Ja, siden mer akustisk kortslutning gir bedre effektivitet.slowmotion skrev:Mye mere baffel ....
Realistisk sett, alt du kan gjøre for å hindre utstråling bakfra
til å slette utstrålingen forfra er positivt, mindre forvrenging på den måten.
![]()
Mindre akustisk kortslutning mener du kanskje?Mr-T skrev:Ja, siden mer akustisk kortslutning gir bedre effektivitet.slowmotion skrev:Mye mere baffel ....
Realistisk sett, alt du kan gjøre for å hindre utstråling bakfra
til å slette utstrålingen forfra er positivt, mindre forvrenging på den måten.
![]()
Men - etter min mening er nesten hele poenget med dipol at den har et 8-talls utstrålingsmønster. Det vil ikke en bred baffel ha unntatt helt nede i bassen.
???Dipol uten EQ kan du også glemme
Ja, det ligger i sakens natur når den effektive baffelbredden er "kun" 150 cm. Da ruller baffelets egen respons av under 150 Hz.nysjerrigper skrev:ruller av ved 150hz, også med tilrettelagte elementer?
har bare rundt 60cm på et par hawthorne. føles greit til ~50hz, ikke helt dau under det heller. men har ikke tatt noen målinger.. :![]()
Fullt mulig, men etter sigende er neppe Horten-messa noe sted å høre god lyd.HEL skrev:Mulig dette er hakk i plata fra meg men hadde man plassert denne løsningen bak et lydtransparent teppe på Horten messa og etter en lytteseanse fortalt pris og bestykning så tror jeg mange hadde fått hakeslepp.