Økonomi anlegg

O

Omar

Gjest
Har Kef Q1 høyttalere og Arcam aplph 8R intr forsterker. Er på jakt etter høyttalerkabler under 2000K som skal fungere i dette anlegg nr 2. Det er Be-wire terminal på høyttalerne, men på forsterkere passer bare spade eller "Nordost" banan. Banan med bare skall.
Forslag til kabler tas imot med takk. Både single wire og be wire.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Styr unna bi-wiring, kjøp Supra Ply 2,5 på ELTEK. Det er en svært god kabel som koster langt mindre enn det du tror du må ut med.

http://www.tnt-audio.com/accessories/ply34s_e.html

Du trenger sannsynligvis ikke skjerm, og da er Ply 2,5 et godt og rimeligere valg enn den som er testet hos TNT.

Så har du mere penger til piker, vin og sang(musikk)

- eller kanskje til en Supra signalkabel?

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Ikke enig i SupraPly anbefalingen, den har sine lyter. Gå for solidcore installasjonskabel, den farger ikke lyden på langt nær så mye som SupraPly.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Jeg har prøvd installasjonskabel. Det låt hardt og skingrende hos meg. Supra har kabler som lyder godt, og som har en gjennomtenkt teknisk konstruksjon. Høyttalerkablene er lavimpedante - slik høyttalerkabler skal være, og signalkablene er lavkapasitive, slik signalkabler skal være. De andre parametrene er tilgodesett også, og dette kan du lese mere om på Supra sine hjemmesider.

Men du kan jo godt prøve installasjonskabel om du vil, det koster lite og gir en erfaring mer...

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Glemte å nevne att Supra sikkert låter bra på "medelsvensonutstyr" som de er tiltenkt.

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
26.913
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Tror det letteste er at han får testet en del selv, alt handler om matching og egne ønsker\smak...

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.569
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Kimber har en kabel som er ment for installasjon, kwik12. Denne er litt forsiktig i toppen, ellers gjør det mye riktig. Koster rundt 50-60 kr/m. Ellers er jeg svak for Kimber's TC4, den er svært god til prisen.

Høium selger også en installasjonsutgave av Soundstring rimelig, som låter flott!

M

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
342
Solid core har sikkert sine fordeler, men ulempene er vel nokså klare mtp. terminering: Å få dem til å sitte uten at de konstant er i mekanisk spenn - som igjen vil gi dårlig kontakt over tid. Det lar seg sikkert løse, men det skal normalt ikke være noen hørbar forskjell på solid core og multi core kabel.

Vidar

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.863
Low-Q skrev:
Solid core har sikkert sine fordeler, men ulempene er vel nokså klare mtp. terminering: Å få dem til å sitte uten at de konstant er i mekanisk spenn - som igjen vil gi dårlig kontakt over tid.
Vidar
Nordost og Goerz har begge betalbare solid core høyttalerkabler som er lett å skru fast. Dog med litt ulik prioritering av elektriske egenskaper på de to.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.490
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Eh, hvordan får man noe til å sitte fast uten at det er i mekanisk spenn?

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
el_mariachi skrev:
Glemte å nevne att Supra sikkert låter bra på "medelsvensonutstyr" som de er tiltenkt.
De låter godt på mitt utstyr også.

Croft rørpre og Parasound effektamp.

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
74
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Supra signalkablene er det verste jeg har vært borti. Da er det faktisk vesentlig bedre med lakrissnørene fra Biltema. Så de testene hos TNT er ikke verdt mye i mine øyne.

Installasjonskabel fungerer glimrende. Bedre enn mye eksotiske kabler. Ulempen er selvfølgelig at de er litt vanskelige å ha med å gjøre. Sjekk EKKJ-tråden litt lenger nede på kabelhjørnet. Der finner du en link til Elfa. Flott kabel. Nesten gratis.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Jeg trodde også at Supras signalkabler var dårlige. Jeg hadde et sett her i tre uker. Så kom jeg på at jeg må brenne de inn. På med Densen DeMagic, og vips - en lydforbedring av de store. Men de låter hardt og kornete før du gjør dette.

Timba

Medlem
Ble medlem
14.10.2007
Antall liker
0
Brukte og Supra sine kablar i heile annlegget i over ei heilt år. Eg visste ikkje kva eg gjekk glipp av da, men då eg handla meg nye kablar fekk eg nytt annlegg etterpå.
Eg bytta til Dali SilverWave som jommen ikkje er dyre kabelen men knakanes gode

Topp Bunn