Støpsel ut - støpsel inn igjen, -> Ingen lyd. ??

olisn

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
730
Antall liker
740
Sted
Larvik
Torget vurderinger
8
Hei alla glada

Jeg har et anlegg som har spilt fint som bare det fram til i forigårs. Da ble det varslet mulig lyn og torden her på Østlandet (Larvik). Så jeg dro ut kontakten til alle strømførende deler av anlegget. I går koblet jeg opp anlegget igjen, men nå er det plutselig ingen lyd å få - verken i strømmer eller i cd, altså i to analoge innganger ( så da må det vel være forsterkeren). For ordens skyld: anlegget ble ikke utsatt for lynnedslag.

Og da lurer jeg på hva som kan ha gått galt, evt hva jeg kan gjøre - før den evt fraktes til nærmeste reparatør. Noen svar/forslag anyone? I såfall tusen takk!

mvh. Ole G
 

oen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2010
Innlegg
3.731
Antall liker
4.391
Sted
Portugal
Dette var en merkelig feil.
Er det pålys i alle enheter?
Har forsterkeren en Stand by funksjon?
Merke forsterker?
 

olisn

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
730
Antall liker
740
Sted
Larvik
Torget vurderinger
8
Merkelig,- ja, ikke sant? Forsterker er Audia Flight FLS 10, - alle lys går på, alle kommandoer følges, og ja, den har stand by (den har jeg gått forbi).

mvh
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
5.522
Antall liker
5.714
Fra bilder på nett ser ut som du har noen sikringer på toppen av lavspennigsforsyning. Dette kortet gir nok også strøm til kretsløp som overvåker feil andre steder i forsterker.

Når lokket er av se samtidig om du kan se om noen av de mindre kondensatorene buler opp på toppen, eller viser tegn til lekasje i bunnen.
0225-AFLS10_inside02-600.jpg
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
3.304
Antall liker
2.639
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Hei alla glada

Jeg har et anlegg som har spilt fint som bare det fram til i forigårs. Da ble det varslet mulig lyn og torden her på Østlandet (Larvik). Så jeg dro ut kontakten til alle strømførende deler av anlegget. I går koblet jeg opp anlegget igjen, men nå er det plutselig ingen lyd å få - verken i strømmer eller i cd, altså i to analoge innganger ( så da må det vel være forsterkeren). For ordens skyld: anlegget ble ikke utsatt for lynnedslag.

Og da lurer jeg på hva som kan ha gått galt, evt hva jeg kan gjøre - før den evt fraktes til nærmeste reparatør. Noen svar/forslag anyone? I såfall tusen takk!

mvh. Ole G
@olisn Du har sikkert sjekket, men du har ikke kommet borti SPK knappen da? Eller mute knappen:? SPK kobler jo ut høyttalerene
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.668
Antall liker
638
Torget vurderinger
3
Har du prøvd å gjøre den strømløs vha hovedbryter bak i noen minutter ?

IMG_0584.png
 

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
16.317
Antall liker
13.690
Sted
Holmestrand
Fra bilder på nett ser ut som du har noen sikringer på toppen av lavspennigsforsyning. Dette kortet gir nok også strøm til kretsløp som overvåker feil andre steder i forsterker.

Når lokket er av se samtidig om du kan se om noen av de mindre kondensatorene buler opp på toppen, eller viser tegn til lekasje i bunnen.
Vis vedlegget 1206925
… eller la vær hvis du overhodet ikke vet noe om dette.
En defekt sikring kan du antagelig bytte, men særlig lengre kommer du ikke ved å åpne lokket.
Og når du har diverse lys på, så er sjansen for det skal være en sikring i strømforsyningen betraktelig redusert.
Beklager.
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.668
Antall liker
638
Torget vurderinger
3
Det er sant som xerxes sier,best å levne det til fagfolk med mindre man kan sånt
 
Topp Bunn