Ønsker anbefaling Ønsker mer fyldig lyd(HegelH90+ MonitorAudioSilver300)

Audiojunky2k

Medlem
Ble medlem
05.03.2020
Innlegg
10
Antall liker
3
Først av alt godt folk; Tusen tusen takk for all respons gitt mine aukustiske utfordringer!
Det varmer i et audiofilt hjerte å se så mange gode(..og varierte) tilbakemeldinger. Dere skal vite at jeg setter pris på alle sammen!

Så er det jo opp til meg å ta på filter-brillene og prøve meg litt frem. Jeg har allerede gått til innkjøp av et rufsete teppe som står i stil med tv-benken på bakgrunn av gjenklangen i rommet her blandt dere. Det positive er at jeg allerede har merket noe mer fylde i lyden, ørene hviler litt, klangen er ikke like skarp og det hele har roet seg noe. Fikk også en positiv kommentar fra det motsatte kjønn da det nye innkjøpet ble oppdaget(positiv kontrast til reaksjonen på innkjøp av nevnt lydanlegg & televisjon).

Jeg har også bitt meg merke i at elementene kan være noget stramme i starten, og forsøker å "dra til litt"-som det tidligere ble beskrevet, for å mykne dem opp. Det er utrolig godt med trykk i anlegget og ørene gir seg lenge før lydnivået når maks for å si det sånn.

Hva kombinasjonen av utstyr angår så ønsker jeg å fortsette med denne setupen en stund til. Jeg ønsker å gi dem litt tid så jeg ikke begynne å lete etter nåla i høystakken, i feil høystakk. Om jeg får tilnærmet samme lydbildet som i butikken der jeg først ble forelsket, så tror jeg vi klarer å få dette forholdet på rett kjøl slik at det ikke bare blir en kortvarig affære.

E.I.A. jeg setter virkelig pris på bekymringsmeldingen rundt mottaket av meg som ferskvare på foraet, men jeg må nok si meg uenig - dette var en helt fantastisk velkomst av erfaringsbaserte meningsytringer, teoretiske målingsverdier, masse tips om div. godsaker tilsvarende et godt årsbudsjett og en dæsj rein synsing. Akkurat slik det skal være! Tusen takk for tips fra deg og forresten :)

Veien videre vil nok gå til noen ekstra subwoofere for å gi litt drahjelp og fylde i rommet og evnt. gjøre noen frekvensmålinger underveis.

Jeg har notert flittig ned både tips til rør - ikke rør, og de ulike merkevarene som dere her inne har blitt glade i. Helt herlig!

Igjen, tusen takk!
 
Sist redigert:
M

MusicBear

Gjest
Bor du nær Oslo? I så fall, ta turen til NAT og lytt til en rimelig Cayin rørforsterker. Kan hende du får sjokk :)
 
Topp Bunn