Nylig innhold av K.H.

  1. K

    Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

    Jeg bruker disse på et nr.2-anlegg i et rom på bare 10 kvm. Plasseringen ligner på den i bildet over. Altså tett inntil et møbel og anlegget midt mellom. Syns de spiller ok og er godt fornøyd med dem.
  2. K

    Sevalds rosablogg

    Ortofon DS-3 har jeg brukt i mange år. Veldig fornøyd med den.
  3. K

    Ortofon SB-2 stroboskop hastighetskontroll

    Takk for svar. Hvorfor Project strobedisk og ikke KAB sin? Noen som selger slike KAB strobe i Norge? Selv har jeg en eldre Clearaudio strobe disk der lampen ikke lenger fungerer slik den skal. Den er veldig lik Project sin plate og bør vel også fungere greit med en annen lampe, f.eks KAB?
  4. K

    Ortofon SB-2 stroboskop hastighetskontroll

    Noen som har erfaring med dette settet?
  5. K

    Musikk og Hi-Fi MGP 2026

    Smak og behag... For meg var Finland en soleklar vinner. Bulgaria ikke i nærheten...
  6. K

    Linn`s elskere

    Jeg har den vanlige topplata i stål. Er det noen fordeler med Tiger Paw Khan, lydmessig og i forbindelse med monteringen? Kanskje lettere å vite sikkert at fjærboltene er i lodd?
  7. K

    Linn`s elskere

    Sjekket nøyere og fant at det er snakk om et komplett sett med lager, innertallerken, fjærer m.m. Trodde jeg kunne benytte min nåværende Circus innertallerken, men slik er det altså ikke. Det gjør også prisen mer forståelig. Ulempen er at jeg må bytte ut min Hercules II PSU. Rimeligste...
  8. K

    Linn`s elskere

    Akkurat, skal ikke være enkelt dette. Er det slik at bytte til Karousel lageret også betyr bytte av innertallerken med spindel?
  9. K

    Linn`s elskere

    Ja, Karousel har nok mer å si for lyden enn et nytt plint. Men et vakkert plint betyr også mye for meg. Mitt nåværende, tilnærmet sorte, Chris Harban plint er slett ikke dumt det heller, men jeg vil altså helst ha det originale med riller. Mener jeg leste et sted at Karousel ikke kunne...
  10. K

    Linn`s elskere

    Jeg hadde i utgangspunktet kun tenkt å oppgradere til et nytt fluted plint i afromosia hvis det fortsatt finnes, eller et i walnøtt. Synes disse plintene med riller er de fineste og slik jeg ble kjent med LP12 i gamle dager. Litt usikker på denne Karousel. Syns den er kostbar.
  11. K

    Linn`s elskere

    Mener du forbedringen med Karousel som du opplevde på dine topp spillere også vil være merkbar med rimeligere utgaver av LP12, feks min LP12 med et simpelt Hercules kort?
  12. K

    Linn`s elskere

    Noen som har oppgradert sin LP12 med Karousel Bearing og kan si noe om erfaringen med det?
  13. K

    Linn Lp-12

    Hva kan være en "riktig" pris for en original LP12 jig?
  14. K

    RoDa's anleggstråd MkII

    Jeg har jo hatt SHL5 også og det gikk greit, så det er nok mest en vanesak.
  15. K

    RoDa's anleggstråd MkII

    Større forskjell på størrelsen enn det jeg tidligere har fått inntrykk av, men du virker allerede å være fortrolig med dette så det går nok bra på lengre sikt også. Lyden er jo uansett det viktigste. Selv er jeg glad for at jeg er kommet til veis ende med mine små Heritage Special. Lydmessig...
Topp Bunn