ZZ TOP

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
357
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
Konserten som ZZ Top spilte på Rockpalast den 20.04.1980 blir gitt ut på dvd i oktober. :D ENDELIG!

Vedlegg

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
357
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
Var det en kjøpevideo, eller en du har lastet ned på en obskøn side?

torf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Antall liker
200
Jeg så denne konserten i CN på Majorstua samme vår. Ikke nok med det. Jeg traff dem på byen et par dager tidligere hvor de jammet med lånte instrumenter. Konserten ble forøvrig avholt på samme dag som en Santana konsert jeg hadde billett til. Etter å ha sett ZZ Top på RP ble det byttet tvert. På CN fikk jeg bilett på raden til miksebordet. De hadde ny PA på CN ( som var den første konserten i Europa utenom RP) og engelskmennene som kjørte lyden hadde aldri hørt ZZ Top før soundchecken. Etter 2 låter var engelskmennene så fornøyde at en stor flaske cognac gikk fram og tilbake på raden :) Denne DVD'en skal jeg kjøpe.

(Det eneste jeg stusser på er datoen for konserten på RP. Lurer på om de hadde 2 konserter der dette året. I så tilfelle er denne DVD-en innspilt etter konserten i Oslo. Den første konserten på RP startet kl.0400 da NRK stanset sendingen. Vi måtte se konserten på SVT)

hedrum

Fersking
Ble medlem
20.09.2009
Antall liker
0
zz -top... det lyder som musikk i mine ører... Jeg hørte de en gang,i Spektrum på midten av 90-tallet. Det var ikke bra.... lydmessig en katastrofe. Men!!; ZZ tops first album (Just got back from babys...) synes jeg er en god referanse når det gjelder lyd. Ihvertfall hvis man liker blues ;D

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.705
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
ZZ Top er et favorittband. Så dem på Rockefeller for ikke mange år siden. Kjempeshow. Tenk for Goldmundspetakkel det ville blitt om Waiting for the bus ikke hadde gått rett over i Jesus just left Chicago!

Og Eros gir essensiell historisk info. Man takker!

V

vredensgnag

Gjest
Kun opplevd dem Live en gang, i Drammen, men det var en flott konsert.
Har vel alt de har spilt inn - og innimellom får mine naboer lov til å ta del i gledene.

R

RoDa

Gjest
Dæven! Klassisk-gutta digger ZZ Top!
Spilles sjelden her, men huskes med glede!
Slike tråder gjør at man blar til Z i samlinga, og der ved siden av Zelmani står det et par rockeplater gitt!
Hvor mange band har sunget om borrelåsen? ;D ;D Eller for den saks skyld, soveposen?

R

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Har spelt album frå dette hårete bandet omtrent så lenge eg kan huske.

Går då for det meste i Degüello, Eliminator & Afterburner, i den rekkefølgen.

Glimrande musikk, heime som i bilen.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
torf skrev:
Lurer på om de hadde 2 konserter der dette året.
Nix. 20 april 1980 var ikke bare første konserten deres på Rockpalast. Det var første konserten deres utenfor USA og deres første fjernsynsoverførte.

torf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Antall liker
200
Tubesnake skrev:
torf skrev:
Lurer på om de hadde 2 konserter der dette året.
Nix. 20 april 1980 var ikke bare første konserten deres på Rockpalast. Det var første konserten deres utenfor USA og deres første fjernsynsoverførte.
Det jeg husker var at det var jævlig kalt og vinter den dagen/natta og at konserten i CN var den første i europa etter RP. Derfor fikk jeg ikke kronologien helt til å stemme i hodeti disse mildværstider.. Det var mye moro som kom ut av RP. Den nest beste konserten etter ZZ Top i Norge fra RP var Kid Creole and the coconuts. Den konserten var også hysterisk morsom. Jeg hadde ikke sett dem hvis det ikke var for RP. Elles var jo natt til 1.5.1980 en begivenhetsrik event i Oslo på den tiden..

Et år eller to før dette så jeg Mother's Finest i CN. Himmel og hav for en konsert. Den fikk tom en 6'er i VG med overskriften "Det landet en jumbojet i CN!".

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.705
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
RoDa skrev:
Hvor mange band har sunget om borrelåsen?  ;D ;D Eller for den saks skyld, soveposen?
Eller svarttrosten?

If you're down in acuna and you ain't up to being alone
Dont spend all your money on just any honey thats grown.
Go find the mexican blackbird and send all your troubles back home.

They all call her her puta cause no one really knows her name.
She works the cantina, dancin and a-lovin's her trade.
Her mama was mezcan and her daddy was the ace of spades.

Oh, lets drive that old chrysler down to mexico, boy.
Said, keep your hands on the wheel there.
Oh, it sure is fine, aint it?
Now, ya got it! hand me another one of them brews from back there.
Oh, this is gonna be so good.

Mm, shes hot as a pepper but smooth as a mexican brew.
So head for the border and put in an order or two.
The wings of the blackbird will spread like an eagle for you.

Oh, one more time,
Can you roll me another bull durham, please?
Can't you do it with one hand, boy?

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17

Har denne på 180 g vinyl.
Teksten Valentino har kopiert fra er på denne skiven.

En knallsterk plate på alle måter. Side 1 er et live opptak fra New orleans mens side 2 er studio opptak.

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
357
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
Nå har jeg endelig fått den sagnomsuste dvd'n inn i mitt hjem. (20 år etter Tubesnake ;D)
Ahh, hvilket gjensyn med gamle helter. Dette var moro. Sanger plukket fra de 6 første cd'ene, som jo er de beste.
Men dvd nr. 2 var en nedtur. Ikke samme spillegleden av gutta her nei.
Den bestod av konsertopptak fra Frankrike, med en fransk reporter som brøt av flere ganger med klipp fra et intervju med noen idiotiske spørsmål.
Her gikk det i custombygde gitarer og klær. Vokalen til Hill er også på hell.
Beard fortalte vel noe sånt som at: her sitter jeg å spiller i håp om at Billy skal komme med noe magisk. Og når han gjør det, er det pinadø verdt strevet. (fritt oversatt ;))
Måtte det snart komme et brukendes album fra herrene.
Amen.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
for å være litt surmaga,men jeg tabbet meg ut og kjøpte denne for en tid tilbake :

ZZ Top - xxx

dette var en ordentlig nedtur.styr unna ! gitt ut som et slags "comebackalbum" for ca. 10 år siden.

kjøpte imidlertid albumet 'eleminator' like etter.sikkert ikke deres beste,men en helt grei plate.

mvh. s,

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
357
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
Helt enig. Plater etter Eliminator er "hevne penga", alt før kan du se på som en investering. ;D

Topp Bunn