Politikk, religion og samfunn Oslopolitikken - på rett spor, eller ville veier...?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Hvilke undersøkelse er det Lan viser til når hun hevder at over 90% av Oslo`s innbyggere er for den sykkelveiutbyggingen som pågår?
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.560
    Antall liker
    13.020
    Hvilke undersøkelse er det Lan viser til når hun hevder at over 90% av Oslo`s innbyggere er for den sykkelveiutbyggingen som pågår?
    Intenundersøkelse i MDG kanskje?

    Her er en undersøkelse kommunen har gjort, riktig nok fra 2018


    Her står det
    85 prosent av Oslo-beboerne synes det er bra at kommunen arbeider med å få flere til å sykle

    Vet ikke om det er noe slikt Lan sikter til, men den formuleringen er såpass diffus at man kan legge omtrent hvasomhelst i den.

    Her er MSGs omtale av undersøkelsen
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    cox

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    284
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1

    Så denne saken på tv i dag. Det verste er at Lan Berg ikke gidder å bry seg om vedtak i bydelsutvalg osv, men også unnlater å svare på spørs ålene hun blir stilt. Journalisten giddet ikke følge opp
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Her står det
    85 prosent av Oslo-beboerne synes det er bra at kommunen arbeider med å få flere til å sykle
    Vet ikke om det er noe slikt Lan sikter til, men den formuleringen er såpass diffus at man kan legge omtrent hvasomhelst i den.
    Har lest undersøkelsen og besvarelsene, og om det kun er dette siste tvetydige spørsmålet de har lagt til grunn for å hevde at de har støtte fra 90% av byens innbyggere til den utbyggingen de holder på med, så...

    Jeg mener undersøkelsen har flere svakheter og gir rom for tolkninger - og, om den hadde hatt noen «på bekostning av..» spørsmål (hvilket det er), så ville nok utfallet vært et ganske annet.

    Men, det var kanskje et «bestillingsverk» for å få frem et ønsket «resultat».
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.560
    Antall liker
    13.020

    Så denne saken på tv i dag. Det verste er at Lan Berg ikke gidder å bry seg om vedtak i bydelsutvalg osv, men også unnlater å svare på spørs ålene hun blir stilt. Journalisten giddet ikke følge opp
    Jeg er temmelig ivrig syklist og synes forsåvidt mye av det de driver med av utbygging i Oslo er tåpelig. Vi har sikkert vært innom det før, men i denne grandiose visjonen for sykling i Oslo så mener jeg de først og fremst ser ut til å ha glemt at folk flest stort sett er svært late og blir stadig latere, Oslo har noe krevende topografi og at det tross alt er vinter nesten halve året. Jeg har store problemer med å se hvordan litt rød asfalt skal bøte på dette. For min egen del er det noe nær fullstendig likegyldig om de bygger sykkelveier eller ikke, men derimot er det nær et must at jeg kan parkere sykkelen trygt, dusje og skifte på jobben. Det er mye viktigere for min del.

    Så lenge sykkelveier ikke er helt separert fra biltrafikken tror jeg det er veldig, veldig vanskelig å få konvertert mange flere over på sykkel. Er man først redd for å sykle i trafikken så hjelper det neppe at det er et lite område ved siden av veien uten noe fysisk skille mot rushtrafikken.

    Hadde de tatt den helt fullstendig ut og beslaglagt et helt kjørefelt på ringveien og bygget skikkelig tofelts sykkelvei elller noen i den duren ville jeg hatt større sans for opplegget. Nå hisser man på seg mangt og meget uten at jeg tror det egentlig oppnås spesielt mye.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    cox

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    284
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er temmelig ivrig syklist og synes forsåvidt mye av det de driver med av utbygging i Oslo er tåpelig. Vi har sikkert vært innom det før, men i denne grandiose visjonen for sykling i Oslo så mener jeg de først og fremst ser ut til å ha glemt at folk flest stort sett er svært late og blir stadig latere, Oslo har noe krevende topografi og at det tross alt er vinter nesten halve året. Jeg har store problemer med å se hvordan litt rød asfalt skal bøte på dette. For min egen del er det noe nær fullstendig likegyldig om de bygger sykkelveier eller ikke, men derimot er det nær et must at jeg kan parkere sykkelen trygt, dusje og skifte på jobben. Det er mye viktigere for min del.

    Så lenge sykkelveier ikke er helt separert fra biltrafikken tror jeg det er veldig, veldig vanskelig å få konvertert mange flere over på sykkel. Er man først redd for å sykle i trafikken så hjelper det neppe at det er et lite område ved siden av veien uten noe fysisk skille mot rushtrafikken.

    Hadde de tatt den helt fullstendig ut og beslaglagt et helt kjørefelt på ringveien og bygget skikkelig tofelts sykkelvei elller noen i den duren ville jeg hatt større sans for opplegget. Nå hisser man på seg mangt og meget uten at jeg tror det egentlig oppnås spesielt mye.
    Enig i mye. Rett nedenfor meg, i General Birchs gate skal parkeringen forsvinne og erstattes av røde felt. Går der daglig og har til gode å se annet enn tilfeldige syklister. Sykkeltrafikk, det lille som går i strøket, går langs Ullevålsveien eller Geitmyrsveien. Så vidt jeg kan bedømme dette handler dett kun om å få fjernet biler
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    vi kunne f.eks bruke 5 % av pengene vi subsidierer elbiler med til å subsidiere elsykler, kanskje flere vil sykle. Hvis det ikke er nok, gi folk muligheten til å ha 2 sykler slik at de slipper å skifte til vinterdekk også.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.028
    Antall liker
    9.307
    vi kunne f.eks bruke 5 % av pengene vi subsidierer elbiler med til å subsidiere elsykler, kanskje flere vil sykle. Hvis det ikke er nok, gi folk muligheten til å ha 2 sykler slik at de slipper å skifte til vinterdekk også.
    20% av prisen på elsykler er avgifter....
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.560
    Antall liker
    13.020
    Enig i mye. Rett nedenfor meg, i General Birchs gate skal parkeringen forsvinne og erstattes av røde felt. Går der daglig og har til gode å se annet enn tilfeldige syklister. Sykkeltrafikk, det lille som går i strøket, går langs Ullevålsveien eller Geitmyrsveien. Så vidt jeg kan bedømme dette handler dett kun om å få fjernet biler
    På min kant av byen, i Langbølgen på Nordstrand der det har vært en del bråk grunnet trefelling er det knapt så jeg kan huske å ha sett en eneste syklist. Jeg har bodd i området i snart 10 år og kan knappest huske å ha syklet i den veien selv på noe tidspunkt. Ikke så godt å vite hva de egentlig ser for seg der - gaten ender forsåvidt ved Lambertseter Senter som er et lokalsentrum, men fortsetter man videre kommer man ingensteds. De, som jeg, som skal til eller fra sentrum velger andre traseer. Da de begynte å felle trær der lurte jeg virkelig på hva det var som foregikk. At det var et ledd i utbygging av sykkelvei tenkte jeg ikke på en gang før jeg las om det i avisa.
     
    • Liker
    Reaksjoner: cox

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    større utslag enn det vi gjør nå, subsidierer elbiler slik at de kan sitte tørre og varme i kø gjennom vintersesongen.
    De langt fleste som har bil - og både bor og jobber i Oslo har nok ikke bil primært kun for å forflytte seg til/fra jobb.

    Og - hvorfor i all verden subsidiere og tilrettelegge for 2 sykler? Ett ekstra hjulsett løser jo ditt "skisserte" behov. Koster ikke mange kronene - og det tar omtrent 3 minutter å bytte et hjulsett (om man somler).
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.239
    Antall liker
    2.467
    Torget vurderinger
    1
    Nok en gang viser man sin inkompetanse er det ikke snart på tide å ta sin hatt å gå.....


    Prislappen på den nye reservevannsløsningen til hovedstaden har steget fra 12,5 til 17,7 milliarder - og dét bare tre måneder etter byggestart.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.448
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Uansett hvor lite jeg liker dama - det er nå en gang slik at det er fint lite politikere som har evne eller kompetanse til å ettergå et kostnadsoverslag på denne jobben. Raymond Johansen er vel den nærmeste, siden han egentlig er rørlegger, men dette er for stort, og involverer for mange disipliner.

    Politikerne er de som har det øverste ansvaret, men akkurat her er det mer en systemsvikt, fordi hele organisasjonen lager disse estimatene.

    Jeg kan ikke uttale meg om hva årsaken til denne svikten er - lang behandlingstid og utdaterte estimater? Overlag optimistisk tenking? Ekstremt mye høyere prisstigning i byggebransen enn estimert? Sannsynligvis en kombinasjon av alt dette og mer til.

    Dette med veldig optimistiske prisoverslag og tilhørende vanvittige overskridelser har blitt en syke i norsk politikk. Om dette er fordi det er lettere å få tilgivelse eller tillatelse?

    Jeg mistenker at det er for mye signaler internt om å spare penger, slik at det settes urealistiske forutsetninger for å klare å sy sammen en løsning. Som det ofte skjer når en feit gubbe tar på seg ei altfor trang stretch-bukse, så revner sømmen i ræva.

    Embetsverket må ha baller til å gi beskjed om at nå kan ikke budsjettet barberes mere - det koster det det koster.


    Johan-Kr
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.560
    Antall liker
    13.020
    ^ Det er litt merkelig å gi en politiker skylda for at et kostnadsesimat var feil når det ikke er en politiker som har laget kostnadsestimatet og en politiker ikke har noensomhelst forutsetning for å mene om det er 50%, 100% eller 200% feil. Av og til, som ved byggingen av Stortingets postmottak, er det ganske åpebart at det faktisk er politikere som har rotet det til (i det tilfelle ved selv å være byggherre istedenfor å overlate det til en voksen, som f.eks Statsbygg).
     
    Sist redigert:

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.028
    Antall liker
    9.307
    ^ Det er litt merkelig å gi en politiker skylda for at et kostnadsesimat var feil når det ikke er en politiker som har laget kostnadsestimatet og en politiker ikke har noensomhelst forutsetning for å mene om det er 50%, 100% eller 200% feil. Av og til, som ved byggingen av Stortingets postmottak, er det ganske åpebart at det faktisk er politikere som har rotet det til (i det tilfelle ved selv å være byggherre istedenfor å overlate det til en voksen, som f.eks Statsbygg).
    For å kunne fremstå som en god borgerlig borger så må man kritisere MDG/Lan så fort muligheten byr seg.
     
    Sist redigert:

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Det er da ellers mye galskap man kan ta MDG for (Skal man :) eller:cry: er jo spørsmålet)
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.560
    Antall liker
    13.020
    Det blir jo festelig med høring og greier, da får man i det minste hvite hva resten av Oslos politikere mener driving av 19 km tunnell osv egentlig ligger på nå om dagen.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Da borger det for litt politisk "kaos" i Oslo da :cool:
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.957
    Antall liker
    11.765
    Sted
    Hus
    Er noe som er feil med anbudsreglene når det er det billigste anbudet som vinner. Det ender bare at de legger anbudet lavt for å vinne anbudet, så tar en krangelen om penger etter hvert. Burde heller tatt et mye dyrere anbud, så hadde kanskje ikke dette vært noe problem. Burde bli en forandring på dette. Olemic Thommesen måtte jo gå pga overskridelsene i Stortingsgarasjen :unsure:
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    3.611
    Torget vurderinger
    96
    ^ Det er litt merkelig å gi en politiker skylda for at et kostnadsesimat var feil når det ikke er en politiker som har laget kostnadsestimatet og en politiker ikke har noensomhelst forutsetning for å mene om det er 50%, 100% eller 200% feil. Av og til, som ved byggingen av Stortingets postmottak, er det ganske åpebart at det faktisk er politikere som har rotet det til (i det tilfelle ved selv å være byggherre istedenfor å overlate det til en voksen, som f.eks Statsbygg).
    Det er vel ingen som gir henne ansvaret for å estimere kostnadene, problemet er at hun selv etter gjentatte advarsler og påminnelser om en stor kostnadoverskridelse unnlot å informere? Nå ser jeg at til og med Raymond, som har vært hodestups forelsket i Lan lenge, går ut og sier at ting burde vært gjort annerledes. Og han vil danne nytt byråd med de samme folka. Om det blir en realitet og om Lan er med, da er jo alt bare en stor vits?
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.560
    Antall liker
    13.020
    Vi får vel et forretninsministerium som vil ligne mistenkelig mye på det forrige byrådet sier de som har greie på dette.

    Det er ikke parlamentarisk grunnlag for noe annen konstillasjon så de skal vel ha tautrekking en stund om Lan skal gå eller bli og så blir det vel ca som før frem til neste valg i 2023 siden nåværende byråd vil bli gjeninnsattt, evt uten Lan - det er i praksis det eneste byrådet og Rødt skal krangle om og evt handle hester, svelge kameler og drive med slikt man vanligvis driver med i politikken.

    Innbyggerene i Oslo vil merke lite til ingen ting til dette regner jeg med.

    Slik situasjonen er i dag er det 59 representanter i Bystyret og AP + MDG + SV har 27 til sammen. Med støtte av de 4 fra R så har de flertall. Med mindre MDG plutselig blir borgerlige så er det vanskelig å se for seg noen annen konstillasjon som har flertall siden R ikke kommer til å bli supporter for et borgerlig byråd.

    H+Bompengenissene+FRP+KRF+V har 28 representanter og mangler således 1. SP har 1 men at Sp skal støtte noe slikt er vel heller ikke spesielt sannsynlig regner jeg med.

    Edit: Ser Lan sier det ikke er aktuelt å sitte i noe nytt byråd så da blir det som før, men uten Lan mest sannsynlig. Altså samme resultat som om hun hadde gått minus litt markeringer her og der.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.560
    Antall liker
    13.020
    blir vel nytt byråd med raymond og co, men uten lan. rødt støtter/oppfordrer til det.
    Ja, det sa Oslo Høyre allerede i går (at det neppe kom til å bli noen endringer). Eneste usikkerhetsmomentet blir da i praksis om versjon 2 blir med eller uten Lan, og det har Lan selv akkurat avklart.
     

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    285
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det sa Oslo Høyre allerede i går (at det neppe kom til å bli noen endringer). Eneste usikkerhetsmomentet blir da i praksis om versjon 2 blir med eller uten Lan, og det har Lan selv akkurat avklart.
    Når byrådet går av så betyr det at HELE byrådet gjør det - ikke deler. Alt annet er feil.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.560
    Antall liker
    13.020
    Når byrådet går av så betyr det at HELE byrådet gjør det - ikke deler. Alt annet er feil.
    Ja, men de kommer til å gå på igjen (uten Lan som nå er avklart). Det er det eneste det finnes parlamentarisk støtte for innenfor det som kan antas rimelig sannsnlig. Så Raymond Johansen trenger ikke å begynne å lese stillingsannonser i alle fall.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Er noe som er feil med anbudsreglene når det er det billigste anbudet som vinner. Det ender bare at de legger anbudet lavt for å vinne anbudet, så tar en krangelen om penger etter hvert. Burde heller tatt et mye dyrere anbud, så hadde kanskje ikke dette vært noe problem. Burde bli en forandring på dette. Olemic Thommesen måtte jo gå pga overskridelsene i Stortingsgarasjen :unsure:
    I denne saken så er anbudene kommet inn godt over estimert, så her bommer du veldig på virkelighetsforståelsen.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.284
    Torget vurderinger
    2
    Intenundersøkelse i MDG kanskje?

    Her er en undersøkelse kommunen har gjort, riktig nok fra 2018


    Her står det
    85 prosent av Oslo-beboerne synes det er bra at kommunen arbeider med å få flere til å sykle

    Vet ikke om det er noe slikt Lan sikter til, men den formuleringen er såpass diffus at man kan legge omtrent hvasomhelst i den.

    Her er MSGs omtale av undersøkelsen
    Man kan også spørre hva folk syns om at svingfelt i lyskryss fjernes selv om det både er bredt fortau og godt sykkelfelt fra før. Resultater er stående bilkø for beboere og fotgjengere , uoversiktlig kryss og farligere trafikk avvikling. Alf for å fremme syklisme og ødelegge for bilisme. Mens alle trafikanter får det farligere og være , framkommelighet reduseres kraftig og beboere får lange bilkøer utenfor vinduene…
     
    Sist redigert:

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    3.611
    Torget vurderinger
    96
    Man kan også spørre hva folk syns om at svingfelt i lyskryss fjernes selv om det både er bredt fortau og godt sykkelfelt fra før. Resultater er stående bilkø for beboere og fotgjengere , uoversiktlig kryss og farligere trafikk avvikling. Alf for å fremm sykliske og ødelegge for bilisme. Mens alle frafikanter får det farligere og være , framkommelighet reduseres kraftig og beboere får lange bilkøer utenfor vinduene…
    De har gjort dette forbi Lambertseter senter. Resultat: 100-vis av meter med kø inn mot rundkjøringen på de verste dagene og et tomt sykkelfelt med fortau ved siden av. Sabotering og fingern til bilister. Så jeg kjører andre veien nå, gjennom boligfelt og så ut på hovedveien da jeg skal hjem fra jobb.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.560
    Antall liker
    13.020
    De har gjort dette forbi Lambertseter senter. Resultat: 100-vis av meter med kø inn mot rundkjøringen på de verste dagene og et tomt sykkelfelt med fortau ved siden av. Sabotering og fingern til bilister. Så jeg kjører andre veien nå, gjennom boligfelt og så ut på hovedveien da jeg skal hjem fra jobb.
    Jeg har aldri skjønt hvorfor de er så ivrige på å bygge ut den strekningen der - det er jo nesten ingen som sykler der og om man vil sykle der så går det helt fint som det er.

    100-vis av meter var kanskje å ta litt sterkt i for venner og kjente;)
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.284
    Torget vurderinger
    2
    De har gjort dette forbi Lambertseter senter. Resultat: 100-vis av meter med kø inn mot rundkjøringen på de verste dagene og et tomt sykkelfelt med fortau ved siden av. Sabotering og fingern til bilister. Så jeg kjører andre veien nå, gjennom boligfelt og så ut på hovedveien da jeg skal hjem fra jobb.
    Det samme er planlagt i krysset Ullevålsveien -Waldemars Thranes gate. Vil bli komplett kaOs, en ting er å stå i bilkø, det er ikke bedre for oss som nå må bo langs disse køene..

    MDG saboterer besvisst hverdagen og helsen til folk
     

    cox

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    284
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    I General Birchs gate fjernet de all parkering og anla sykkelfelt. Går forbi hver dag og har hittil stt tre syklister. Sykkeltrafikk går i andre gater og det eneste resultatet er at beboerne i området får det verre.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.284
    Torget vurderinger
    2
    MDG bestemmer alt ang syklisme og bilisme i Oslo. Målet er å tvinge alle med bil ut av byen ved å eliminere parkeringsmuligheter og lage kø og ufremkommelighet . at folks hverdag blir håpløs og vanskelig er bare fortjent riår de som er så dumme å ha bil. Ap dilter etter og han ingen intensjoner om å la folks hverdag bety noe , folk får heller selge bilen gi slipp på den livsutfoldelse bilen gir. At bilene er elektriske og stor grad og ikke forurenser betyr ingen ting , alle som ikke lever og tenker som MDG er uverdige og får bare flytte fra byen.
    Hadde jeg ikke hatt garasjeparkering hadde jeg måttet flytte fra byen og pensjonere meg da jeg er avhengig av bil pga bevegelseshemninger ..Stakkers de som må gateparkere hjemme det blir ikke greit
    Det blir spennende å følge med på boligprisene innenfor ring 2 når ingen får ha bil der …. Folk med bil og familie og hytter der trikken ikke går vil ikke sykle til Flåm eller Drøbak eller til Sverige fir å kjøpe brus og snus
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.284
    Torget vurderinger
    2
    I General Birchs gate fjernet de all parkering og anla sykkelfelt. Går forbi hver dag og har hittil stt tre syklister. Sykkeltrafikk går i andre gater og det eneste resultatet er at beboerne i området får det verre.
    Det er en gatestubb få bruker.bred og oversiktlig fra før Passerte der i går og så hele 2 sparkesyklister midt i rushtiden
     
    • Liker
    Reaksjoner: cox

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    3.611
    Torget vurderinger
    96
    Jeg har aldri skjønt hvorfor de er så ivrige på å bygge ut den strekningen der - det er jo nesten ingen som sykler der og om man vil sykle der så går det helt fint som det er.

    100-vis av meter var kanskje å ta litt sterkt i for venner og kjente;)
    Køen står til skolene på Karlsrud på de verste dagene. Men det er sjeldent ja.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    3.611
    Torget vurderinger
    96
    Det er så utrolig godt å ikke bo i Oslo!
    Det er veldig kjekt om du bor i et fint og lite belastet/"beriket" strøk og om du jobber i gangavstand eller 10 min med t-bane. Alt annet krever at du er ganske urban og hardhudet. Bråk, krim, forurensning, jalla jalla etc. Men det er fint å bo litt sør for Oslo. Minst trafikk inn og ut, men man slipper ikke helt unna.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    3.611
    Torget vurderinger
    96
    Jeg har aldri skjønt hvorfor de er så ivrige på å bygge ut den strekningen der - det er jo nesten ingen som sykler der og om man vil sykle der så går det helt fint som det er.

    100-vis av meter var kanskje å ta litt sterkt i for venner og kjente;)
    Politikken går vel på at man ønsker å legge til rette for syklister og håper på at flere vil la bilen stå. Jaja, 100-vis er veldig sjeldent ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn