.....på ca. hvor mange kvadratmeter? Med 12x12"?Funka over hodet ikke med noe under 1-1,5 meter unna frontveggen med mine søte små dipolbasser. Tror de står nesten 2 meter unna nå. Og litt over 2 meter unna lytteposisjonOk, jeg hadde tenkt meg en aktiv deling mot monitorene på 80-100 hz. Betyr det at det kan funke med halvmeteren til frontvegg med dipolbass?
Ser ut som jeg må mekke noen testbaffler først.![]()
Jeg har mine dipolbasser temmelig nær frontvegg, tipper det er under halvmeteren fra bakside av H-baffelen til veggen. Jeg fant ut at dette gir jevnere respons og mer lydtrykk i den hel lave enden av frekvensområdet, enn å plassere de lengre ut på gulvet.Ok, jeg hadde tenkt meg en aktiv deling mot monitorene på 80-100 hz. Betyr det at det kan funke med halvmeteren til frontvegg med dipolbass?
Ser ut som jeg må mekke noen testbaffler først.
Rommet er ca 25 kvm 3.9x6.4......på ca. hvor mange kvadratmeter? Med 12x12"?Funka over hodet ikke med noe under 1-1,5 meter unna frontveggen med mine søte små dipolbasser. Tror de står nesten 2 meter unna nå. Og litt over 2 meter unna lytteposisjonOk, jeg hadde tenkt meg en aktiv deling mot monitorene på 80-100 hz. Betyr det at det kan funke med halvmeteren til frontvegg med dipolbass?
Ser ut som jeg må mekke noen testbaffler først.![]()
B
Ja det er til slutt bare du som kan finne ut hvordan det er i ditt rom. Kjør på, skaff dine egne erfaringer. Det eneste som funkerOk, det at dere Leikis Lyd og Syncrolux opplever dypbassresponsen så forskjellig nært frontvegg gjør meg forvirret, men det gjør det jo egentlig bare mer spennende og teste ut selv.
B
Man takker og bukker. Da har man en kandidat til. Vi får se hva lommeboka tillater fremover.Billig, solid bygget, jevn respons, blir trolig lite stresset pga høy følsomhet. Du kan kjøpe dobbelt opp og ha en bak også med snudd fase.
La oss fortsette litt med denne: