Overordnet har selvfølgelig umin Nordtun et ansvar, men i Norge er det kommunene som eier og drifter folkeskoler og har et eget ansvar.Må være en del galt, når nyhetene i Danmark finner det verd å skrive om.
"ELEVER I NORGE KLARER SIG DÅRLIGT.
Det står skidt til med mange norske skolelevers evner på skolebænken.
En ny rapport fra Norges Riksrevisjonen retter hård kritik af det norske
undervisningsministerium for ikke at gøre nok for at forbedre deres
færdigheder. Det skriver NRK.
Bekymrende mange elever kan ikke læse, skrive eller regne ordentligt
efter 10 års skolegang, lyder revisjonens konklusion.
Den norske undervisningsminister, Kari Nessa Nordtun erkender, at
probemerne med elevernes evner er "meget alvorligt". Hun tilføjer, at
det er kommunerne, der ejer og driver de norske skoler.
Synes, det sisste lukter litt på ansvars-flukt?
Danmark har sikkert også en samferdselsminister, men han har neppe ansvar for gågaten i Horsens


