- Ble medlem
- 16.08.2008
- Antall liker
- 0
1
Hva er det som er så galt med et slikt utsagn? Han bruker jo bare dette som et bilde/illustrasjon. Vi har vel politikere som har sagt verre ting enn dette?Titleist skrev:Det gamle testamente kan leses som hva som vil skje med klimaet på kloden, sa Erik Solheim under friluftsgudstjenesten.
http://www.aftenposten.no/klima/article3089320.ece
vil du virkelig at slike folk skal styre dette landet ?
Morsomt med neoliberalister. De har så kraftige reaksjoner på utsagn fra sosialister. Og så var det dette med å se ting litt nyansert da... 8)Geir_Bjerkaas skrev:Hva er det som er så galt med et slikt utsagn? Han bruker jo bare dette som et bilde/illustrasjon. Vi har vel politikere som har sagt verre ting enn dette?Titleist skrev:Det gamle testamente kan leses som hva som vil skje med klimaet på kloden, sa Erik Solheim under friluftsgudstjenesten.
http://www.aftenposten.no/klima/article3089320.ece
vil du virkelig at slike folk skal styre dette landet ?
At det bryter skillet mellom politikk og religion, som reformistene brukte århundrer på å kjempe frem. Ellers vitner det om at fyren enten er en overtroisk tulling eller en demagog, men det er nå sin sak. Alle skal få ha sin tro i fred, men hvis de begynner å sause den inn i politikken betyr det trøbbel.Geir_Bjerkaas skrev:Hva er det som er så galt med et slikt utsagn?
Det er morsommere at en representant for sosialistene som har brukt de siste åtte år på å gå helt av skaftet hver gang Bush nevnte noe bibelsk, her selv bruker nøyaktig samme type retorikk.Pink_Panther skrev:Morsomt med neoliberalister. De har så kraftige reaksjoner på utsagn fra sosialister. Og så var det dette med å se ting litt nyansert da... 8)
Jeg synes ditt utsagn er mye verre. Avslører selvgodhet og et oppblåst selvbilde.LydMekk skrev:I det hele tatt å tro på røverhistoriene i "bibelen" i 2009 viser svak vurderingsevne.
Han bruker et bilde som fremdeles er velkjent for store deler av Norges befolkning. At dere ikke tåler såpass røper et hysterisk forhold til alt som lukter "kristenmannsblod".Slubbert skrev:At det bryter skillet mellom politikk og religion, som reformistene brukte århundrer på å kjempe frem. Ellers vitner det om at fyren enten er en overtroisk tulling eller en demagog, men det er nå sin sak. Alle skal få ha sin tro i fred, men hvis de begynner å sause den inn i politikken betyr det trøbbel.Geir_Bjerkaas skrev:Hva er det som er så galt med et slikt utsagn?
Vanligvis er jeg av dem som får allergi og utslett av religiøs retorikk, men her er jeg enig med Geir, og uenig med Slubbert....Solheim bruker da slett ikke dette som retorikk, men som en sammenligning av hva resultatet vil bli.Slubbert skrev:Det er morsommere at en representant for sosialistene som har brukt de siste åtte år på å gå helt av skaftet hver gang Bush nevnte noe bibelsk, her selv bruker nøyaktig samme type retorikk.
Altså ingen religiøs årsaksretorikk. Ingen religiøs forklaring på at det blir varmere...tvert om.Blir det 45 grader varmere, vil det bety det samme som er skildret i Det gamle testamentet.
Skal vi virkelig begynne med personangrep mot hverandre her inne? Du kjenner ikke meg.Geir_Bjerkaas skrev:Jeg synes ditt utsagn er mye verre. Avslører selvgodhet og et oppblåst selvbilde.LydMekk skrev:I det hele tatt å tro på røverhistoriene i "bibelen" i 2009 viser svak vurderingsevne.
Ditt utsagn er vel heller ikke helt nøytralt? Du kaster ut en påstand, som sikkert noen er enig i, men samtidig karakteriserer en stor gruppe mennesker, deriblant megLydMekk skrev:Skal vi virkelig begynne med personangrep mot hverandre her inne? Du kjenner ikke meg.Geir_Bjerkaas skrev:Jeg synes ditt utsagn er mye verre. Avslører selvgodhet og et oppblåst selvbilde.LydMekk skrev:I det hele tatt å tro på røverhistoriene i "bibelen" i 2009 viser svak vurderingsevne.
Kunne jo kalt deg idiot tilbake, men jeg kjenner jo heller ikke deg.
Gikk tom for gode motargumenter i saken kanskje?
Best å holde seg til tråden.![]()