Si ikke det! LessLoss benytter bucking coil-prinsippet. Akkurat som på en el-gitarmikrofon. Og da forsvinner all brum. Veldig kjekt med en power-kabel som ikke brummer 😹
Jeg benytter et par LS/3-kopier fra Wilmslow Audio til en billig Meng Mini El34 på hytta. Det spiller veldig bra. Wilmslow Audio handlet jeg med første gang for femti år siden. Dessverre har de ikke den modellen lenger. Men ta en titt her: WA
De er også raske til å svare på enhver forespørsel...
Ser ut til å være en kjekk sak! Stjålet noen elementer fra klassiske J.A. Michell. Akryl og vater.
Men magnetisk antiskating? Funker det bra? (Jeg er lodd og trinse-mann😹)
Jeg hører på korrumpert radio nesten hver dag, jeg :LOL: Før DAB gadd jeg ikke høre på radio i bil. Skurr, skurr fade away.
Nå står den nesten alltid på.
Det stemmer jo overhode ikke!
Edit: Min 300B har residual noise 36µV (IHF-A) og matcher vel de fleste SS og også D.
Jeg antar at du mente å skrive at rørforsterkere støyer. Setningen din er ikke lett å forstå 😹
En behøver ikke veie crestfaktor!
Hvorfor har du slike problemer med å fortelle oss hva du mener med 80 dB SPL? "Moderat høyt"?
80 dBC er 80 dBC. Et absolutt mål som alle kan forholde seg til.
Moderat høyt er i aller høyeste grad et subjektivt mål som det er meningsløst å kalle "80 dB SPL"...
Og hvordan måler en uvektet? Dvs. dBZ. Noen dyre støymålere klarer vel kanskje ned til 20Hz og kan påberope seg tilnærmet Z. Men for alle praktiske formål er det dBC som gjelder om en vil ha med de lave frekvensene.
Jaha. Og hva så? Du må fortsatt oppgi veiingen som beskrives i Wikipedia-artikkelen du henviser til!
Så igjen:
Hva mener du når du skriver "Noe i hjelkomprimert hermetikk låter alt for høyt ved 80 dB SPL"?
Det går faktisk helt greit å føre en samtale uten å heve stemmen med 80 dBC på stereoen...
Hvordan kan vekting være irrelevant når det er ca 10dB forskjell mellom A og C/Z?
Forøvrig:
"D-weighting, like B-weighting, is no longer in use. D-weighting was meant for jet noise."