Øresus - Tønsberg og omegn lydlaug

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    virker som dere har hatt en bra kveld!

    jeg sjekker neste gang dere gjør noe morsomt i tunsberg, maha.
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Skjer det noe rundt i stuene i Tønsberg-området for tiden?

    Fikk akkurat inn en Kjempekoffert med rør fra "Tubedepot". Bestilte på fredag, og fikk alt levert i dag. Utrolig raske gutter "over there".

    Roger
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Det går jo unektelig mot denne tiden hvor hifi blir satt litt til siden. Plen og hekklipping, osv osv. Men, det hadde jo vært trivelig med en liten kveld før fellesferien eller noe slikt.
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Har akkurat fått inn et "halvt tonn" med deler til rørpre'en min, og har kommet igang med litt lodding, men jeg blir nok ikke ferdig på denne siden av sommerferien.
    Mvh Roger
     

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    MaHa skrev:
    Det går jo unektelig mot denne tiden hvor hifi blir satt litt til siden. Plen og hekklipping, osv osv. Men, det hadde jo vært trivelig med en liten kveld før fellesferien eller noe slikt.
    Hvis ingen andre har anledning til å holde en liten seanse, kan dere gjerne komme til meg. Har gjort om litt siden sist. Da hadde det eventuelt vært litt artig om noen kunne ta med en cd-spiller eller 2 som vi kunne testet litt.
    Bare som et forslag til (lyd)samkvem. :)

    Mvh
    Andreas
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Kan gjerne ta med en EC EMC1-up hvis det passer. Har du balansert inn på pre?

    Når har du tenkt at denne seansen skal være?

    Mvh Roger
     

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Det haddet vært artig å prøve EMC1! Har balansert inn på EC 4.7, men har ikke dertil egnede kabler, så det må du evt ta med.
    Har ikke noen dato helt klar, men det kan jeg ordne forholdsvis raskt hvis vi kan ta en session i en ukedag. Er det interessant for dere?

    Mvh
    Andreas
     

    mag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Innlegg
    432
    Antall liker
    44
    roger skrev:
    Har akkurat fått inn et "halvt tonn" med deler til rørpre'en min, og har kommet igang med litt lodding, men jeg blir nok ikke ferdig på denne siden av sommerferien.
    Mvh Roger
    Kanskje ikke på andre siden heller... ;D

    Geir.
     

    mag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Innlegg
    432
    Antall liker
    44
    G.A.G. skrev:
    Det haddet vært artig å prøve EMC1! Har balansert inn på EC 4.7, men har ikke dertil egnede kabler, så det må du evt ta med.
    Har ikke noen dato helt klar, men det kan jeg ordne forholdsvis raskt hvis vi kan ta en session i en ukedag. Er det interessant for dere?

    Mvh
    Andreas
    Jeg kan vanligvis på ukedager, men til uken er jeg veldig opptatt. Bare bestem en dato så får jeg se om det passer.
    Jeg kan jo ta med min AN dac med siste oppgradering med Tent Lab clock. Spiller veldig bra, synes jeg da.

    Geir.
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    mag skrev:
    roger skrev:
    Har akkurat fått inn et "halvt tonn" med deler til rørpre'en min, og har kommet igang med litt lodding, men jeg blir nok ikke ferdig på denne siden av sommerferien.
    Mvh Roger
    Kanskje ikke på andre siden heller... ;D

    Geir.
    Å jo da, den skal nok bli ferdig. Fikler litt med dette når det passer, og været ikke er slik som det er nå om dagen. Skal ikke stresse med hobbyprosjekter vet du, bare kose seg.
    Roger
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    G.A.G. skrev:
    Det haddet vært artig å prøve EMC1! Har balansert inn på EC 4.7, men har ikke dertil egnede kabler, så det må du evt ta med.
    Har ikke noen dato helt klar, men det kan jeg ordne forholdsvis raskt hvis vi kan ta en session i en ukedag. Er det interessant for dere?

    Mvh
    Andreas
    Kabler er ikke noe problem, disse medbringes.
    Roger
     

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    mag skrev:
    G.A.G. skrev:
    Det haddet vært artig å prøve EMC1! Har balansert inn på EC 4.7, men har ikke dertil egnede kabler, så det må du evt ta med.
    Har ikke noen dato helt klar, men det kan jeg ordne forholdsvis raskt hvis vi kan ta en session i en ukedag. Er det interessant for dere?

    Mvh
    Andreas
    Jeg kan vanligvis på ukedager, men til uken er jeg veldig opptatt. Bare bestem en dato så får jeg se om det passer.
    Jeg kan jo ta med min AN dac med siste oppgradering med Tent Lab clock. Spiller veldig bra, synes jeg da.

    Geir.

    Ta med DAC hvis det passer. Moro å teste litt forskjellig saker. Skal se hvilken dato det blir, men går da for en ukedag. Skal sjekke litt med "regjeringa".
     

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Vet ikke hvor raskt dere kan få det til, men jeg har anledning både i morgen og onsdag fra kl. ca 19:30. Passer det for folket?
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    G.A.G. skrev:
    Vet ikke hvor raskt dere kan få det til, men jeg har anledning både i morgen og onsdag fra kl. ca 19:30. Passer det for folket?
    Passer fint. Bare velg en dag.
    Mvh Roger
     

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Jeg kan kjøre session begge dagen dersom det er ønskelig. Da blir det session i morgen kl. 1930. Og evt også onsdag hvis noen melder interesse.
     

    mag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Innlegg
    432
    Antall liker
    44
    Heisann.
    Jeg kan i morgen, tirsdag. Passer fint med 19.30
    Jeg tar med dac og kabel.

    Det passer utmerket med et lite møte, da kan jeg få diskutert litt EC med EC-eiere. Lånte 400 NADA monoblokk for noen uker siden, og det spilte overraskende bra. Men hvordan spiller NEMO...?

    Mvh Geir.
     

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Flott, da sees vi i morgen.
    PS: Tar du med den cd som jeg syntes var så bra? Jeg husker dessverre ikke hva den heter.
     

    mag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Innlegg
    432
    Antall liker
    44
    G.A.G. skrev:
    Flott, da sees vi i morgen.
    PS: Tar du med den cd som jeg syntes var så bra? Jeg husker dessverre ikke hva den heter.
    OK!
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Må få takke Andreas og Geir for en hyggelig musikkveld. Vi koste oss hos Andreas, med Montana, EC og Cayin. Geir hadde med seg AN DAC'en sin med nyinstallert TentLabs klokke, og vi brukte EMC1up'en min som drivverk. Det spilte vakkert.

    Roger
     

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Det var veldig hyggelig at vi kunne få til noe på så kort varsel! :)
    Det er alltid hyggelig med slike møter, og vi fikk vel med oss ett par nye plater på innkjøpslisten alle sammen! I tillegg kom det frem en godt forslag til en "Workshop" fra Roger som han kanskje kan fortelle mer om ved neste lyttekveld. Det må nevnes at annlegget anført av Emc 1 up og en sterkt modifisert AN Dac var særdeles bra krydder sammen med cheesetortillas og tacosaus! :)

    Får håpe vi kan få til en kveld til eller 2 hos en eller annen før sommeren.

    Mvh
    Andreas
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Heisann

    Fint å være lærer.... begynte med ferie idag.

    Skjer det noe spennende innen hifi i området for tiden?

    Mvh Roger
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Ja, man kan lure på hva dere streiker for ;D

    Ikke så mye spennende her i gården, har for tiden ingen cd-spiller, og koser meg meg vinyl. Cd-spiller kommer vel i løpet av høsten eller noe. Hvordan går det med preen?

    roger skrev:
    Heisann

    Fint å være lærer.... begynte med ferie idag.

    Skjer det noe spennende innen hifi i området for tiden?

    Mvh Roger
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Det går smått fremover med preen. Regner med å få gjort en del i sommer, ihvertfall hvis været blir som det var i fjor sommer. Vi får se...........
    Roger
     

    easyrider

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    269
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Hei.

    Flytter nå fra Oslo til Duken/Nøtterøy, og holder på å sette opp dedikert lytterom. Allerede ganske bra, men skal ha inn litt demping, så får vi se om det kan bli bedre.

    Er på duken permanent fra neste uke, og blir gjerne med om det skjer noe i sommer.

    ER
     

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    ...og du må gjerne invitere oss til "avduking" av lytterommet ditt! ;)
    Roger bor på Duken, og jeg bor kun ett par "meglersteinkast" unna (les; ca 1,5 km ;D), og de andre bor ikke så langt unna, de heller. Jeg har i snitt hatt 1 lyttekveld (med besøk/på besøk) i uka den siste tiden, så jeg er klar for lyttings! :)

    Mvh
    Andreas
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    easyrider skrev:
    Hei.

    Flytter nå fra Oslo til Duken/Nøtterøy, og holder på å sette opp dedikert lytterom. Allerede ganske bra, men skal ha inn litt demping, så får vi se om det kan bli bedre.

    Er på duken permanent fra neste uke, og blir gjerne med om det skjer noe i sommer.

    ER
    Velkommen til Nødderøen og Duken. Hyggelig å få flere hifi-freaker i nabolaget. Hadde vært hyggelig å treffes for en liten prat. Vi får se hva vi får til i disse ferietider 8).

    Mvh Roger
     

    easyrider

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    269
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    G.A.G. skrev:
    ...og du må gjerne invitere oss til "avduking" av lytterommet ditt! ;)
    Det skal jeg.... må imidlertid jobbe litt mer med det før jeg våger å vise det frem...

    Dere får slenge ut en post eller en PM til meg hvis det er en ekstra plass på en session, eller dere bare vil ha noe nytt blod med i diskusjonene.

    Som sagt er jeg på plass i huset permanent fra neste uke.

    Gleder meg til mer "øresus"

    ER.
     

    Lil-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.03.2007
    Innlegg
    105
    Antall liker
    0
    Hvordan er aktiviteten om dagen, må vel være noe som skjer om sommeren også?
    Holder til på Husøy/Tønsberg, og det skal ikke stå på meg å ha noen folk over. Har plass til 4stk inkludert meg selv.

    Nå Mag, kanskje du ville tatt en tur...?
     

    mag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Innlegg
    432
    Antall liker
    44
    Heisann.
    Jeg kommer gjerne på lytting, alltid klar for kvalitetesanlegg. Det passer best fra 19.30 og utover.
    Bare kom med en dag det passer så tror jeg det går greit. Fredag og lørdag passer ikke.

    Mvh mag.
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Jeg skulle gjerne vært med på en lytteseanse, men reiser på ferie på fredag. Jeg får ha det tilgode.
    Mvh Roger
     

    Lil-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.03.2007
    Innlegg
    105
    Antall liker
    0
    Imorgen (onsdag), passer for min del, men hadde sikkert blitt noe kort varsel for de fleste...? Hvis ikke passer hele neste uke utenom torsdag (ukentlig filmklubb hos meg) bra for min del. Dere får bare slenge ut hva som passer best for dere, så årner vi sikkert en deal ;)

    Kjører forøvrig:
    Sony 5200ES
    Infinity Kappa 600, center og surround i samme serie
    Sony XA3000ES (SACD multichannel)
     

    mag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Innlegg
    432
    Antall liker
    44
    Jeg kan godt komme en tur i morgen, onsdag. Kan sende en sms til Andreas for å høre om han kan komme.
    Skal jeg ta med meg noe akustikk saker?

    God ferie Roger! Blir vel snart lyttekveld med EC og ny pre hos deg snart?

    mag.
     

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Skal dessverre på lokal telttur (les: i hagen ;D) med barna i dag, så det passer dårlig. Men tommelen opp for initiativet! :D

    Er klar fremover!

    Andreas
     

    Lil-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.03.2007
    Innlegg
    105
    Antall liker
    0
    Da er kvelden ferdig, og tror begge to hadde det ganske bra!
    Fikk vekslet litt musikksmak, snakket og jeg fikk snappet til meg 4 akustikkplater på lån 8) Skal teste frem og tilbake og se hva som skjer med diskantproblemet. Plater fra Rockwool skal bestilles uansett.

    Om andre vil ta en titt er det overhodet ikke umulig med flere 'lydlaug'.


    -Herman
     

    mag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Innlegg
    432
    Antall liker
    44
    Heisann.
    Takk for en flott kveld med masse god musikk og lyd.
    Må si det har blitt bra på dette litt begrensede rommet. The dark side... var veldig kult på full sacd i fem kanaler.

    Med litt romakustikk i dette rommet så kommer dette til å løfte seg ytterligere.
    Vi får satse på noen flere lydkvelder til høsten.
    Geir.
     

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Jaaaa lyttefrender, da er sommeren tydeligvis over hva temperatur angår. Synes det er på tide å få i gang lytteklubben igjen. Selv kan jeg fortelle at jeg har ommøblert 2 ganger siden forrige lyttekveld hos meg (tar tunge medisiner for dette), og synes det låter bra nå (også).

    Er det noen som føler seg kallet til å starte med høstens første lyttekveld? Er opptatt torsdag 21 og 28 august (og alle helger er opptatt i august og september).

    Anyone?
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er opptatt det meste av august og september ser det ut til, dessverre. I hvertfall såpass at jeg ikke tør å foreslå en dato.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn