Årets skuffelse.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.282
Torget vurderinger
2
Det er noen som ikke alltid innfrir. For min del var det Tom Petty i år. Elendige greier.

Bruce Springsteen sin Seegersak syns jeg også har fått mye unødvendig skryt.

T

Thomas1

Gjest
Sten springbrus skiva får drivverket til å bråke, men en ellers så grei skive..

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Antall liker
552
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
4
Tom Petty synes jeg var elendig da den kom i sommer. I ettertid og etter noen omganger i spilleren har den kommet seg betraktelig, og om den ikke er blandt årets beste er det faktisk en solid skive.
Springsteen's Seeger Session er absolutt blandt årets beste.
En av årets verste er for min del The Beatles "Love"-samling, eller De Lillos "Suser Videre"

O

om.s

Gjest
Bob Dylan "modern times" har fått tre runder i cd spilleren..

Kan det ha med smak og behag å gjøre....

mvh

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.282
Torget vurderinger
2

mvh
Kan jeg aldri tenke meg. ;D

K

kiwi

Gjest
Støtter dette fullt ut, synes det er en oppskrytt plate :mad: den står og samler støv i hyllen :-[
Mvh. espen

mvh

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
298
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Tja.....?
David Gilmour !
Hadde vel håpa på at han geide å lage noe litt mer spennende enn "on an island", men det var åpenbart litt for mye å vente.
Når han ikke greide det nå heller, så er det vel egentlig bare å avskrive gubben. :p

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.282
Torget vurderinger
2
Tja.....?
David Gilmour !
Hadde vel håpa på at han geide å lage noe litt mer spennende enn "on an island", men det var åpenbart litt for mye å vente.
Når han ikke greide det nå heller, så er det vel egentlig bare å avskrive gubben. :p
Gilmour er vel å betrakte som han som fikk jobben i Pink Floyd etter Syd Barret. Han gjorde en bra jobb der. Men at han har opparbeida seg et navn som Pink Floyd gitarist, betyr ikke at han har noe og komme med som soloartist.
Det jeg har hørt av hans soloting er tynne saker. Derfor har jeg aldri hatt i tankene å kjøpe siste plata hans.
Men dette gjelder forsåvidt flere bandmedlemmer som vil være soloartiste. Paul McCartney f.eks.
John Lennon greide det.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
795
Torget vurderinger
5
Tja.....?
David Gilmour !
Skriver under på dette.

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Antall liker
1
Underlig det der ... synes Gilmours plate er meget bra. Har nå også kjøpt den på vinyl og synes den står seg meget bra. Den passer til en eldre, mer reflektert person. Synes dessuten den er nærmere PF enn meget annet.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.570
Bruce Springsteen sin Seegersak syns jeg også har fått mye unødvendig skryt.
Enig. Slike se-så-flinke-vi-er-og-så-hyggelig-vi-har-det plater er ikke min greie. Selvdigging kaller jeg det.

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.363
Torget vurderinger
2
Ritchie Blackmores juleskive "Christmas carols" setter to streker under denne gitarvirtousens himmelehøye fall fra rockens tinder. Jeg gremmes!

Mvh
Håkon

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
årets skuffelser for mitt vedkommende har vært ( hadde vel for store forventninger ) :

paul simon - surprice
white birch - come up for air
morrissey - ringleader of the tormentors
theatre of tragedy - storm
lloyd cole - antidepressant

mvh. s,

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Nei, det hadde du ikke, You are the Quarry var svært gjennomført. Ringleader er gjennomført semmert produsert og en gedigen skuffelse :-[

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.438
Torget vurderinger
28
Enig. Slike se-så-flinke-vi-er-og-så-hyggelig-vi-har-det plater er ikke min greie. Selvdigging kaller jeg det.
Hva har Seeger Session med selvdigging å gjøre? At det er smak og behag ute og går kan jeg selvsagt respektere.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.570
Hva har Seeger Session med selvdigging å gjøre? At det er smak og behag ute og går kan jeg selvsagt respektere.
Det har med smak og gjøre. Sålenge artistene gjør jobben sin kan man ikke si det er dårlig musikk, men man kan si at man ikke liker den.
Jeg liker f.eks. ikke metal musikk, men må samtidig si at mange av musikrene i sjangeren er meget dyktige.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.438
Torget vurderinger
28
Om du liker plata har med smak og behag å gjøre, men jeg forstår ikke hva du legger i at dette er selvdigging? Kan ikke se at du har svart på spørsmålet heller?

B

bamsemann

Gjest
Smak er en rar sak....

Jeg syns at Springsteen seeger session er et overflød av spilleglede, en av årets klart beste plater..

Jeg syns faktisk at Gilmours on an island var en deilig plate..

Størtste skuffelsen syns jeg var gamle Bob, forstår ikke at den skal være så bra, syns at det er noe av det dårligere mannen har laget..

Og jeg syns generelt at Bob er knallbra, en favoritt..

Ja smaken er rar...

bamsemann.. :)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.570
Om du liker plata har med smak og behag å gjøre, men jeg forstår ikke hva du legger i at dette er selvdigging? Kan ikke se at du har svart på spørsmålet heller?
Det er min personlige mening. Hadde han ment å gjøre en tribute til P.S. hadde han sunget hans sanger, ikke sanger P.S. engang har sunget (i håp om at publikum liker B.S. best)
Men som sagt, min personlige mening. Ok?

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Årets skuffelser er alle de platene som ikke er kommet på vinyl. Ingen nevnt, ingen glemt.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.438
Torget vurderinger
28
Det er min personlige mening. Hadde han ment å gjøre en tribute til P.S. hadde han sunget hans sanger, ikke sanger P.S. engang har sunget (i håp om at publikum liker B.S. best)
Men som sagt, min personlige mening. Ok?
Klart du har rett til din meing, jeg var bare interessert i en begrunnelse og forklaring. Den har jeg fått, selv om jeg ikke synes den rimer særlig godt. Jeg forstår ikke hvorfor det faktum at det er låter Seeger sang, og ikke skrev, skulle indikere et håp om at publikum liker Springsteen best. Men det spiller forsåvidt ikke så stor rolle.... Vi er uenige og det er uproblematisk.

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Antall liker
1
Enig med alle pink floyd fans som fikk seg en skikkelig på tryne av gilmore ventet i stor spenning på sleppet og ble skikkelig skuffet. håpet at det skulle være litt godbiter som på pf sine utgivelser sent 80 tidlig 90. Da jeg regner med at mannen hadde mye av det artistiske bandet.

mvh
ps godt nyttår

Topp Bunn