1. verdensproblem...

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.672
Antall liker
3.705
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg har flyttet. Ikke noe problem, sier dere, og hvorfor legge ut dette på Klassisk? Jo, på det nye kjøkkenet mitt står det nå 19 Biltema flyttekasser stappfulle av CD-er. 17 av dem med klassisk. Jeg har rippet alle til 3 HDD-er, både onsite og med off-site backup; jeg har giftet meg med Squeezeboxkonseptet. Jeg aaaner rett og slett ikke hvordan jeg skal bli kvitt dem; jeg har ikke lagerkapasitet inne, og garasjen er full av annet, dessuten er vel en fuktig garasje ikke akkurat ideelle lagringsforhold. Jeg prøvde å ta kontakt med en som averterte på Finn, men da han hørte klassiskandelen utviklet han akutt mageonde den dagen han skulle komme og se her i Trondheim. Har dere tips til en stakkar? Jeg kaster dem søren ikke; 5000 cd-er var en stor investering i den tid. Avertere og selge enkeltvis kommer ikke på tale. Er det f eks noen FB-grupper som kan hjelpe?
cd2.jpg


B
 

GunnarS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.07.2010
Innlegg
1.245
Antall liker
5.602
Torget vurderinger
14
Et klassisk problem det der. Det er en gruppe på FB som heter
KLASSISK MUSIKK - KJØP - SALG - BYTTE - VINYL CD DVD
Det kan jo være verd et forsøk.
Vh GunnarS
 

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.422
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Spiller fortsatt cd'er, men er ikke til klassisk musikk. Men hadde du bodd nært, hadde jeg hatt plass til å lagre dem mot tidvis avspilling. Tenker at det kunne være en løsning mens du hadde annonser ute. Ikke for meg, men kanskje for noen andre her som bor i nærheten?

For all del: Kommer disse kassene her på tunet på Karmøy, så kan jeg lagre dem. Null problem.:)
 
Sist redigert:

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.795
Antall liker
11.191
Sted
Ytterst i havgapet...
Det er flere FB-grupper for kjøp/salg av vinyl, CD etc..... det er jo verdt å prøve, men spørs jo både om du er villig til å sende, og hvilken pris du ser for deg...
Jeg kunne til-og-med være interessert selv, avhengig av pris, men det er nok uaktuelt å kjøre til TRD på denne sida av St.Hans...
 
Sist redigert:

frog79

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.11.2014
Innlegg
661
Antall liker
712
Fretex er jo en mulighet om du er villig til å gi de ifra deg

Frog79
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.672
Antall liker
3.705
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Rojoh: Jeg er ungkar, og kan vel leve med haugen noen tid. Gunnar, den skal jeg sjekke, selv om jeg egentlig misliker FB :)
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.672
Antall liker
3.705
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Fretex lokalt vil ikke ha dem; de får for mye og greier ikke bli kvitt dem. Dessuten er det vel for gæli... Aurora, ja, lokasjon er en utfordring. Jeg kan sende, men det blir jo steike dyrt, cder er tunge i kvanta, og da må jeg sortere og jobbe med saken. Det jeg helst ville var jo selvsagt om en lokal helt tok allihop, i såfall er alt over kr 3/ cd akseptabelt; kanskje et lass soignerte herrer kunne besøke, og plukke i kasser for en liten tusing/ kassen...
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.299
Antall liker
3.090
Torget vurderinger
4
Kunne kanskje være en ide å legge ut noen bokser til salgs? (regner med du har noen) DG, Living Stereo, Decca, Phillips osv burde være mulig å selge ute å måtte gi dem vekk, og det er vel typisk 50 cder i disse så da blir du fort kvitt endel hundre cder. Kunne nok kjøpt noen selv (om ikke de jeg listet opp da jeg allerede har dem).
 

Audio107

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.05.2012
Innlegg
215
Antall liker
177
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Bor i Sandefjord
Kan få noen til å hente..hva skal du ha for allt?
 

plasma

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.11.2009
Innlegg
843
Antall liker
1.644
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Tenk deg godt om. Jeg hadde samme tanker for en stund siden. Samme som den gangen hundrevis av lp’ er røk ut for no money. Angret bittert. Jeg streamer mye og liker det. Men kjøpte nylig Marantz SA 10
og har oppdaget cd’ene på ny. Igjen, tenk deg om. Ingen vei tilbake...
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.672
Antall liker
3.705
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Plasma, ja, LP-ene mine får stå, jeg har endel Kallaxer fulle. Cd-ene derimot.
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.672
Antall liker
3.705
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Audio, jeg venter litt til jeg har hørt fra de lokale, men regner med at hele greia går for ca 12kkr.
 

plasma

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.11.2009
Innlegg
843
Antall liker
1.644
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Vel vel. Ikke så lett dette. Du har vel betalt noen hundre tusen for disse så det blir litt trist å nærmest gi de vekk. Jeg har bare ca 1000 og jeg rekker bare å høre en del av de. Alle er klassisk, men jeg oppdager stadig vekk nye skatter. Men du har jo alt tilgjengelig så da blir det et valg. Jeg liker å ha et fysisk medium for å lese, med briller, om verkene. Og når Marantzen er så utrolig vellydende så er det mitt beste valg. Lykke til videre.
 

frog79

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.11.2014
Innlegg
661
Antall liker
712
Du kan snakke med Brukom på Heggstadmoen. De har nok ikke plass nå men de får det når de flytter til Piren utpå nyåret.

Frog79
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.672
Antall liker
3.705
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Brukom... Da må jeg GI dem bort, og det er (nest) siste alternativ :) .
 

frog79

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.11.2014
Innlegg
661
Antall liker
712
Jo det blir ingen profitt. Men heller det enn å kaste de imho.

Frog79
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.903
Antall liker
1.495
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Ille dumt kvitte seg med den samlingen , sikkert plass i høyden i garasjen til de eskene ( musikk lagret på harddisk biter seg selv i ræva en eller annen gang, cd skiver holder langt lengere )

Mvh
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.672
Antall liker
3.705
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
hehe. Garasjen er fuktig, det er 4 enkeltgarasjer med lettvegger imellom og porøst sementgulv; andre pappkasser har gått i oppløsning der ila 6 mnd. Jeg har 3 backuper av HDD-en, både on- og offsite. Straks det blir menneskepris for 2Tb SSD migrerer jeg dit.
EDIT: Hmm, jeg ser Dustin er nede i 2,700,- for en Samsung 2Tb... og NetonNet nede i 2.300...
 
Sist redigert:

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.989
Antall liker
20.125
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Om du gidder.. Så kjøp deg noen DJ kofferter og slike plastikk lommer. Da kryper plassen dette tar veldig mye. Om klassisk er musikken din, så er det fryktelig dumt å bare "kvitte seg med det"

Screenshot_20201229_090517_com.android.chrome.jpg


Screenshot_20201229_090522_com.android.chrome.jpg


Et googkesøk tok meg raskt inn på noe slikt.

Da ser du vertfall tanken min. N
 
M

medlem215396

Gjest
Jeg kan også muligens bistå, har sendt deg melding.

Vh
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.672
Antall liker
3.705
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Mange gode innspill her. Takker. Jeg er fortsatt i tenkeboksen...

B
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.672
Antall liker
3.705
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Svar på PM sendt; jeg vil prøve å gjøre plass i en utendørs bod først.
 
M

medlem215396

Gjest
Disse skivene kan med tid og stunder bli gull verdt, både pengemessig, men også av andre mer ukjente årsaker :) Hva som gjelder akkurat nå trenger ikke å stemme for nærmeste- eller overskuelig fremtid.

Jeg solgte hele vinylsamlingen for en tid tilbake (tiltross for gjentagende advarsler fra omgivelsene) og angrer som en hund på det idag. (i den grad det er noe poeng i å angre på noe som allerede er gjort) :unsure: I ettertid ble jeg tilbudt å kjøpe rundt 1500 klassisk Cd`er og kjøpte dem uten særlig betenkningstid.

Jeg kjøper gjerne flere musikksamlinger, Cd og vinyl. Allikevel, i tillegg til å være potensiell kjøper her, velger jeg å se alternative løsninger for trådstarter......med en viss fare for å foreslå det åpenbare.

1.) Hva med å sortere CD skivene slik at åpenbare salgsobjekt tas ut og selges. 2.) Deretter får et assortert utvalg Cd plater/ musikk etter eget hjerte, stasplass i huset/ leiligheten. Man kan kjøpe inn eller få laget til passende hyller. Sjøl bruker jeg Benno fra Ikea fordi jeg hadde mange ifra før. De "forsvinner" i stor grad på veggen, det er CD platens rygg som vises best. I mine øyne er endel Cdplater (cover) svært så dekorative også. 3.) Restantallet som skal lagres er nå forhåpentligvis redusert til det overkommelige?

Vh S
 

hpm-1100

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2011
Innlegg
728
Antall liker
476
Sted
Askøy
Torget vurderinger
26
Med så mange cd er, hadde jeg investerte i en god cd spiller og behold cd er. Jeg har bare vinyl men en god cd spiller kan låter veldig bra, bedre enn squeezbox vil jeg tror. Når du har brukt så mye tid og penger på å samle på det er sjansen stor du vil angre seinere vis du selge de billig. Du finner noe billig cd hyler på finn, en stue innredet med CD hyller eller vinyl er ikke så gale syns jeg.
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.672
Antall liker
3.705
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Disse skivene kan med tid og stunder bli gull verdt, både pengemessig, men også av andre mer ukjente årsaker :) Hva som gjelder akkurat nå trenger ikke å stemme for nærmeste- eller overskuelig fremtid.

Jeg solgte hele vinylsamlingen for en tid tilbake (tiltross for gjentagende advarsler fra omgivelsene) og angrer som en hund på det idag. (i den grad det er noe poeng i å angre på noe som allerede er gjort) :unsure: I ettertid ble jeg tilbudt å kjøpe rundt 1500 klassisk Cd`er og kjøpte dem uten særlig betenkningstid.

Jeg kjøper gjerne flere musikksamlinger, Cd og vinyl. Allikevel, i tillegg til å være potensiell kjøper her, velger jeg å se alternative løsninger for trådstarter......med en viss fare for å foreslå det åpenbare.

1.) Hva med å sortere CD skivene slik at åpenbare salgsobjekt tas ut og selges. 2.) Deretter får et assortert utvalg Cd plater/ musikk etter eget hjerte, stasplass i huset/ leiligheten. Man kan kjøpe inn eller få laget til passende hyller. Sjøl bruker jeg Benno fra Ikea fordi jeg hadde mange ifra før. De "forsvinner" i stor grad på veggen, det er CD platens rygg som vises best. I mine øyne er endel Cdplater (cover) svært så dekorative også. 3.) Restantallet som skal lagres er nå forhåpentligvis redusert til det overkommelige?

Vh S
Kommer ikke på tale å dekorere stua med cd-er. Jeg har 26 Kallax-rom stappfulle av LP-er allerede, og det er mer enn nok å ha fremme. Da heller jeg mer til ideen om å selge stykkevis.

@hpm: Njei, jeg går nok aldri tilbake til cd-spiller, etter å ha opplevd hvor praktisk det er med en serverbasert løsning. Dessuten er Transporteren min slett ikke dårlig lydmessig, ikke at jeg hadde hørt forskjell med en liten tinnitus kimende kronisk.

Ellers, - takk for innspill.

B
 
Topp Bunn