- Ble medlem
- 16.08.2008
- Antall liker
- 0
1
Ikke glem Tore Hund 8)Psychonaut skrev:Har desverre ikkje peiling, men du må kalle den Bob, bob hund ;D
Lykke til med jakten..
Stemmer det!bambadoo skrev:Men fa... Lakki. De kjenner (kjente) jo jeg også
De hadde også Riesen tidligere. Eros Fairplay - en nydelig hund. Men ble krangling mellom boxer hannen og Eros og Tore foretrakk vel Boxer, Cathrine Riesen (om jeg ikke husker helt feil). Så hadde de flere boxere også?
Uansett, mange likheter i gemytt etc. mellom boxer og riesen.
vredensgnag skrev:Av de fire ville jeg valgt Beagle, det er den som har riktigst proporsjoner, og det er et poeng. Pga mye kjøkkenavl er "sære" hunder ofte belemret med betydelige, genetiske svakheter, og når det gjelder de kort-føtte gir dette spesielt utslag i leddproblemer, og ryggproblemer på dem med disproporsjonalt lang rygg.
Om du har tilgang til valp av fremste linje, godkjent av avslråd, kan det være du slipper noen slike vansker, men spesielt HD, forkalkning, forstivning er et problem. Basset hound lider en del også fordi det gikk mote i å avle rullepels på dem, dermed ble dette prioritert fremfor andre egenskaper, og dårlige slapp gjennom hos uansvarlige oppavlere.
En beagle fra en god linje vil kreve litt mosjon, men fordelen er at du går ned i vekt selv. Jeg har stukket to nye hull i beltet etter at denne kom inn i livet.
Eneste jeg ser er salg av luxus hundemat. :AlexanderK skrev:
Se her!En Boxereigerxerxes skrev:Har hatt flere boxere. I dag er det tispa Anna som rår grunnen. Har vokst opp med boxere, og kan vanskelig tenke meg annen hund selv, men det betyr ikke nødvendigvis at jeg vil anbefale boxer til andre. Gjør deg grundig kjent med rasen. Se på hvilke muligheter og begrensninger den tilbyr. Boxer selvtrent? Joda, bikkja kan ligge 3 stive dager foran peisen, men da merker du også at den er kraftig understimulert, og da er det MYE som skal ut på et øyeblikk. Disse tingene gjelder alle raser. Gjør deg grundig kjent med rasen. Vær nøye ved valg av oppdretter.
Anna er østfolding! http://www.headonboxers.com/lakki_luke skrev:Se her!En Boxereigerxerxes skrev:Har hatt flere boxere. I dag er det tispa Anna som rår grunnen. Har vokst opp med boxere, og kan vanskelig tenke meg annen hund selv, men det betyr ikke nødvendigvis at jeg vil anbefale boxer til andre. Gjør deg grundig kjent med rasen. Se på hvilke muligheter og begrensninger den tilbyr. Boxer selvtrent? Joda, bikkja kan ligge 3 stive dager foran peisen, men da merker du også at den er kraftig understimulert, og da er det MYE som skal ut på et øyeblikk. Disse tingene gjelder alle raser. Gjør deg grundig kjent med rasen. Vær nøye ved valg av oppdretter.
Hvor kommer Anna fra?Jeg kan ikke ha hund lenger p.g.a allergi i huset.
Men får jeg sjangsen senere så blir det Boxer igjen.Den er alltid glad og av og til enda gladere!
Vidar P skrev:Bare være obs på dette med lynne; det er det man sitter igjen med mange ganger; hunder er svært individuelle og guidelines ift raseegenskaper er å regne som veiledende(!) i beste fall; ikke velg oppdretter på grunnlag av antall pokaler på utseende-show. Vær oppmerksom på hvordan oppdretteren tenker ift lynne og egenskaper utover utseende og disse pokalvinnende attributtene.
Jeg har min andre hund, begge har vært hannschæfere (jeg får neppe noe annet), og de er vidt forskjellige "personer".
Her er Cedrick (min nåværende) foran hifien, en meget snill og barnevennlig hund, men akk så egenrådig; min forrige (Barco) var ditto meget snill og familievennlig, men en helt annen hund allikevel; mye mykere og lettere å kontrollere; samme rase, samme kjønn, samme oppdragelse... forskjellig arv.
Akkurat det der med hva oppdretter utstråler av verdier hadde jeg ville tatt en tenkerunde på etter første besøk. Noen får hunder de slett ikke har ønsket seg, villfarent valgt ut ifra egenskaper de trodde alle individene i denne rasen hadde; og mange kan unngå det med litt omtanke til det der.
Mvh Vidar P
Nå har jeg hørt at det eneste på fire bein kinesere ikke spiser er bord og stoler, men jeg trodde da du hadde aner fra Vietnam eller deromkring?? Er du Kineser Alex?AlexanderK skrev:
Enig med Miles. Katt er bare så vanvittig mye enklere å ha. Kan begynne med at det ikke er du som har katt, det er den som har deg. ;DMiles skrev:![]()
Denne er lettere å ha![]()