D
Desillusjonert
Gjest
Transportøkonomisk institutt tror klimagassutslippene øker om vrakpanten settes opp og at folk kjøper seg større og mere miljøfiendtlige biler.
Så, som miljøtiltak fungerer det ikke, men det er vel andre fordeler?
Personlig tror jeg den eneste måten å få folk til å bruke biler som er miljøvennlige, er å kutte statlige avgifter til små 3-4 sylindrede diesel og bensin biler som bruker lite drivstoff.
El-bil er ikke for "folk flest enda", hybrid er dyrt, hydrogen kan umulig være spesielt miljøvennlig (med tanke på hvordan hydrogenen lages) og miljø diesel fraktet fra Sør-Amerika kan umulig være miljøvennlig...?
Så da står vi igjen med å foredle teknikken rundt bensin og diesel motorer, alt avhengig om bilen brukes til langtransport eller bykjøring.
Ka du tru?
Så, som miljøtiltak fungerer det ikke, men det er vel andre fordeler?
Personlig tror jeg den eneste måten å få folk til å bruke biler som er miljøvennlige, er å kutte statlige avgifter til små 3-4 sylindrede diesel og bensin biler som bruker lite drivstoff.
El-bil er ikke for "folk flest enda", hybrid er dyrt, hydrogen kan umulig være spesielt miljøvennlig (med tanke på hvordan hydrogenen lages) og miljø diesel fraktet fra Sør-Amerika kan umulig være miljøvennlig...?
Så da står vi igjen med å foredle teknikken rundt bensin og diesel motorer, alt avhengig om bilen brukes til langtransport eller bykjøring.
Ka du tru?