Zyx Ultimate 4d

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.334
Antall liker
375
Torget vurderinger
14
Hei

Er på let etter en ny pick up til "samlingen". Trenger ikke ny, men er nysgjerrig og har snust litt på MM i høyere prisklasse, men nå har det kommet et tilbud på en MC, dvs ZYX Ultimate 4D-X.

Hva mener folket om den? Referansen min pdd er Dynavector XX2 Mk2 som sitter i en Technics SL1200G. Der havner også Zyx om det blir aktuelt. VIL DEN PASSE I 1200G?
Liker XX2 meget godt, så vil Ultimate 4D være en oppgradering eller bare ett "sidesprang"?

Musikk smak: Rock, Prog, Metal, Fusion, Jazz

Kom med innspill.
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
8.028
Antall liker
20.200
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Hei

Er på let etter en ny pick up til "samlingen". Trenger ikke ny, men er nysgjerrig og har snust litt på MM i høyere prisklasse, men nå har det kommet et tilbud på en MC, dvs ZYX Ultimate 4D-X.

Hva mener folket om den? 1: Referansen min pdd er Dynavector XX2 Mk2 som sitter i en Technics SL1200G. Der havner også Zyx om det blir aktuelt. 2: VIL DEN PASSE I 1200G?
Liker XX2 meget godt, så vil Ultimate 4D være en oppgradering eller bare ett "sidesprang"?

Musikk smak: Rock, Prog, Metal, Fusion, Jazz

Kom med innspill.
Ikke hørt den, men lest en del anm. på nett.
Se de fremhevde......
1: Den må nokk si´s å være en del annerledes enn din Dynavector.
2: Ja, men den må kanskje ha med den lille 3 grams vektplaten, som kan tilkjøpes, da den er uvanlig lett (4,noe gram).
Musikksmaken din: De fleste som har testet, mener ikke at dette er en "Rockepickup", men fantastisk på jazz, stemmer og
store klassiske orkestre. så din "Rock, Prog; Metal", der vil jeg tro, at du er bedre kjørende med din XX2.
Fusion og Jazz derimot ......... ;)
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.334
Antall liker
375
Torget vurderinger
14
Har lest mye det samme, men har og tenkt at det er en annen arm/spiller og riaa, så er litt betenkt her kan man si.
Ingenting i veien med XX2, men mye vil ha mer....osv... Er mye spennende der ute, så vi får se.
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.088
Antall liker
16.987
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Lite innspill her. Har også lest at XX2 er mere livlig og passer bedre til rock enn Zyx U 4D. Men jeg hører på mye rock og gjerne prog eller 70 talls rock. Hos meg engasjerte Zyx like bra som XX2 på rock, eller egentlig på det meste.
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.334
Antall liker
375
Torget vurderinger
14
Lite innspill her. Har også lest at XX2 er mere livlig og passer bedre til rock enn Zyx U 4D. Men jeg hører på mye rock og gjerne prog eller 70 talls rock. Hos meg engasjerte Zyx like bra som XX2 på rock, eller egentlig på det meste.
Ja du nevnte det, så det har jeg i bakhodet. 👍
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.334
Antall liker
375
Torget vurderinger
14
Ny modeller på gang. Pga det har jeg fått god pris på utgående. 😉
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.888
Antall liker
26.698
Sted
Oslo/Grebbestad
Jeg gikk fra XX2 til Zyx 4D (standard) etter og fått test lånet en demo mod først (y) Jeg sier som Selvald den er ganske snarlik og gav mere av de samme egenskapene til XX2 og her spilles allt fra Jazz-Punk, mulig 4D står før akkurat det? for den har ett stort åpent lydbilde med dimensjoner.

Den er fortsatt med matchen her etter mye spilletid 2kh? en Ultimate til en god pris høres ikke feil ut(y):)
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.334
Antall liker
375
Torget vurderinger
14
Jeg gikk fra XX2 til Zyx 4D (standard) etter og fått test lånet en demo mod først (y) Jeg sier som Selvald den er ganske snarlik og gav mere av de samme egenskapene til XX2 og her spilles allt fra Jazz-Punk, mulig 4D står før akkurat det? for den har ett stort åpent lydbilde med dimensjoner.

Den er fortsatt med matchen her etter mye spilletid 2kh? en Ultimate til en god pris høres ikke feil ut(y):)
Flott innspill. Mer av alt fra XX2 høres lovende ut. 👍
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.334
Antall liker
375
Torget vurderinger
14
Nå har det komt et god tilbud på Soundsmith Aida også. 😏
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.334
Antall liker
375
Torget vurderinger
14
Nå ser det ut til at det har oppstått en misforståelse i mailkorespodansen. Det er en 4D og ikke Ultimate 4D jeg har fått pris på. My bad, men er de bare nålefanen som er forskjellig på de?
Bestilling satt på vent intill videre.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.510
Antall liker
7.541
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Du/dere må holde tunga litt rett i munnen når det gjelder 4D pickupene...... det finnes 8 varianter og man får neppe noen super gode tilbud på de pickupene som er helt nye og knapt utlevert til forhandlerne.
Et par 4D varianter kan forøvrig høres på messen til helgen har jeg blitt fortalt..... daCapo skal ha med noen dit........ kanskje han kjører noe tilbud på de der ?.... hva vet jeg.
 

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Innlegg
2.073
Antall liker
3.503
Torget vurderinger
8
Keramikk du.😯 Kan det være bra da?

De gamle fra SAEC har vel godt rykte. Dette er i ett stykke som skulle gjøre det enda stivere. Prisen er også grei i forhold til SAEC på ebay. Jeg har ikke prøvd det selv så for det jeg vet så ringer det som ei skål fra Porsgrunn Porselen.
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.334
Antall liker
375
Torget vurderinger
14
De gamle fra SAEC har vel godt rykte. Dette er i ett stykke som skulle gjøre det enda stivere. Prisen er også grei i forhold til SAEC på ebay. Jeg har ikke prøvd det selv så for det jeg vet så ringer det som ei skål fra Porsgrunn Porselen.
Det var Porsgrunn som slo meg også.😅
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.888
Antall liker
26.698
Sted
Oslo/Grebbestad
  • Liker
Reaksjoner: TAF

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.334
Antall liker
375
Torget vurderinger
14
Takker.👍 Har skummet denne tidliger, men fikk ikke med meg det avsnittet.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.739
Antall liker
21.606
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg har et slikt Korf headshell. Hos Korf selv måler det ca. 3 ganger roligere enn et Orsonic.
7927B7D4-B90C-4A96-8FB5-3F6EA7007801.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: TAF

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.510
Antall liker
7.541
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Resonancer avhenger av compliance verses dempe egenskapene i armen verrses materialer brukt i de forskjellige ledd. Et headshell "kan" dempe, men det kan også virke motsatt vei, altså og videreføre og forsterke resonancene.........comboer, comboer og atter comboer. Det første man bør tenke på er om pickupen er beregnet på at armen skal ta opp og eleminere resonancene eller om selve pickupen er dempet internt og dermed avgir svært lite resonancer.
 
  • Liker
Reaksjoner: TAF

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.334
Antall liker
375
Torget vurderinger
14
Da ble det ikke ZYX 4d alikevel. Tilbudet var bra, hjelpsom selger, men jeg ble ikke enig med meg selv og havnet i en annen retning.😉 Takker for mange gode innspill, så kansje neste gang.
 
Topp Bunn