritere deg over HC?
Og hva betyr det egentlig hvor mange innlegg en mer eller mindre anonym bruker på HFS har?
Er det en form for status jeg helt har gått glipp av?

Hvis +1 er feil fordi det altfor enkelt gir et innlegg til, hva da med enkle; ja, nei, ok, enig e.l.?

Sliter ofte med at innleggene blir for lange jeg, og regner med det iriiterer flere.........

Burde det være en regel for antall ord pr innlegg, kanskje sånn at bare innlegg som inneholder fra 5 til 50 ord blir godkjent?
I såfall ber jeg noen moderator slette dette innlegget, som dessverre ble for langt. Igjen! :)
"Irritere" meg...? Hvor har du fått det ifra at jeg gjør det..Sier jo jeg smiler...Av disse "+1"... Hvis du LESER det jeg skriver da ?? ;)...Hva folk har for status har neppe noe med antall innlegg... :).. Synes innlegget ditt var passe langt og fint jeg norcad.. Men lær deg å lese før du skriver... 8)
Fant irritasjonen i de to første setningene i første innlegget i denne tråden jeg.
At du etterpå prøver å glatte over det faktum med høflige fraser og smileys overser jeg glatt.

På et diskusjonsforum må man jo først og fremst ha noe å diskutere, så jeg regnet ikke med at du bare ville fortelle at du ble glad og smilte?
Det går jo ikke an å diskutere!

Nope, ingen tvil om at dette irriterer deg, og ingen tvil om at jeg synes det er tull å irritere seg over sånne bagateller.
I tillegg la du noen føringer mot antall innlegg og at dette var "juks" mao må antall innlegg vi andre brukerne har være noe som bekymrer eller irriterer deg det også!

Og ikke nekt på at jeg vet best hva du mener ;D

PS! Det som irriterer meg på alle forum er overdreven bruk av sitat. Skikkelig morsomt å lese de 10 siste innleggene i en rekke sitater, for så å lete etter om det egentlig ble kommentert til slutt eller ikke. Enda morsommere er det når sitatet inneholder de 10 altfor store bildene fra forrige post. :mad:

Ha ellers en fortreffelig god natt, og ikke la dette ta fra deg nattesøvnen nå da HC ;D

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
norcad skrev:
HCS skrev:
norcad skrev:
Og hva betyr det egentlig hvor mange innlegg en mer eller mindre anonym bruker på HFS har?

Hvis +1 er feil fordi det altfor enkelt gir et innlegg til, hva da med enkle; ja, nei, ok, enig e.l.?

Sliter ofte med at innleggene blir for lange jeg, og regner med det iriiterer flere.........

Burde det være en regel for antall ord pr innlegg, kanskje sånn at bare innlegg som inneholder fra 5 til 50 ord blir godkjent?
I såfall ber jeg noen moderator slette dette innlegget, som dessverre ble for langt. Igjen! :)
"Irritere" meg...? Hvor har du fått det ifra at jeg gjør det..Sier jo jeg smiler...Av disse "+1"... Hvis du LESER det jeg skriver da ?? ;)...Hva folk har for status har neppe noe med antall innlegg... :).. Synes innlegget ditt var passe langt og fint jeg norcad.. Men lær deg å lese før du skriver... 8)
Fant irritasjonen i de to første setningene i første innlegget i denne tråden jeg.
At du etterpå prøver å glatte over det faktum med høflige fraser og smileys overser jeg glatt.

På et diskusjonsforum må man jo først og fremst ha noe å diskutere, så jeg regnet ikke med at du bare ville fortelle at du ble glad og smilte?

Nope, ingen tvil om at dette irriterer deg, og ingen tvil om at jeg synes det er tull å irritere seg over sånne bagateller.
I tillegg la du noen føringer mot antall innlegg og at dette var "juks" mao må antall innlegg vi andre brukerne har være noe som bekymrer eller irriterer deg det også!

PS! Det som irriterer meg på alle forum er overdreven bruk av sitat. Skikkelig morsomt å lese de 10 siste innleggene i en rekke sitater, for så å lete etter om det egentlig ble kommentert til slutt eller ikke. Enda morsommere er det når sitatet inneholder de 10 altfor store bildene fra forrige post. :mad:

Ha ellers en fortreffelig god natt, og ikke la dette ta fra deg nattesøvnen nå da HC ;D
Nå må jeg le høyt her.. Min irritasjon er neppe noe å skryte av norcad...ja, jeg synes at "+1" vitner om en språkelig fattigdom jeg helst ikke skulle sett her på dette fora. Men at at enkelte ikke presterer mer å si er jo ikke noe prob, det viser jo bare manglende språklig rikdom. Dem om det... Men jeg synes det er betimelig å diskutere språk i et fora som dette. At andre ikke synes det for bli deres sak :)

Så når du ikke kan lese eller se hva jeg mener så er det lite jeg får gjort med det norcad... :).. Ha en trivelig aften du og :)

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Nja? Jeg føler vel at man har en viss kontroll over hvem som bidrar og hvem som ikke bidrar.. med noen få (kjente) unntak... For meg er det totalt revnende likegyldig om noen har 100 eller 10000 innlegg.. +1 er (selv om jeg tror ikke jeg har benyttet meg av den noe særlig?) veldig beskrivende for personens mening.. trenger ikke utbrodere det noe mer enn det! det er en måte å si at man er veldig enig på en enkel måte :)

oder was?

JanR skrev:
Godt du la posten i OT, da kan man jo skrive +1 så det griner etter.

Men du har vel kanskje ett lite poeng.
Hva med " dæven, ett bra innlegg Mr X.......jeg har også...bla bla "

Når det er sagt, er det ett problem at folk vil ha masse innlegg og bli æresmedlem fort som f** ?

/jan

R

Ronny_D

Gjest
Tok det for å være "one upper" fra urban dictionary... ::)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
norcad skrev:
HCS skrev:
norcad skrev:

HC deltar ikke i denne tråden ;)
Forøvrig så synes jeg en bør bruke sitat for å vise hvem en svarer/ er enig/uenig med.
Minus 2 fra meg på dette og pluss en for resten ;D

Mvh.KW

LydGeir

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Antall liker
25
Sted
Tromsø
NEVATON skrev:
.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1
+1

Hva nå det måtte bli.

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Antall liker
2.957
Torget vurderinger
3
geiraa skrev:
NEVATON skrev:
.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1
+1

Hva nå det måtte bli.
= 65 :)

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Antall liker
22
KW skrev:
norcad skrev:
HCS skrev:
norcad skrev:

HC deltar ikke i denne tråden ;)
Forøvrig så synes jeg en bør bruke sitat for å vise hvem en svarer/ er enig/uenig med.
Minus 2 fra meg på dette og pluss en for resten ;D

Mvh.KW
Beklager, på privaten er HCS forenklet til HC (ihvertfall i mitt hode), men som bruker her inne kunne det sikkert ende med forvirring.
Synes sitat er en fin ting selv jeg, og benytter det ofte. Men det er forskjell på bruk og misbruk.

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Antall liker
22
HCS skrev:
Nå må jeg le høyt her.. Min irritasjon er neppe noe å skryte av norcad...ja, jeg synes at "+1" vitner om en språkelig fattigdom jeg helst ikke skulle sett her på dette fora. Men at at enkelte ikke presterer mer å si er jo ikke noe prob, det viser jo bare manglende språklig rikdom. Dem om det... Men jeg synes det er betimelig å diskutere språk i et fora som dette. At andre ikke synes det for bli deres sak :)

Så når du ikke kan lese eller se hva jeg mener så er det lite jeg får gjort med det norcad... :).. Ha en trivelig aften du og :)
Bra du fikk deg en god latter! Det hjalp sikkert til med å dempe all irritasjonen du hadde samlet opp ;D

Men når du nå nevner språk.............

Sitat:
"Men at at enkelte ikke presterer mer å si er jo ikke noe prob"

;D

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Jeg synes man enten bør skrive noe eller la vær. Pluss 1 er ikke så veeeldig spennende å lese.

svingen68

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2008
Antall liker
35
Torget vurderinger
1
At du ikke synes det er spennende er kansje heller ikke så veeeeeeldig spennende å lese, men det er ikke det som er poenget. Poenget med +1 er jo bare å si at man er enig. Man kan selvfølgelig skrive "jeg er enig" isteden men det blir jo ikke noe mer spennede av den grunn!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
svingen68 skrev:
At du ikke synes det er spennende er kansje heller ikke så veeeeeeldig spennende å lese, men det er ikke det som er poenget. Poenget med +1 er jo bare å si at man er enig. Man kan selvfølgelig skrive "jeg er enig" isteden men det blir jo ikke noe mer spennede av den grunn!
Pluss en

Dalakong

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.09.2009
Antall liker
0
Dette var en morsom tråd. hahahhahaha +1? Har aldri brukt det jeg, hehe. men det med antall poster kan jo indikere at man har mange spørsmål og, sånn som meg. Hehe. Men lærer jeg noe? Hmm, vel, innimellom virker det som noen bruker for mange ord for å få frem et poeng.

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Antall liker
22
Fra spøk til Valborg.
Om en eller annen skriver sin mening om et hifi produkt e.l. så synes jeg faktisk at flere poster med +1 etter dette sier en god del. Det tilfører litt troverdighet på en måte, å se at flere er enig i "uttalelsene"
Jeg har ingen behov for da å lese flere (lange) innlegg som egentlig bare sier det samme, bare forklart med andre ord.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
norcad skrev:
Fra spøk til Valborg.
Om en eller annen skriver sin mening om et hifi produkt e.l. så synes jeg faktisk at flere poster med +1 etter dette sier en god del. Det tilfører litt troverdighet på en måte, å se at flere er enig i "uttalelsene"
Jeg har ingen behov for da å lese flere (lange) innlegg som egentlig bare sier det samme, bare forklart med andre ord.
kort sagt, spar oss for unødvendig ordonani

Topp Bunn