K
KindOfBlue
Gjest
@EspenR
Hva i helsike er "smådynamikk"?
Hva i helsike er "smådynamikk"?
Jeg hørte på FPB når jeg solgte min Krell, da jeg fikk et særdeles godt tilbud. Det var helt klart en bedre enn den Krell`en jeg hadde, men forsvarte ikke mellomlegget sammenlignet med mye annet som er på markedet.....IMHO. Jeg kan ikke ta med noen "blokker" hjem til deg, da jeg ikke eier, har aldri eid og har ingen planer om å anskaffe noe slikt. For ordens skyld; jeg har aldri hevdet at det ikke finnes "bedre" forsterkere enn ICE på markedet. Det virker som folk skyter pigger med en gang det snakkes om ICE - akkurat som de føler seg truet av denne teknologien....SAL skrev:Men du kan jo ta med 2 stk. Midtgard 600 watt "blokker" hjem til meg, spiller det i "nærheten" av bra hos meg bytter vi likt med Krellene mine?HåkonN skrev:Grip høygafflene - et troll!Torben skrev:Ja spil noget Nore Jones og Diana Krall , brug et par basreflex højtalere gerne 2 vejs, ikke med for store magneter , godt med plastik ledninger, det vil sikkert kunne skjule en del af den græmme lyd fra ICEpower.HåkonN skrev:Så når jeg hører en klasse A/B forsterker jeg ikke liker i oppsettet det den står i, så er teknologien "umusikalsk"?break_out skrev:Vanskelig med umusikalsk og musikalsk, men kanskje om en liker noe så er det musikalsk?
Jeg er umusikalsk, Nora Jones er musikalsk. Elektronikk vil jeg ikke si verken innehar eller mangler noen av disse begrepene....
og det er jo nok det der i mange tilfælde faktisk sker.
Beklager at jeg ikke er medlem av deres eksotiske "one of a kind" klubb, at jeg ikke lytter på polsk frijazz på mine selværklerte verdensklassehøyttalere og at jeg ikke har et hemmelig fat med linolje jeg kan dyppe meg selv og mine komponenter i. Jeg er nok inhabil til å uttale meg, til tross for at jeg nok ikke besitter utstyret du beskriver meg med.![]()
![]()
Nuforce Ref 9, de som ble poweramp of the year i The Absolute Sound og var en av de beste forsterkerne Kramer i 6moons noensinne hadde hørt. Denne låt meget bra IMO. Oppløst, dynamisk, ufarget, masse pondus og stålkontroll på det meste de ble forsynt med. Problemet er at jeg ikke kjente utstyret det stod tilkoblet, ei heller rommet. Men det låt meget bra på alle mulige måter. Definitivt en forsterker som ga mersmak...Lyngen skrev:Hvilke ICE forsterkere har du hørt Håkon og hvordan låter de?
Det er mulig det ikke låt bra hos X250, men betyr det at ICE ikke er bra og er umusikalsk?SAL skrev:Spør X250 hvordan det låt når vi testet Midtgard 600 watt mono hos ham, ble litt latter da også....General8 skrev:He he.. Klar ikke annet enn å le litt av denne "JEG VET ALT HOLDNINGEN"
Lykke til uten ICE..![]()
Jeg håber ikke det er mig du sigter til, jeg kendte Duelund personligt og satte stor pris på dette, og regner hans betydning for hifi på linje med Hiraga's og Nelson PassSnickers-is skrev:Er det ikke snart på tide at noen slår ned på misbruken av Duelunds navn?
De erfaringene jeg har med Midtgard og Rowland Ice har vært like dårlige, dette har vært med Rowland Synergi 2i pre.! Hørte større Rowland (mod. 9 tror jeg)hos Lyric, dette var MYE bedre, men manglet alikevel noe synes jeg! Ellers har jeg troen på systemer ala Karma`s osv. men ikke ett par "lommelerker" til å drive fullrange høytalere.General8 skrev:Det er mulig det ikke låt bra hos X250, men betyr det at ICE ikke er bra og er umusikalsk?SAL skrev:Spør X250 hvordan det låt når vi testet Midtgard 600 watt mono hos ham, ble litt latter da også....General8 skrev:He he.. Klar ikke annet enn å le litt av denne "JEG VET ALT HOLDNINGEN"
Lykke til uten ICE..![]()
Det vil alltid være forsterkere som ikke låter bra hos X250, deg eller meg, men det betyr ikke at det er dritt.
Min mening er at mange høyttalere (i kombinasjon med rommet de står i) trenger en forsterker som heller mot det mørke for å få litt sjel. Hvis behove for dette er der, spiller det ingen rolle hva forsterkeren er bygget av. Er den nøytral så er den nøytral og vil i noen oppsett låte klinisk og mindre bra.
Du nevnte jo selv at du har trua på ICE i aktiv drift feks med DEQX. Hvorfor der og ikke ellers?
Val. det har du helt rett i!Valentino skrev:Man skal ikke tro, SAL, men lytte. Ingen kikking! ;D
Misbrug af Duelunds navn? Det kræver en forklaring. Duelund havde forøvrigt en ASP 1000 men den fik ikke plads på første række.Snickers-is skrev:Er det ikke snart på tide at noen slår ned på misbruken av Duelunds navn?
Ja med alle de korektioner er det bestemt ikke overraskende at det gå helt galt, jeg formoder at teorien basere sig på at der ikke er delay.KindOfBlue skrev:Lommelerkelyd!
Morsomt. Men kanskje selvmotsigende, siden innholdet på lommelerker varmer? Og varme er langtfra det første de som ikke kjenner ICE tenker på ...
Kategorien lider av noen problemer, som har med navn og kategorisering å gjøre. Klasse-D får folk til å tenke på digitallyd, og ICEpower får folk til å tenke på kald, sjelløs gjengivelse. Men så blir man til gjengjeld grundig forbauset når man får anledning til å smake på lommelerken. Kanskje skulle man tidlig i tråden sett følgende:
Valentino skrev:Ja, huff. Tilbakekopling er djevelens verk. ;D
Din teori baserer seg på en fundamental misforståelse av lyds beskaffenhet når den først er overført til et analogt elektrisk signal. Delay er saken fullstendig uvedkommende.Torben skrev:Ja med alle de korektioner er det bestemt ikke overraskende at det gå helt galt, jeg formoder at teorien basere sig på at der ikke er delay.
Det er muligt du har ret ,jeg må indrømmer jeg gider ikke bruge tid på at sætte mig ind i det , da jeg som sagt synes at lyden fra ICEpower er ubruglig til hifi gengivelseKindOfBlue skrev:Din teori baserer seg på en fundamental misforståelse av lyds beskaffenhet når den først er overført til et analogt elektrisk signal. Delay er saken fullstendig uvedkommende.Torben skrev:Ja med alle de korektioner er det bestemt ikke overraskende at det gå helt galt, jeg formoder at teorien basere sig på at der ikke er delay.
Jeg behøver ikke sætte mig ind i teknikken for at vurdere lyden, og jeg har ikke kun hørt ICEpower i klubben, jeg har hørt dem i mange andre sammenhænge, med samme resultat, den ene gang vidste jeg ikke at der sad ICEpower i anlægget men slog fast ved lytning at det gjorde der , og ganske rigtigt der var ICEpower i , de sætter simpelthen et markant fodaftryk, og det er ikke et positivt fodaftryk.KindOfBlue skrev:Siden du ikke har satt deg inn i det, og argumenterer på grunnlag av en uverifisert røvertest gjennomført i din hifi-klubb, var det muligens best å unngå de altfor harde kategoriseringer når det gjelder ICEpower? Din og Duelund-Supports argumentasjon oppfatter jeg som høyst useriøs, polemisk og lattervekkende.
Controlled Oscillasjon ModulationTorben skrev:Ja med alle de korektioner er det bestemt ikke overraskende at det gå helt galt, jeg formoder at teorien basere sig på at der ikke er delay.KindOfBlue skrev:Lommelerkelyd!
Morsomt. Men kanskje selvmotsigende, siden innholdet på lommelerker varmer? Og varme er langtfra det første de som ikke kjenner ICE tenker på ...
Kategorien lider av noen problemer, som har med navn og kategorisering å gjøre. Klasse-D får folk til å tenke på digitallyd, og ICEpower får folk til å tenke på kald, sjelløs gjengivelse. Men så blir man til gjengjeld grundig forbauset når man får anledning til å smake på lommelerken. Kanskje skulle man tidlig i tråden sett følgende:
Mulig man gjør det. Det slutter aldri å overraske meg hvor viktig det er for mange å velge en side og argumentere ut fra polariserte ytterpunkter. Det blir dogmatisk, man blir aldri enige og ingen lærer noe på den måten.Vidar P skrev:Aner man en parallell med 60-tallets introduksjon av transistorteknologi og datidens dommedagsbasuner vs halleluja-kor her?
Jeg tror du er inne på noe her.Vidar P skrev:Når jeg tenker meg om, så har jeg hørt opptil flere transistorforsterkere låte dårlig. Slik man gjorde når transistorforsterkeren først kom også. Antar ikke dermed at teknologien er dømt til å låte dårlig. Noe den har vist at den ikke behøver gjøre
Aner man en parallell med 60-tallets introduksjon av transistorteknologi og datidens dommedagsbasuner vs halleluja-kor her?
Mvh Vidar P
Det er morsomt, om ikke annet.roffe skrev:Mulig man gjør det. Det slutter aldri å overraske meg hvor viktig det er for mange å velge en side og argumentere ut fra polariserte ytterpunkter. Det blir dogmatisk, man blir aldri enige og ingen lærer noe på den måten.Vidar P skrev:Aner man en parallell med 60-tallets introduksjon av transistorteknologi og datidens dommedagsbasuner vs halleluja-kor her?
Man kan spørge sig selv hvad er årsagen til at vær gang der indføres ny teknik , så giver det dyk i lydkvaliteten, kan det være fordi at det er ikke lydkvalitet det drejer sig om nå der introduceres ny teknik, men mere at det bliver billigere, mere brugervenligt , optage mindre plads , mindre strøm krævende osv.Vidar P skrev:Når jeg tenker meg om, så har jeg hørt opptil flere transistorforsterkere låte dårlig. Slik man gjorde når transistorforsterkeren først kom også. Antar ikke dermed at teknologien er dømt til å låte dårlig. Noe den har vist at den ikke behøver gjøre
Aner man en parallell med 60-tallets introduksjon av transistorteknologi og datidens dommedagsbasuner vs halleluja-kor her?
Mvh Vidar P
Slettet pga sludder og vrøvl om trådstarters muligheter for å stenge en tråd. Men du har rett - denne er nå i samme landet som denne Norwegian Blue papegøyen:Valentino skrev:Tråder burde stenges. Det synes iallefall trådstarter, dvs.jeg.
Man kan spørre seg hva som er årsaken til denne dogmatiske, generaliserte påstanden om at ny teknologi alltid er dårligere enn den etablerte.Torben skrev:Man kan spørge sig selv hvad er årsagen til at vær gang der indføres ny teknik , så giver det dyk i lydkvaliteten
kbwh skrev:Hvorfor lar folk seg bedra av denne umusikalske søpla fra B&O?
kbwh skrev:Prøvde å få folk på limpinnen her. Klarte det, men jaggu ble det ikke feil mann! Sorry Snickers.
Duelund_Support skrev:Mit synspunkt er at det er med bred margin den dårligste forstærker jeg NOGENSINDE har hørt.
Valentino skrev:Tråder burde stenges. Det synes iallefall trådstarter, dvs.jeg.
Ja, rare greier det der. Kan tenke meg 300B låt dritt da de kom, var jo ingen myteomspunnede historier å backe den opp med. 2n 3055 ble introdusert for alt annet enn audiobruk, og jaggu ble ikke den bra nok til å finne veien inn i high end forsterkere etter ca 20 år. På slutten av 1990-tallet ble 16bit/44,1kHz DAC-er i vinden igjen. Godt modnet teknologi fra midten på 70-tallet endelig klar til seriøs lytting, noe de selvsagt ikke var på begynnelsen av 80-tallet.Torben skrev:Man kan spørge sig selv hvad er årsagen til at vær gang der indføres ny teknik , så giver det dyk i lydkvaliteten,
Hvorfor skal de parametrene være omvendt proporsjonale?Torben skrev:kan det være fordi at det er ikke lydkvalitet det drejer sig om nå der introduceres ny teknik, men mere at det bliver billigere, mere brugervenligt , optage mindre plads , mindre strøm krævende osv.
Digitalforsterkere har eksistert i ca 20 år. Klasse D i nærmere 60.Torben skrev:Så er det korrekt at der går 10-20 år og efter hånden kommer den nye teknik på lydkvalitets niveau med den den afløste, og det vil vi sikkert også ske med digitalforstærkere.
Takk, da lærte jeg noe nytt i dag også.KW skrev:NuForce bruker ikke ICE!
Mvh.KW
Hi hi... da er da enda godt klasse D ikke er en ny teknologi, ei heller digitalt. ;DTorben skrev:Man kan spørge sig selv hvad er årsagen til at vær gang der indføres ny teknik , så giver det dyk i lydkvaliteten, kan det være fordi at det er ikke lydkvalitet det drejer sig om nå der introduceres ny teknik, men mere at det bliver billigere, mere brugervenligt , optage mindre plads , mindre strøm krævende osv.Vidar P skrev:Når jeg tenker meg om, så har jeg hørt opptil flere transistorforsterkere låte dårlig. Slik man gjorde når transistorforsterkeren først kom også. Antar ikke dermed at teknologien er dømt til å låte dårlig. Noe den har vist at den ikke behøver gjøre
Aner man en parallell med 60-tallets introduksjon av transistorteknologi og datidens dommedagsbasuner vs halleluja-kor her?
Mvh Vidar P
Så er det korrekt at der går 10-20 år og efter hånden kommer den nye teknik på lydkvalitets niveau med den den afløste, og det vil vi sikkert også ske med digitalforstærkere.
;DTobias_i_Taarnet skrev:Den andre ironi er samtidig at premiekua til Danmarks elektronikkflaggskip dømmes nord og ned av de danske debattanter her på forumet.
Jeg liker John Cleeses goddag mann økseskaft svar i youtube klippet ovenfor, når Palin spør: "What do you mean, miss?" og Cleese svarer: "Oh, I'm sorry, I have a cold."HåkonN skrev:Hi hi... da er da enda godt klasse D ikke er en ny teknologi, ei heller digitalt. ;DTorben skrev:Man kan spørge sig selv hvad er årsagen til at vær gang der indføres ny teknik , så giver det dyk i lydkvaliteten, kan det være fordi at det er ikke lydkvalitet det drejer sig om nå der introduceres ny teknik, men mere at det bliver billigere, mere brugervenligt , optage mindre plads , mindre strøm krævende osv.Vidar P skrev:Når jeg tenker meg om, så har jeg hørt opptil flere transistorforsterkere låte dårlig. Slik man gjorde når transistorforsterkeren først kom også. Antar ikke dermed at teknologien er dømt til å låte dårlig. Noe den har vist at den ikke behøver gjøre
Aner man en parallell med 60-tallets introduksjon av transistorteknologi og datidens dommedagsbasuner vs halleluja-kor her?
Mvh Vidar P
Så er det korrekt at der går 10-20 år og efter hånden kommer den nye teknik på lydkvalitets niveau med den den afløste, og det vil vi sikkert også ske med digitalforstærkere.
Enig. Det ser jo helt forferdelig ut! ;DTorben skrev:http://www.icepower.bang-olufsen.com/files/solutions/icepower1000aspdata.pdf
Jeg ved ikke om disse data har været vidst i tråden her , man de giver en god forklaring på at ICEpower lyder som jeg mener de gør, i øvrigt kan jeg ikke finde slew/rate S/R data, det er nok også godt det samme den ligger sikkert på 10-15V pr uS.