|
Det låter stort, uanstrengt, veldig musikalsk. Litt snillt? Savner litt trøkk/skyv/dynamikk i bunn.. Har litt romproblemer som jeg jobber med. Akustikken kommer på mandag.Pøs på med inntrykk Terje. Det der er et spennende oppsett! Deler du Tannoy aktivt?
+1 - har du flere bilder av baffel bak?Henger meg på - la oss få høre & vite Terje![]()
Jeg har ikke det dessverre. Hva ønsker du å se?
Nei... spennende å se mer av konstruksjonen. Vurderer litt muligheter fram og tilbake inntil AE Dipole15 kommer til landet.+1 - har du flere bilder av baffel bak?Henger meg på - la oss få høre & vite Terje![]()
![]()
Kan ta noen bilderNei... spennende å se mer av konstruksjonen. Vurderer litt muligheter fram og tilbake inntil AE Dipole15 kommer til landet.+1 - har du flere bilder av baffel bak?Henger meg på - la oss få høre & vite Terje![]()
Vis vedlegget 309781
Synes dette fungerer veldig bra.. Men du har ikke i nærheten av kapasiteten en bør ha...
Så har du tenkt 4x15" per side, så er det dessverre ikke nok
edit: Ikke ta meg så veldig seriøst
MORE IS MORE!![]()
Blir spennende når du får elementene!!Jeg fikk virkelig øynene - kremt... ørene - opp for OB etter å ha hørt Musical Affairs OB.
Var nede hos Hans Kortenbach (Musical Affairs) i rommet som vises i videoen under, musikk fra 4:44. Nå står det vel og merke EMS B15EX til 13k (+moms/frakt) stykket i disse, men hvilken lyd! Håper på å finne noe av samme magien med 4xAE Dipole15 som en budsjettvariant. Har aldri hørt Nathan East bedre enn dette.
--
Dette blir første konstruksjon ut. Relativt enkel å lage, grei hylle til diskanten.
Vis vedlegget 309833
Vis vedlegget 309834
Vis vedlegget 309835
120x60x35
Spennende prosjekt du planlegger 8-12Tom. Hvordan vil det låte med trykkammer dypbass og ob-midbass? Har noen prøvd det før?Gleder meg bare ennå mer til å begynne med egent OB system for middbass / mellomtone, når jeg leser denne tråden.![]()
Har ikke sett eller hørt noen gjøre denne kombinasjonen, så derfor enda mer spennende. Har bare hørt noen rykter om at tangen har prøv uten hellSpennende prosjekt du planlegger 8-12Tom. Hvordan vil det låte med trykkammer dypbass og ob-midbass? Har noen prøvd det før?Gleder meg bare ennå mer til å begynne med egent OB system for middbass / mellomtone, når jeg leser denne tråden.![]()
Hva slags ob-løsning planlegger du? Svære mdf-plater, H, U, ripol eller slob?
Jeg har planer om noe ob selv, men det ligner mer på løsningen til runeb, dog i mindre skala. Ripol el. Slob i bunnen med studiomonitor som satelitter.
B
Hawthorn Silver Iris 10'' co-axials with compression drivers and one pair for stereo listening - Audio Nirvana Super 12'' cast frame full range.
Og fulltoner kanskje?1m er vel mer relatert til høyere frekvenser? (særlig dipol diskant) for å holde ekkoet over 6ms. syns det har vært værre med kassehøyttalere i bassen.. så lenge man ikke kliner de inntil vegg da, kanselleringer.
Funka over hodet ikke med noe under 1-1,5 meter unna frontveggen med mine søte små dipolbasser. Tror de står nesten 2 meter unna nå. Og litt over 2 meter unna lytteposisjonOk, jeg hadde tenkt meg en aktiv deling mot monitorene på 80-100 hz. Betyr det at det kan funke med halvmeteren til frontvegg med dipolbass?
Ser ut som jeg må mekke noen testbaffler først.