Årstidene (dette handler om været!)

Din favoritt?

• Sommer

Stemmer: 0 0.0%
  • Høst

• Vinter

• Vår

• Spiller ingen rolle; Hele året er fint.

• Totalt antall stemmer
    0

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Morn morn, folkens! En ny herlig septembermorgen! Tenkte det kunne være spennende å foreta en undersøkelse om hvordan forummedlemmene rangerer årstidene.

Selv likte jeg sommeren best helt inntil for et par år siden. Har nå fått mer og mer sans for fargene om høsten.

EDIT: Hups, det var visst blitt oktober!

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Re: Årstidene

Oktobermorgen ankommer med et løfte om hundrevis av vintertimer med fyr i peisen og varme toner sildrende ut av høyttalerne.

Og en god, gammel malt i glasset.

K

kbwh

Gjest

Jeg liker det varmt og godt jeg, så jeg velger meg de dirrende dagene i første halvpart av august.
Men oktober og en god malt, lav sol over gnistrende snø i februar, og søndagskvelden etter at klokka skrus til sommertid er heller ikke borte.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9

Hm. Kanskje ett alternativ til?

T

theStig

Gjest

Jeg trodde dette var et musikkspørsmål jeg....

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9

Jeg trodde dette var et musikkspørsmål jeg....
Vel vel. Tenkte nå mest på været, da. ;)
Hører for det meste på populærmusikk, så tanken på misforståelser i overskriften har ikke streifet meg.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.242
Torget vurderinger
2
Mange fine versjoner av Summertime. Tar den jeg.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg liker klart best vår og sommer, høsten gjør meg trist med tanke på en lang, våt, mørk vinter i vente og lenge til våren. Vinteren er grusom, det er mørkt, kaldt og / eller vått. Tiden mellom oktober og april kunne jeg klart meg foruten, dog noen dager i desember med jul kan være greit å ta med seg. Så hadde jeg sluppet å feire bursdag og, og kunne levd videre i visshet om jeg ennå var ung... ;D

O

om.s

Gjest
Høst! definitivt det er roligere, man sover bedre på nettene og dagene har duft og muligheter til ettertanke, som melankoliker er dette den store årstiden, spes sept og okt, nydelig! bare må ut i skogen og kjenne luktene og lugnet....
Man kan egne livet til det bedre, sommerens jag og mas er tilbake lagt...

mvh

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Og dessuten begynner plateåret om høsten.
Også slipper man å klippe det #%¤## gresset som tyter opp av bakken overalt. ;D

O

om.s

Gjest
Og dessuten begynner plateåret om høsten.
Ja!! ikke minst! ;D ....

mvh

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.242
Torget vurderinger
2
Det som er formildende med høsten, det står og putrer på komfyren nå. Fårikål !

O

om.s

Gjest
Det som er formildende med høsten, det står og putrer på komfyren nå. Fårikål !
Du! det har gjort suksess her i Gøteborg blandt de som nå tre år på rad har vært invitert, det er to skikker jeg fører videre her nede, fårikål og pinnekjøtt! yummi!!.....

mvh

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.242
Torget vurderinger
2
Det er bra. Lær de svenskene hva som er skikkelig matkultur.
Jeg bodde og jobba et år i Malmø. De hadde ikke peiling på hva fårikål var for noe. Men strutsen var god.

O

om.s

Gjest
Det er bra. Lær de svenskene hva som er skikkelig matkultur.
Jeg bodde og jobba et år i Malmø. De hadde ikke peiling på hva fårikål var for noe. Men strutsen var god.
Sant! gammel og god Norsk husmanns kost er nesten på mote (eller burde være det!..) igjen, den Svenske er mer populær enn på
lenge....

mvh

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Sant! gammel og god Norsk husmanns kost er nesten på mote (eller burde være det!..) igjen, den Svenske er mer populær enn på
lenge....

mvh
Köttbullar och surströmning?
:p

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Ja det har du jo rett i, begynner å se litt lysere på det...

S

slowmotion

Gjest
Sommer, Sommer,Sommer,Sommer,Sommer,Sommer,Sommer,Sommer

Våren er heller ikke så ille, for da kommer snart sommern....

T

Thomas1

Gjest
Liker igrunn høsten best, særlig overgangen til vinter.
Da tempraturen ligger og vaker rundt 4-8 grader. Når fargene er på det sterkeste og regnet er i ferd med å avta.... :)

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Sommer jaaaa. Om sen høsten og vinteren må jeg ha piggdekk på 2 hjulingen og det er kaldt å kjøre til og fra jobb. huff og huff. Men bakdelen med sommeren er at jeg klipper masse plener hver da da.

T

Thomas1

Gjest
gresset vokser faktisk mest på høsten når det lyner mye.

O

om.s

Gjest
Köttbullar och surströmning?
:p
Surstrømningen hopper jeg glatt over, men riktig gode køttbller m/tilbehør, er ikke å forakte en vakker høst dag, gjerne med syltetøy av nyplukkede tyttebør til....

mvh

K

kbwh

Gjest
Sildsalat! Bedre enn ABBA!

Jeg vokste opp på sørvestlandet, hvor man gjerne får 4 årstider i løpet av en dag.
Som en nabo sa det: "-Eg lige å se veret". Amerikanske kollegaer i Stavanger skjønte fort hvorfor de innfødte kom på jobb i allværsjakke på blanke morgener...

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Har store allergi plager det meste av året så foretrekker vinteren helt klart, er så behagelig og godt når hjernen får all den oksygenet den trenger + at da får jeg mer piff og energi...

O

om.s

Gjest
Jeg vokste opp på sørvestlandet, hvor man gjerne får 4 årstider i løpet av en dag.
Som en nabo sa det: "-Eg lige å se veret". Amerikanske kollegaer i Stavanger skjønte fort hvorfor de innfødte kom på jobb i allværsjakke på blanke morgener...
Vestkyst høst/vintre er ikke å spøke med, for humørets del mener jeg.
Men ellers er en annen av høstens store sjarmetapper det som tidligere taler nevnte om temperaturen og fargene, sykkelturer i høst skogen (som ligger bare 50m unna) er ren rekreasjon mot stress om mas i hverdagen....

mvh

Z

Zomby_Woof

Gjest
Har store allergi plager det meste av året så foretrekker vinteren helt klart, er så behagelig og godt når hjernen får all den oksygenet den trenger + at da får jeg mer piff og energi...
Min sesong er heldigvis over når sommeren er kommet skikkelig i gang. Jeg hadde helt sikkert sett våren med helt andre øyne uten bjørka, selv om de er fantastisk vakre å se på om våren (i den grad jeg kan se dem i det hele tatt gjennom tårene.)

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Er så heldig å ha veldig kraftig allergi mot bjørk, gress og burot så for meg er det allergi sesong det meste av året unntatt vinter så, i tilegg sliter jeg rundt juletider når folk drar skogen inn i stua....

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Sommeren er for varm for meg.. Og så får jeg dårlig samvittighet av å sitte inne å spille musikk når sola skinner!

Topp Bunn