Wireworld problem

staker

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Antall liker
58
 Wireworld problem

Tenkte kanskje noen her kunne hjelpe.. Kjøpte meg for en stund siden et par wireworld høytalerkabler billig og brukt, og i frustrasjon over at terminalen ikke paaset kuttet jeg dem... Nå viste det seg at de ikke passet da heller :p På Lyric sa de at dette ville koste en hel masse å fikse på, de måtte vist i loddebad. :-/ De sa det ellers ikke ble god nok kontakt? Er det noen som har råd til en dust som meg? Surt å bare ha de liggende. Men er ikke villig til å betale stort for det ..

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Re:   Wireworld problem

Har du god loddebolt, helst en litt kraftig en, og som du kan bruke?

Hvis du har det så avisolerer du først endene på kabelen. Deretter setter du loddebolten fast i en skruestikke eller lignende. Holder så avisolert kabel mot loddebolten, mens du tilfører bolt og kabel loddetinn.
Det vil snart begynne å ryke litt og lakken vil begynne å smelte, og renne av(sort gørr sammen med loddetinn). Det er da viktig å hele tiden tilføre loddetinn, helt til kabelenden er blank og fin av loddetinn.
Det går med en god del loddetinn. Kabelen blir varm å holde i, og gassen fra smelting av lakken bør ikke pustes inn. Lykke til.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
574
Sted
Stockholm
Re:   Wireworld problem

Hehe, noen ganger kan de i butikken si mye rart.. Har til og med lodda mine transparent kabler til 48000 selv.. ;-). Med bra resultat. Så fyr opp loddebolten, og hvis du har tilgang på loddetinn med litt sølv i, er det å foretrekke. Øv gjerne på noen verdiløse ledningstumper først. :)

staker

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Antall liker
58

Takk for gode råd, da er det bare å fyre opp loddebolten å sette igang. Dette kan jo bli spennende. Må ha en bananplugg på, er det noen som vet om noen gode alternativer ut over WBT?

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
2
Re:   Wireworld problem

FURUTECH kanskje`?

toonz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.04.2004
Antall liker
38
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
7

Mange av bananpluggene på markedet låter ikke særlig bra. Jeg ville sett etter en type med minst mulig gods. Nordost eller Eichmann er gode alternativer.

staker

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Antall liker
58

Eichmann ser spennende ut, tror jeg vil prøve meg med den. Ikke er den så dyr så det gjør noe heller.

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
368
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3

Det hadde ikke vært dumt med en bildetråd av
Ear sakene dine staker. ;)

U

utgatt60135

Gjest

i frustrasjon over at terminalen ikke paaset kuttet jeg dem....
Det er vel slik at Wireworld har andre dimensjoner på spadene og bananpluggene? Noen som vet grunnen til dette? Jeg kan bare stikke den ene siden av spadene inn i kontaktene :-/.

staker

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Antall liker
58

Det hadde ikke vært dumt med en bildetråd av
Ear sakene dine staker.  ;)
Skal ikke se bort i fra at det kan dukke opp. Er på flyttefot om dagen, så vi får se når jeg har kommet på plass.

Topp Bunn