Ønsker anbefaling av høyttalerkabler til basshøyttalere

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Ønsker anbefalinger av høyttalerkabler for basshøyttalere. Skal bruke dem mellom gradient subber og crown xti forsterker.
 

gradient

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.07.2012
Innlegg
129
Antall liker
41
Sted
Århus
Jeg bruger Kimber Monocle XL på mine basser samt toppen, mest forde jeg havde hørt at både primare også gradient var glade for kimber

Jeg prøvede først med kimber TC 12 det var godt men lidt for meget kant Monocle XL er det samme som TC 12 på lede matrialet med et flettet om en en kerne......lyd mæsigt giver det mere fylde og føgelsen af Power


jeg var heldig at finde et 17 fod kabel på Ebay UK som jeg fik til 600£ jeg har så delt det kabel og termineret det med WBT sleves og spader den gamle model af wbt spader der er brugt en mere ren kobber

så kablet har stået mig i end 7-8K ialt

jeg har da overvejet BM kabler nu hvor jeg har fået deres REVELATION IC MKII SE i xlr og de gav mit et rigtig løft......men skal jeg finde to sæt HT kabler så koster det jo kassen men kan læse de er gode

men for det de to kabler vil koste vil jeg kunne opgradere min forforstærker og der tror jeg kan hente mere for samme penge........men det ender nok med begge som tiden går

Men kimber TC12 eller XL går du ikke fejl af......lidt afhængi af hvad du søger af bunden jeg er mest til at bass gitaren gnister i rummet uden den bliver træls at lytte på

andre er til sølv kant blødende øre, der har jeg været aldrig mere ;-)


http://www.hifisentralen.no/forumet...sk-audiofilt-revolusjonsra-d-gradient-22.html
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Ønsker flere anbefalinger på kabler med gode bassegenskaper som ikke er priset opp i skyene...
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
RKUB 4 eller 6 mm2 avhengig av lengde og impedans.

mvh
KJ
 

JohnnyH

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.02.2013
Innlegg
3.004
Antall liker
1.305
Sted
Rogaland / Sandnes
Et tips jeg fikk av Ole Klifoth fra Audiovector, var Naim kabel, denne skulle ha gode egenskaper i bassen, ikke er /var den spesielt dyr heller.
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Et tips jeg fikk av Ole Klifoth fra Audiovector, var Naim kabel, denne skulle ha gode egenskaper i bassen, ikke er /var den spesielt dyr heller.
Jeg har flere meter med NACA5. Sikkert den han tenker på. Jeg har brukt den i mitt forrige NAIM anlegg. Fikk ikke stort inntrykk av denne kabelen da. Brukte også en audiovectorkabel som var langt bedre. Mulig bassen stort sett var den samme som på NACA5.
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
NACA5 blir for stiv for mitt prosjekt. Derfor må jeg velge noe annet. Finnes det bedre alternativer en Kimber TC8 eller dem som er nevnt over da i samme prisklassen? Jeg har behov for kvaliteter i bassen.
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.239
Antall liker
2.467
Torget vurderinger
1
NACA5 blir for stiv for mitt prosjekt. Derfor må jeg velge noe annet. Finnes det bedre alternativer en Kimber TC8 eller dem som er nevnt over da i samme prisklassen? Jeg har behov for kvaliteter i bassen.
Kvaliteter i bassen kommer fra helt andre ting enn kabel, biltema har sikkert noe som passer
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Finner du den , kan du prøve Tara Labs Prime 500..Kjempe tverrsnitt og gode bassegenskaper- også VDHs 3T-kabler er gode på det!
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Jeg har relativt gode erfaringer med TaraLabs. Da får jeg denne snart!

taralabs_rsc_prime_500.jpg
 

Kabelsatan

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.08.2013
Innlegg
64
Antall liker
64
Ønsker anbefalinger av høyttalerkabler for basshøyttalere. Skal bruke dem mellom gradient subber og crown xti forsterker.
Jeg bruker ÖLFLEX® CLASSIC 110 i 4x2,5mm2, dette er en bra kabel som takler det meste. Kan også kjøpes i flere farger, dimensjoner og skjerming.
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.753
Antall liker
10.548
Torget vurderinger
10
Jeg fikk 4mm2 rester av elektrikern. Det er god bass her. Tvinning er lurt har jeg hørt:

lo15 kabel.jpg
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.753
Antall liker
10.548
Torget vurderinger
10
Altså hørt av noen, ikke av høyttaleren, har ikke gjort noen vitenskapelige tester her :)
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.436
Antall liker
2.069
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Bruk solidcore med tilstrekkelig kvadrat ( litt avhengig av høytt ). De kablene med mange hårstrå-tykke ledere som bla Biltema selger, må ikke brukes. Hverken til bass eller noe annet som har med lyd å gjøre. De tilfører lyden en slags ' boost' som til å begynne med virker imponerende, men etter noen minutter hører en hvor udefinert det hele blir.
 
Topp Bunn